Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (8)Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Самойленко В. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Самойленко В. В. 
Мовні особливості сучасного художнього дискурсу для дітей: автореферат дис. ... д.філософ : 035 / В. В. Самойленко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному аналізу структури сучасного художнього дискурсу для дітей та його прагмалінгвістичних особливостей. Актуальність дисертаційної роботи зумовлена потребою лексико-стилістичного й структурного аналізу сучасного художнього дискурсу для дітей, зокрема дитячих повістей; відсутністю комплексних досліджень сучасних художніх текстів для дітей з урахуванням їхнього прагматичного потенціалу; потребою вивчення творів для дітей як окремого різновиду художнього дискурсу з характерними категорійними та структурними особливостями. Мета роботи полягає в характеристиці дискурсного статусу художньої літератури для дітей, в аналізі структури художнього тексту й мовних засобів, використовуваних для ідентифікації мегатексту дитячої художньої літератури та актуалізації прагматичної настанови автора. Джерельною базою дослідження послугував корпус українських художніх текстів для дітей ХХІ століття, зокрема проаналізовано твори таких відомих дитячих письменників, як А. Бачинський, Г. Вдовиченко, О. Гаврош, Н. Гербіш, С. Дерманський, А. Кокотюха, І. Малкович, З. Мензатюк, В. Рутківський та ін. (загальною кількістю 69 творів). Для докладного структурного аналізу обрано жанр дитячої повісті через репрезентативне оприявлення основних компонентів мегатексту. Наукову новизну одержаних результатів визначає те, що вперше в українському мовознавстві структурну характеристику дитячого дискурсу подано через увиразнений засобами креолізації мегатекст у межах основного, факультативного та допоміжного текстів; доведено, що дитячий художній текст становить емерджентне утворення, яке перевищує окремішню сукупність його складників; окреслено лексико-стилістичні особливості цього різновиду художньої літератури. Теоретичне значення дослідження полягає в поглибленні таких напрямів лінгвістичних досліджень, як дискурсологія, лінгвопрагматика, стилістика, зокрема через розширення опису категорій художнього дискурсу для дітей, структурної та композиційної характеристики української дитячої повісті, у вдалому поєднанні стилістичного й прагматичного аспектів аналізу художнього тексту для дітей. Практичне значення отриманих результатів передбачає змогу їхнього використання під час викладання курсів з лінгвопрагматики, стилістики української мови; у науково-дослідницькій роботі здобувачів вищої освіти; під час вивчення особливостей ідіостилю сучасних дитячих письменників.^UThe PhD thesis is devoted to a comprehensive analysis of the structure of modern literary discourse for children and its pragmalinguistic features. The topicality of the PhD thesis is conditioned by the need for lexical, stylistic and structural analysis of modern literary discourse for children, in particular children's stories; lack of comprehensive studies of modern literary texts for children, taking into account their pragmatic potential; the need to study works for children as a separate type of literary discourse with characteristic categorical and structural features. The research is aimed at characteristic of the discourse status of children's fiction, analyzing the structure of the literary text and linguistic means used to identify the megatext of children's fiction and to update the author's pragmatic guidelines. The source base of the study is the corpus of Ukrainian literary texts for children of the 21st century, in particular, the works of such famous children's writers as A. Bachynskyi, H. Vdovichenko, O. Gavrosh, N. Gerbish, S. Dermanskyi, A. Kokotyukha, I. Malkovich Z. Menzatyuk, V. Rutkivskyi and others were analyzed (total number of 69 works). For a detailed structural analysis, the genre of the children's novel was chosen due to the representative presentation of the main components of the megatext. The novelty of the obtained results is determined by the fact that, for the first time in Ukrainian linguistics, the structural characteristics of children's discourse are presented through the megatext expressed by means of creolization within the framework of the main, optional and auxiliary texts; it is proved that the children's literary text is an emergent entity that exceeds the separate set of its components; the lexical and stylistic features of this type of fiction are outlined. The theoretical value of the research lies in the deepening of such areas of linguistic research as discourseology, linguopragmatics, stylistics, through the expansion of the description of the categories of literary discourse for children, the structural and compositional characteristics of the Ukrainian children's story, in the successful combination of stylistic and pragmatic aspects of the analysis of literary text for children. The practical application of the obtained results implies the possibility of their use during the teaching of courses on linguopragmatics, stylistics of the Ukrainian language; in the research work of higher education students; while studying the peculiarities of the individual style of modern children's writers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського