Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Кузнєцова М. М.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Кузнєцова М. М. 
Соціальне виховання учнівської молоді у християнських конфесіях народів Північного Приазов'я. / М. М. Кузнєцова. — Б.м., 2020 — укp.

АНОТАЦІЯКузнєцова М. М. Соціальне виховання учнівської молоді у християнських конфесіях народів Північного Приазов'я – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 011 – Освітні, педагогічні науки. – Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, Мелітополь, 2020.У дисертації на основі теоретичного аналізу проблеми розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено ефективність методики соціального виховання учнівської молоді в християнських конфесіях народів Північного Приазов'я. У дослідженні представлено теоретичне осмислення когнітивного потенціалу культурних практик представників різних релігій, коли особливості національного характеру та релігійні уподобання формують певні ментальні зразки, які відіграють роль приписів для поведінки в даному культурному співтоваристві, а також соціокультурні константи. Відтак в умовах сучасного інформаційно-комунікативного суспільства пошук шляхів і методів для створення ситуації оптимальної згоди, діапазону толерантності є ключовим завданням як державної політики, так і сучасної методичної науки, спрямованої на досягнення соціальної довіри як чинника економічного зростання, соціальної стабільності та особистої безпеки. Дослідження охоплює комплекс проблем, пов'язаних з аналізом предметно-змістовних і категоріально-формальних способів соціального виховання учнівської молоді, зокрема й у прагматичному вимірі – через процесуальність соціального виховання (основні механізми соціалізації, соціальний вплив на вихованця, програми й методики соціального розвитку тощо), а також через змістовність (ідеї соціального виховання, теорії соціалізації, закони, основні підходи до соціального виховання тощо). Цей комплекс може бути вагомим арсеналом для представників соціально-культурної сфери, сучасних учителів та працівників соціальної служби, вихователів недільних шкіл тощо.З'ясовано, що більшість представників Північного Приазов'я належали до християнських течій (православ'я, протестантизм, католицизм), і саме ці представники мали найбільший вплив на соціальне виховання людей, прищеплюючи їм норми християнської етики. В умовах розмаїтого релігійного середовища проблема соціального виховання набуває особливої гостроти, оскільки не завжди учні демонструють високий рівень соціальної відповідальності, соціальної вихованості та соціальної активності, а отже, не завжди можуть вільно спілкуватися, розкриваючи себе як людину соціальну, долаючи ті соціальні бар'єри, що виникають перед нею. Встановлено, що соціальне виховання учнівської молоді зумовлюється не лише причинами суперечностей у процесах її соціалізації. Серед сукупності різноманітних проблем виокремлено низку найактуальніших, що перебувають у політичній, економічній, релігійній, культурній площині. Наразі в парадигмі соціального виховання в християнських конфесіях більшої ваги набувають процеси трансформації в релігійній сфері України, зумовлені як державною політикою в сфері релігій, так і релігійними потребами самого суспільства. Доведено, що в народів Північного Приазов'я, як і в інших європейських народів, склалася своєрідна система соціального виховання, а християнська релігія постала її духовною основою. Ключем до нормалізації взаємин у соціумі, а відтак благополуччя, є дотримання християнських заповідей любові. Взаємозв'язки між представниками різних релігій і етнічних груп, які з давніх часів переселилися на територію Північного Приазов'я, мають привернути до себе більше пильної уваги з боку фахівців соціальної сфери, сфери освіти і культури.На підставі аналізу широкої парадигми наукових досліджень, що висвітлюють безпосередньо або опосередковано торкаються означеної теми, нами виокремлено положення про те, що проблему соціального виховання учнів можна розв'язати в процесі освітньої діяльності, при цьому слід звернути увагу на низку ідей, зокрема формування соціальної відповідальності, набуття досвіду реалізації соціальних умінь.У вступі обґрунтовано актуальність і доцільність дослідження; вказано на зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами; визначено об'єкт, предмет, мету, завдання й методи дослідження; означено джерельну базу; окреслено наукову новизну та практичне значення одержаних результатів; висвітлено апробацію та впровадження результатів дослідження; виокремлено особистий внесок здобувача та подано структуру й обсяг дисертаційної роботи.^UABSTRACTKuznietsova M. M. Social education of student youth in Christian denominations of the peoples of the Northern Azov region.− Qualification research paper, manuscript.Thesis for Doctor of Philosophy Degree (PhD): Specialty 011 − Educational, Pedagogical Sciences. − Bogdan Khmelnytsky Melitopol State Pedagogical University, Melitopol, 2020.In the dissertation on the basis of the theoretical analysis of a problem the efficiency of a technique of social education of student youth in Christian denominations of the peoples of the Northern Azov region is developed, theoretically substantiated and experimentally checked.The work presents a theoretical understanding of the cognitive potential of cultural practices of representatives of different religions, when features of national characteristics and religious preferences form certain mental patterns that play the role of prescriptions for behavior in a given cultural community, as well as socio-cultural constants. Therefore, in modern information and communication society, finding ways and methods to create a situation of optimal agreement, the range of tolerance is a key task of both public policy and modern methodological science aimed at achieving social trust as a factor of economic growth, social stability and personal security. The research covers a range of issues related to the analysis of substantive and categorical-formal ways of social education of student youth, including in a pragmatic dimension - through the procedural nature of social education (basic mechanisms of socialization, social impact on student, programs and methods of social development, etc.) , as well as through content (ideas of social education, theories of socialization, laws, basic approaches to social education, etc.). This complex can be an important arsenal for representatives of the socio-cultural sphere, modern teachers and social services, educators of Sunday schools and more.It was found that most of the representatives of the Northern Azov region belonged to Christian denominations (Orthodoxy, Protestantism, Catholicism) and these representatives had the greatest impact on the social education of people by instilling them the norms of Christian ethics. In a multi-religious surroundings, the problem of social education becomes particularly acute, because students do not always demonstrate a high level of social responsibility, social accomplishment and social activity, and therefore cannot always communicate freely, reveal themselves as a social person, overcome those social barriers that appear in front of them.Social education of student youth is determined not only by the causes of contradictions in the processes of its socialization. Among the set of various problems, a number of the most relevant ones are singled out, which are in the political, economic, religious, and cultural planes. Currently, in the paradigm of social education in Christian denominations, the processes of transformation in the religious sphere of Ukraine, due to both the state policy in the field of religions and the religious needs of society itself, are gaining more importance. It is proven that the peoples of the Northern Azov region, as well as other European nations, have a peculiar system of social education, and Christian religion has become its spiritual basis. The key to the normalization of relations in society, and, consequently, well-being, is the observance of Christian commandments of love. Relations between people of different religions and ethnic groups, who moved to the territory of the Northern Azov region, from ancient times should attract more attention from specialists in the social sphere, education and culture.Based on the analysis of a broad paradigm of scientific research that directly or indirectly affects this topic, we have identified that the problem of social education of students can be solved in the process of educational activities, with attention to a number of ideas, including the formation of social responsibility , gaining experience in implementing social skills. The relevance and feasibility of the study is substantiated in the introduction; the connection of work with scientific programs, plans, topics is indicated; the object, subject, purpose, tasks and methods of research are defined; the source base is indicated; the scientific novelty and practical significance of the obtained results are outlined; the approbation and implementation of research results are covered; the personal contribution of the author is indicated and the structure and volume of the dissertation work are given.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського