Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (27)Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Луценко Г. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

Луценко Г. В. 
Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх інженерів в умовах проектно орієнтованого навчання / Г. В. Луценко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Глухів, 2019. У дисертації досліджено теоретичні й методичні засади професійної підготовки майбутніх інженерів в умовах проектного навчання. Розроблено концепцію професійної підготовки майбутніх інженерів, обґрунтовано вибір проектно орієнтованого навчання як стрижневої лінії професійної підготовки майбутніх інженерів, окреслено його ключові аспекти. Визначено принципи й організаційно-педагогічні умови професійної підготовки майбутніх інженерів, розроблено модель і систему, що реалізується шляхом упровадження гібридного навчання. Обґрунтовано засади формування змісту професійної підготовки майбутніх інженерів, визначено форми, методи, засоби, педагогічні технології й удосконалено методики професійної підготовки майбутніх інженерів. Здійснено експериментальну перевірку системи професійної підготовки майбутніх інженерів в умовах проектно орієнтованого навчання.^UIn the thesis, the theoretical and methodological bases of professional training of future engineers in the conditions of project-based learning were investigated. The role of engineering in forming modern scientific and engineering picture of the world was analyzed. The analysis of the system of professional training of future engineers in Ukraine and in the world as well as the accreditation materials of leading world engineering boards and results of surveys of Ukrainian stakeholders was carried out. It was shown, that the engineering design and problem-solving skills, the ability to work as the part of multidisciplinary teams, the ability to work with information and self-directed learning are among the crucial for future engineers, but they aren't developed well enough. The conception of professional training of future engineers in the conditions of project-based learning is proposed. The aim of the conception is to work out scientific and methodological bases for increasing the level of formed professional competence of future engineers, which is considered as the combination of subject-specific and generic competencies. The model of the system of professional training of future engineers, which consists of conceptual, content, procedural and results blocks was developed. It is based on the principles of orientation on professional engineering activity, systemicity and consistency, fundamentalization and professional mobility. Determined organizational and pedagogical conditions cover the competence, cognitive, context, organization and technological aspects. The necessity of using innovative pedagogical technologies in order to organize students work taking into account the peculiarities of project activity was determined. Implementing of hybrid learning is considered to be the efficient way of transiting to modern educational approaches. Integrating it into the current system of professional training of future engineers contributes to involving students into engineering practice and expanding connections between disciplines. In order to assess the level of formed professional competence of future engineers its structure was worked out based on the methodology of Tuning and Tuning-AHELO.The system of professional training of future engineers in the conditions of project-based learning is seen as the flexible dynamic combination of interrelated elements: aims, objectives, content, forms, methods, tools, innovative technologies, results. The content of professional training of future engineers in the conditions of project-based learning is considered as the holistic system, which corresponds to the demands of modern society, allowing the support of combining contextual and procedural aspects of the learning process. The idea of working out the projects from the academic sphere is proposed. Results of experimental investigation of the efficiency of the proposed system of professional training of future engineers in the conditions of project-based learning showed that introducing the project-based learning for the wide list of subjects and educational components is the effective approach to developing practically oriented and management skills as well as communicative, personal and cognitive abilities. The quantity estimation of experimental research was carried out by using the methods of mathematical statistics. Obtained results proved the qualitative changes for members of experimental groups.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Медвідь Ю. І. 
Формування готовності майбутніх офіцерів запасу до службово-бойової діяльності в процесі професійної підготовки / Ю. І. Медвідь. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Глухів, 2019.У дисертації здійснено теоретичне обґрунтування і практичну реалізацію важливого наукового завдання щодо формування готовності майбутніх офіцерів запасу до службово-бойової діяльності в процесі професійної підготовки. Досліджено стан розробленості проблеми формування зазначеної якості майбутніх фахівців у педагогічній теорії та практиці. Уточнено сутність і структуру готовності майбутніх офіцерів запасу до службово-бойової діяльності, визначено критерії, показники та рівні її сформованості. Розроблено змістово-функціональну модель та методику формування готовності майбутніх офіцерів запасу до службово-бойової діяльності в процесі професійної підготовки. Теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено ефективність педагогічних умов формування готовності майбутніх офіцерів запасу до службово-бойової діяльності в процесі професійної підготовки.^UThesis for Pedagogical Sciences Candidate Degree in Speciality 13.00.04 – Theory and Methods of Professional Education. – Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv national pedagogical university, Hlukhiv, 2019.The theoretical substantiation and practical realization of the important scientific task concerning forming the future reserve officers readiness for military and combat service in the process of professional training is carried out in the thesis. The context of developing the problem of future specialists' defined quality forming in pedagogical theory and practice is investigated. The essence and structure of future reserve officers' readiness for military and combat service were specified; the criteria, indicators and levels of its forming were determined. The content-functional model of forming the future reserve officers' readiness for military and combat service in the process of professional training has been developed. It consists of the following blocks: methodological-purpose, organizational-content and result-evaluative. The cyclic mechanism of realizing pedagogical conditions of forming the future reserve officers' readiness for military and combat service in the process of professional training is further developed. The pedagogical conditions of forming the future reserve officers' readiness for military and combat service in the process of professional training are theoretically grounded and experimentally tested.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського