Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (88)Книжкові видання та компакт-диски (74)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Вернигора$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
1.

Вернигора Н.М. 
Історична динаміка антропного виміру естетичного ідеалу в західно-європейській культурі: Автореф. дис... канд. іст. наук: 17.00.01 / Н.М. Вернигора ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2004. — 19 с. — укp.

З використанням значної кількості наукових джерел у контексті сучасної методології уперше у вітчизняній науці здійснено аналіз історичного розвитку західноєвропейського естетичного ідеалу в його антропному вимірі з часів античності до початку XX ст. Виявлено основні конкретно-історичні стереотипізовані форми зовнішності людини, що визначалися ознаками прекрасного на основних етапах історичного розвитку в певних географічних межах. З'ясовано специфіку естетичного ідеалу антропної (тілесної) краси, притаманної мистецтву періодів грецької класики, грецького еллінізму, періоду Римської Імперії, раннього, зрілого та пізнього середньовіччя, Відродження, XVII - початку XX ст. Визначено конкретно-історичні принципи поєднання в антропній естетиці ознак тілесності та духовності людини й особливостей їх візуалізації в образотворчому мистецтві. Доведено причинно-наслідковий зв'язок між конкретно-історичними умовами та особливостями антропного виміру естетичного ідеалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(0)6-7 + Ч111.16 + Ю811.181
Шифр НБУВ: РА330933

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Вернигора І. Ф. 
Мокра бактеріальна гниль картоплі та заходи щодо обмеження її розвитку в умовах Полісся України: автореф. дис. ... канд. с.-г. наук : 06.01.11 / І. Ф. Вернигора ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Проведено фітопатологічну експертизу партій бульб картоплі на території Полісся України та встановлено, що найбільшого розповсюдження мокра бактеріальна гниль набула у Волинській області (11,7 %), а найменшого - у Київській (7,3 %). Виділено сильнопатогенні ізоляти збудника мокрої бактеріальної гнилі: Р110, Р111, Р115, Р116. Визначено, що відносини патогенних грибів і фітопатогенних бактерій носять адитивний характер. Серед препаратів хімічного та біологічного походження у системі заходів захисту картоплі від мокрої бактеріальної гнилі відзначено високу ефективність дії пестициду Лікар рослин, яка становила 44,7 - 53,5 % залежно від досліджуваного сорту. У сприйнятливого до мокрої гнилі сорту Тетерів біопрепарат спорофіт знижував ступінь ураження бактеріозом майже вдвічі у порівнянні з контролем, а обприскування вегетуючих рослин цим препаратом дозволило збільшити урожайність на 30,2 % до контролю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П491.15 + П478.14
Шифр НБУВ: РА379478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
3.

Вернигора Р.В. 
Підвищення ефективності функціонування залізничних станцій як ергатичних систем: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Р.В. Вернигора ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. В.Лазаряна. — Д., 2008. — 21 с. — укp.

Створено функціональну ергатичну модель залізничної станції, у якій людина приймає безпосередню участь у процесі моделювання, виконуючи функції диспетчера. Використання таких моделей дозволяє врахувати управлінську діяльність персоналу (людський фактор) під час моделювання роботи станції та за рахунок цього підвищити вірогідність одержаних результатів. Технологічний процес роботи станції формалізовано на базі детермінованого скінченного автомату, що дозволяє адекватно моделювати функціонування залізничних станцій всіх типів без обмежень за складністю та структурою технологічного процесу, а також забезпечує можливість інтерактивної участі людини-диспетчера у процесі моделювання. Формалізовано та розв'язано задачу вдосконалення техніко-технологічних параметрів станцій як задачу векторної оптимізації, що дозволяє визначати раціональний комплекс заходів, спрямованих на вдосконалення конструкції та технології роботи станцій, приймати обгрунтоване рішення з урахуванням вартості проекту й ефекту від його реалізації. Запропоновано критерій оцінювання рівня професійної підготовки диспетчерського персоналу залізничних станцій, який базується на методах дискримінантного та кластерного аналізу. Визначення критерію здійснюється з використанням імітаційних тренажерів і дозволяє одержати об'єктивну оцінку готовності персоналу станцій, функціонально взаємопов'язаного з оперативним керуванням їх роботою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О280.25 +
Шифр НБУВ: РА335301

Рубрики:

      
4.

Вернигора Л.В. 
Розвиток економічної науки в Київському університеті (ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.04 / Л.В. Вернигора ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 16 с. — укp.

Розглянуто соціально-економічні передумови виникнення кафедри політичної економії та статистики Київського університету, її становлення та розвиток. У 1909 р. утворено окрему університетську кафедру статистики. Проаналізовано наукову спадщину провідних економістів Київського університету. Досліджено та обгрунтовано їх значний внесок у розвиток світової та вітчизняної економічної теорії, історії економічної думки, економічної історії як окремих галузей наукових знань і навчальних дисциплін. Висвітлено найвизначніше досягнення київської університетської науки в останній третині XIX ст. - створення української економічної школи маржиналізму, започаткованої М.Х.Бунге, Д.І.Піхно та ін. Розкрито роль вчених-економістів університету у формуванні та вихованні багатьох поколінь української економічної наукової еліти, створенні багатого наукового підгрунтя, на якому українські економісти у перші два десятиріччя XX ст. досягли вершин світової слави (М.І.Туган-Барановський, О.Д.Білімович, Є.Є.Слуцький, Р.М.Орженцький).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У02(4УКР)53
Шифр НБУВ: РА320529 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
5.

Вернигора 
Сухі суміші на основі системи CaO-MgO-Al2O3-SiO2 для торкрет-мас та бетонів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.17.11 / Наталія Костянтинівна Вернигора ; Національний технічний ун-т "Харківський політехнічний ін-т". — Х., 2008. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н332.9
Шифр НБУВ: РА362387

Рубрики:

      
6.

Вернигора В. Д. 
Удосконалення екологічно безпечної технології утилізації шліфувальних шламових відходів / В. Д. Вернигора. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній роботі проведено аналіз складу і властивостей шліфувального шламу в залежності від умов утворення. Розглянуто та проаналізовано токсичні властивості складових шламу, способи поширення та впливу на навколишнє середовище і людину. Виконано аналіз існуючих технологічних схем і розроблено екологічно і економічно доцільний спосіб утилізації шламових відходів на підприємствах металообробки.Проведена серія експериментальних досліджень з визначенням закономірностей видалення забруднення з твердих частинок. Для миття шламу використовували розчини з миючими засобами «Лабомид», «Їдкий натр», «Тімлайт» концентрацією 10–30 г/л і з діапазоном температур 25–45 °С. У процесі досліджень було встановлено, що розчин з миючим засобом «Лабомид» володіє кращими якостями очищення від забруднень.Теоретично досліджено процес руху і розділення твердих частинок по щільності в рухомому потоці миючого розчину. Розроблено програму на мові С++ в середовищі С++ Builder, яка описує траєкторію руху металевих і абразивних частинок в потоці. Розроблено обладнання для сушіння твердих частинок шламу, проведено аналіз кінетики сушіння, отримано формулу для визначення витрати теплоти на сушку твердих частинок з урахуванням тепловтрат.Запропоновано використання відходів утилізації шліфувальних шламів: металеві та абразивні частинки, масло і миючий розчин використовувати в якості вторинної сировини в різних галузях промисловості. Металеві частинки рекомендується використовувати як вихідну сировину для порошкової металургії. Абразивні частинки рекомендується застосовувати для виготовлення вогнетривів в металургії чорних і кольорових металів, як додаткові складові під час виробництва різних виробів (цегли, тротуарної плитки тощо) у будівельній промисловості та для автошляхового покриття.Відокремлене масло від миючого розчину можна використовувати: в будівництві для гідроізоляції, просочення дерев'яних конструкцій і залізничних шпал; в якості палива для енергетичних цілей. Розроблені в роботі інженерні рішення дозволяють реалізувати технологічний процес утилізації шліфувального шламу з позицій енерго- і ресурсозбереження; вирішити проблему накопичення відходів.Ключові слова: екологічна безпека, шліфувальний шлам, відходи, процес миття, сушіння, математична модель, миючий розчин, масловідділення, технологія утилізації.^UThe analysis of the composition and properties of the grinding sludge, depending on the conditions of formation was elaborated in the dissertation. The toxic properties of sludge components, methods of distribution and influence on the environment and the person were considered and analyzed. The analysis of existing technological schemes and an ecologically and economically expedient way of utilization of sludge waste at the metal processing enterprises was developed.The series of experimental studies to determine the regularities of removing contamination from solid particles was conducted. To wash the sludge solutions with detergents "Labomid", "Judetic sodium", "Timelite" concentration of 10–30 g/l and with a temperature range of 25–45°C were used. In the course of research, it was found the solution with detergent "Labomid" has the best qualities of cleaning from contamination.The process of motion and separation of solid particles by density in a moving flow of a washing solution was theoretically investigated. The program in C++ in the C++ Builder environment, which describes the movement of metal and abrasive particles in the stream was developed.The equipment for the drying of solid particles of slime was developed, the kinetics of drying was analyzed, the formula for determining heat consumption for solid particles drying taking into account heat losses was obtained.The use of grinding waste disposal utilization was proposed: metal and abrasive particles, butter and washing solution use as secondary raw materials in various fields of industry. It was recommended to use metal particles as raw material for powder metallurgy. Abrasive particles were recommended for the manufacture of refractories in metallurgy of ferrous and nonferrous metals, as additional components in the manufacture of products for the construction industry and road surface. Separated oil from a washing solution can be used: in the construction for waterproofing, impregnation of wooden structures and railroad sleepers; as a fuel for energy purposes. The engineering solutions developed in the work allow to realize the technological process of utilization of grinding sludge from the standpoint of energy and resource conservation; solve the problem of waste accumulation.Key words: ecological safety, metal sludge, waste, washing process, mathematical model, washing solution, drying, oil separation, technology of utilization.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Рустамов Р. Ш. 
Підвищення ефективності експлуатації рухомого складу залізничного транспорту при перевезенні зернових вантажів / Р. Ш. Рустамов. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.20 – експлуатація та ремонт засобів транспорту. – Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро, 2020. Дисертація присвячена проблемі підвищення ефективності системи експлуатації рухомого складу при перевезенні зернових вантажів залізничним транспортом на експорт. У дисертації виконано всебічний аналіз проблеми підвищення ефективності залізничних перевезень зернових вантажів до морських портів на експорт. Серед основних проблем – значна розпорошеність станцій навантаження та недосконала система планування перевезень. Для подолання цих проблем пропонується впроваджувати відправницьку маршрутизацію, а її планування здійснювати з використанням наукового підходу. Отримано комплекс залежностей, що визначають ефективність використання залізничного транспорту при перевезенні зерна в залежності від відстані, форми власності вагонів та системи організації перевезень. Для оцінки ефективності різних варіантів технології перевезень зерна використано удосконалену імітаційну модель залізничного напрямку. Для визначення можливих районів концентрації навантаження зерна розроблено методику, що базується на методах кластерного аналізу та багатокритеріальної оптимізації. Отримане рішення дозволяє охопити відправницькою маршрутизацією 7,5 млн. т. зерна. Виконані дослідження показали, що маршрутизація дозволяє скоротити обіг вагона при перевезенні зерна у порт на 27%...50%, а продуктивність вагона збільшити на 25…75%.^UThe dissertation for obtaining a scientific degree of a Сandidate of Technical Sciences (Ph. D.), specialty 05.22.20 – operation and repair of vehicles. – Dnipro National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan, Dnipro, 2020.The dissertation contains the results obtained by the author, which together solve the scientific and practical problem of increasing the efficiency of transporting grain cargo by rail to seaports by improving the operating system of the rolling stock.The aim of the study is to increase the efficiency of the wagon fleet in the transportation of grain to sea ports through the introduction of senders routing of wagon flows. The scientific results obtained in the thesis, as well as the developed methods, can be used to improve and evaluate the system of organization of wagon flows for the transportation of grain cargo by rail to ports for export, planning the distribution of grain cars for loading and traction rolling stock for grain trains. More than 95% of Ukrainian grain export is carried out through seaports; more than 60% of grain cargoes are delivered to ports by rail. The analysis shows that the existing system of rail transportation of grain goods for export often shows its inefficiency. Among the main problems are the considerable dispersion and low loading capacity of the stations, the deterioration of wagons and the imperfect system of handling them, the shortage of locomotive traction, and the organization of transportation mainly by wagon consignments. One of the ways to increase the competitiveness of domestic grain on world markets is to build an effective system for operating rolling stock of railway transport in organizing export transportation.The analysis showed that the existing elevator and port infrastructure, as well as its development dynamics, give reason to positively assess the opportunities for mastering promising volumes of Ukrainian grain export. Grain is transported from linear elevators to ports by rail (up to 70% of the volume), road (about 30%) and river (up to 3%) transport. One of the key problems of the existing system of rail transportation of grain cargo is the significant dispersion of grain loading stations. One way to solve this problem is to concentrate loading grain at the nodal stations. The dissertation found that rail transport is more competitive than road transport at distances of more than 150 km when transported in Ukrzaliznytsia wagons and at distances of more than 500 km in new own wagons. It was determined that the minimum additional costs that are associated with the accumulation of cargo for the route train are achieved with a period of 4 ... 6 days and a distance of road transport up to 30 km. Given the stochastic nature of the railways work, it is advisable to use simulation modeling to evaluate the effectiveness of various options for the technology of rail transportation of grain cargo to sea ports. For this purpose, in the dissertation, the simulation model of freight transportation in the railway direction was improved by taking into account the possibility of organizing the movement of shipping routes from hub loading stations, in particular according to a schedule. In the dissertation, a methodology has been developed for choosing nodal stations and concentration areas of grain loading for the formation of route trains, which is based on the use of cluster analysis apparatus, set theory and multicriteria optimization. This methodology allows to take into account both the set of infrastructural and technological parameters of the transport network and operational and economic criterions of effectiveness.The task of forming loading concentration areas around the node stations is formalized as a multi-criteria optimization problem. In the final decision, 70 stations were included in 24 districts of grain loading concentration, which, with minimal additional costs, provides the maximum total volume of grain loading by route trains of about 7.5 million tons per year.Studies carried out using the developed simulation model showed that the use of sender routing reduces the wagon turnover when transporting grain to the port by 27%, and the use of technology for the movement of route trains by schedule allows to reduce the wagon turnover by 50% and increase its productivity up to 2 times, by compared to carloads.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського