Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Найда Р. Г.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Найда Р. Г. 
Теоретико-методологічні засади методичної підготовки майбутніх вихователів в умовах педагогічного коледжу: автореферат дис. ... д.пед.н. : 13.00.04 / Р. Г. Найда. — Б.м., 2023 — укp.

Наукова новизна дослідження: уперше розроблено й науково обґрунтовано концепцію підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до методичної роботи в умовах педагогічного коледжу, що охоплює такі концепти: методологічний (системно-цілісний, компетентнісний і контекстний підходи), теоретичний (педагогічні умови, зміст підготовки), технологічний (модель та експериментальна методика); визначено і схарактеризовано історичні періоди й етапи становлення, розвитку, реформування і модернізації системи методичної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в умовах педагогічного коледжу; визначено сутність понять «методична підготовка майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти», «методична підготовленість майбутніх вихователів», «методична робота вихователя ЗДО», «методична система підготовки майбутніх вихователів в умовах педагогічного коледжу»; уточнено поняття «методика», «методична робота», «педагогічний коледж»; визначено й обґрунтовано педагогічні умови формування методичної підготовленості майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в умовах педагогічного коледжу: наявність позитивної мотивації у майбутніх вихователів щодо необхідності фахової методичної підготовки в процесі навчання в умовах педагогічного коледжу; психолого-педагогічний супровід процесу методичної підготовки майбутніх вихователів закладу дошкільної освіти в умовах педагогічного коледжу; суб’єкт-суб’єктна позиція майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в процесі методичної підготовки в умовах педагогічного коледжу; партнерська взаємодія педагогічного коледжу та закладу дошкільної освіти у підготовці майбутніх вихователів до методичної роботи з дітьми дошкільного віку; розроблено і схарактеризовано критерії (гносеологічний, креативно-діяльнісний, оцінно-рефлексійний) із відповідними показниками та рівні сформованості методичної підготовленості (низький, задовільний, достатній) майбутніх вихователів ЗДО; розроблено модель підготовки майбутніх вихователів до методичної роботи в закладах дошкільної освіти (гносеологічно-пізнавальний, репродуктивно-діяльнісний, креативно-дослідницький, рефлексійно-оцінювальний етапи). Набула подальшого розвитку теорія і методика фахово-методичної підготовки майбутніх вихователів в умовах педагогічного коледжу. Практичне значення дослідження полягає в розробленні експериментальної методики методичної підготовки майбутніх вихователів ЗДО в умовах педагогічного коледжу, елективного курсу «Підготовка майбутніх вихователів до методичної роботи у закладі дошкільної освіти», програм педагогічних практик для фахових молодших бакалаврів дошкільної освіти, що забезпечують формування методичної підготовленості майбутніх вихователів до методичної роботи у закладі дошкільної освіти; збагачено зміст навчальних дисциплін із фахових методик («Методика розвитку мовлення та навчання рідної мови дітей дошкільного віку», «Методика формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку», «Методика ознайомлення дітей із природним довкіллям», «Методика ознайомлення із соціальним довкіллям», «Методика фізичного виховання», «Методика організації образотворчої діяльності дітей дошкільного віку») додатковими темами, спрямованими на вдосконалення методичної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти; створено консалтинговий центр практичної допомоги для здобувачів освіти (майбутніх вихователів), вихователів ЗДО, батьків дітей дошкільного віку; організовано роботу дидактичної лабораторії, створено сайт «Освітній Хаб «Альбус»»; розроблено тренінги, рольові та ділові ігри; кейси, завдання (мозковий штурм, метод-прес, незакінчені речення, технології коучингу, проєктні технології), спрямовані на підготовку майбутніх вихователів до методичної роботи у закладах дошкільної освіти в умовах педагогічного коледжу.^UScientific novelty of the study: for the first time, the concept of training future teachers of preschool education institutions for methodical work in the conditions of a teacher training college was developed and scientifically substantiated, which includes the following concepts: methodological (systemic-holistic, competence and contextual approaches), theoretical (pedagogical conditions, content of training), technological (model and experimental technique); the historical periods and stages of formation, development, reformation and modernization of the system of methodical training of future teachers of preschool education institutions in the conditions of the pedagogical college are defined and characterized; the essence of the concepts "methodical training of future teachers of preschool education institutions", "methodical preparation of future teachers", "methodical work of a teacher of special education", "methodical system of training future teachers in the conditions of a pedagogical college" is determined; the concepts of "methodology", "methodical work", "pedagogical college" have been clarified; pedagogical conditions for the formation of methodological preparation of future teachers of preschool education institutions in the conditions of a pedagogical college are defined and substantiated: the presence of positive motivation in future educators regarding the need for professional methodological training in the process of learning in the conditions of a pedagogical college; psychological-pedagogical support of the process of methodical training of future teachers of the preschool education institution in the conditions of the pedagogical college; subject-subject position of future educators of preschool education institutions in the process of methodical training in the conditions of a pedagogical college; partnership interaction of the pedagogical college and the preschool education institution in preparing future teachers for methodical work with preschool children; developed and characterized the criteria (epistemological, creative-active, evaluative-reflective) with corresponding indicators and the level of formation of methodical training (low, satisfactory, sufficient) of future teachers of special education; a model of training future educators for methodical work in the institution was developed. The theory and methodology of professional-methodical training of future educators in the conditions of the pedagogical college gained further development.The practical significance of the research lies in the development of an experimental methodology for the methodical training of future teachers of early childhood education in the conditions of a pedagogical college, the elective course "Preparation of future teachers for methodical work in a preschool education institution", programs of pedagogical practices for professional junior bachelors of preschool education, which ensure the formation of methodological preparedness of future educators to methodical work in a preschool education institution; the content of educational disciplines has been enriched with professional methods ("Methodology for the development of speech and learning of the native language of preschool children", "Methodology for the formation of elementary mathematical concepts in preschool children", "Methodology for familiarizing children with the natural environment", "Methodology for familiarizing the social environment", "Methodology of physical education", "Methodology of organizing the visual activity of preschool children") with additional topics aimed at improving the methodological training of future teachers of preschool education institutions; a consulting center of practical assistance was created for those seeking education (future educators), educators of special education, parents of preschool children; the work of the didactic laboratory was organized, the website "Educational Hub "Albus"" was created; developed trainings, role-playing and business games; cases, tasks (brainstorming, method-press, unfinished sentences, coaching technologies, project technologies) aimed at preparing future teachers for methodical work in preschool education institutions in the conditions of a pedagogical college


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського