Корольчук О.П. Стратегія формування та розвитку вертикальних маркетингових систем на основі франчайзингових відносин: автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.04 / О.П. Корольчук ; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. — Донецьк, 2008. — 41 с. — укp.
Проведено системне дослідження теоретичних і практичних проблем стратегії формування та розвитку вертикальних маркетингових систем (ВМС) на підставі франчайзингових відносин. Проаналізовано теоретично-методологічні засади й економічну природу ВМС. Узагальнено основні положення теорії та методології стратегії їх формування. Визначено місце та роль ВМС у трансформаційній економіці. Досліджено особливості організації багаторівневих компаній як об'єкта стратегічного управління у структурі ВМС. Обгрунтовано методологічні підходи й алгоритм розробки маркетингової стратегії торговельних підприємств-учасників ВМС. Проаналізовано діяльність корпоративних ВМС у розвинених країнах. Визначено сутність франчайзингових відносин як економічної категорії та досліджено їх вплив на розвиток торгівлі в Україні. Обгрунтовано систематизацію типів франчайзингу та їх класифікацію, на підставі якої визначено етапи розвитку франчайзингових відносин у структурі ВМС. Встановлено роль франчайзингу у розвитку товарного обігу в Україні. Побудовано оптимізаційну модель життєвого циклу франчайзингу. Удосконалено методичні підходи щодо визначення ефективності ВМС на підставі франчайзингу.