Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (8)Книжкові видання та компакт-диски (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Костенко І. С.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Костенко І. С. 
Оптимізація економічних відносин в системі вищої освіти України з позиції суспільної корисності. / І. С. Костенко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено поглибленню теоретико-методологічних засад та розробленню практичних рекомендацій щодо напрямів оптимізації економічних відносин в системі вищої освіти України з позиції суспільної корисності. З цією метою було узагальнено та систематизовано науково-методичні засади формування та оптимізації економічних відносин в системі вищої освіти, обґрунтовано закономірність взаємозв'язку між рівнем освіти населення та показниками економічного розвитку країн, проведено порівняльний аналізструктурних показників розвитку ринку вищої освіти, досліджено критерії ефективності економічних відносин в системі вищої освіти та визначено основні чинники впливу на ефективність витрат на послуги вищої освіти в Україні, запропоновано моделі попиту і пропозиції на послуги вищої освіти ЗВО України в розрізі окремих спеціальностей та визначено вплив вартості навчання на формування попиту освітніх послуг, розроблено практичні рекомендації щодо шляхів оптимізації економічних відносин в системі вищої освіти України зпозиції суспільної корисності. Узагальнено науково-методологічні підходи щодо формування економічних відносин в системі вищої освіти та виокремлено продуктивну та селективну функції освіти. Значна роль системи вищої освіти полягає у вертикальній соціальній мобільності, яка виконує функцію соціального ліфта у суспільстві, підвищення освітнього рівня впливає на соціальний статус тадиференціацію доходів населення. З іншої сторони, освіта є механізмом відбору населення за їх освітнім рівнем, інформація про освітній рівень вказує на потенційну продуктивність працівника в різних сферах діяльності. Дані наукові підходи актуалізують дослідження ефективності інвестицій в освіту з погляду різних учасників цього процесу. Економічним підґрунтям отримання послуг вищої освіти для населення є додатковий дохід від підвищення освітнього рівня, а в якості вкладеного капіталу виступає потенційна вартість навчання. Суспільна корисність послуг вищої освіти в роботі розглядалася як утилітарна функція. Практичне значення результатів дисертаційного дослідження визначається можливістю використання основних положень, висновків та рекомендацій, висловлених у роботі. Визначено вплив зовнішніх чинників на попит ОП України, які вказують на необхідність у реформуванні механізму встановлення заробітної плати з метою підвищення рівня диференціації доходів населення, що буде відповідати їх освітньому рівню. Проаналізовано вплив внутрішніхчинників на попит та пропозицію ОП України, серед яких адресне розміщення місць за державним замовленням, які вказують на необхідність у перегляді з боку органів виконавчої влади механізму розподілу та місць за державним замовленням та їх обсягу. Дослідження механізму формування вартості навчання в державних ЗВО за умов державного регулювання в контексті освітньоїоптимізації вказують на прогнозований перерозподіл співвідношення приватних та державних послуг в системі вищої освіти. Послідовна політика з боку органів виконавчої влади має враховувати формування необхідної кількості ліцензійних місць в приватній освіті з метою забезпечення попиту послуг вищої освіти для населення, а також створення пільгових програм кредитування для отримання вищої освіти, що ґрунтується на показнику ефективності кредитування за рахунок взаємозалежності між кредитною та дисконтною ставкою, з метою підвищення платоспроможності населення та забезпечення функції послуг вищої освіти як чинника вертикальної соціальної мобільності. Важливу роль для розвитку СВО України грає підвищення рівня співпраці ЗВО із стейхолдерами.^UThe thesis at aimed at deepening theoretical and methodological bases and developing practical recommendations as for directions of economic relations optimization in the system of higher education of Ukraine from the standpoint of public utility. To this end, the paper generalizes and systematizes the scientific and methodological principles of formation and optimization of economic relations in the higher education system, substantiates the regularity of the relationship between the level of education and economic development of the countries, offers a comparativeanalysis of structural indicators of higher education market development, identifies the main factors influencing the cost of higher education services in Ukraine, proposes models of supply and demand for higher education services in Ukraine in terms of individual specialties and identifies the impact of tuition costs on demand for educational services. It also provides practical recommendations for ways to optimizeeconomic relations in the system of higher education in Ukraine from the standpoint of public utility. The scientific and methodological approaches to the formation of economic relations in the system of higher education are generalized and the productive and selective functions of education are singled out. A significant role of the higher education system is vertical social mobility, which serves as a social elevator in society as the increase in the level of education affects the social status and income differentiation. On the other hand, education is a mechanism for selecting the population according to their educational level; the data on the educational level indicates the potential productivity of the employee in various fields. The abovementioned approaches make the study of the effectiveness of investment in education from the perspective of various participants in this process relevant. The economic basis for obtaining higher education services for the population is additional incomefrom raising the level of education, and the potential cost of education is the invested capital. The public utility of higher education services in the work was considered as a utilitarian function. The practical significance of the results of the thesis is determined by the possibility of using the main provisions, conclusions and recommendations of the research. The influence of external factors on the demand of Ukraine's ES has beendetermined, indicating the need to reform the wage-setting mechanism in order to increase the level of income differentiation of the population, which will correspond to their educational level. The influence of internal factors on the demand and supply of the ES of Ukraine was analyzed, among which targeted placement of openings by the state order, indicating the need for the executive authorities to review the distributionmechanism and places by state order and their quantity. Studies of the mechanism of tuition cost formation in HEIs under the conditions of state regulation in the context of educational optimization indicate the projected redistribution of the ratio of private and public services in the higher education system. Consistent policy on the part of the executive should take into account the formation of the required number of licenses inprivate education to meet the demand for higher education services for the population, as well as the creation of preferential lending programs for obtaining higher education, based on credit efficiency due to interdependence discount rate, in order to increase the solvency of the population and ensure the function of higher education services as a factor of vertical social mobility. An important role for the development of Ukraine is played by increasing the level of cooperation between HEIs and stakeholders.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського