Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Вівсюк І. О.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Вівсюк І. О. 
Економічний потенціал підприємства готельного господарства: автореферат дис. ... д.філософ : 051 / І. О. Вівсюк. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням теоретичних, методичних та практичних аспектів економічного потенціалу підприємств готельного господарства.Готельне господарство є основним складником туристичної інфраструктури та відіграє провідну роль у презентації національного туристичного продукту на світовому ринку туристичних послуг. За останні три десятиліття історії розвитку готельного господарства можна виділити декілька криз, які спричинили зниження міжнародних туристичних прибуттів і дестабілізуючі процеси в міжнародному готельно-туристичному бізнесі. Дві потужні хвилі рецесії вже спричинили кризи у світовій економіці: під час епідемії атипової пневмонії (SARS) у 2003 році та світової фінансової кризи 2009 року. Після світової рецесії 2009 року відродження індустрії гостинності стало важливим чинником відновлення економіки та зміцнення ринкових позицій у всьому світі. Діяльність підприємств готельного господарства у 2020 році скоротилася на 3/4 через поширення наслідків коронавірусної кризи, глобальний карантин, значні обмеження на подорожі та падіння попиту, що унеможливлювало роботу закладів розміщення. На початок 2022 року під час повномасштабного вторгнення російського агресора на територію України готельний бізнес скоротив обсяги своєї діяльності ще на 90 %, що потребує пошуку шляхів стабілізації діяльності підприємств готельного господарства у нових кризових умовах.Проблеми у розвитку ринку готельних послуг в Україні висувають підвищені вимоги до інструментів управління, зокрема, до методів дослідження й оцінювання діяльності підприємств готельного господарства. Все більш чітко проявляється необхідність в удосконаленні відомих на сьогоднішній день і розробленні інноваційних рішень теоретичного та прикладного характеру, спрямованих на забезпечення ефективності діяльності підприємств готельного господарства. Отже, склалися об’єктивні передумови для застосування в системі управління діяльністю підприємств готельного господарства інструментарію, який дозволяв би проводити детальне дослідження, одержувати достовірну і повну інформацію про стан та можливості підприємства готельного господарства, яка б служила базою для розроблення та прийняття ефективних управлінських рішень.Ефективність діяльності підприємств готельного господарства на ринку готельних послуг у значній мірі визначається їх економічним потенціалом, який являє собою синтез фінансової, трудової, виробничо-експлуатаційної, маркетингової та репутаційної компонент.Метою дисертаційного дослідження є розроблення теоретико-методичних положень та обґрунтування практичних рекомендацій щодо управління економічним потенціалом підприємства готельного господарства.Проведено науковий аналіз терміну «потенціал» та проаналізовано підходи до трактування поняття «потенціал підприємства». Досліджено ієрархію понять «потенціал підприємства», «економічний потенціал», «економічний потенціал підприємства», що зумовило необхідність трактування авторського поняття «економічний потенціал підприємства готельного господарства» як здатність підприємства до оптимізації сукупності ресурсів і можливостей для ефективного функціонування підприємства, досягнення економічної мети та підвищення рівня конкурентоспроможності на ринку готельних послуг шляхом формування стресостійкості до впливу внутрішніх та зовнішніх факторів.Введено в науковий обіг та розкрито зміст поняття «стресостійкість економічного потенціалу підприємства готельного господарства». Сутність цього поняття визначено як здатність підприємства готельного господарства долати кризові ситуації, протидіяти проблемам та несприятливим факторам у нестабільних умовах без суттєвого впливу на його економічну стійкість, функціонування та здатність забезпечувати прибуток і задовольняти потреби споживачів.Удосконалено компонентну структуру економічного потенціалу підприємства готельного господарства, яка включає в себе п’ять основних компонент: фінансову, кадрову, виробничо-експлуатаційну, маркетингову та репутаційну. Результати проведеного експертного опитування представників готельного бізнесу встановили значимість в удосконаленій компонентній структурі економічного потенціалу підприємства готельного господарства додавання репутаційної складової, яка визначається рівнем іміджу підприємства, якістю обслуговування, споживчою лояльністю, оцінкою конкурентів, що дозволяє врахувати вплив репутації підприємства на його стресостійкість, надає можливість посилити конкурентоспроможні позиції на ринку готельних послуг, впливає на спроможність подолання кризових явищ, дозволяє сформувати позитивний імідж серед споживачів для забезпечення зростання коефіцієнта завантаження номерного фонду підприємства готельного господарства та його фінансових результатів.^UThe dissertation is a comprehensive study of theoretical, methodical and practical aspects of the economic potential of hotel enterprises.The hotel industry is the main component of the tourist infrastructure and plays a leading role in the presentation of the national tourist product on the world market of tourist services. Over the last three decades of the history of the development of the hotel industry, several crises can be singled out, which caused a decrease in international tourist revenues and destabilizing processes in the international hotel and tourism business. Two powerful waves of recession have already caused crises in the world economy: during the SARS epidemic in 2003 and the global financial crisis in 2009. After the global recession of 2009, the revival of the hospitality industry became an important factor in the recovery of the economy and the strengthening of market positions around the world.The activity of hotel establishments in 2020 was reduced by 3/4 due to the spread of the consequences of the coronavirus crisis, global quarantine, significant travel restrictions and a drop in demand, which made it impossible for accommodation establishments to operate. At the beginning of 2022, during the full-scale invasion of the Russian aggressor on the territory of Ukraine, the hotel business reduced the volume of its activity by another 90%, which requires finding ways to stabilize the activity of hotel establishments in new crisis conditions.Problems in the development of the hotel services market in Ukraine put forward increased requirements for management tools and, in particular, for methods of research and evaluation of the activities of hotel enterprises. The need to improve the currently known and develop innovative solutions of a theoretical and applied nature, aimed at ensuring the efficiency of the hotel industry, is becoming more and more clear. So, objective prerequisites have been created for the application of a new toolkit in the management system of hotel business enterprises, which would allow conducting a detailed study, obtaining reliable and complete information about the state and capabilities of the hotel business enterprise, which would serve as a basis for the development and adoption of effective management decisions .The effectiveness of hotel business enterprises in the market of hotel services is largely determined by their economic potential, which is a synthesis of financial, labor, production and operation, marketing and reputational components.The aim of the dissertation research is to develop theoretical and methodological provisions and substantiate practical recommendations for managing the economic potential of the hotel industry.In the process of research, an analysis of the essence of the concepts "potential", "enterprise potential" and "economic potential" was carried out, on the basis of which a proper definition of the essence of the concept "economic potential of a hotel business enterprise" was proposed. The structuring of the economic potential is substantiated, taking into account the peculiarities and specifics of the hotel business sphere. The structure of the hotel enterprise's economic potential has been improved, among its main components: financial, labor, production and operation, marketing and reputational components.In order to determine the level of the economic potential of the hotel industry, the evaluation methodology was improved and the main indicators characterizing the components of the economic potential were determined.The activity of the enterprises of the hotel industry of Ukraine over the last decade was studied, including during the onset of the global epidemiological crisis. On the basis of statistical data, research was conducted and indicators such as the share of services provided by hotel enterprises in the service sector, the number of collective accommodation establishments, the specific weight of hotels and similar and specialized accommodation facilities, the number of rooms in collective accommodation establishments were analyzed.The conducted structural and dynamic analysis of the market of hotel services in Ukraine revealed a number of existing problems, namely: dynamic changes in external factors that require quick response from hotel enterprises; lack of investment in the service sector; a small number of registered and certified hotel enterprises; mostly outdated material and technical support of hotel enterprises; lack of legal control over the quality of service; low dynamics of development of hotel chains, etc.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського