Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (6)Книжкові видання та компакт-диски (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Ковальчук І. С.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Ковальчук І. С. 
Формування професійної компетентності майбутніх фахівців фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій: автореферат дис. ... д.філософ : 015 / І. С. Ковальчук. — Б.м., 2023 — укp.

У дослідженні здійснено наукове обґрунтування, розробку та практичне розв’язання проблеми формування професійної компетентності в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій. У результаті категоріального аналізу наукових джерел з’ясовано та уточнено сутність і взаємозв’язок базових понять дослідження: «компетенція», «компетентність», «професійна компетентність фахівця фармації», «засіб», «інновація», «педагогічна інновація», «педагогічна технологія», «інноваційна технологія». Виокремлено та проаналізовано ефективні методологічні підходи до проблеми формування професійної компетентності майбутніх фахівців фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій (системний, діяльнісний, інтегративний, компетентнісний, особистісно орієнтований, технологічний), комплексне застосування яких забезпечує реалізацію поставлених мети і завдань дослідження. Доведено та обґрунтовано значення хімічної підготовки у формуванні професійної компетентності майбутніх фахівців фармації, яка включає в себе загальні, спеціальні та інтегральну компетентності, від рівня сформованості яких залежить готовність до професійної діяльності та її ефективність. Розглянуто особливості вивчення хімічних дисциплін у закладах фахової передвищої освіти, які здійснюють підготовку фахівців фармацевтичного сектору з урахуванням виокремлених наукових підходів та дидактичних принципів навчання. Виокремлено та обґрунтовано найбільш впливові педагогічні умови, які сприяють формуванню професійної компетентності в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій (формування позитивної мотивації до вивчення хімічних дисциплін; підготовка та упровадження професійно спрямованого науково-методичного забезпечення; упровадження інноваційних технологій у процес вивчення хімічних дисциплін; застосування професійно спрямованих форм і методів у навчальній та позанавчальній діяльності здобувачів фармацевтичної освіти).Визначено структуру професійної компетентності фахівців фармації, критерії, показники та рівні її сформованості. Структурними компонентами професійної компетентності визначено: ціле-мотиваційний; когнітивний; особистісно-комунікаційний; операційно-діяльнісний; контрольно-рефлексивний. Кожен компонент професійної компетентності фахівця фармації передбачає сформованість відповідних компетентностей (загальних, спеціальних та інтегральної), від рівня сформованості яких залежить готовність до професійної діяльності фахівця та її ефективність.На основі структури професійної компетентності майбутніх фахівців фармації визначено критерії (мотиваційно-ціннісний, знаннєвий критерій, комунікаційний, діяльнісний, оцінно-рефлексивний) та відповідні їм показники. На основі визначених критеріїв і показників охарактеризовано чотири рівні сформованості професійної компетентності майбутнього фахівця фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій: початковий, середній, достатній, високий.Розроблено та обґрунтовано авторську структурну модель формування професійної компетентності майбутніх фахівців фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій. Побудова моделі здійснювалась на основі сучасних методологічних підходів, які обумовили вибір ефективних принципів навчання: науковості, доступності, інноваційності, систематичності та послідовності, наступності, зв’язку теорії з практикою, професійного спрямування, інтеграції, наочності, комп’ютеризації, співробітництва, індивідуалізації та диференціації. Модель розглядається як цілісна динамічна комплексна структурна система, яка складається з п’яти блоків: цільового; методологічного; змістового; технологічного; діагностувально-результативного.З метою виявлення ефективності запропонованої структурної моделі формування професійної компетентності майбутніх фахівців фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін упроваджено авторську професійно-орієнтовану технологію згідно до розробленої програми дослідження. Результати експериментальної перевірки впровадження моделі засвідчили її ефективність, а саме зросли показники рівня сформованості професійної компетентності в експериментальній групі. Показники сформованості професійної компетентності в контрольних групах суттєво не змінилися. Достовірність отриманих результатів перевірено за допомогою методів математичної статистики.^UIn the research conducted, scientific substantiation, development and practical solution of the problem of formation of professional competence in the process of studying chemical disciplines by means of innovative technologies were carried out. As a result of the categorical analysis of scientific sources, the essence and interrelation of the basic concepts of the study were identified and clarified, namely: "competence", "competency", "professional competence of a pharmacy specialist", "means", "innovation", "pedagogical innovation", "pedagogical technology", "innovative technology". Effective methodological approaches to the problem of forming the professional competence of future pharmacy specialists in the process of studying chemical disciplines by means of innovative technologies (systemic, activity-based, integrative, competence-based, person-oriented, technological), the complex application of which ensures the realization of the research goals and objectives, have been identified and analyzed.The importance of studying chemical disciplines in the formation of the professional competence of future pharmacy specialists has been proved and substantiated, which includes general, special, and integral competence, the level of which depends on the readiness for professional activity and its effectiveness. Peculiarities of the process of studying chemical disciplines in vocational pre-higher education institutions, which train specialists in the pharmaceutical sector, considering the selected scientific approaches and didactic principles of education, are considered.The most impactful pedagogical conditions that contribute to the formation of professional competence in the process of studying chemical disciplines by means of innovative technologies are identified and substantiated (formation of positive motivation to studying chemical disciplines; preparation and implementation of professionally oriented scientific and methodological support; introduction of innovative technologies in the process of studying chemical disciplines; application of professionally oriented forms and methods in educational and extracurricular activities of future pharmacy specialists).The structure of professional competence of pharmacy specialists, criteria, indicators, and levels of its formation are defined. Structural components of professional competence are defined as: goal-motivational; cognitive; operational; personal-communication; control-reflexive. Each component of the professional competence of a pharmacy specialist involves the formation of relevant competencies (general, special, and integral), the level of which depends on the readiness for professional activity of the specialist and its effectiveness.Based on the structure of professional competence of future pharmacy specialists, criteria (motivational-value, knowledge, communication, activity, evaluative-reflective) and corresponding indicators are defined. Based on the defined criteria and indicators, four levels of formation of the professional competence of the future pharmacy specialist in the process of studying chemical disciplines by means of innovative technologies were distinguished and characterized: initial, average, sufficient, high.The author's structural model of the formation of professional competence of future pharmacy specialists in the process of studying chemical disciplines by means of innovative technologies has been developed and substantiated. The model was designed on the basis of modern methodological approaches, which determined the choice of effective teaching principles: scientificity, accessibility, innovativeness, systematicity and consistency, continuity, connection of theory with practice, professional direction, integration, predictability, computerization, cooperation, individualization and differentiation. The model is considered as a whole dynamic complex structural system, which consists of five blocks: aim; methodological; content; technological; diagnostic-resultative.In order to identify the effectiveness of the proposed structural model of the formation of professional competence of future pharmacy specialists in the process of studying chemical disciplines, the author's professional-oriented technology was implemented in accordance with the developed research program.The results of the experimental verification of the implementation of the model proved its effectiveness, namely, the indicators of the level of formation of professional competence in the experimental group increased. Indicators of the formation of professional competence in the control groups did not change significantly. The reliability of the obtained results was checked using the methods of mathematical statistics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського