Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (18)
Пошуковий запит: (<.>A=Поліщук І. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Поліщук І. В. 
Освітня і експериментально-виховна діяльність Тамари Дмитрівни Дем’янюк (1944–2013) / І. В. Поліщук. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації здійснено цілісний аналіз освітньої і експериментально-виховної діяльності Тамари Дмитрівни Дем’янюк (1944–2013) у контексті розвитку освіти й виховання у XX–ХХІ ст. задля актуалізації педагогічного досвіду вченої за умов Нової української школи.Розвиток педагогічної науки, зокрема теорії і методики виховання, на сучасному етапі неможливий без аналізу внеску окремих видатних особистостей у цей процес, творчого використання спадщини значущих педагогічних персоналій для розуміння й розв’язання проблем у сучасній освіті й педагогічній науці. Зокрема, актуалізується потреба дослідження освітньої та експериментально-виховної діяльності Тамари Дмитрівни Дем’янюк (1944–2013 рр.) – відомої української педагогині, фахівчині з теорії і методики виховання, кандидата педагогічних наук, професора, заслуженого працівника освіти України, відмінника освіти України, члена Комісії інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи в навчальних закладах України Науково-методичної ради з питань освіти МОН України, людини енциклопедичних знань із гуманітарних наук, високоінтелектуальної особистості, прихильниці й активної реалізаторки гуманістичних ідей в освіті.У процесі наукового пошуку уточнено зміст базових понять «освітня діяльність», «експериментально-виховна діяльність» та похідних від них. Освітня діяльність Т. Дем’янюк визначається як вид соціальної практики, як вид професійної діяльності, змістом якої є навчання, виховання, розвиток особистості й формування особистісних цінностей. Водночас освітня діяльність Тамари Дмитрівни Дем’янюк є одним із найважливіших чинників її особистісного розвитку, умовою й результатом суспільного розвитку. Своєю чергою, експериментально-виховна діяльність – це продуманий і цілеспрямований процес конструювання й апробації нових практик виховання, що враховує чинники невизначеності, але орієнтований на експертизу й строгий контроль змін у цій практиці; це важливий засіб розвитку педагогічної системи, розробки й упровадження інновацій для створення нових знань і моделей виховного процесу, що сприяють підвищенню якості й ефективності виховання учнів. За своєю сутністю експериментально-виховна діяльність педагога-практика Т. Дем’янюк є інноваційно-дослідницькою діяльністю із заданими вихідними установками, що являють собою конкретні рішення, які регулюють цю діяльність.Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що в ньому вперше: Розкрито життєвий і творчий шлях вченої-викладачки на основі феноменологічного й біографічного підходів через історико-культурні засади в контексті розвитку освіти й педагогічної думки двох періодів – радянського та періоду державної незалежності України.З’ясовано провідні чинники формування педагогічного вчення Т. Дем’янюк (сім’я, родинне й соціальне оточення; соціально-економічні, політичні; система шкільної та інститутської освіти; педагогічна й наукова діяльність; професійне оточення; самоосвіта і саморозвиток); схарактеризовано напрями освітньої діяльності Т. Дем’янюк (завідування кабінетом виховної роботи і шкільних бібліотек Ровенського обласного інституту удосконалення вчителів; розроблення державних документів про освіту; викладацька діяльність; організаційний напрям (завідування кафедрою теорії і методики виховання РДГУ; завідування Всеукраїнською науково-дослідною лабораторією інноваційних технологій; керівництво держбюджетними темами; співпраця з освітніми інституціями різного рівня; організація та проведення науково-практичних конференцій, семінарів різного рівня); експериментально-виховна діяльність; науково-методична діяльність; підготовка педагогічних і науково-педагогічних кадрів). Представлено науково-педагогічний портрет ученої, дослідниці та науковиці Т. Дем’янюк, в основу якого покладено такі характеристики: напрям та сфера педагогічної діяльності; педагогічна майстерність; світогляд; особисті якості; взаємодія з колегами та вихованцями. Важливими елементами в описі педагогічної діяльності особистості та створенні уявлення про неї є наявність відомостей про її фахові вподобання, тобто ту галузь знань, яка стала напрямом її наукових пошуків, здобуття знань, їх передачі молодшому поколінню, а також сферою їх реалізації.Практичне значення дослідження полягає в актуалізації педагогічного досвіду Т. Дем’янюк й обґрунтуванні перспектив його інтерпретації задля організації й удосконалення інноваційної експериментально-виховної діяльності закладів загальної, позашкільної та вищої освіти.^UThe dissertation was conducted on the holistic analysis educational and experimental activity of Demianiuk Tamara Dmytrivna (1944-2013) within the context development of education and training in the XX-XXI centuries toward the update of the pedagogical experience of scientist in the conditions of the New Ukrainian School. The development of pedagogical science, including the theory and method of education, at the current stage, is not feasible without the analysis of the contribution of certain prominent personalities to this process, creative use of the heritage of meaningful pedagogical personalities for comprehension and problem-solving in modern education and pedagogical science. In particular, is an updated need to research education, experimental and educative activity of Demianiuk Tamara Dmytrivna (1944-2013) – a well-known Ukrainian pedagogue, a specialist in the theory and methods of education, Doctor of Pedagogical Science, Associate Professor, Honoured Worker of Education of Ukraine, Distinguished Worker of Public Education, a member of the Commission for innovative activity and research experimental work in educational institutions of Ukraine of the Scientific and Methodological Council for Education of the Ministry of Education and Culture of Ukraine, the person with an encyclopedic knowledge of the humanities, a highly intellectual personality, a supporter and active implementer of humanistic ideas in education.In the process of scientific research, the author was clarified the sense of fundamental concepts of “educational activities”, and “experimental and educative activities” and derived from their derivatives. The educational activity of T. Demianiuk is determined as a form of social practice, as a kind of professional activity, the meaning of which is training, education, personal development, and the formation of personal values. In this case, the educational activity of Demianiuk Tamara Dmytrivna is one of the major factors in her personal development, condition, and results in community development. In turn “experimental and educative activities” is thoughtful, the targeted process of designing and testing new educational practices, which takes into account factors of uncertainty but is aimed at the examination and strict monitoring of modifications in this practice; this is an important means of development of the pedagogical system, elaboration, and implementation of innovations for the creation of new knowledge and the models of an educational process, which contribute to the improvement of quality and efficiency education of students. In essence, the “experimental and educative activities” of the practicing teacher T. Demianiuk is an innovative research activity with set output installations that represent specific solutions to regulate this activity. Originality results of the research lie in the fact that for the first time, it: The life and creative work of a scientist and teacher are revealed on the basis of phenomenological and biographical approaches through historical and cultural foundations within the context of the development of education and pedagogical opinion of two periods – the Soviet-era and the period of State Independence of Ukraine.The paper was determined the leading factors of the formation of pedagogical training T. Demianiuk (household, family, and social environment; social economic, political; the school system and institute’s education (graduate education); pedagogical and scientific activity; professional environment; self-education and self-development); it is characterized the directions educational activity T. Demianiuk (head of the office of the educational work and school libraries Rivne Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education; development of the state documents on education; teaching activity; organization trend ( head of the department of Theory and Methods of Education of Rivne State University for the Humanities; head of the All-Ukrainian Research Laboratory of Innovative Technologies; management of state budget topics; collaboration with educational institutions of various levels; organization and holding of scientific-practical conferences, seminars of various levels); experimental and educational activity; scientific and methodological activity; training pedagogical and research and educational staff. The practical mean of investigation consists in the actualization of the pedagogical experience of T. Demianiuk and substantiating the outlook of its interpretation with the aim of organizing and improving innovative experimental education activities of institutions of general, extracurricular, and higher education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського