Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Дем'яненко А. М.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Дем'яненко А. М. 
Організаційно-педагогічні умови правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях / А. М. Дем'яненко. — Б.м., 2021 — укp.

У роботі представлено аналіз науково-теоретичних підходів до вивчення проблеми правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях, які висвітлено в філософській, правовій, психологічній, соціологічній, педагогічній літературі. Виявлено сутність та розкрито специфіку процесу правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях. Доведено, що під поняттям «правова вихованість підлітка в громадських об'єднаннях» слід розуміти результат процесу правового виховання (як цілеспрямованого, так і природного), що здійснюється за допомогою впливу громадських об'єднань у взаємодії із державними інституціями та родиною. Правова вихованість підлітка є здатністю особистості оволодівати правовими знаннями, підвищувати мотивацію до служіння суспільству, визнавати правила правомірної поведінки та керуватися ними у відповідних правових ситуаціях. У дослідженні обстоюється думка про те, що така здатність має морально-правову базу: ідеї державотворення, соціального єднання та взаємодії з іншими представниками на засадах визнання прав і свободи людини в дусі міжнародного та національного законодавства.Порушена проблема актуалізована такими суперечностями:– між потребою розбудови громадянського суспільства в Україні на правових засадах та недостатнім вивченням можливостей і досвіду правового виховання особистості в громадських об'єднаннях; – між практиками правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях та необхідністю покращення їх ефективності шляхом розроблення організаційно-педагогічних умов, які можна впровадити в роботу таких організацій;– між необхідністю орієнтації позаосвітніх соціальних спільнот на розвиток правової вихованості підлітків та недостатнім рівнем науково-методичного забезпечення процесу правового виховання в позашкільному середовищі;– між необхідністю врахування особистих прагнень підлітків до правового виховання на засадах цінностей справедливості, свободи, поваги до людини, відповідальності та незначною корегентністю його організаційно-педагогічних умов.Визначено наукову новизну та теоретичну значущість наукової праці, які полягають у тому, що:уперше: комплексно концептуалізовано потенціал, можливості та межі громадських об'єднань у правовому вихованні підлітків; визначено та обґрунтовано три організаційно-педагогічні умови правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях (застосування аксіологічних ідей та концепцій філософії правового виховання, правової педагогіки у вихованні підлітків; організація когнітивно-комунікативної взаємодії і спілкування як засобу підвищення рівня правової вихованості підлітків у громадських об'єднаннях; урахування вікових особливостей та світоглядно-ціннісних змін підлітків, які «вростають» у правову культуру суспільства);уточнено: теоретичне положення про зміст і структуру правової вихованості підлітків у громадських об'єднаннях;виявлено: критерії, показники та рівні правової вихованості підлітків у громадських об'єднаннях; уведено в науковий обіг: факт наявності впливових чинників, що зумовлюють особливості організації процесу правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях;дістали подальшого розвитку: зміст, загальні і специфічні принципи, форми і методи правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях. Практичне значення дисертаційного дослідження в можливості створення методологічної бази освітніх проєктів на засадах теоретичних положень роботи для організаційно-методичного супроводу процесу правового виховання підлітків у закладах позашкільної освіти, доповнення концепції громадянської освіти та концепції неформальної освіти. Матеріали дисертації можуть бути використані для проведення правових заходів, акцій, занять із підлітками в різних громадських об'єднаннях, для оцінювання рівня правової вихованості підлітків у цих організаціях, розширення практикумів із правової педагогіки, а також під час викладання дисциплін «Основи правових знань», «Правознавство» у закладах вищої освіти. Розроблена методика оцінювання правовиховної роботи з підлітками може застосовуватися керівниками громадських об'єднань для ухвалення рішень щодо покращення цього напряму виховання. Матеріали та узагальнені результати дослідження стануть у пригоді працівникам позашкільних закладів освіти для укладання спецкурсів та експериментальних програм тощо.^UThe paper presents an analysis of scientific and theoretical approaches to the study of the problem of legal education of adolescents in public associations, which are covered in philosophical, legal, psychological, sociological, pedagogical literature. The essence and specifics of the process of legal education of adolescents in public associations are revealed. It is proved that the concept of «legal education of adolescents in public associations» should be understood as the result of the process of legal education (both targeted and natural), carried out through the influence of public associations in cooperation with government agencies and families. Adolescent legal education is the ability of an individual to acquire legal knowledge, increase motivation to serve society, recognize the rules of lawful conduct and be guided by them in relevant legal situations. The study argues that this ability has a moral and legal basis: the ideas of statehood, social cohesion and interaction with other representatives on the basis of recognition of human rights and freedoms in the spirit of international and national law.The raised problem is actualized by the following contradictions:- between the need to build civil society in Ukraine on a legal basis and insufficient study of opportunities and experience of legal education of the individual in public associations;- between the practices of legal education of adolescents in public associations and the need to improve their effectiveness by developing organizational and pedagogical conditions that can be implemented in the work of such organizations;- between the need of non-educational social communities to focus on the development of legal education of adolescents and the insufficient level of scientific and methodological support of the process of legal education in extracurricular environment;- between the need to take into account the personal aspirations of adolescents to legal education on the basis of the values of justice, freedom, respect for man, responsibility and compliance with the coherence of their organizational and pedagogical conditions.The scientific novelty and theoretical significance of scientific work are determined:for the first time: the potential, opportunities and limits of public associations in the legal education of adolescents are comprehensively conceptualized; three organizational and pedagogical conditions of legal education of adolescents in public association are identified and substantiated (application of axiological ideas and concepts of philosophy of legal education, legal pedagogy in education of adolescents; organization of cognitive-communicative interaction and communication as a means of improving legal education of adolescents in public organizations; taking into account age characteristics, worldview and value changes of adolescents which «grow inwards» the legal culture of society);clarified: theoretical position on the content and structure of legal education of adolescents in public associations;identified: criteria, indicators and levels of legal education of adolescents in public associations;taken into the scientific field: the fact of the presence of influential factors that determine the peculiarities of the organization of the process of legal education of adolescents in public associations;got further development in: content, general and specific principles, forms and methods of legal education of adolescents in public associations. The practical significance of the thesis in the possibility of creating a methodological base of educational projects based on theoretical principles for organizational and methodological support of the process of legal education of adolescents in out-of-school education, supplementing the concept of civic education and non-formal education. The thesis materials can be used for legal events, actions, classes with adolescents in various public associations, to assess the level of legal education of adolescents in these organizations, expanding workshops on legal pedagogy, as well as when teaching disciplines «Fundamentals of Legal Knowledge», «Jurisprudence» in higher education institutions. The developed methodology for evaluating legal education work with adolescents can be used by leaders of public associations to make decisions on improving this area of education. Materials and generalized results of the research will be useful for employees of out-of-school educational institutions for special courses and experimental programs, etc.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського