Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Кожуріна В. М.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Кожуріна В. М. 
Публічне управління земельними ресурсами територіальних громад / В. М. Кожуріна. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі вирішено наукове завдання, що полягає в обґрунтуванні теоретичних засад та розробленні практичних рекомендацій щодо удосконалення публічного управління земельними ресурсами територіальних громад. Запропоновано концепт системи управління земельними ресурсами територіальної громади, який містить модернізовану організаційно-функціональну структуру керуючої підсистеми (введення районної префектури з контрольно-наглядовими та координаційними повноваженнями та залучення жителів громади до процесу прийняття рішень щодо управління земельними ресурсами), що дасть змогу збалансувати поділ функцій щодо управління земельними ресурсами на місцевому рівні, знизити корупційні ризики, покращити якість надання відповідних адміністративних послуг, забезпечити публічність управління у цій сфері суспільних відносин. В рамках запропонованого концепту розроблено модель взаємодії суб'єктів публічного управління земельними ресурсами територіальних громад.В процесі дослідження удосконалено підхід до систематизації складу земельних ресурсів територіальних громад на основі визначення правового статусу та форми власності земель: вузький – фактичний та широкий – територіальний. Відповідно до вузького підходу, до земель територіальних громад віднесено лише сукупність земельних ділянок комунальної власності з визначеним правовим статусом, відповідно до яких органи місцевого самоврядування приймають рішення в межах наданих їм повноважень. Проведено науковий міждисциплінарний аналіз (право, економіка, геодезія, екологія, державне управління) поняття «земельні ресурси» як об'єкту публічного управління та виокремлено особливості земельних ресурсів територіальної громади як основи розвитку місцевої економіки, наповнення бюджету, підвищення рівня інвестиційної привабливості, ведення господарської діяльності. В роботі обґрунтовано пропозиції щодо удосконалення нормативно-правового забезпечення публічного управління земельними ресурсами територіальних громад на основі історичного аналізу законодавчої бази та узагальнення зарубіжного досвіду у сфері землевпорядкування та ведення інформаційно-кадастрових систем, що полягає у відкритті доступу до суміжних з державним геокадастром реєстрів. Дістав подальшого розвитку понятійно-категорійний апарат публічного управління та адміністрування шляхом формулювання авторських визначень понять «межі територіальної громади», «земельні ресурси громади», «адміністративно-територіальна одиниця базового рівня», «управління земельними ресурсами громади»: «межі територіальної громади» – умовна замкнена лінія на поверхні землі, що була визначена на місцевості і внесена до державного геокадастру, яка відокремлює адміністративно-територіальну одиницю базового рівня від інших та проходить по зовнішній межі населених пунктів, що увійшли до складу громади; «земельні ресурси громади» – обмежена територіально сукупність земельних ділянок різної форми власності (комунальна, державна, приватна), різного цільового призначення, розпорядження якими входить до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ та їх виконавчих органів; «адміністративно-територіальна одиниця базового рівня» – частина території України, що є основою для функціонування територіальної громади і на яку розповсюджується юрисдикція її органів місцевого самоврядування; має свої межі та є територіальної основою для організації влади в Україні.В рамках дослідження підходів до складу земельних ресурсів територіальних громад сформульовано авторське уніфіковане визначення поняття «управління земельними ресурсами територіальної громади» як комплексу дій активного суб'єкта публічного управління, спрямованих на об'єкт, який повинен мати організований характер та бути спрямованим на досягнення певної мети: раціонального землекористування, якісного проведення землевпорядних робіт та інвентаризації земель, залучення інвестицій та моніторинг сплати земельних податків, проведення грамотної екологічної політики в межах громади.Якщо йдеться про користування землею, то відповідно до норм Закону України «Про благоустрій населених пунктів» мешканцям громади надається право користуватись об'єктами благоустрою населених пунктів, до яких законом віднесені території загального користування. Виходячи з основних функцій управління (планування, організація, мотивація і контроль), зазначено, що стосовно безпосередньої участі громади в публічному управлінні землями комунальної власності, чинним законодавством визначено участь громади лише у формі контролю.^UIn the dissertation work the scientific task, which consists in substantiation of theoretical foundations and development of practical recommendations on improving public administration of territorial community land resources has been solved. The concept of the territorial community land administration system, which contains a modernized organizational and functional structure of the administration subsystem (introduction of the district prefecture with control, supervisory and coordinating powers and involvement of community residents in the decision-making process on land asministration) has been proposed. It will enable to balance the division of functions regarding administration of land resources at the local level, reduce corruption risks, improve the quality of providing relevant administrative services, ensure publicity of administration in this area of public relations. Within the framework of the proposed concept, a model of interaction between subjects of public administration of territorial communiy land resources has been developed.In the course of the research the approach to systematization of the composition of territorial community land resources on the basis of determining the legal status and form of land ownership has been improved: narrow approach is actual and broad one - territorial. According to the narrow approach, only a set of communally owned land plots with a certain legal status is attributed to the lands of territorial communities, in accordance with which local governments make decisions within the powers granted to them. In the course of the study the classification of the subjects of public administration of land resourses has been improved by grouping them on the basis of decision-making into internal (local government bodies; community as a set of residents) and external (executive power authorities, institutions, organizations that directly make managerial decisions regarding land or objects that are located on it, and are also managers of information about land resources). External subjects of public administration are ordered into two classes according to the criterion of power availability: 1) those that are only information managers, 2) those whose list of powers includes land resources administration (territorial structural unit of the State Geocadastre of Ukraine, urban planning and architecture sector of the district state administration, departments of ecology and natural resources, agro-industrial development, culture and tourism, nationalities and religions of the regional state administration, State Property Fund of Ukraine), or objects located on them (basin water resources administrations, forestry enterprises, regional gas and electricity supply companies).The conceptual and categorical apparatus of public administration and management has been further developed by formulating the author's definitions of the concepts of "boundaries of the territorial community", "community land resources", "administrative-territorial basic level unit ", "community land resources administration":"territorial community boundaries " is a conditional closed line on the land surface, which was determined on the ground and entered into the state Geocadastre, which separates the administrative-territorial basic level unit from others and runs along the outer border of settlements that are part of the community; "сommunity land resources" is a territorially limited set of land plots of various forms of ownership (communal, state, private), for various purposes, the disposal of which is within the powers of village, settlement, town councils in the field of land relations on the territory of villages, settlements and their executive bodies ; "administrative-territorial basic level unit " is a part of the territory of Ukraine, which is the basis for the functioning of the territorial community and which is subject to the jurisdiction of its local governments; has its boundaries and is the territorial basis for the organization of power in Ukraine.As part of the study of approaches to the composition of territorial community land resources the author's unified definition of the concept of " territorial community land administration" has been formulated as a set of public administration active subject's actions, aimed at an object that should have an organized nature and be aimed at achieving a specific goal : rational land use, high-quality land administration and land inventory, investment attraction and monitoring land tax payment, conducting a competent environmental policy within the community.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського