Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Гафу Т. Г.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Гафу Т. Г. 
Сучасний англомовний гастрономічний дискурс: когнітивний вимір / Т. Г. Гафу. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено вивченню сучасного англомовного гастрономічного дискурсу з позицій когнітивно-дискурсивної парадигми. Такий підхід до вивчення сучасного англомовного гастрономічного дискурсу дав змогу об'єктивно реконструювати та репрезентувати інформаційні пакети його видів – традиційного та естетичного, виявити концепти-автохтони як стрижні сучасного англомовного гастрономічно тематизованого сегменту знання. Гастрономічний дискурс визначено як особливий вид соціального спілкування, метою якого є здійснення глютонічної комунікації. Гастрономічний дискурс об'єднує текстові структури, пов'язані з процесом харчування, при якому враховуються учасники, умови, способи спілкування, середовище, у якому відбувається розмова, місце й час комунікації, цілі й мотиви, а також жанр і стиль мовлення. Він охоплює ціннісні й понятійні сторони етнокультури, а також відображає особливості культури різних країн і має національно-культурну специфіку, а «їжа, харчування» виступає як багатовимірне смислове утворення, що включає ціннісну, образну й понятійну сторони, зумовлює саме існування етнокультури, яке формує її лінгвосеміотичну систему й систему комунікації. Сучасний англомовний гастрономічний дискурс постає мисленнєво-мовленнєвою діяльністю сучасного представника англомовної спільноти в буттєвому сегменті, пов'язаному з приготуванням та споживанням їжі. Традиційна гастрономічна картина світу охоплює акцентуацію сучасних «суспільних зручностей», а саме фаст-фуду, дитячого харчування та готової їжі для тварин, соусів та спецій, традиційних страв, готової випічки та солодощів, закусок, заморожених та консервованих продуктів, енергетичних напоїв, ціни та знижок, що полегшують життя середньостатистичного споживача. Натомість естетична гастрономічна картина світу підносить значення фруктів, овочів, салатів, пасти, вегетаріанських страв, калорійності продуктів, загалом процесу приготування, інгредієнтів та емоцій, що супроводжують як процес, так і результат – насолоду від смаку та аромату. Істотного значення набуває сфера гастрономічного обслуговування, особливо через зручність та можливість отримання гастрономічної насолоди в приємному місці. Викладене дає змогу стверджувати, що, попри акцептуацію значущості традиційних цінностей, нове покоління англомовних споживачів підносить значення інших пріоритетів сучасного харчування – естетику й раціоналізм.Ключові слова: дискурс, гастрономічний дискурс, англомовний дискурс, концепт, автохтон, домен, концептосистема, когнітивна карта.^UThe thesis is devoted to the study of modern English gastronomic discourse from the perspective of cognitive discursive paradigm. The approach adopted to the investigation of modern English gastronomic discourse has potentiated the most impartial reconstruction and representation of the informational packets of two types of the discourse under study, particularly, the traditional discourse and the aesthetic one. Besides, autochthon concepts as centerpieces of the unit of knowledge with modern English gastronomic thematization were revealed. Gastronomic discourse is defined as a special type of social intercourse aimed at executing gluttonic communication. Gastronomic discourse amalgamates textual structures relating to the process of food consumption, the latter encompassing the participants, conditions, mode and environment of communication, its place and time, aims and motifs, genre and speech style. What is more, gastronomic discourse reflects the axiological and notional facets of the ethnic culture, thus revealing cultural peculiarities of different countries. This discourse type is marked by national-cultural specificity, therefore, “food and eating” appears to be a multidimensional conceptual entity that is characterized by axiological, figurative and notional aspects; accordingly, the entity in question preconditions the existence of ethnic culture, shapes its linguo-semiotic and communication systems. Hence, modern English gastronomic discourse is a cognitive-verbal activity undertaken by a contemporary representative of English-speaking community in the course of their quotidian life when cooking or consuming food.Traditional gastronomic worldview accentuates modern “social conveniences”, namely, fast food, baby food, pet food, sauces and spices, traditional dishes, ready-made pastry and confection, snacks, frozen and canned foods, energy drinks, prices and discounts, the whole lot makes life of an average consumer easier. This being said, aesthetic gastronomic worldview promotes the significance of fruit, vegetables, salads, pasta, vegetarian dishes, energy value, the process of cooking in general, ingredients and emotions that accompany both the process and the result, the latter intensifying the enjoyment of taste and flavor. The sphere of gastronomic services is now gaining considerable purport mainly due to its accessibility and the prospect of getting pleasure in a nice place. Thus, the results of the study indicate that despite particular emphasis laid upon traditional values, the new generation of English-speaking consumers prioritize other aspects of modern foods, specifically, aesthetics and rationality.Key words: discourse, gastronomic discourse, English discourse, concept, autochthon, domain, conceptual system, cognitive map.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського