Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Островська М. Я.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Островська М. Я. 
Педагогічна система підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування інноваційних технологій у професійній діяльності: автореферат дис. ... д.пед.н. : 13.00.04 / М. Я. Островська. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретико-методичні засади й педагогічну систему підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування інноваційних технологій у професійній діяльності та експериментально перевірена її дієвість. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що:уперше розроблено і обґрунтовано концепцію підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування інноваційних технологій, яка ґрунтується на сукупності методологічних підходів, дидактичних принципів, інноваційних технологій з урахуванням педагогічних умов підготовки майбутніх фахівців; розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено дієвість педагогічної системи підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування інноваційних технологій, яка охоплює всі етапи навчання (бакалаврський і магістерський), має декілька складників: мета, принципи (науковості, доступності, наступності, професійної орієнтації, інноваційності), методологічні підходи (системний, діяльнісний, технологічний, праксеологічний, аксіологічний), авторську концепцію, етапи впровадження системи (адаптаційно-мотиваційний, проблемно-пізнавальний, операційно-комунікативний, проєктувально-творчий); розроблено та обґрунтовано структурну модель педагогічної системи, яка представлена блоками: цільовий, змістовий, організаційно-процесуальний і результативний; визначено педагогічні умови ефективного функціонування педагогічної системи підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування інноваційних технологій, а саме: стимулювання мотиваційно-ціннісних орієнтацій майбутніх учителів початкової школи до реалізації змісту ІОД; удосконаленo змісту підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування інноваційних технологій; активізація взаємозв’язку репродуктивної і творчої діяльності в освітньому процесі при підготовці вчителів початкової школи; інтеграція інноваційних технологій і активних форм і методів навчання майбутніх учителів початкової школи; удосконалено зміст, форми і методи підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування інноваційних технологій в освітньому процесі педагогічних закладів вищої освіти (далі – ЗВО); критерії і показники рівнів сформованості готовності до застосування інноваційних технологій у професійній діяльності; поняття «професійна підготовка до застосування інноваційних технологій» як системного і базового складника фахової підготовки майбутніх учителів початкової школи; зміст понять «традиційне» й «інноваційне» навчання, термінів «методи навчання: активні, пасивні, інтерактивні», підкреслено їх відмінності й умови застосування; методику діагностування рівнів підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування інноваційних технологій. Подальшого розвитку набули теорія і практика підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування інновацій у професійній діяльності; методика впровадження інноваційних технологій в освітній процес педагогічних ЗВО; основні шляхи вдосконалення якості навчального процесу, визначальним серед яких є: впровадження інновацій, підготовка майбутніх учителів початкової школи до впровадження інновацій упродовж життя; виявлено кумулятивний характер, динаміку, поступовість і поетапність такої підготовки; змістове й науково-методичне забезпечення підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування інновацій у професійній діяльності. Практичне значення одержаних результатів полягає: в розробці й реалізації в освітньому процесі педагогічних ЗВО педагогічної системи підготовки майбутніх учителів до застосування інноваційних технологій в освітньому процесі початкової школи; розробці навчально-методичного комплексу підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування інноваційних технологій, які знайшли широке впровадження в системі підготовки студентів у ЗВО педагогічного профілю; розроблено і запроваджено спецкурс «Створення інноваційного середовища в початковій школі», зміст якого орієнтовано на засвоєння студентами сучасних інноваційних технологій та особливості організації освітньої діяльності молодших школярів; розроблено систему завдань для педагогічної практики, спрямованих на використання й застосування інноваційних технологій в освітніх умовах (Навчально-методичний посібник «Інноваційне середовище в початковій школі»).^UThe dissertation substantiates the theoretical and methodological foundations and pedagogical system of training future primary school teachers to use innovative technologies in their professional activities and experimentally tested its effectiveness.Scientific novelty of the obtained results of the study is that:for the first time the concept of training future primary school teachers to use innovative technologies, based on a set of methodological approaches, didactic principles, innovative technologies, taking into account the pedagogical conditions of training future specialists, has been developed and substantiated; the article develops, theoretically substantiates and experimentally tests the effectiveness of the pedagogical system of training future primary school teachers to use innovative technologies, which covers all stages of education (bachelor's and master's), has several components: purpose, principles (scientific, accessible, continuity, professional orientation, innovation), methodological approaches (systemic, activity, technological, praxeological, axiological), author's concept, stages of system implementation (adaptation and motivational, problem and cognitive, operational and communicative, design and creative); a structural model of the pedagogical system is developed and substantiated, which is represented by the following blocks: target, content, organisational and procedural, and result; the pedagogical conditions for the effective functioning of the pedagogical system of training future primary school teachers to use innovative technologies are determined, namely: stimulation of motivational and value orientations of future primary school teachers to implement the content of IED; improving the content of training future primary school teachers in the use of innovative technologies; activating the relationship between reproductive and creative activities in the educational process in the training of primary school teachers; integration of innovative technologies and active forms and methods of teaching future primary school teachers;the content, forms and methods of training future primary school teachers for the use of innovative technologies in the educational process of pedagogical higher education have been improved; criteria and indicators of formation levels of readiness to use innovative technologies in professional activity; the concept of «professional training for the application of innovative technologies» as a systemic and basic component of the professional training of future primary school teachers; the content of the concepts of «traditional» and «innovative» learning, the terms «learning methods: active, passive, interactive», their differences and conditions of application are emphasized; the method of diagnosing the levels of training of future primary school teachers for the use of innovative technologies.The theory and practice of training future primary school teachers for the application of innovations in professional activity gained further development; the method of introducing innovative technologies into the educational process of pedagogical higher education institutions; the main ways of improving the quality of the educational process, the most important of which are: the introduction of innovations, the preparation of future primary school teachers for the implementation of innovations throughout their lives; the cumulative nature, dynamics, gradualness and phasing of such preparation were revealed; substantive and scientific-methodical provision of training of future primary school teachers for the application of innovations in professional activity.The practical significance of the results obtained is as follows: in the development and implementation in the educational process of pedagogical higher educational institutions of the pedagogical system of training future teachers for the use of innovative technologies in the educational process of primary school; the development of educational and methodological support for the training of future primary school teachers for the use of innovative technologies, which have been widely implemented in the system of training students in pedagogical higher education institutions; the special course «Creating an innovative environment in elementary school» was developed and implemented, the content of which is focused on students’ assimilation of modern innovative technologies and the peculiarities of the organization of educational activities of younger schoolchildren; a system of tasks for pedagogical practice aimed at the use and application of innovative technologies in educational conditions was developed (Educational and methodological manual «Innovative environment in primary school»).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського