Козловська І.М. Теоретичні та методичні основи інтеграції знань учнів професійно-технічної школи: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / І.М. Козловська ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2001. — 41 с. — укp.
Розроблено теоретико-методологічні та методичні основи інтеграції знань учнів професійно-технічної школи. Обгрунтовано методологічні підходи до інтеграції знань. Введено в обіг поняття дидактичної інтегрології, висвітлено її теоретичні основи та понятійний апарат. Визначено метод інтеграційного аналізу. Сформульовано базові закономірності та концептуальні засади інтеграції знань учнів професійно-технічної школи. Доведено доцільність впровадження системи інтегративного навчання в професійно-технічній школі шляхом оптимального поєднання предметного та інтегративного навчання на основі базового для професії загальноосвітнього курсу. Обгрунтовано принципи структурування знань у процесі їх інтеграції. Уточнено критерії відбору змісту навчального матеріалу з урахуванням ідей інтеграції у професійно-технічній школі. Теоретично й експериментально доведено залежність між якістю засвоєння знань як основи розроблених варіативних моделей інтегративного навчання фізики з оглядом на специфіку майбутньої професії учнів. Розроблено методику інтегративного навчання фізики у професійно-технічних навчальних закладах та її організаційне забезпечення.