Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Гусак О. А.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Гусак О. А. 
Механізм стратегічного управління розвитком транспортного підприємства: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / О. А. Гусак. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена поглибленню теоретико-методичних засад та розробці практичних рекомендацій щодо механізму стратегічного управління розвитком транспортного підприємства.За результатами досліджень запропоновано доповнити перелік чинників, що обмежують впровадження стратегічного управління розвитком транспортних підприємств в умовах повномасштабної війни на території України та викликів для транспортних підприємств у зв'язку з цим. Розглянуті різноманітні методи дозволили сформувати модель стратегічного управління розвитком транспортних підприємств, яка ґрунтується на динамічній зміні зовнішніх факторів, прийнятті ефективних управлінських рішень з урахуванням специфічних галузевих умов ведення бізнесу. Аналітико-діагностична оцінка функціонування транспортної галузі України засвідчує загальну тенденцію до зниження вантажообігу за всіма видами транспорту. Темп зростання у 2020 році становив 81,7% порівняно з 2019 роком, що на 18,3% менше; темп зростання у 2021 році становив 99,8% порівняно з попереднім роком, що зумовлено впливом пандемії Covid-19. Моніторинг ринку вантажних перевезень в Україні у 2022 році показує, що наслідки війни, які позначились на ланцюгах поставок, зменшенні частки залізничних перевезень, скороченні інвестицій, підвищенні економічної та політичної невизначеності, а також відтоку людського капіталу. Запропоновано авторське визначення поняття механізму стратегічного управління розвитком транспортного підприємства як комплексного набору інструментів, методів та процесів, спрямованих на вибір, розробку, планування, впровадження та контроль стратегії розвитку транспортного підприємства з метою досягнення довгострокового зростання параметрів господарської діяльності як у зовнішньому, так і внутрішньому середовищі.Сформовано механізм стратегічного управління розвитком транспортного підприємства, який включає мету, завдання управління, організаційні процеси, функції управління, технології управління, методи управління, правила, процедури та регламенти, які діють у внутрішньому середовищі. На відміну від існуючих він враховує стратегічний рівень розвитку транспортного підприємства та базується на плані розвитку підприємства. На основі аналізу змін політичної ситуації в країні, пов’язаних із російською агресією та активізацією європейської економічної інтеграції України, а також на основі узагальнення цілей європейських та вітчизняних транспортних стратегій та змін у транспортних і логістичних технологіях, автором було розроблено «дерево цілей» транспортного підприємства за складовими стійкого зростання.Удосконалено теоретико-методичні положення обґрунтування та встановлення складу стратегічного потенціалу підприємства. Пропонується використовувати дев’ять структурних елементів стратегічного потенціалу транспортного підприємства, а саме: виробничий потенціал, трудовий потенціал, інноваційний потенціал, маркетинговий потенціал, фінансовий потенціал, цільовий потенціал, потенціал споживачів, потенціал постачальників та конкурентний потенціал. Набуло подальшого розвитку методичний підхід до оцінювання стратегічного рівня розвитку транспортного підприємства, який ґрунтується на використанні узагальнюючого коефіцієнта стратегічного потенціалу підприємства, який дозволяє визначати відповідність досліджуваної категорії рівню стратегічного розвитку транспортного підприємства та відповідні пропозиції щодо вибору ефективної стратегії. Запропоновано науково-практичний підхід до реалізації механізму стратегічного управління розвитком транспортного підприємства, який базується на пріоритетних цілях підприємства за складовими сталого розвитку (економічною, соціальною, екологічною) відповідно до двох можливих сценаріїв розвитку поточної економічної ситуації: воєнного стану та повоєнної відбудови, що дозволило запропонувати практичний інструментарій дій для менеджменту транспортних підприємств.Встановлено, методом аналізу ієрархій, пріоритети стратегічних цілей для транспортного підприємства в період воєнного стану та період повоєнної відбудови. На їх підґрунті здійснено вибір оптимальної стратегічної альтернативи для групи досліджуваних підприємств в двох зазначених періодах. Автором виділено для аналізу набір стратегічних альтернатив, який включає такі стратегії: С1 – «стратегія обмеженого росту»; С2 – «стратегія концентрованого росту»; С3 – «стратегія диверсифікованого росту»; С4 – «стратегія інтегрованого росту»; С5 – «комбінована стратегія».Розроблений автором методичний підхід щодо оцінювання та вибору оптимальної стратегії росту на основі пріоритетних цілей сприяє ефективному функціонуванню механізму стратегічного управління розвитком транспортного підприємства в різних ситуативних умовах. Запропонована методика має універсальний характер і може використовуватися підприємствами незалежно від галузевої приналежності.^UThe dissertation is devoted to deepening the theoretical and methodological foundations and developing practical recommendations on the mechanism of strategic management of the development of a transport enterprise.Based on the results of the research, it is proposed to supplement the list of factors limiting the implementation of strategic management the development of transport enterprises in the context of a full-scale war on the territory of Ukraine and the challenges for transport enterprises in this regard. The various methods considered made it possible to form a model of strategic management of the development of transport enterprises, which is based on the dynamic change of external factors, making effective management decisions taking into account specific industry conditions for doing business.The analytical and diagnostic assessment of the functioning of the transport industry in Ukraine shows a general downward trend in freight turnover by all modes of transport. The growth rate in 2020 was 81.7% compared to 2019, which is 18.3% less; the growth rate in 2021 was 99.8% compared to the previous year, due to the impact of the Covid-19 pandemic. Monitoring of the freight transportation market in Ukraine in 2022 shows that the consequences of the war, which affected supply chains, reduced the share of rail transportation, reduced investment, increased economic and political uncertainty, and human capital outflow.The author's own definition of the concept the mechanism of strategic management the development of a transport enterprise as a comprehensive set of tools, methods and processes aimed at selecting, developing, planning, implementing and controlling the development strategy of a transport enterprise with a view to achieving long-term growth of economic activity parameters in both the external and internal environment is proposed.A mechanism for strategic management of the development of a transport enterprise has been formed, which includes the goal, management tasks, organizational processes, management functions, management technologies, management methods, rules, procedures and regulations in force in the internal environment. Unlike the existing ones, it takes into account the strategic level of development of the transport enterprise and is based on the enterprise development plan. Based on the analysis of changes in the political situation in the country associated with Russian aggression and intensification of Ukraine's European economic integration, as well as on the generalization of the goals of European and domestic transport strategies and changes in transport and logistics technologies, the author has developed a «goal tree» of a transport enterprise by components of sustainable growth.The theoretical and methodical provisions for substantiating and determining the composition of the strategic potential of enterprise have been improved. It is proposed to use nine structural elements of the strategic potential of a transport enterprise, namely: production potential, labor potential, innovation potential, marketing potential, financial potential, target potential, consumer potential, supplier potential, and competitive potential.The methodical approach to assessing the strategic level of development of a transport enterprise has been further developed, based on the use of a generalizing coefficient of the strategic potential of an enterprise, which allows determining the compliance of the studied category with the level of strategic development of a transport enterprise and relevant proposals for choosing an effective strategy.A scientific and practical approach to the implementation of a mechanism for strategic management the development of a transport enterprise is proposed, based on the priority goals of the enterprise in terms of the components of sustainable development (economic, social, environmental) in accordance with two possible scenarios of the current economic situation: martial law and post-war reconstruction, which allowed to offer practical tools for the management of transport enterprises.The priorities of strategic goals for a transport enterprise during the period of martial law and the period of post-war reconstruction are determined by the method of hierarchy analysis. On their basis, the optimal strategic alternative for the group of the studied enterprises in the two mentioned periods was selected. The author has identified a set of strategic alternatives for analysis, which includes the following strategies: С1 – «limited growth strategy»; С2 – «concentrated growth strategy»; С3 – «diversified growth strategy»; С4 – «integrated growth strategy»; С5 – «combined strategy».The methodical approach to evaluating and selecting an optimal growth strategy based on priority goals developed by the author contributes to the effective functioning of the mechanism of strategic management of the


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського