Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Бражанюк А. О.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Бражанюк А. О. 
Формування професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів у процесі фахової підготовки / А. О. Бражанюк. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації обґрунтовано проблему формування професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів; розкрито теоретичні засади означеної проблеми, описано сутність та структуру професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів; обґрунтовано й експериментально перевірено модель та організаційно-педагогічні умови її формування у процесі фахової підготовки; розроблено та апробовано навально-методичний супровід означеного процесу.На основі аналізу наукових джерел встановлено, що формування професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів у процесі фахової підготовки є цілеспрямованим впливом на особистість майбутнього фахівця з метою формування ціннісних орієнтацій, професійної мотивації, професійних знань, фахових умінь та навичок, професійно значущих якостей, комунікативних здібностей, здатності до рефлексії та саморозвитку з метою забезпечення ефективної терапевтичної діяльності. У результаті міждисциплінарного дослідження проблеми професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів з позиції культурологічного, аксіологічного, компетентнісного, особистісного, діяльнісного, системного методологічних підходів, розкрито базові поняття та встановлено, що феномен «професійна культура фізичного терапевта та ерготерапевта» є складовою категорійного поля понять: «культура» – «культура особистості» – «культура діяльності» – «професійна культура».У процесі дефінітивного аналізу обґрунтовано авторське тлумачення поняття «професійна культура фізичних терапевтів та ерготерапевтів», яке розглядається як інтегрована характеристика фахівця, що синтезує ціннісні орієнтації, професійну мотивацію, систему фахових компетентностей, професійно значущі якості, які забезпечують високий рівень здійснення професійної діяльності на засадах рефлексії та саморозвитку.Розкрито структуру професійної культури фізичних терапевтів та ерготерапевтів яка представлена через сукупність взаємопов'язаних компонентів: ціннісно-мотиваційного, когнітивно-діяльнісного, особистісно-комунікативного, аналітико-рефлексивного.Для встановлення рівня сформованості професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів у процесі фахової підготовки до кожного компонента визначено критерії: система ціннісних орієнтацій, професійна мотивація, професійні знання, фахові уміння та навички, професійно значущі якості, комунікативні здібності, здатність до рефлексії та саморозвитку, здатність до оцінювання терапевтичної діяльності та відповідні їм показники.Визначено рівні сформованості професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів у процесі фахової підготовки (адаптивний, репродуктивний, продуктивний, інтегративний). Встановлено, що перехід від попереднього до наступного рівня сформованості професійної культури фізичного терапевта та ерготерапевта зумовлений кількісними та якісними змінами в змісті компонентів досліджуваного явища. За результатами констатувального дослідження встановлено недостатній рівень сформованості професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів в умовах традиційної системи фахової підготовки у закладі вищої освіти, що й зумовило потребу в розробленні та експериментальній перевірці моделі, організаційно-педагогічних умов формування професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів у процесі фахової підготовки.Обґрунтовано експериментальну модель формування професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів у процесі фахової підготовки, яка містить чотири взаємопов'язані блоки: цільовий, методологічний, змістово-технологічний, результативний. Цільовий блок включає мету, завдання формування професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів. Методологічний блок містить методологічні підходи (аксіологічний, культурологічний, системний, компетентнісний, особистісний, акмеологічний) та принципи формування професійної культури (науковості, системності, неперервності, мобільності, диверсифікації; спрямування освітнього процесу на терапевтично-відновлювальну діяльність; здійснення професійної діяльності на рефлексивній основі). Змістово-технологічний блок моделі виступає базовим і включає зміст, форми, методи, організаційно-педагогічні умови формування професійної культури майбутніх фахівців та етапи реалізації цього процесу: ознайомлювально-стимулюючий, навчально-продуктивний, узагальнюючо-корекційний етап. Результативний блок відображає сформованість кожного структурного компонента професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів, критерії та рівні.^UThe dissertation proves the problem of formation of professional competences of future physical therapists and occupational therapists; the theoretical bases of the specified problem are revealed, the essence and structure of professional culture of future physical and occupational therapists are described;the model and organizational and pedagogical conditions of its formation in the course of professional preparation are substantiated and experimentally tested; developed and trained the methodical support of this process.Based on the analysis of scientific sources, it is established that the formation of professional culture of future physical therapists and occupational therapists in the process of professional training is a purposeful influence on the future specialist in order to form values, professional motivation, professional knowledge, professional skills, professionally significant qualities,skills and abilities to reflection and self-development in order to ensure effective therapeutic activities.As a result of interdisciplinary research for the problem of professional culture of future physical therapists and occupational therapists from the point of cultural, axiological, competence, personal, pragmatic, system and methodological approaches, basic concepts are revealed and it is stated that the phenomenon of “professional culture of physical therapist and occupational therapist”is a part of the categorical field of such concepts as“culture”–“culture of personality”–“culture of activity”–“professional culture”.In the process of definitive analysis, the author's interpretation of the concept of “professional culture of physical therapists and occupational therapists” is proved, which is considered as an integrated characteristic of a specialist reflection and self-development.The structure of professional culture of physical therapists and occupational therapists is shown, which is presented through a set of interconnected components as value-motivational, cognitive-activity, personal-communicative, analytical-reflexive.To establish the level in formation of professional culture of future physical therapists and occupational therapists in the process of professional training for each component criteria are defined (system of value orientations, professional motivation, professional knowledge, professional skills, professionally significant qualities, communication skills, ability to reflect and self-reflection to evaluate therapeutic activity and corresponding indicators.The levels of formationin professional culture of future physical therapists and occupational therapists in the process of professional training (adaptive, reproductive, productive, integrative) are determined. It is established that the transition from the previous to the next level of the professional culture of a physical therapist and occupational therapist formation is due to quantitative and qualitative changes in the content of the studied phenomenoncomponents.According to the results of the ascertaining research, the insufficient level in formation of professional culture of future physical therapists and occupational therapists in the traditional system of professional training in higher education was identified, which led to the need to develop and experimentally test the model and organizational and pedagogical conditions for professional culture of future physical therapists and occupational therapistsinthe professional trainingprocess.The experimental modelfor formation of professional culture of future physical and occupational therapists in the process of professional training is investigated, which contains four interconnected blocks i.e. target, methodological, content and technological, effective. The target block includes the purpose, formation tasks for professional culture of future physical therapists and occupational therapists. The methodological block contains methodological approaches (axiological, cultural, systemic, competence, personal, acmeological) and principles of the professional culture formation (scientific, systematic, continuity, mobility, diversification; direction of educational process on therapeutic and restorative activity; professional activity implementation on the basis of reflexes). The content and technological block of the model is basic and includescontent, forms, methods, organizational and pedagogical conditions for formation of professional culture of future specialists and stages of this processrealization i.e. introductory-stimulating, educational-productive, generalizing-corrective stage. The effective block reflects the formation of each structural component of the professional culture of future physical therapists and occupational therapists, criteria and levels.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського