Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Морквін Д. А.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Морквін Д. А. 
Адміністративно-правове забезпечення правоохоронної діяльності Національної гвардії України.: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Д. А. Морквін. — Б.м., 2023 — укp.

Морквін Д. А. Адміністративно-правове забезпечення правоохоронної діяльності Національної гвардії України. − Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії зі спеціальності 081 «Право». – Харківський національний університет внутрішніх справ, Харків, 2023. У дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання, яке полягає у визначенні сутності та розкритті особливостей адміністративно-правового забезпечення правоохоронної діяльності Національної гвардії України, а також розроблено рекомендації та пропозиції щодо його вдосконалення.З’ясовано, що правоохоронна діяльність як об’єкт адміністративно-правового регулювання становить сукупність організаційних, правових, інформаційних та інших заходів, які реалізовуються спеціально уповноваженими суб’єктами з метою забезпечення внутрішньої безпеки держави, а також захисту законних прав, свобод та інтересів кожної людини зокрема та суспільства і держави в цілому.Аргументовано, що найбільш важливими характеристиками правоохоронних органів є: а) це державні органи виконавчої влади; б) основною їхньою функцією є охорона та захист установлених законодавством прав та свобод, законних інтересів людини і громадянина, а також суспільного та державного ладу від протиправних посягань; в) їхня діяльність здійснюється на професійній основі в межах, установлених законодавством; г) реалізація правоохоронної діяльності цими суб’єктами передбачає застосування різних методів, зокрема адміністративного примусу.Констатовано, що в системі правових засад регулювання діяльності Національної гвардії України ключове місце належить нормам адміністративного права, адже саме за допомогою них: а) закріплено адміністративно-правовий статус цього відомства саме як суб’єкта, що реалізує правоохоронну функцію держави (зокрема, мету, завдання, функції, повноваження, компетенцію тощо); б) розкрито адміністративно-правові форми діяльності Національної гвардії України у досліджуваному напрямі; в) окреслено гарантії її діяльності; г) встановлено порядок взаємодії Національної гвардії України з іншими правоохоронними органами тощо.Установлено, що компетенція Національної гвардії України як суб’єкта правоохоронної діяльності становить закріплене за цим відомством коло завдань та функцій, виконання яких зумовлює наявність у нього повноважень (сукупність суб’єктивних прав та юридичних обов’язків), застосування яких дасть змогу вирішити окреслені завдання та досягти кінцевої мети функціонування досліджуваної інституції. Наголошено, що компетенція Національної гвардії зумовлена: а) завданнями та функціями Національної гвардії України; б) повноваженнями, тобто сукупністю законодавчо визначених суб’єктивних прав та юридичних обов’язків.Доведено, що повноваження Національної гвардії України як суб’єкта правоохоронної діяльності слід тлумачити як визначену нормами адміністративного права сукупність суб’єктивних прав та юридичних обов’язків, якими наділяється ця інституція задля забезпечення ефективної реалізації правоохоронної функції держави. Здійснено класифікацію правових гарантій забезпечення діяльності Національної гвардії України: 1) матеріальні – положення нормативно-правових актів, норми яких безпосередньо спрямовані на врегулювання різних аспектів діяльності досліджуваного суб’єкта; 2) процесуальні – визначають організаційно-управлінські процеси реалізації матеріальних гарантій; 3) організаційні – передбачають визначення структури Національної гвардії, системи керівництва. Зауважено, що до працівників Національної гвардії України можуть бути застосовані заходи дисциплінарної, адміністративної, матеріальної, цивільно-правової чи кримінальної відповідальності. Виокремлено загальні особливості, які характерні для юридичної відповідальності працівників досліджуваного правоохоронного органу.Доведено необхідність розробки та прийняття Порядку взаємодії Національної гвардії України з правоохоронними органами України. У вказаному нормативно-правовому акті необхідно визначити: по-перше, коло суб’єктів, з якими може взаємодіяти Національна гвардія України як суб’єкт реалізації правоохоронної функції держави; по-друге, правовий статус координаційного центру забезпечення взаємодії Національної гвардії України з іншими правоохоронними органами; по-третє, механізми залучення Національної гвардії України до забезпечення (охорони) публічної (громадської) безпеки і порядку, зокрема: підстави та умови виникнення взаємодії; порядок її реалізації тощо; по-четверте, адміністративно-правовий статус Національної гвардії України та інших правоохоронних органів у процесі реалізації спільних заходів.^UMorkvin D. A. Administrative and legal support of law enforcement activities of the National Guard of Ukraine. − Qualifying scientific work on manuscript.Thesis for obtaining the scientific degree of Doctor of Philosophy on the speciality 081 "Law". - Kharkiv National University of Internal Affairs, Kharkiv, 2023. The thesis has provided a theoretical generalisation and a new solution to the scientific task of defining the essence and revealing the specific features of administrative and legal support for law enforcement activities of the National Guard of Ukraine, and has developed recommendations and proposals for its improvement.It has been established that law enforcement activity as an object of administrative and legal regulation is a set of organisational, legal, informational and other measures implemented by specially authorised entities with the aim of ensuring the internal security of the State, as well as protecting the legitimate rights, freedoms and interests of each individual in particular, and of society and the State as a whole.The author has argued that the most important characteristics of law enforcement agencies are as follows: a) they are state executive bodies; b) their main function is to protect and defend the rights and freedoms established by law, legitimate interests of a person and a citizen, as well as social and state order from unlawful encroachments; c) their activities are carried out on a professional basis within the limits established by law; d) implementation of law enforcement activities by these entities involves the use of various methods, in particular, administrative coercion.It has been stated that in the system of legal framework for regulating the activities of the National Guard of Ukraine, the key place belongs to administrative law provisions, since it is through them that: a) the administrative and legal status of this agency is enshrined as an entity which implements the law enforcement function of the State (in particular, the purpose, tasks, functions, powers, competence, etc.); b) the administrative and legal forms of the National Guard of Ukraine's activities in the area under study are revealed; c) the guarantees of its activities are outlined; d) establish the procedure for interaction between the National Guard of Ukraine and other law enforcement agencies, etc.The author has established that the competence of the National Guard of Ukraine as a law enforcement entity is the range of tasks and functions assigned to this agency, the performance of which determines the availability of its powers (a set of subjective rights and legal obligations), the use of which will allow solving the outlined tasks and achieving the ultimate goal of the functioning of the institution under study. The author has emphasised that the competence of the National Guard is determined by: a) tasks and functions of the National Guard of Ukraine; b) powers, i.e. a set of legally defined subjective rights and legal obligations.It has been proved that the powers of the National Guard of Ukraine as a law enforcement entity should be interpreted as a set of subjective rights and legal obligations vested in this institution by administrative law to ensure effective implementation of the law enforcement function of the State.The author has classified the legal guarantees for ensuring the activities of the National Guard of Ukraine: 1) material - provisions of legal acts whose norms are directly aimed at regulating various aspects of the subject under study; 2) procedural - define the organisational and managerial processes of implementation of material guarantees; 3) organisational - provide for determining the structure of the National Guard and the management system.It has been noted that employees of the National Guard of Ukraine may be subject to disciplinary, administrative, material, civil or criminal liability. The author has highlighted the general features which are characteristic of legal liability of employees of the law enforcement agency under study.The author has proved the need to develop and adopt the Procedure for Interaction of the National Guard of Ukraine with law enforcement agencies of Ukraine. This legal act should define: firstly, the range of entities with which the National Guard of Ukraine may interact as an entity exercising the law enforcement function of the State; secondly, the legal status of the coordination centre for ensuring the interaction of the National Guard of Ukraine with other law enforcement agencies; third, the mechanisms of involvement of the National Guard of Ukraine in ensuring (protecting) public security and order, in particular: the grounds and conditions for interaction; the procedure for its implementation, etc.; fourth, the administrative and legal status of the National Guard of Ukraine and other law enforcement agencies in the process of implementing joint activities.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського