Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (6)
Пошуковий запит: (<.>A=Волинець І. П.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Волинець І. П. 
Захист прав інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції на ринку лікарських засобів / І. П. Волинець. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному дослідженню особливостей захисту прав інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції на ринку лікарських засобів.Сформульовано висновок про те, що недобросовісною конкуренцією на ринку лікарських засобів є дії чи бездіяльність суб'єктів господарювання спрямовані на введення в оману споживачів, посягання на ділову репутацію, порушення торгових та інших чесних звичаїв та правил у сфері конкурентних відносин, у тому числі неправомірні дії по використанню результатів інтелектуальної, творчої діяльності, що охороняються як об'єкти права інтелектуальної власності.Встановлено форми прояву недобросовісної конкуренції на ринку лікарських засобів, які є правопорушеннями у сфері інтелектуальної власності, до яких належать: умисне продовження фармацевтичними компаніями дії патентного захисту лікарського засобу, тобто зловживання патентними правами шляхом створення «вічнозеленого» патенту; патентний тролінг; умисна не реєстрація торговельних марок на лікарські засоби; зміна форми та/ або шляху введення розробленого і реалізованого лікарського засобу, якщо відповідні зміни не призводить до покращення фармацевтичної ефективності лікарському засобу тощо. Обґрунтовано поняття «захисту прав інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції на ринку лікарських засобів».Виявлено основні проблеми (економічного, соціального та правового характеру), які виникають на ринку лікарських засобів та впливають на ефективність правового регулювання відносин у цій сфері, до яких належать: попит на лікарські засоби залежить від їх цінової політики; захищеність лікарських засобів патентами, які унеможливлюють випуск генериків; відсутність альтернативних генеричних копій в багатьох оригінальних лікарських засобів (в т.ч. орфанних); зростання цін на лікарські засоби через стабільну монополію провідних фармацевтичних компаній тощо.Сформульовано поняття «ринку лікарських засобів».Розглянуто особливості форм охорони лікарських засобів у системі права інтелектуальної власності через авторське право, патентне право та охорону прав на торговельні марки. Визначено, що не можуть бути охарактеризовані як форми прояву недобросовісної конкуренції випуск генериків (раніше сплину патентного строку), надання примусових ліцензій на лікарські засоби, а також, ввезення лікарських засобів через паралельний імпорт.Сформульовано висновок про можливі негативні наслідки повної заборони реклами лікарських засобів на телебаченні та радіо, а також в інших засобах масової інформації. Зокрема, відсутність на телебаченні реклами для наочної демонстрації упаковок, торговельних марок та назв лікарських засобів може збільшити випадки порушення прав інтелектуальної власності фармацевтичних виробників та розповсюдження недобросовісної конкуренції.Обґрунтовано позицію щодо запровадження механізму захисту прав інтелектуальної власності на торговельні марки в адміністративному порядку «post-grant opposition» в Апеляційній палаті Національного органу інтелектуальної власності. Аргументовано положення щодо розширення компетенції Вищого суду з питань інтелектуальної власності завдяки утворенню Судової палати з розгляду справ у сфері захисту прав інтелектуальної власності і економічної конкуренції.Констатовано актуальність посиленого нагляду з боку державних органів за діяльністю учасників ринку лікарських засобів, які мають реагувати на прояви недобросовісного поширення інформації, що вводить в оману, містить хибні, неточні твердження, мінімізує ризики товару, перебільшує ефективність, містить бездоказове, необґрунтоване чи безпідставне порівняння одного товару з іншим. Зазначено, що зі зміною законодавства у порівняльній рекламі лікарських засобів наразі дозволено використовувати торговельні марки без згоди власника, проте, на противагу законодавству США та ЄС, у законодавстві Україні не визначені обмеження використання торговельної марки конкурента, відсутні критерії порівняння, а також основні приписи, які мають бути наявні у порівняльній рекламі представлених товарів: застереження щодо побічних дій, алергічних реакцій тощо. Водночас, порівняльна реклама не може дискредитувати конкурента, містити неповну/ неточну/ неправдиву інформацію про лікарський засіб конкурента та інші твердження.Запропоновано визначення поняття «корегуючої реклами лікарських засобів».^UThe dissertation is devoted to complex research of features of intellectual property rights protection from unfair competition on the pharmaceutical market.The principle conclusion of the investigation presupposes that unfair competition on the pharmaceutical market consists of the actions or inaction of business entities aimed at misleading of consumers, business reputation intervention, violation of trade and other fair customs and regulations in the field of competition, including illegal actions regarding the results of intellectual and creative activity, that are subject to protection of intellectual property rights.Forms of unfair competition on the pharmaceutical market are defined, namely infringements in the field of intellectual property, which include: intentional extension of pharmaceutical companies' patent protection of medicines, i.e. abuse of patent rights by creating an "evergreen" patent; patent trolling; intentional non-registration of trademarks for medicines; change of the form and/or route of administration of the developed and sold medical product, unless the corresponding changes do not lead to the improvement of the pharmaceutical efficacy of the medical product, etc. The dissertation arguments the concept of "protection of intellectual property rights from unfair competition on the pharmaceutical market". The main problems (economic, social and legal), arising on the pharmaceutical market and affecting the legal regulation of relations in this area are underlined, which include the following: demand for medicines depends on their pricing policy; protection of medicines by patents, which make it impossible to produce generics; lack of alternative generic copies in many original drugs (including orphan); rising prices for medicines due to the consistent monopoly of leading pharmaceutical companies, etc.The investigation formulates the concept of "pharmaceutical market".It is investigated the peculiarities of medicines protection forms in the system of intellectual property rights under copyright, patent law and protection of trademark rights.The work determines that the production of generics (in advance of the expiration of the patent term), the granting of compulsory licenses for medicines, as well as the import of medicines through parallel imports cannot be characterized as forms of unfair competition.The conclusion of the dissertation contemplates among other about possible negative consequences of the ban on medicines advertising on television and radio, as well as in other media. In particular, the lack of advertising on television for demonstration of packaging, trademarks and names of medicines can increase the number of infringements of intellectual property rights of pharmaceutical manufacturers and the spread of unfair competition.The position on the providing the mechanism for the protection of intellectual property rights to trademarks in the administrative procedure "post-grant opposition" in the Chamber of Appeal of the National Intellectual Property Authority is substantiated. The paper provides the arguments on expanding the competence of the High Court on intellectual property issues due to the establishment of the Judicial Chamber for the Protection of Intellectual Property Rights and Economic Competition.It is underlined the urgency of enhanced oversight of the activities of market participants in medicinal products by government agencies, which must react on the forms of unfair spread of misleading information, containing false, inaccurate statements, minimizing product risks, exaggerating efficiency, containing unproven, unreasonable or unjustified comparison goods with another. It is noted that the change of legislation in the field of comparative advertising of medicines allows to use trademarks without the consent of the owner, however, in contrast to US and EU legislation, Ukrainian legislation does not restrict the use of a competitor's trademark, comparing criterions are absent, as well principle prescriptions, necessary in the comparative advertising of the presented goods, namely: warnings about side effects, allergic reactions, etc. At the same time, comparative advertising may not discredit a competitor, contain incomplete/ inaccurate/ false information about a competitor's medicinal product and other allegations.It is proposed to define the concept of "corrective advertising of medicines" as advertising that corrects (amends) already published advertising of medicines (on television, radio or other media and otherwise) and eliminates allegations that mislead consumers, contain incomplete/ inaccurate / false information about the medicinal product, as well as eliminate infringements of intellectual property rights.It is determined that the legislative enshrinement of the term "corrective advertising".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського