Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (2)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Олексин І. Я.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Олексин І. Я. 
Аксіологічні аспекти спортивної діяльності : соціальнофілософський аналіз / І. Я. Олексин. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації здійснено соціально-філософський аналіз ґенези спортивноїдіяльності від часів стародавнього світу до сьогодення. Аргументовано, що самеметодологічний інструментарій соціальної філософії дозволяє глибоко тапослідовно обґрунтувати не лише амбівалентну природу, а й людиновимірнусутність спорту як соціокультурного феномену, визначати шляхи подальшогорозвитку спортивної діяльності крізь призму усвідомлення її аксіологічного змісту.Доведено, що спортивна діяльність володіє значним потенціалом уплощині вироблення та засвоєння суб'єктом гуманістичних цінностей та ідеалів,і, як соціальна практика, є ключовим засобом формування успішної, цілісної тагармонійної особистості.У дисертаційній роботі розглянуто спорт і спортивну діяльність у їхнерозривному зв'язку з домінуючою в соціумі системою цінностей та цінніснихорієнтацій; встановлено, що в процесі еволюції спорту як соціального інститутувідбувається формування універсалій його аксіологічних засад, позаосмисленням яких ускладнюється дослідження сутності ціннісного потенціалуспортивної діяльності. З'ясовано, що всебічному усвідомленню спорту якформалізованої змагальності і макромоделі розвитку особистості сприяє те, щона відміну від чуттєво-предметної діяльності, спортивна діяльність орієнтованане лише на удосконалення спортсмена, а й на формування та збереження йогоіманентної тілесно-духовної єдності.Встановлено, що успішне функціонування спортивної діяльності можливеза наявності повноцінного як фізичного, так і психічного здоров'я спортсмена,показником якого є здатність його тіла виконувати професійні рухи та вправи,що шліфуються й відточуються у процесі регулярних, тривалих тренувань.Констатовано, що в умовах нелінійності і транзитивності розвитку сучасногоглобалізованого світу, спорту належить виняткова роль у виробленні засадздорового способу життя, у вихованні та самовихованні особистості, в їїорієнтації на реалізацію соціальної активності, на засвоєння та дотримання"правил чесної гри". Регулярні заняття спортом всебічно сприяють формуваннюособистісної культури – рис лицарства та шляхетності, толерантності,самотренування та самоконтролю. Значну увагу приділено освітньомупотенціалу спортивної діяльності у системі суспільних цінностей сучасності.^UThe thesis provides a socio-philosophical analysis of thegenesis of sportsactivity from the times of ancient society to the present. It is proven that it is preciselythe methodological tools of social philosophy that allow deeply and consistently tosubstantiate not only the ambivalent nature, but also the human-dimensional nature ofsport as a sociocultural phenomenon, to determine the ways of further developmentof sports activity through the prism of awareness of its axiological content.The author considers sports as a historically determined activity of people, oneof the forms of social manifestation of physical culture, which is based on thecompetitive activity of individuals, as well as individual and socially significantresults of such activity. It has been proved that sports activity has a significantpotential in the sphere of development and assimilation by the social subject ofhumanistic values and ideals, and as a social practice it is a key means of forming asuccessful, coherent and harmonious person.The thesis studies sports and sports activity from the perspective of the ironextricable connection with the dominating system of values and values orientation; itis established that in the process of sport evolution as a social institution, theformation of universals of its axiological principle stakes place beyond thecomprehension of which the study of the essence of the value potential of sport inactivity is complicated. It is found out that the comprehensive comprehension of sportas a formalized adversity and the macro model of personality development isencouraged by the fact that, unlike sensuously substantive activity, sports activity isfocused not only on the perfection of the physicality of the athlete, but also on theformation and preservation of his immanent bodily-spiritual unity.It is established that the successful functioning of sports activity is possibleonly in the presence of a full-fledged physical as well as mental health of an athlete,whose indicator is the ability of his body to perform professional movements andtrench exercises, sharpened in the process of regular, long-term training. It is statedthat in the conditions of nonlinearity and transitivity of the development of a modernglobalized world, sport has an exceptional role in developing the principles of ahealthy lifestyle, in the upbringing and self-education of the individual, in itsorientation towards the realization of social activity, in assimilating and adhering to it"rules of fair play". Regular sports contribute to the formation of a personal culture –the features of chivalry and nobility, tolerance, self-examination and self-control.Particular emphasis is placed on the educational potential of sports activities inthe system of social values of the present. Transforming the essence of education ismanifested in the fact that it forms and guarantees the organic and integrity of theindividual. It is also emphasized that the educational potential of sports activityvalues as a physical and spiritual personality mastering by an athlete of theenvironment is a significant factor in the successful social arrangement of manyspheres of life both of society in general and of the individual in particular. Asignificant role in shaping the harmonious unity of the physical and spiritual in aperson as a social being belongs to physical education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського