Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Мартиненко М. О.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Мартиненко М. О. 
Стратегічний розвиток підприємств інформаційно комунікаційних технологій: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / М. О. Мартиненко. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено вирішенню науково-практичного завдання щодо комплексного обґрунтування і розроблення теоретико методичних положень та практичних рекомендацій щодо стратегічного розвитку підприємств інформаційно-комунікаційних технологій. Узагальнено сутність та обґрунтовано особливості стратегічного розвитку підприємств інформаційно-комунікаційних технологій. Опрацювання значної кількості наукових джерел щодо аналізу теоретичних концепцій економічної категорії «стратегічний розвиток підприємства» дозволило визначити «стратегічний розвиток підприємств ІКТ» як потенційну можливість для удосконалення та перспективного розвитку на основі відповідних принципів формування й реалізації генеральних цілей та пріоритетних завдань для забезпечення умов ефективної їх імплементації, що дало змогу удосконалити концептуальну схему стратегічного розвитку підприємств інформаційного-комунікаційних технологій, що враховує ідентифіковані особливості їх функціонування та розглядає діяльність підприємств ІКТ в контексті потенційних можливостей для досягнення стійких ринкових позицій.Запропоновано методичний інструментарій встановлення потенційних можливостей стратегічного розвитку підприємств інформаційно-комунікаційних технологій на основі систематизації переліку ідентифікованих стратегій розвитку, що базується на науково-методичному обґрунтуванні ефективності підприємницьких рішень щодо відповідності розробки певного виду стратегії розвитку наявному ресурсному потенціалу та стратегічним можливостям підприємства. На основі визначення можливостей стратегічного розвитку підприємств, виявлено переваги та обмеження кожної із розглянутих стратегій з метою розробки оптимальної методики стратегічного аналізу і обґрунтування напрямів стратегічного розвитку підприємств інформаційно-комунікаційних технологій. Удосконалено методичні засади щодо вибору напрямів стратегічного розвитку підприємств інформаційно-комунікаційних технологій, що базуються на оптимальному виборі стратегій, їх каскадуванні та синхронізації, враховуючи специфічні особливості їхньої діяльності, обмежуючі чинники розвитку, а також на формуванні системи оптимальних інфраструктурних рішень на основі аналізу та планування відповідних фінансово-економічних показників з урахуванням зовнішніх і внутрішніх факторів стратегічного розвитку. Здійснено оцінювання сучасного стану, чинників та умов стратегічного розвитку підприємств інформаційно-комунікаційних технологій України, що дозволило виявити проблеми та стримуючи чинники стратегічного розвитку підприємств, функціонуючих на ринку ІКТ шляхом встановлення відповідності стратегічно-орієнтованого ресурсно компетенційного потенціалу підприємства можливостям залучення додаткового ресурсного потенціалу, що спрямовується на розвиток нових сфер та напрямів господарювання з максимальним використанням сильних сторін досліджуваних підприємств. Розглянуто тенденції, умови та особливості розвитку ринку інформаційно-комунікаційних технологій. На основі визначених ключових тенденції динаміки розвитку галузі ІКТ за основними видами діяльності, виділено основні сегменти ринку ІКТ. Доведено вагомість впливу мобільних додатків та сервісів на зміну кількості абонентів мобільного зв’язку та їх взаємозалежність від політичного, соціального, економічного стану країни. Визначено, що станом на сьогодні ринок електронних комунікацій представлений трьома лідируючими операторами зв’язку які активно конкурують між собою. З метою спрямування основних векторів діяльності на розвиток стратегічних бізнес-процесів, а також з метою підвищення рівня конкурентоспроможності підприємств ІКТ на цільовому ринку, обґрунтовано пріоритетність стратегічних орієнтирів підприємств ІКТ в напрямі ефективного розвитку, а саме: визначено основні цілі стратегічного розвитку підприємств; сформовано цільовий структурний комплекс інформаційно комунікаційних ресурсів підприємств; визначені та обґрунтовані сучасні стратегічні завдання розвитку підприємств відповідно до розподілу сфер діяльності підприємств ІКТ.Визначено внутрішні можливості та резерви стратегічного розвитку підприємств інформаційно-комунікаційних технологій, що дало змогу удосконалити методичний інструментарій комплексного оцінювання стратегічних можливостей та резервів розвитку підприємств ІКТ на основі фінансово-економічного аналізу діяльності підприємств, застосування методів опитування у процесі визначення пріоритетності, домінантних орієнтирів підприємств ІКТ в напрямі стратегічного розвитку, що надасть можливість запропонувати рекомендації щодо визначення оптимальних напрямів.^UThe dissertation is devoted to the solution of scientific and practical the task of comprehensive substantiation and development of theoretical and methodological provisions and practical recommendations for the strategic development of enterprises of information and communication technologies. The essence of the strategic development of information and communication technology enterprises is substantiated and substantiated. Processing of a significant number of scientific sources regarding the analysis of theoretical concepts of the economic category "strategic development of the enterprise" made it possible to identify "strategic development of ICT enterprises" as a potential opportunity for improvement and promising development based on the relevant principles of formation and implementation of general goals and priority tasks to ensure the conditions for their effective implementation, which made it possible to improve the conceptual scheme of strategic development of information and communication technology enterprises, which takes into account the identified features of their functioning and examines the activities of ICT enterprises in the context of potential opportunities for achieving sustainable market positions. A methodological toolkit for establishing potential opportunities for strategic development of information and communication technology enterprises is proposed based on the systematization of the list of identified development strategies, which is based on the scientific and methodological justification of the effectiveness of business decisions regarding the compliance of the development of a certain type of development strategy with the existing resource potential and strategic capabilities of the enterprise. Based on the determination of the possibilities of strategic development of enterprises, the advantages and limitations of each of the considered strategies were identified in order to develop the optimal methodology of strategic analysis and justify the directions of strategic development of information and communication technology enterprises. Methodological principles regarding the choice of strategic areas have been improved development of enterprises of information and communication technologies, based on the optimal choice of strategies, their cascading and synchronization, taking into account the specific features of their activities, limiting factors of development, as well as on the formation of a system of optimal infrastructure solutions based on the analysis and planning of relevant financial and economic indicators, taking into account external and internal factors of strategic development. An assessment of the current state, factors and conditions of strategic development of enterprises of information and communication technologies of Ukraine was carried out, which made it possible to identify problems and restraining factors of the strategic development of enterprises operating on the ICT market through establishing the correspondence of the strategically oriented resource competence potential of the enterprise with the possibilities of attracting additional resource potential aimed at the development of new areas and directions of business with maximum use of the strengths of the enterprises under study. The trends, conditions and peculiarities of the development of the market of information and communication technologies are considered. Based on the identified key trends in the development of the ICT industry by the main types of activities, the main segments of the ICT market have been identified. The importance of the influence of mobile applications and services on the change in the number of mobile subscribers and their interdependence with the political, social, and economic state of the country is proven. It was determined that, as of today, the market of electronic communications is represented by three leading communication operators who actively compete with each other. In order to direct the main vectors of activity to the development of strategic business processes, as well as to increase the level of competitiveness of ICT enterprises in the target market, it is justified the priority of strategic orientations of ICT enterprises in the direction effective development, namely: the main goals of strategic development are defined enterprises; a target structural complex of information and communication resources of enterprises was formed; defined and substantiated modern strategic tasks of enterprise development according to the division of spheres activities of ICT enterprises.Internal capabilities and reserves of strategic development are determined enterprises of information and communication technologies, which made it possible to improve the methodological tools of comprehensive assessment strategic opportunities and reserves for the development of ICT-based enterprises financial and economic analysis of enterprise activity, application survey metho


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського