Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Сновидович І. Г.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Сновидович І. Г. 
Формування управлінських компетентностей молодих фахівців у закладах вищої освіти: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / І. Г. Сновидович. — Б.м., 2023 — укp.

Актуальність дисертації полягає в тому, що за умов світової економічної кризи, наслідків карантинних заходів і суттєвих структурних змін в економіці України виникла доцільність забезпечення сформованості управлінських компетентностей у молодих фахівців українських закладів вищої освіти (ЗВО), що обумовлює можливість підвищення їхньої конкурентоспроможності на ринку праці, вдалого працевлаштування та кар’єрного зростання. Успішність підприємницької діяльності великою мірою залежить від ступеня сформованості управлінських компетентностей у випускників ЗВО на основі застосування компетентнісного підходу, який постає затребуваним інструментом в освітньому процесі, оскільки дає змогу виробляти на практиці ті управлінські компетентності, які спроможні задовольняти попит на кваліфікованих фахівців та долати кризу нестачі фахових працівників на ринку праці України. У результаті наукового дослідження запропоновано авторське визначення управлінських компетентностей молодих фахівців, як комплексне поняття, що охоплює сукупність навичок та знань, необхідних для ефективного управління організацією і включає аналітичне та критичне мислення, опрацювання інформації, визначення цілей і завдань, ухвалення управлінських рішень, здійснення контролю та мотивування персоналу. На основі проведених досліджень визначено і запропоновано процес ідентифікації та вибору основних ознак, які об’єднують управлінські компетентності молодих фахівців, що дає змогу розробити класифікацію управлінських компетентностей молодих фахівців за такими критеріями: цілі, ієрархічна структура, лінійна структура, види менеджменту; сформувати перелік важливих управлінських компетентностей, необхідних для підготовки молодих фахівців, подальшої їхньої професійної реалізації в бізнес-середовищі та виявлення сукупності навичок молодих фахівців, які є затребуваними серед працедавців. Обґрунтовано та доведено, що для виявлення перспектив розвитку компетентнісної моделі та вдосконалення управління процесом надання освітніх послуг в ЗВО України необхідно брати до уваги сучасну національну модель управлінських компетентностей молодих фахівців, етапи формування системи управлінських компетентностей. Виявлено ознаки і характеристики моделей компетентностей та встановлено послідовність елементів національної моделі формування управлінських компетентностей і системи управлінських компетентностей молодих фахівців, що дало змогу побудувати логіко-структурну модель управління процесом надання освітніх послуг в ЗВО щодо впровадження освітніх програм формування молодих фахівців на основі компетентнісного підходу із врахуванням етапів формування системи управлінських компетентностей. Зважаючи на сучасні тенденції розвитку ринку праці та вищої освіти, у дисертації запропоновано теоретико-прикладні аспекти формування системи моніторингу працевлаштування та кар’єрного зростання випускників з метою аналізу стану розвитку ринку праці та вищої освіти, із використанням онлайн-опитування компаній-роботодавців і партнерів, враховуючи тенденції працевлаштування та кар’єрного зростання молодих фахівців. Окреслено напрями вдосконалення формування управлінських компетентностей молодих фахівців в українських ЗВО, запропоновано інфологічну модель формування управлінських компетентностей молодих фахівців у ЗВО та орієнтири підготовки молодих фахівців через підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників і впровадження сучасних освітніх програм, обґрунтовано рекомендації в частині розроблення системи стратегічного партнерства між ЗВО, органами влади та ринком праці з метою вдосконалення формування управлінських компетентностей молодих фахівців. Розроблено змістовну модель інформаційної й аналітичної підсистеми формування управлінських компетентностей молодих фахівців, що є основою інформаційно-аналітичного забезпечення формування управлінських компетентностей молодих фахівців у процесі надання освітніх послуг у ЗВО. Встановлено, що робота інформаційної й аналітичної підсистеми формування управлінських компетентностей молодих фахівців, пов’язана із підсистемою моніторингу й адаптування та повинна підтримуватись завдяки автоматизованій інформаційній системі, банку даних про управлінські компетентності. Сформульовані у роботі положення і науково-методичні рекомендації сприятимуть подальшому ефективному формуванню й використанню компетентнісного підходу у сфері вищої освіти України, а також якісного формування управлінських компетентностей молодих фахівців, а практична реалізація обґрунтованих пропозицій дасть змогу підвищити рівень взаємодії та співпраці ЗВО, держави та бізнесу, що забезпечить конкурентоспроможність молодих фахівців на ринку праці України.^UThe relevance of the dissertation is in the context of the global economic crisis, the consequences of quarantine measures, and significant structural changes in Ukraine’s economy, there is a need to ensure the development of managerial competencies in young professionals in Ukrainian higher education institutions (further – HEIs), which would enhance their competitiveness in the labor market, successful employment, and career growth. The success of entrepreneurial activities largely depends on the level of managerial competencies among HEI graduates, based on the application of a competency-based approach. As a result of scientific research, the author's definition of managerial competencies of young professionals comprehensive concept that encompasses a set of skills and knowledge necessary for effective organisation management. It includes analytical and critical thinking, information processing, goal and task setting, decision-making, control, and staff motivation. Based on the conducted research, the process of identification and selection of key Features that unite the managerial competencies of young professionals have been determined and proposed. This allows for the development of a classification of managerial competencies of young professionals based on the following criteria: goals, hierarchical structure, linear structure, types of management, level of universality, implementation, and control, and management function. The formation of a list of important managerial competencies necessary for the preparation of young professionals for their further professional realization in the business environment and the identification of a set of skills that are in demand among employers. It has been reasoned and proven that to identify the prospects for the development ofa competency-based model and improve the management of the process of providing educational services in HEIs of Ukraine, it is necessary to consider the modern national model of managerial competencies of young professionals. The features and characteristics of competency models have been identified, and the sequence of elements of the national model for the formation of managerial competencies and the system of managerial competencies of young professionals has been established, which has allowed the construction of a logical-structural model for managing the process of providing educational services in HEIs for the implementation of educational programs for the formation of young professionals based on a competency-based approach, taking into account the stages of formation of the system of managerial competencies. Considering the current trends in the labor market and higher education, the dissertation proposes theoretical and applied aspects of forming a monitoring system for employment and career advancement of graduates, aimed at analyzing the state of the labor market and higher education, using online surveys of companies-employers and partners, considering trends in employment and career advancement of young professionals. Outlines the areas of improvement for improving the formation of managerial competencies of young professionals in Ukrainian HEIs. An information-logical model for the formation of managerial competencies of young professionals in HEIs is proposed, along with directions for training young professionals through the professional development of academic staff and the implementation of modern educational programs. Recommendations are provided for the development of a system of strategic partnership among HEIs, government bodies, and the labor market to enhance the formation of managerial competencies of young professionals. A comprehensive model of the information and analytical subsystem for the formation of managerial competencies of young professionals has been developed, serving as the foundation for the information and analytical support of the formation of managerial competencies of young professionals in the provision of educational services in higher education institutions. It has been established that the operation of the information and analytical subsystem for the formation of managerial competencies of young professionals is closely linked to the subsystem of monitoring and adaptation and should be supported by an automated information system and a database of managerial competencies. The formulated principles and scientific-methodical recommendations presented in this study will contribute to the further effective development and utilization of a competency-based approach in higher education of Ukraine, as well as to the quality formation of managerial competencies of young professionals. The practical implementation of the proposed suggestions will enhance the level of interaction and collaboration among higher education institutions, government, and businesses, thus ensuring the competitiveness of young professionals in the modern labor market of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського