Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Маковецька І. М.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Маковецька І. М. 
Управління комунікаціями в підприємствах / І. М. Маковецька. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена поглибленню теоретико-методичних засад таобґрунтуванню комунікаційних процесів щодо вдосконалення управліннякомунікаціями в підприємствах.У роботі розкрито сутнісні характеристики, складові й завдання управліннякомунікаціями в підприємствах та сформовано модель вибору комунікаційнихканалів підприємств, де, описуючи різного роду тип каналу, можнаконстатувати, що за своєю характеристикою канали комунікацій є різними івпливають по-різному на ефективність виконання завдань та побудову якісноїсистеми управління комунікаціями в підприємствах.Виявлено основні тенденції управління комунікаціями в підприємствах таз'ясовано їх значення, доцільність та вирішення вагомих для підприємствазавдань по досягненню високої якості та результативності управління комунікаційним процесом на телекомунікаційних підприємствах за рахунокрівномірного доступу до інформаційних ресурсів, можливості безперешкодногота ефективного управління комунікаціями, формуючи оптимальні умови дляуспішного прийняття рішень, вирішення конфліктів та спільної роботипрацівників підприємства.Доведено, що новітні українські телекомунікаційні підприємства – цеплатформа світового масштабу. Українські підприємства, а більш точнішепредставництва в Україні, є привабливим місцем для розміщення різного родукомунікаційних замовлень в індустрії ІТ-послуги.^UThe dissertation is devoted to deepening of theoretical and methodical bases andsubstantiation of communication processes concerning improvement of management ofcommunications in the enterprises.The paper reveals the essential characteristics, components and tasks ofcommunication management in enterprises and forms a model of choice ofcommunication channels of enterprises, where describing different types of channels canbe stated that the characteristics of communication channels are different and affect theeffectiveness of tasks and building a quality system of communications management inenterprises.Based on the results of consideration of communication channels, methodicalapproaches to diagnostics of enterprise communication channels are formed, themodel of enterprise communication channels selection is described and aspects inwhich it is proposed to distinguish communication channels by assessing theeffectiveness of contextual information direction of communication at a fairly highlevel of growth in the quality of transmitted communication data.The main trends of communications management in enterprises are identified.Their importance, expediency and solution of important tasks for the enterprise toachieve high quality and efficiency of communication process management in telecommunications enterprises due to equal access to information resources,opportunities for seamless and effective communication management forming optimalconditions for successful decision-making, conflict resolution and joint work ofemployees are highlighted.The newest Ukrainian telecommunication enterprises are a platform of worldscale is proved in this paper. Ukrainian enterprises, or more precisely representativeoffices in Ukraine, are an attractive place to place various types of communicationorders in the IT services industry.It is observed that the main performance indicators of PJSC "Kyivstar", PJSC"VF-Ukraine", LLC "Lifecell", LLC "Intertelecom" for the studied periods from2016-2019 became more profitable, this is due to lower tariffs for mobilecommunication services, which made them available to individual subscribers andnot just to business units. Also, starting from 2009, the mobile market begins togrow, the volume of services provided in UAH million for 10 years increased byUAH 10,266.7 million (56%), mainly due to an increase in the duration of calls dueto flexible tariff and marketing policies of operators and the introduction of additionalservices.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського