Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Кулага Т. О.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Кулага Т. О. 
Формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти / Т. О. Кулага. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації відображено науково-методичне розв'язання проблеми навчання естрадного вокалу учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та представлено оригінальну теоретично обґрунтовану методику формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу. Розглянуто світовий досвід формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти, виокремлено сучасні тенденції музичного навчання та з'ясовано стан науково-педагогічного знання з проблеми естрадної вокальної педагогіки. Висвітлено сутність та структуру сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу. Розроблено структурно-функціональну модель методики формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та визначено критерії й схарактеризовано рівні сформованості сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу. Описано хід формувального експерименту з упровадження методики формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та зроблено аналіз динаміки рівнів сформованості сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти.Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: вперше виявлено сутність сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в двох вимірах – як ціннісно-орієнтованої особистісно-діяльнісної якості естрадного вокаліста та як педагогічного феномену; запропоновано поняття «сучасний естрадний вокально-виконавський тезаурус» та визначено його структуру, яка складається з когнітивного, вокально-технічного, артистично-технологічного, комунікативного, інтерпретаційного та художньо-образного компонентів й їх традиційних і специфічних елементів; на засадах антропологічного, холістсько-емерджентного, вітально-аксіологічного, креативно-акмеологічного, інтегративного, компетентнісного, праксіологічного та дитиноцентрованого підходів теоретично обґрунтовано методику формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та розроблено її структурно-функціональну модель, яку складають мета, завдання, функції, загальнодидактичні, адаптовані та оригінальні педагогічні принципи (принцип художньо-педагогічного супроводу самостійної групової взаємодії та принцип співтворчої командної комунікації); оригінальні педагогічні умови (оновлення змісту дисципліни «естрадний вокал» з урахуванням сучасних тенденцій музичного навчання; збалансоване застосування української та світової класичної й сучасної музики різноманітних стильових напрямів у всіх наявних жанрах; цілеспрямоване мотивування учнів до аналітичної діяльності; використання імпровізації як способу розвитку творчих здібностей; стимулювання до емпатії й сприйняття індивідуальності інших та бажання їм допомагати); зміст; форми; традиційні, творчі та оригінальні методи (метод деформації аудіо- та відеофайлів, метод аналітичного аудіювання, метод емпатійної співпраці, метод жанрово-стилістичного експерименту, метод спонтанно-інтуїтивної імпровізації); визначено критерії (когнітивний, вокально-технічний, артистично-технологічний, комунікативний, творчо-інтерпретаційний та художньо-образний) й схарактеризовано рівні (високий, середній та низький) сформованості сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти; розроблено та систематизовано необхідний діагностичний інструментарій (авторські анкети й тести, адаптований тест «Ескізи» П. Торренса) для з'ясування ефективності упровадження авторської методики. Теоретичне значення дисертації полягає в тому, що доповнено теорію та методику музичного навчання новими педагогічними принципами й умовами та оригінальними методами; уточнено терміни «тезаурус», «музичний тезаурус», «виконавський тезаурус», «естрадний вокальний тезаурус» в контексті педагогіки естрадного вокального мистецтва. Конкретизовано поняття «сформованість сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу». Практичне значення полягає в розробці, реалізації та апробації педагогічних принципів, умов та методів формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу, доцільних для використання в практичній роботі з учнями середнього підрівня початкової мистецької освіти. Окреслено зміст методики, який передбачає формування базових вокальних навичок та окремих складників сучасних вокальних технік, ознайомлення із засобами виразності сучасного вокального мистецтва та творчо-практичне опановування сучасними вокальними техніками й специфічними виразними засобами. Розроблено програму середнього підрівня початкової мистецької освіти загального мистецького спрямування «Естрадний вокал».^UThe dissertation reflects a scientific and methodological solving the problem of teaching pop vocal to students of secondary sublevel of primary art education and presents the theoretically grounded methods of the forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus. The world experience of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is considered. The modern trends of music education are singled out, and the state of scientific and pedagogical knowledge on the problem of pop vocal pedagogy is clarified. The essence and structure of a contemporary pop vocal-performing thesaurus are highlighted. The structural-functional model of the methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is developed, the criteria are defined and the levels of formation of contemporary pop vocal-performing thesaurus are characterized. The course of the formation experiment on introduction of the methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is described and the analysis of dynamics of levels of formation of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is made. The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that: for the first time the essence of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in two dimensions – as a value-oriented personal-activity quality of a pop vocalist and as a pedagogical phenomenon is revealed; the concept of «contemporary pop vocal-performing thesaurus» is proposed and its structure which consists of cognitive, vocal-technical, artistic-technological, communicative, interpretive and artistic-figurative components and their traditional and specific elements is defined; the methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is theoretically justified on the basis of anthropological, holistic-emergent, vital-axiological, creative-acmeological, integrative, competent, praxiological and child-centered approachs, and its structural and functional model which consists of purpose, tasks, functions, general didactic, adapted and original (the principle of artistic and pedagogical support of independent group interaction and the principle of co-creative team communication) pedagogical principles, pedagogical conditions, content, forms, traditional, creative and original methods (the method of deformation of audio- and video-files, the method of analytical audition, the method of empathic cooperation, the method of genre-stylistic experiment and the method of spontaneous-intuitive improvisation) is developed; the criteria (cognitive, vocal-technical, artistic-technological, communicative, creative-interpretive and artistic-figurative) are defined and the levels (high, medium, low) of formation of contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education are characterized; the necessary diagnostic tools (author's questionnaires and tests, adapted test «Sketches» by P. Torrens) to determine the effectiveness of the author's methodology is developed.The theoretical significance of the dissertation consist in that the theory and methods of music education are supplemented with new pedagogical principles and conditions and original methods; the terms «thesaurus», «musical thesaurus», «performing thesaurus», «pop vocal thesaurus» are clarified in the context of pedagogy of pop vocal art; the concept of «formation of a contemporary pop vocal-performing thesaurus» is concretized. The practical significance lies in the development, implementation and testing of pedagogical principles, conditions and methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus suitable for use in practical work with students of secondary level of primary art education. The content of the methods which provides for the forming of basic vocal skills and some components of contemporary vocal techniques, acquaintance with the means of expression of contemporary vocal art and creative and practical mastery of contemporary vocal techniques and specific expressive means is outlined. The program of the secondary sublevel of primary art education of the general art direction «Pop vocal» is developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського