Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Луніна Г.Є.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Луніна Г.Є. 
Ярмаркове дійство у творчості російський композиторів: Образність. Драматургія: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Г.Є. Луніна ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Зазначено, що ярмарок - яскраве, самобутнє явище, яке характеризується специфічною звуковою культурою та структурно-композиційною драматургією і є однією з найпопулярніших тем у мистецтві, яка мала втілення у його різних видах - живопису, музиці, літературі, скульптурі, театральній драматургії. Традиція втілення ярмаркової образності в російській музиці існувала протягом майже двох з половиною сторіч, починаючи від популярних одноактних народно-побутових інтермедій, дивертисментів і водевілів кінця XVIII - початку XIX ст. Обгрунтовано певні тези, що дозволяють "відкоригувати" стереотипний погляд на ярмарок як на суто прагматичний грошово-економічний захід і розглянути його у різних аспектах. Запропоновано думку, що ярмарок - синкретичне дійство, яке грунтується на торгово-трудовому та розважальному аспектах. Аргументовано тезу, що ярмарок є обрядово-ритуалізованим "святом карнавального типу" (М. Бахтін), на підставі порівняльного аналізу карнавалу та ярмарку, який дозволяє визначити спільні та відмінні особливості зовнішнього та типологічного параметрів цих явищ. Зауважено, що за певної подібності до карнавалу, ярмарок є самостійним культурним артефактом зі специфічними, іманентними властивостями. Розглянуто звуковий світ ярмарку й описано кожну сферу його трикомпонентної звукової структури - шумову, музичну та проспівано-лексичну. Кожна звукосфера "дешифрується" у контексті ритуально-знакової карнавалізованої природи ярмаркового дійства. Аргументацію висновків здійснено на конкретних музичних зразках. На прикладі ярмаркових сцен творів В. Пашкевча, О. Сєрова, М. Мусоргського, М. Римського-Корсакова, І. Стравинського визначено сутнісні особливості (структурні, композиційні, драматургічні) музичного прочитання ярмарку кожним композитором. Висвітлено картину засвоєння "ярмаркового інструментарію" та розглянуто спадкоємність у розкритті різних сторін ярмаркового дійства у процесі розвитку російського професійного музичного мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4РОС)5-3 + Щ344.7 +
Шифр НБУВ: РА363996

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського