Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Сотніков Є. Г.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Сотніков Є. Г. 
Удосконалення складу газотермічних ущільнювальних покриттів деталей турбіни для підвищення ефективності газотурбінних двигунів / Є. Г. Сотніков. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження - процеси формування та структуроутворення ущільнювальних газотермічних покриттів деталей гарячого тракту газотурбінного двигуна. Предмет дослідження - структурно-фазові перетворення в удосконалених ітрійвмісних ущільнювальних покриттях деталей ГТД та характер зміни їх властивостей під час високотемпературної експлуатації. Метою роботи було вирішення науково-технічної задачі щодо розробки складу ущільнювального покриття на деталі газотурбінних двигунів, які тривало експлуатуються в умовах дії агресивного розігрітого газового потоку при підвищених температурах. Методи дослідження. Для вирішення поставлених завдань і одержання основних результатів роботи використовували наступні методи: рентгеноструктурні дослідження - для вивчення фазових перетворень в матеріалі; металографічні методи з використанням растрової електронної та оптичної мікроскопії - для аналізу трансформації структури покриття під час нанесення та в процесі подальшої експлуатації; методи дослідження механічних властивостей - для оцінки експлуатаційної надійності виробів; методи дослідження теплофізичних властивостей - для прогнозування поведінки матеріалу під впливом температурного фактору; методи моделювання процесу експлуатації лабіринтного ущільнення - для оцінки впливу інтенсивності зношування покриттів і збільшення величини радіальних зазорів на витрати палива та отримання рекомендацій щодо вибору раціонального складу ущільнювальних покриттів. Дослідження проводилися на кафедрі "Фізичне матеріалознавство" Запорізького національного технічного університету спільно з ПАТ "Мотор Січ". Результати роботи. Виконано актуальне завдання розробки хімічного складу ущільнювального покриття турбіни з високою експлуатаційною стійкістю в умовах дії високотемпературного газового потоку. Методами моделювання встановлено, що застосування даного покриття дозволяє підвищити коефіцієнт корисної дії двигуна за рахунок зменшення витоку газів при збереженні розміру радіальних зазорів та знизити витрати палива за годину на 2,3 кг, що приводить до загального зниження річних витрат авіаційного палива на 184 т. Результати роботи впроваджені у діюче виробництво АТ"Мотор Січ" (м.Запоріжжя) та у навчальний процес на кафедрі фізичного матеріалознавства ЗНТУ.^UThe matter for scientific inquiry is the processes of formation and structurization of the gas-thermal sealing coatings of the hot gas path parts of the gas turbine engine. The subject of the research is the structural and phase transformations in the improved yttrium-containing sealing coatings of the gas turbine engine parts and the nature of the changes in their properties in high-temperature environment. The objective of the research was to solve the scientific and technical problem of developing the composition of the sealing coating for the parts of gas turbine engines that are exploited for a long time under the influence of an aggressive, warmed up gas flow at elevated temperatures.Methods of research. In order to solve the identified problems and obtain the basic results of the research, the following methods were applied: X-ray diffraction study was used to examine the phase transformations in the material; metallographic methods with the scanning electron and optical microscopy were exploited to analyze the transformations in the structure of the coating when applying it and during further operation; methods for the study of mechanical properties were used to evaluate the service reliability of the products; methods for the research of thermophysical properties were applied to forecast the behavior of the material under the influence of the temperature factor; methods for modeling the process of a labyrinth sealing use were applied to evaluate the impact of the coatings wear-our rate and increase of the radial clearances on fuel consumption and get recommendations on the choice of the optimal composition of the sealing coatings.The research was carried out at the Department of Physical Material Science, Zaporizhzhia National Technical University, in collaboration with Motor Sich JSC.Results of the study. The topical problem of developing the chemical composition of the sealing coating for the turbine with high service durability under the influence of a high-temperature gas flow was solved. By applying the modeling methods, it was found out that the usage of this coating enables to increase the efficiency of the engine due to the decrease of gas leakage while retaining the size of the radial clearances and reduce fuel consumption by 2,3 kg per hour, which results in the general reduction of the annual consumption of aviation fuel by 184 tons. The results of the study are implemented in the manufacturing process at Motor Sich JSC (Zaporizhzhia) and in the educational process at the Department of Physical Material Science, ZNTU.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського