Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Золотарьова В. І.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Золотарьова В. І. 
Маркетингова діяльність підприємств рекламної сфери. / В. І. Золотарьова. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації наведено нове вирішення наукової проблеми забезпеченняефективної маркетингової діяльності рекламних підприємств шляхомобґрунтування теоретико-методичних засад конкурентної маркетингової стратегіїта наданням практичних рекомендацій для їх впровадження в маркетинговудіяльність рекламних підприємств з метою забезпечення ефективності іконкурентоспроможності.Проаналізовано сучасний науковий доробок та охарактеризовано станмаркетингової діяльності на підприємствах рекламної сфери, уточненопонятійний апарат маркетингової діяльності рекламного підприємства. Здійсненоаналіз: засад та методик оцінки ефективності конкурентної та маркетинговоїстратегій підприємства; фінансового стану та ресурсної спроможностіпідприємств рекламної сфери, оцінку їх маркетингової діяльності.Сформульовано концептуальні засади загальної та конкурентної маркетинговоїстратегії рекламного підприємства; побудовано алгоритм формуванняконкурентної маркетингової стратегії рекламного підприємства; запропонованометодику оцінки ефективності конкурентної маркетингової стратегії рекламногопідприємства. Розроблено науково-практичні рекомендації щодо підвищенняефективності управління маркетинговою діяльністю підприємств рекламноїсфери.^UThe dissertation presents a new solution to the scientific problem of ensuringeffective marketing activities of advertising enterprises by substantiating the theoreticaland methodological principles of competitive marketing strategy and providingpractical recommendations for their effective implementation in marketing activities.Thus, the competitive marketing strategy of an advertising enterprise is to provide thenecessary level of competitiveness of an advertising enterprise as a long-term priorityof its behavior through: systematic and flexible management of both its own activityand market factors on the strategic and marketing principles; integrated use ofcompetitive advantages, existing resources and potential; comprehensive monitoring ofchanges in the competitive environment, competitors' actions, preferences andconsumer behavior; rapid adaptability and transformation of actions, marketing toolsdepending on external changes, changes in market factors and resource potential.The conceptual apparatus conceptual apparatus of marketing activity ofadvertising enterprise, in particular the content of the concepts "marketing", "marketingstrategy", is analyzed and specified.The algorithm of forming a competitive marketing strategy of an advertisingenterprise has been formed, the main advantages of which are: it represents a clearlyexpressed sequence of actions for the formation of a competitive marketing strategy ofan advertising enterprise, and provides for multivariate; between different stages of theprocess of forming a competitive marketing strategy there are direct and feedback links;not only the strategic stage is presented in the algorithm, which allows to ensure highqualityinteraction of all existing processes of forming both strategy formation and itsimplementation; special attention is paid to the research and evaluation of thecompetitive environment and market position of the studied enterprise; the prevailingadvantage of an overall competitive strategy over other marketing strategies and tools.A balanced scorecard is formulated and substantiated for evaluating theeffectiveness of a competitive marketing strategy of an advertising enterprise, which isbuilt taking into account the peculiarities of the business activity of advertisingcompanies, takes into account financial activities, internal processes and activities,consumer relations, training and development of personnel, and considers each has acorresponding degree of significance.In order to improve the methodology of evaluating the effectiveness of acompetitive marketing strategy of an advertising enterprise, an improved integralindicator of evaluating the effectiveness of the implementation of a competitivemarketing strategy of an advertising enterprise, the calculation of which is carried outon the basis of the system of certain balanced indicators, taking into account thepeculiarities of economic activity, by determining their average rate of change overwhere several periods (before the time of the implementation of the enterprise strategyand the period when the strategy was implemented).The perspective directions of further scientific researches on the theme of thedissertation are determined, among them: mechanisms and tools for marketingactivities, given the constant instability of the environment, new challenges, risks andthreats.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського