Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (1)Книжкові видання та компакт-диски (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Гутиря М. О.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Гутиря М. О. 
Професійна самоактуалізація як чинник превенції кризи фахової готовності майбутніх психологів: автореферат дис. ... д.філософ : 053 / М. О. Гутиря. — Б.м., 2023 — укp.

У роботі представлено верифіковану модель самоактуалізації як чинника превенції кризи фахової готовності майбутніх психологів, проаналізовано показники впливу переживання кризи фахової готовності на функціонування емоційно-фізіологічного, когнітивно-регуляторного, рефлексивно-екзистенційного, мотиваційно-поведінкового та комунікативного компонентів самоактуалізації студентів-психологів із різним рівнем кризи професійного становлення. Представлено комплекс методик психологічної діагностики самоактуалізації та кризи фахового становлення особистості, систему рекомендацій із забезпечення оптимальної самоактуалізації у студентів-психологів, відповідно до створеної моделі. У вступі обґрунтовано актуальність проблеми дослідження; визначено мету та завдання дослідження; об’єкт, предмет, теоретико-методологічні засади, відзначено наукову новизну, практичну значущість дослідження, наведено дані щодо апробації отриманих результатів, а також описано структуру дисертації.У першому розділі – «Теоретичні аспекти дослідження професійної самоактуалізації як чинника попередження кризи фахової готовності студентів-психологів» – здійснено теоретико-методологічний аналіз розуміння поняття професійної самоактуалізації у психологічній науці, окреслено основні підходи до визначення структурних компонентів професійної самоактуалізації студента. Розкрито важливі психологічні аспекти нормативних криз фахового навчання студентів-психологів. Проаналізовано систему чинників професійної самоактуалізації, їх вплив на фахову готовність майбутніх психологів; обґрунтовано важливість розвитку самоактуалізаційних властивостей майбутніх психологів у період навчання з метою превенції кризи фахової готовності. Представлено комплексну модель самоактуалізації майбутніх практичних психологів як чинника превенції кризи фахової готовності. Модель засвідчує, що поступова та ефективна реалізація емоційно-фізіологічного, когнітивно-регуляторного, рефлексивно-екзистенційного, мотиваційно-поведінкового та комунікативного компонентів самоактуалізації студентів-психологів постає чинником превенції кризи їх фахової готовності. Другий розділ – «Емпіричне дослідження особливостей професійної самоактуалізації студентів-психологів» – містить виклад методичних засад емпіричного дослідження специфіки процесу самоактуалізації практичних психологів. Представлено результати констатувального дослідження. Описано результати анкетування досліджуваних, що відображають змістовне наповнення феномену професійної самоактуалізації та готовності до самостійної професійної діяльності досліджуваних. Майбутні психологи характеризуються підвищеними показниками орієнтації на цінності самоактуалізованої особистості. У межах вивчення мотиваційно-поведінкового компоненту з’ясовано, що студенти мають високий рівень професійної спрямованості, характеризуються посереднім рівнем сформованості когнітивно-регуляторного компоненту самоактуалізації, підвищеними показниками комунікативного компоненту. Виявлено дещо знижені показники емоційного компоненту самоактуалізації майбутніх психологів. Вивчення рефлексивно-екзистенційного компоненту самоактуалізації студентів-психологів засвідчили обернено пропорційний розподіл суб’єктивної рефлексивної оцінки показників власної реалізованості у якості фахівця по закінченні навчання та професійно значущих труднощів. Для майбутніх психологів характерні знижені показники емоційно-фізіологічного компоненту самоактуалізації, часті ознаки тривоги, надмірні хвилювання відносно результативності професійного становлення та працевлаштування, порушення в соматико-фізіологічній сфері.Третій розділ – «Емпіричне дослідження професійної самоактуалізації як чинника превенції кризи фахової готовності студентів-психологів» – містить виклад результатів емпіричного дослідження показників самоактуалізації студентів-психологів із різним рівнем вираженості кризи фахової готовності. Представлено результати факторного аналізу масиву даних, що демонструють зв'язок між параметрами компонентів самоактуалізації майбутніх психологів та їх кризи фахової готовності, на основі чого сформовано емпіричну моделі самоактуалізації студентів-психологів як чинника превенції кризи їх фахової готовності. Описано систему рекомендацій із забезпечення самоактуалізації майбутніх фахівців психологічного профілю як чинника попередження кризових станів у їх фаховій підготовці. За результатами факторного аналізу виявлено 9 факторів, що описують розподіл ознак. Виявлена факторна структура дозволила нам конкретизувати теоретико-емпіричну модель самоактуалізації студентів-психологів як чинника превенції кризи їхньої фахової готовності. Розроблено систему рекомендацій із забезпечення механізмів самоактуалізації, оптимального професійного становлення та розвитку практичних психологів на макро-, мезо- та мікрорівні.^UThe paper presents a verified model of self-actualization as a prevention factor of a future psychologist's professional readiness crisis, analyzed indicators of the impact of experiencing a professional readiness crisis on the functioning of the emotional-physiological, cognitive-regulatory, reflective-existential, motivational-behavioral and communicative self-actualization components of psychology students with different levels of crisis professional development. A complex of methods of self-actualization psychological diagnosis and the crisis of a personal professional development are presented. The introduction substantiates the relevance of the research problem; the purpose and tasks of the research are determined; object, subject, theoretical and methodological principles, the scientific novelty, practical significance of the research are noted, data on the approbation of the obtained results are given, and the structure of the dissertation is also described.In the first chapter - "Theoretical aspects of the study of professional self-actualization as a preventing factor of the professional readiness crisis of psychology students" – a theoretical and methodological analysis of the understanding of a professional self-actualization concept in psychological science is carried out, the main approaches to determining the structural components of a student's professional self-actualization are outlined. Important psychological aspects of normative crises of psychology student's professional training are revealed. The system of professional self-actualization factors, their influence on the professional readiness of future psychologists was analyzed; the importance of the self-actualization properties development of future psychologists during the period of study in order to prevent the professional readiness crisis is substantiated. A complex model of future practical psychologists self-actualization as a preventive factor of professional readiness crisis is presented. The model proves that the gradual and effective implementation of components of psychology students self-actualization appears as a prevention factor of professional readiness crisis.The second section - "Empirical study of a professional self-actualization features of psychology students" – contains the outline of the methodological principles of process specifics of practicing psychologists self-actualization empirical study. The results of the ascertainment study are presented. The results of the survey of the research subjects are described. Future psychologists are characterized by increased indicators of orientation to the self-actualized personality values. Within the study of the motivational-behavioral component, it was found that students have a high level of professional orientation, are characterized by a mediocre level of formation of the cognitive-regulatory self-actualization component and increasing indicators of the communicative component. The indicators of the self-actualization emotional component of future psychologists were revealed to be slightly lower. The study of the reflective-existential component of psychology student's self-actualization showed an inversely proportional distribution of the subjective reflective assessment of indicators of one's own realization as a specialist upon graduation and professionally significant difficulties. Future psychologists are characterized by reduced indicators of the emotional-physiological self-actualization component.The third section - "Empirical study of professional self-actualization as a prevention factor of the psychology student's professional readiness crisis" – contains a results summary of an empirical study of self-actualization indicators of psychology students with different levels of severity of the professional readiness crisis. The results of the data array factor analysis of are presented, which demonstrate the relationship between the components parameters of the future psychologists self-actualization and their crisis of professional readiness, on the basis of which an empirical model of psychology students self-actualization as a factor of prevention of the professional readiness crisis was formed. A system of recommendations for ensuring future specialists self-actualization in the psychological profile as a prevention factor of crisis situations in their professional training is described. According to the results of the factor analysis, 9 factors describing the features were found. The identified factorial structure allowed us to specify the theoretical-empirical model of psychology students self-actualization as a preventing factor of the professional readiness crisis. A system of recommendations has been developed to ensure self-actualization mechanisms.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського