Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Ковалишин О. І.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Ковалишин О. І. 
Освітньо-просвітницька діяльність Наукового товариства імені Шевченка у Львові (1873–1939 рр.) / О. І. Ковалишин. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертаційному дослідженні розкрито освітньо-просвітницьку складову діяльності Наукового товариства імені Шевченка та його роль у національно-культурному відродженні українців Галичини у 70-х рр. ХІХ – першій третині ХХ ст. Мета дослідження полягає у комплексному вивченні, характеристиці та оцінці освітньо-просвітницької складової діяльності Наукового товариства імені Шевченка у Львові (1873–1939 рр.). Відповідно до мети сформульовано основні завдання дослідження: 1) окреслити історіографію проблеми і джерельну базу дослідження; 2) означити роль та місце НТШ у національно-культурному відродженні українців Галичини у 70-х рр. ХІХ – першій третині ХХ ст., здійснити періодизацію його освітньо-просвітницької діяльності; 3) з'ясувати внесок НТШ у розвиток української освітньої справи в Галичині; 4) розкрити напрями та зміст просвітницької роботи НТШ.Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає у тому, що: уперше комплексно розкрито освітньо-просвітницькі засади діяльності Наукового товариства ім. Шевченка у Львові (1873–939 рр.), що дало змогу окреслити його роль та місце у національно-культурному відродженні українців Галичини 70-х рр. ХІХ – першоїтретини ХХ ст.; проаналізовано освітні ініціативи Наукового товариства ім. Шевченка у галузі українського дошкілля, початкового, середнього та професійного шкільництва, розвитку університетської справи в Галичині; виокремлено ідеї, форми, напрями, зміст та особливості просвітницької роботи НТШ, що уможливило означити фактори, які вплинули на його формування не тільки як наукового центру, але й як потужного освітньо-просвітницького осередку Галичини; досліджено і уточнено педагогічну та освітньо-просвітницьку діяльність окремих членів НТШ; здійснено періодизацію розвитку НТШ та простежено зміни у змісті його статутів як прояви формування освітньо-просвітницьких засад діяльності; проаналізовано історіографію та джерельну базу дослідження у сфері розвитку освітньо-просвітницької діяльності НТШ. Подальшого розвитку набули ідеї щодо висвітлення історико-педагогічних аспектів освітньо-просвітницької діяльності функціонування НТШ, що мали вагомий вплив на активізацію процесів українського національного відродження в Галичині другої половини ХІХ – першої третини ХХ ст. До наукового обігу введено 79 маловідомих архівних джерел, серед яких неопубліковані листи, звернення, звіти тощо стосовно співпраці НТШ із початковими, середніми, фаховими закладами освіти, громадськими та студентськими організаціями, що дало змогу розширити сферу дослідження про освітньо-просвітницьку діяльність товариства.^UThesis proposes the solution of the scientific problem of comprehensive study and evaluation of the educational and enlightenment parts of the Shevchenko Scientific Society activities in Lviv (1873–939).Work reveals educational constituent of Shevchenko Scientific Society activity and its role in the national and cultural revival of Ukrainians of Galicia in the 70's of the 19th – first third of the 20th century. The educational initiatives of society in the area of Ukrainian secondary school are analyzed. The contribution of Shevchenko Scientific Society to the development of Ukrainian university functioning in Galicia is outlined.Periodization was performed and four main periods of the educational and enlightenment activity of the Shevchenko Scientific Society were distinguished:first period (1873–1892) was marked by the joint work of the Galician and Dnieper intellectuals with the goal of the formation of a unified Ukrainian intellectual space; second period (1892–1914) growing structure of theShevchenko Scientific Society, the formation of sections and commissions, establishment of publishing bodies, growth of scientific, educational and enlightenment environments; third period (1914 –1921) falls on a period of severe socio-political trials and is characterized by a general decline in scientific, educational and enlightenment activities; fourth period (1921–1939) is marked by the organization of educational, enlightenment and cultural environment in the Academic House of the National Technical University, publishing activity aimed at the educational sphere.For the first time the educational and enlightenment principles of the activity of Shevchenko Scientific Society in Lviv (1873–1939) described: outlined the role and place of society in the national and cultural revival of Ukrainians of Galicia in the 1970s, the first third of the twentieth century; educational initiatives of the society in the field of Ukrainian secondary school, university business in Galicia; the ideas, forms, directions, content and peculiarities of the educational work of establishment are revealed.Further development obtained the coverage of the historical and pedagogical aspects of the functioning of the National High School, as an educational and enlightenment initiative, which introduced organizational and pedagogical, educational and cultural principles in its activities.The little-known archival sources of the Central State Historical Archives of Ukraine in Lviv 309 were introduced into scientific circulation, in particular correspondence of the Shevchenko Scientific Society with primary, secondary, specialized educational institutions that were not considered in Ukrainian historical and pedagogical works, which allows to expand the scope of research on the educational activities of the Scientific Society. Shevchenko in Lviv.Further development obtained coverage of the historical and pedagogical aspects of the functioning of the National High School, as an educational and enlightenment initiative, which introduced organizational and pedagogical, educational and cultural principles in its activities.Revealed directions, content and peculiarities of the educational work of the Shevchenko Scientific Society during period of research. Emphasized efforts of the Shevchenko Scientific Society for finding ways to support talented youth by creating various charitable and philanthropic foundations and actions.The little-known archival sources of the Central State Historical Archives of Ukraine in Lviv were introduced into scientific circulation. Analysis showed that particular collaboration of the Shevchenko Scientific Society with primary, secondary, specialized educational institutions were not considered in Ukrainian historical and pedagogical works, which introduced need in expansion of the scope of research on the educational activities of the Shevchenko Scientific Society in Lviv in Central State Historical Archives of Ukraine in Lviv: fund 309 (“Shevchenko Scientific Society”), fund 310 (“Ukrainian University in Lviv”), fund 399 (“Professional organization of Ukrainian students“ Proforus”), fund 400 (“Ukrainian Student Union”), fund 736 (“Petro Mohyla Ukrainian Scientific Society”), fund 766 (Ukrainian Academic Society) and in the State Archives of Lviv Region: fund 1 (1“ Lviv Voivodeship Administration, Lviv ”), fund 292 (“Board of the Academic House Committee in Lviv ”), fund 296 (Academic Community Society in Lviv)”).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського