Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Приступа Я. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Приступа Я. В. 
Розвиток концепцій природничої освіти в педагогічному дискурсі України (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.): автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Я. В. Приступа. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації здійснено комплексний аналіз розвитку концепційприродничої освіти у вітчизняному педагогічному дискурсі, виявленозакономірності цього процесу, визначено тенденції подальшоговдосконалення концепцій природничої освіти України з урахуваннямінтеграційних процесів в освіті.Джерельну базу дослідження складають нормативно-правові акти,архівні матеріали Центрального державного архіву вищих органів управлінняУкраїни та Державного архіву Дніпропетровської області, наративні тадидактичні джерела.Установлено, що методологічна основа дослідження розвиткуконцепцій природничої освіти складається з системи філософських,загальнонаукових, конкретно-наукових підходів, принципів і методів, якіслугують загальними орієнтирами дослідження та інструментами отриманнянових знань із заявленої проблематики.Концепція природничої освіти – науковий комплекс поглядів,педагогічних процесів та явищ, які вплинули на формування провіднихтенденцій природничої освіти крізь призму природничо-наукового аспекту.Виявлено, що концепції природничої освіти можуть існувати у двохформах: бути експліцитно вираженими, тобто існувати саме у вигляді«концепцій»; бути імпліцитно вираженими, тобто існувати у виглядінавчальних планів, програм навчальних предметів, підручників, методичних3рекомендацій, порад для вчителя, розроблених для реалізації законів,постанов, наказів Міністерства освіти відповідного періоду, а також у виглядівласне керівних матеріалів.Розвиток концепцій природничої освіти з їх подальшою освітньоюімплементацією є цілісним динамічним процесом постійних кількісних таякісних трансформацій усіх компонентів природничої освіти (сукупностісистематизованих знань про закономірності природничих наук, науковоприродничої грамотності, відповідних природничо-науковихкомпетентностей, умінь і навичок, цінностей, наукового світогляду), якийдетермінується соціально-економічними, науково-технічними,соціокультурними й організаційно-правовими чинниками та безпосередньовпливає на формування в особистості природничої картини світу.Визначено, що періодизація історико-педагогічних явищ – це поділцілісної структурної моделі історико-педагогічного феномену, якийскладається із сукупності соціально-політичних, культурно-історичних,національно-культурних, суспільно-ідеологічних, дидактичних, психологопедагогічних, історико-педагогічних процесів, на темпоральні складовівідповідно до певного критерію (ознаки).^UThe thesis provides a comprehensive analysis of the science educationconcepts development in pedagogical discourse; it identifies the regularities of thisprocess, and the trends of further development of science education in Ukraine,taking into account the integration processes in education.The source base of the study is made up of normative legal acts, archivalmaterials of the Central State Archive of Higher Governments of Ukraine and theState Archive of the Dnipro Region, narrative and didactic sources.It is determined that the methodological basis of the study of the naturalscience formation history consists of a system of philosophical, general scientific,specific scientific approaches, principles and methods that serve as generalguidelines for research and tools for obtaining new knowledge on the stated issues.The concept of science education is a scientific complex of views,pedagogical processes and phenomena that has influenced the formation of leadingtrends in science education through the prism of the natural and science aspect.It has been found that the concepts of science education can exist in twoforms: to be explicitly expressed, that is to exist in the form of “concepts”; to beimplicitly expressed, that is to exist in the form of curricula, subject programmes,textbooks, methodological recommendations, teacher’s guides developed toimplement laws, regulations, orders of the Ministry of Education of the relevantperiod, as well as in the form of actual guidance materials.14The development of science education concepts with their subsequenteducational implementation is a holistic dynamic process of constant quantitativeand qualitative transformations of all components of science education (a set ofsystematic knowledge about the laws of natural sciences, scientific and naturalliteracy, relevant natural science competencies, skills, values, scientificworldview), which is determined by socio-economic, scientific, technical, sociocultural and organizational and legal factors and directly affects the personality’sformation of the world’s natural picture.It is determined that the periodization of historical and pedagogicalphenomena is a division of the integral structural model of the historical andpedagogical phenomenon, which consists of a set of socio-political, cultural,historical, national, cultural, socio-ideological, didactic, psychological,pedagogical, historical and pedagogical processes, into temporal components inaccordance with a certain criterion (feature).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського