Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Косицький К. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Косицький К. В. 
Організація управління податковими зобов'язаннями промислового холдингу / К. В. Косицький. — Б.м., 2020 — укp.

Метою дослідження є подальший розвиток теоретико-методичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо організації управління податковими зобов'язаннями промислового холдингу.Об'єктом дослідження є процес управління податковими зобов'язаннями промислового холдингу у сучасних умовах розвитку економіки.Предметом дослідження є теоретичні, науково-методичні та практичні засади вдосконалення організації управління податковими зобов'язаннями промислового холдингу.Наукова новизна одержаних результатів полягає у подальшому розвитку теоретичних положень, розробці науково-методичних і прикладних положень щодо організації процесу управління податковими зобов'язаннями промислового холдингу з урахуванням особливостей його функціонування та розвитку.Практична значущість одержаних результатів дослідження полягає в тому, що запропоновані рекомендації щодо вдосконалення управління податковими зобов'язаннями можна використовувати у практичній діяльності промислових холдингів України.У дисертації сформульовано нові та розвинуто існуючі теоретикометодичні засади організації управління податковими зобов'язаннямипромислового холдингу, що дозволяють приймати рішення, спрямовані на підвищення ефективності господарювання за рахунок зниження витрат та вивільнення обігових коштів. Розкрито роль промислового холдингу як об'єднання підприємств і платника податків. Визначено сутність податкових зобов'язань і необхідність управління ними. Досліджено процес управління податковими зобов'язаннями промислового холдингу та його організаційну складову. Узагальнено практичний досвід управління податковими зобов'язаннями промислового холдингу, зокрема інформаційне забезпечення, функціональний підхід до управління витратами на їх виконання, ситуаційний підхід до управління податковими зобов'язаннями в системі корпоративного бюджетування. Сформовано концепцію управління податковими зобов'язаннями промислового холдингу та визначено організаційні можливості її реалізації. Розробленомоделі оптимізації витрат на виконання податкових зобов'язань при реалізації концепції профільним департаментом промислового холдингу. Запропоновано використання технологій інсорсингу та аутсорсингу при реалізації концепції із залученням сервісних компаній.Ключові слова: промисловий холдинг, податкові зобов'язання, управління, організація, прийняття рішень, бюджетування, концепція, оптимізація витрат, інсорсинг, аутсорсинг.^UThe purpose of the study is the further development of theoretical and methodological principles and elaboration of practical recommendations for the organization of tax liabilities management of the industrial holding. The object of the study is the process of the tax liabilities management of an industrial holding in the current conditions of economic development. The subject of the research is the theoretical, scientific-methodical, and practical principles of improving the organization of tax liabilities management of the industrial holding.In the thesis, new theoretical and methodological foundations of an industrial holding tax liabilities management organization are formulated or received further development, which permits to make decisions aimed at the management efficiency improvement at the expense of cost reduction and working capital release. The features of an industrial holding as a group of enterprises and its role as a major taxpayer are disclosed. The specifics of an industrial holding as a group of enterprises, its complex organizational structure affect the decision making andimplementation, as well as the ability to maneuver resources, and can provide both revenue growth and cost reduction (including the tax liabilities). The objective necessity of cost management of tax liabilities fulfillment has been substantiated taking into account their essence and dual nature. This is connected with the possibility to influence the tax liabilities fulfillment expenditures at the expense of changes in business conditions and the necessity to take into account environmental factors that can change the structure of the tax field, the level of the tax burden, the choice of tax policy and the use of tax benefits. The process of an industrial holding tax liabilities management and its organizational features is investigated. The leading role of the organizational component in the process of an industrial holding tax liabilities management has been substantiated. It should be considered from a functional and situational point of view if there is adequate information support that allows optimizing the level of tax expenses, obtaining working capital savings, and forming the tax direction as part of the holding's corporate culture.The practice is generalized and the set of measures and techniques of industrial holding tax liabilities management is improved. It includes: information and analytical support (components of the tax field, objects of taxation, the legislative base, tax regulations for business transactions, live data on taxation); functional approach to planning, accounting and cost control to fulfill tax liabilities based on accounting policy compliance; a situational approach, including the formation of tax budgets and the choice of decisions to optimize the profit taxation using the model of redistribution of expenses between enterprises participating in the holding, according to current legislation.A tax liabilities management concept has been proposed, that, along with the principles, general and special functions, strategic and tactical tasks, it takes into account the informational and organizational model of internal (vertical interaction with financial and economic departments of holding companies; horizontal interaction with functional departments of the head office ) and external (with economic environment agents) communications of the specialized department based on the use of a single information space, covering all the units of industrial and economic activity. The implementation of the concept will increase tax discipline within the holding, maintain coordinated partnerships with state regulatory authorities and form a tax direction as part of the corporate organizational culture. It is formed a methodological approach to the engagement of a service company based on the insourcing and outsourcing tools integrated use in order to implement the tax liabilities management concept. With the help of insourcing, it is proposed to create a corporate service center for enterprises-members of the holding. The involvement of an outsourcing service company allows performing the tax function more efficiently and assists the personnel training of the holding's specialized department in decision making on tax optimization, establishing of partnerships with tax authorities, and forming a tax direction in the corporate culture system of the holding. Keywords: industrial holding, tax liabilities, management, organization, decision making, budgeting, concept, cost optimization, insourcing, outsourcing.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського