Ляхова І.М. Теоретико-методичні основи корекції рухової сфери дітей зі зниженим слухом засобами фізичного виховання: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.03 / І.М. Ляхова ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2006. — 42 с. — укp.
Уперше з використанням системного підходу здійснено цілісний аналіз проблеми корекції рухової активності дітей зі зниженим слухом. Науково обгрунтовано дані про специфічні особливості рухової діяльності даної типологічної групи дітей як важливої складової корекційно-педагогічного процесу у спеціальній школі. За результатами експериментального дослідження обгрунтовано модель, методику та педагогічну технологію корекції рухової сфери школярів зі зниженим слухом шляхом фізичного виховання. Установлено потенційні й актуальні можливості рухового розвитку дітей з недорозвиненням слухової функції та його відмінності між учнями спеціальної та масової шкіл. Доведено ефективність комплексного застосування засобів фізичного виховання у процесі корекції рухової активності дітей зі зниженим слухом. Розвинуто наукові уявлення про рухову діяльність таких дітей віком 7 - 16 років.