Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Монько Р. М.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Монько Р. М. 
Система підготовки майбутнього вчителя техніки та інформатики у Республіці Польща / Р. М. Монько. — Б.м., 2021 — укp.

Приєднання України до європейського простору вищої освіти зумовлює необхідність посилення співпраці з країнами Європейського Союзу (ЄС) у вирішенні проблеми забезпечення якості підготовки сучасного вчителя. У цьому контексті перспективним є студіювання досвіду навчання студентів у Республіці Польща задля виокремлення і запровадження позитивних ідей в Україні. В обох країнах серед ключових компетентностей, що мають бути сформовані в учнів, зазначено інформаційно-цифрову та компетентність у сфері технологій. Тому актуальною темою досліджень є підготовка польського вчителя техніки та інформатики, виявлення можливостей для впровадження інновацій у вітчизняній освітній галузі. Можливість взаємообміну позитивними ідеями зумовлюється тим, що освітні програми підготовки вчителів техніки та інформатики у Республіці Польща за своїм профілем і змістом наближені до освітніх програм зі спеціальності 014 Середня освіта (трудове навчання та технології) і 014 Середня освіта (інформатика) в Україні. Об'єкт дослідження – підготовка майбутнього вчителя техніки та інформатики в закладах вищої освіти Республіки Польща в контексті інтеграції у європейський освітній простір.Предмет дослідження – зміст, форми й методи як компоненти системи підготовки майбутнього вчителя техніки та інформатики в закладах вищої освіти Республіки Польщі в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. Мета дослідження – розкрити систему підготовки майбутнього вчителя техніки та інформатики в закладах вищої освіти Республіки Польща та визначити можливості використання перспективних ідей досвіду цієї країни в освітній галузі України.Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше: – усебічно розкрито систему підготовки майбутнього вчителя техніки та інформатики в закладах вищої освіти Республіки Польща та відображено її в моделі, в якій взаємопов'язані ціле-мотиваційний, методологічно-змістовий, процесуальний та діагностичний компоненти, методологічні засади (підходи, принципи), типи, структура закладів освіти, що надають освітні послуги, та результат;– визначено суспільно-політичні й соціально-економічні чинники, які вплинули на модернізацію процесу підготовки майбутнього вчителя техніки та інформатики (зміна суспільних виховних ідеалів; відхід від домінування заідеологізованих цілей на користь превалювання освітніх; зростання темпів інформатизації суспільного, політичного й економічного життя; нарощування комп'ютерної техніки та розширення сфер її використання; оснащення галузей економіки на основі технічних інновацій та наукових розробок; посилення суспільного запиту на підготовку фахівців, здатних поєднувати роботу на виробництві та в системі професійно-технічної освіти; поглиблення євроінтеграційних процесів, орієнтація на європейські стандарти якості підготовки фахівців);– обґрунтовано періодизацію генези системи підготовки вчителя техніки та інформатики в Республіці Польща в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст.: 1-й етап (1953–1979 рр.) – відновлення; 2-й етап (1980–1998 рр.) – розвитку; 3-й етап (1999–2020 рр.) – стандартизації;– з'ясовано дидактичні особливості процесу підготовки майбутніх учителів техніки та інформатики (інтеграція технічної, інформатичної та психолого-педагогічної складових змісту професійної підготовки, посилення дослідницько-пошукового характеру навчання, активізація самостійної роботи студентів, застосування симулятивних методів навчання та практична спрямованість фахової підготовки);– окреслено перспективи реалізації ідей польського досвіду підготовки вчителів у вітчизняних педагогічних закладах вищої освіти (моніторинг змін на ринку праці та їхнє врахування в організації та змісті навчання майбутніх учителів; удосконалення інформатичної складової навчання у ЗВО відповідно до генези цифрових технологій у виробничих галузях; розробка концепції технологічної освіти в нових соціально-економічних реаліях).Уточнено сутність понять «система підготовки майбутніх учителів техніки та інформатики», «професійна підготовка», «професійна підготовка майбутніх учителів техніки та інформатики».Набули подальшого розвитку положення, що розкривають особливості вдосконалення підготовки майбутніх учителів техніки та інформатики у Республіці Польща.Дисертаційне дослідження складається зі вступу, двох розділів, висновків до розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків.^UUkraine's accession to the European Higher Education Area presupposes the need to strengthen cooperation with EU countries in solving the problem of ensuring the quality of modern teacher training. In this context, it is promising to study the experience of teaching students in the Republic of Poland (RP) in order to identify and implement positive ideas in Ukraine. Informational and digital and competence in the field of technology are key competencies that should be formed in students from both countries. Therefore, the topical topic of research is the training of Polish teachers of technology and computer science, identifying opportunities for innovation in the domestic education sector. The object of research is the training of future teachers of technology and computer science in higher education institutions of the Republic of Poland in the context of integration into the European educational space.The subject of research – the content, forms and methods as components of the system of training future teachers of technology and computer science in higher education institutions of the Republic of Poland in the second half of XX – beginning of the XXI century.The purpose of the study is to reveal the system of training future teachers of technology and computer science in higher education institutions of the Republic of Poland and to identify opportunities to use promising ideas of the country's experience in the field of education in Ukraine.The scientific novelty of the study is that for the first time: comprehensively discloses the system of training future teachers of technology and computer science in higher education institutions of the Republic of Poland and reflects it in the model, which is interconnected in whole-motivational, methodological-substantive, procedural and diagnostic components, methodological principles (approaches, principles), types, structure educational institutions that provide educational services and the result; identified socio-political and socio-economic factors that influenced the modernization of the process of training future teachers of technology and computer science (change of social educational ideals; departure from the dominance of ideological goals in favor of the prevalence of educational; growth of informatization of social, political and economic life; building computer equipment and expanding the scope of its use; equipping industries based on technical innovations and research, strengthening the public demand for training, able to combine work in different industries and vocational education; deepening European integration processes, focusing on European quality standards specialists); the periodization of the genesis of the system of teacher training in technology and computer science in the Republic of Poland in the second half of the XX – at the beginning of the XXI century is substantiated: 1st stage (1953–1979) – restoration; 2nd stage (1980–1998) – development; 3rd stage (1999–2020) – standardization; didactic features of the process of training future teachers of technology and computer science (integration of technical, information and psychological-pedagogical components of the content of professional training of future teachers, strengthening the research nature of teaching, intensification of independent work of students, application of simulation teaching methods and practical orientation of professional training); prospects for the implementation of the ideas of the Polish experience of teacher training in domestic pedagogical institutions of higher education (monitoring of changes in the labor market and their consideration in the organization and content of training of future teachers; in the new socio-economic realities).The essence of the concepts «system of training future teachers of technology and computer science», «professional training», «professional training of future teachers of technology and computer science» is specified.Сonditions that reveal the peculiarities of improving the training of future teachers of technology and computer science in the Republic of Poland have been further developed.The dissertation research consists of an introduction, two sections, conclusions to sections, conclusions, a list of used sources, additions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського