Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Закапко О. Г.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Закапко О. Г. 
Поліпшення агрегатованості і маневреності тракторних самохідних шасі використанням переднього поворотного мосту: автореферат дис. ... д.філософ : 274 / О. Г. Закапко. — Б.м., 2023 — укp.

Універсальні тракторні самохідні шасі призначені для виконання великої кількості технологічних операцій з використанням різноманітних навісних машин та знарядь. Процес навішування технологічних знарядь супроводжується маневруванням самохідного шасі, тому підвищення маневреності останнього спряє зменшенню часу на переобладнання та підвищенню продуктивності технологічного процесу. Використання переднього поворотного мосту замість передніх поворотних коліс дозволяє як поліпшити агрегатування тракторних самохідних шасі, так і покращити їхню маневреність.Дослідженню агрегатування універсальних тракторних самохідних шасі присвячено велику кількість наукових досліджень та патентних пропозицій. Достатня кількість технічних рішень виконана з використанням переднього мосту при його повороті. При цьому зберігається традиційне рульове керування з використанням передніх поворотних коліс.Конструкція універсального тракторного самохідного шасі дозволяє виконати увесь передній міст поворотним, завдяки чому підвищується також керованість і маневреність цих машин.Маневреність колісних машин, як відомо, є комплексною (складною) властивістю, дослідженню якої присвячено велику кількість наукових робіт. Для спрощення математичної моделі в опису багатьох з них використовувався поворотний міст, однак дослідженню динаміки повороту переднього мосту, що підвішений через балансир, уваги не приділено. Також не розглянуті можливості створення стабілізуючих моментів на передньому поворотному мосту, що дуже важливо для забезпечення стійкості руху, як самого мосту, так і колісної машини в цілому.Таким чином, виконання переднього мосту, який при цьому підвішений через балансир, дозволяє не тільки поліпшити процес встановлення технологічних знарядь, а й поліпшити властивості маневреності за рахунок підвищення керованості машини, та її стійкості руху. Це дозволяє також зменшити опір повороту мосту за рахунок зведення до нуля похибки кутів повороту лівого та правого коліс (за відсутності рульової трапеції), що особливо важливо при змінній колії передніх коліс в процесі експлуатації.Дисертаційну роботу було виконано у межах індивідуального плану роботи аспіранта в рамках досліджень, які здійснено у Харківському національному автомобільно-дорожньому університеті та Харківському національному університеті Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба відповідно до договору № 277/01 від 15.10.2020 р. про співробітництво. Основні результати дисертації були реалізовані в ході виконання держбюджетних науково-дослідних робіт: «Розробка енергоефективного машинного комплексу для транспортного забезпечення Збройних Сил та Національної гвардії України» (держ. реєстр. №0121U109610), що виконано у відповідності до плану держбюджетних НДР МОН України та НДР за держзамовленням «Розроблення дослідного зразка енергоефективного колісного малогабаритного транспортного засобу подвійного використання» (держ. реєстр. №0122U200935), договір № ДЗ/141-2022 від 25 жовтня 2022 року.Мета і завдання дослідження. Мета дослідження – забезпечення продуктивності і безпеки руху універсальних тракторних самохідних шасі шляхом поліпшення агрегатування і маневреності за рахунок використання переднього поворотного мосту.Для досягнення мети, що поставлено, необхідно вирішити наступні завдання:- провести теоретичне дослідження маневреності тракторного самохідного шасі з переднім поворотним мостом;- провести теоретичні дослідження стабілізуючих моментів на передньому поворотному мосту;- провести експериментальні дослідження динаміки повороту тракторного самохідного шасі.Наукова новизна одержаних результатів полягає в створенні науково- методичної бази для проектування перспективних універсальних тракторних самохідних шасі з переднім поворотним мостом який підвішений через балансир. При цьому в дисертаційній роботі отримано в перше:- визначено взаємозв’язок між геометричними параметрами рульового приводу і кутом повороту мосту що повертається;- визначено раціональний початковий кут встановлення поворотного важеля, що на відміну від раніше відомих результатів враховує балансирне встановлення переднього поворотного мосту.^UUniversal self propelled tractor chassis are designed to perform manytechnological operations using various attached machines and tools. The maneuveringof a self propelled chassis accompanies the process of hanging specialized tools, soincreasing the maneuverability of the latter will lead to a reduction in the time forconversion and an increase in the productivity of the technological process. Using afront swivel axle instead of front swivel wheels allows both to improve the aggregationof self propelled tractor chassis and their maneuverability.Many scientific studies and patent proposals have been devoted to the study ofthe aggregation of universal tractor self propelled chassis. A sufficient number oftechnical solutions are made using the front axle when it is turned. At the same time,traditional steering using front turning wheels is preserved.The design of the universal tractor self propelled chassis allows the entire frontaxle to be swiveled, increasing the controllability and maneuverability of thesemachines.The design of the universal tractor self propelled chassis allows the entire frontaxle to be swiveled, increasing the controllability and maneuverability of thesemachines.The maneuverability of wheeled vehicles, as is known, is a complex (complex)property, the study of which is devoted to many scientific works. To simplify themathematical model, a rotary bridge was used in the description of many of them, butno attention was paid to the study of the dynamics of the rotation of the front bridge,which is suspended through a balancer. Also, the possibility of creating stabilizingmoments on the front rotary bridge, which is very important for ensuring the stability ofthe movement of both the bridge itself and the wheeled vehicle as a whole, is notconsidered.Thus, the implementation of the front axle, which is suspended through abalancer, not only improves the process of installing technological tools but alsoimproves the maneuverability properties due to the increase in the controllability of themachine and its stability of movement. It also allows for reducing the turning resistanceof the bridge by reducing to zero the error of the turning angles of the left and rightwheels (in the absence of a steering trapezoid), which is especially important when thetrack of the front wheels changes during operation.The dissertation work was carried out within the framework of the graduatestudent's individual work plan within the framework of research carried out at theKharkiv National Automobile and Highway University and the Kharkiv NationalUniversity of the Air Force named after Ivan Kozhedub in accordance with theagreement No. 277/01 dated 15.10.2020 on cooperation. The main results of thedissertation were realized during the implementation of state budget scientific researchworks: "Development of an energy efficient machine complex for the transport supportof the Armed Forces and the National Guard of Ukraine" (state registry No.0121U109610), which was carried out in accordance with the state budget plan of theMinistry of Education and Culture of Ukraine and the People's Republic of Ukraineaccording to the state order "Development of an experimental model of an energyefficient wheeled compact dual use vehicle" (state registration No. 0122U200935),contract No. DZ/141 2022, dated October 25, 2022.The purpose and tasks of the research. The purpose of the study is to ensure theproductivity and safety of universal tractor self propelled chassis by improvingaggregation and maneuverability due to the use of a front swivel axle.In order to achieve the set goal, it is necessary to solve the following tasks:conduct a theoretical study of the maneuverability of a self propelled tractorchassis with a front swing axle;conduct theoretical studies of stabilizing moments on the front rotary bridge;conduct experimental studies of the turning dynamics of a self propelled tractorchassis.The scientific novelty of the obtained results is creating a scientific andmethodical base for the designing promising universal tractor self propelled chassiswith a front swing axle suspended through a balancer.At the same time, the following was obtained in the dissertation:the relationship between the geometric parameters of the steering drive and theturning angle of the rotating bridge is determined;a rational starting angle of the rotary lever installation is determined, which,unlike previously known results, takes into account the balanced installation of the frontrotary axle.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського