Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Софілканич М. І.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Софілканич М. І. 
Особливості естетичного виховання дітей і молоді засобами образотворчого мистецтва у позашкільних закладах Закарпаття (ХХ-ХХІ ст.) / М. І. Софілканич. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є історико-педагогічним дослідженням естетичного виховання дітей і молоді засобами образотворчого мистецтва у позашкільних закладах Закарпаття у XX –XXI ст. для визначення перспективних напрямів використання досвіду естетичного виховання засобами образотворчого мистецтва в сучасних умовах реформування позашкільної освіти. У роботі розкрито історіографію проблеми естетичного виховання засобами образотворчого мистецтва в позашкільних закладах Закарпаття у ХХ-ХХІ ст., обґрунтовано основні дефініції проблеми дослідження, соціально-історичні передумови розвитку позашкільних закладів Закарпаття і періодизацію розвитку позашкільної освіти Закарпаття та визначено провідні тенденції естетичного виховання дітей і молоді засобами образотворчого мистецтва досліджуваного періоду, зокрема, ключовою дефініцією дослідження є «естетичне виховання дітей і молоді засобами образотворчого мистецтва», під яким ми розуміємо цілеспрямований процес впливу на: усвідомлення розуміння сутності і ролі засобів образотворчого мистецтва у процесі виховання; формування естетичних смаків особистості засобами образотворчого мистецтва, творчої особистості за законами краси; розвиток художнього смаку та сприйняття; уміння бачити, відчувати, розуміти прекрасне засобами образотворчості; формування здатності творити прекрасне у мистецтві. Досліджено особливості організації освітнього процесу з проблеми естетичного виховання засобами образотворчого мистецтва у позашкільних закладах Закарпаття відповідно до визначених періодів. Розкрито зміст, форми, методи освітньо-виховної роботи з естетичного виховання засобами образотворчого мистецтва у позашкільних закладах Закарпаття, шляхом порівняльного аналізу навальних планів, навчальних програм різних періодів, вивчення звітної документації, досвіду роботи закладів позашкільної освіти, де функціонували відділи образотворчого мистецтва (анкетування, інтерв'ю вчителів, батьків). Узагальнено результати професійно-творчої діяльності педагогічних працівників позашкільних закладів Закарпаття з проблеми естетичного виховання засобами образотворчого мистецтва, визначено перспективи використання результатів дослідження в сучасних умовах реформування позашкільної освіти України (наповнення змістового компонента художньо-мистецького виховання краєзнавчим, регіональним, полікультурним, культуро-творчим аспектами; застосування інтегративного, міждисциплінарного підходів, інтерактивних методів у викладанні мистецьких предметів; широке використання пленерів, екскурсій, віртуальних екскурсій із застосуванням сучасних ІКТ, конкурсів, виставок, зустрічей з відомими художниками Закарпаття і України; професійна орієнтація; проведення регіональних науково-практичних семінарів для викладачів мистецьких гуртків, студій, шкіл; залучення вихованців до участі у волонтерських акціях, творчих проєктах громадської ініціативи, пропагування досвіду створеної в Закарпатті цілісної системи мистецької освіти «школи мистецтв – коледж мистецтв – академія мистецтв», яка є унікальною в Україні тощо).^UThe thesis is a historical and pedagogical research of aesthetic education of children and youth by means of fine arts in out-of-school establishments of Transcarpathia in the XX - XXI centuries to determine promising areas of use of the aesthetic education experience by means of fine arts in the modern conditions of reforming out-of-school education. The historiography of the problem of aesthetic education by means of fine arts in out-of-school institutions of Transcarpathia in the XX-XXI centuries has been revealed, the main definitions of aesthetic education of children and youth by means of fine arts of the studied period have been substantiated. "Aesthetic education of children and youth by means of the fine arts" by which we mean purposeful process of influencing: awareness of the understanding of the essence and role of the means of the fine arts in the process of education; the formation of aesthetic tastes of a person by means of fine arts, a creative person according to the laws of beauty; development of artistic taste and perception; the ability to see, feel, understand beauty by means of fine arts; the formation of the ability to create beautiful things in art. The peculiarities of the educational process organization on the problem of aesthetic education by means of fine arts in out-of-school institutions of Transcarpathia in accordance with the periods defined by us have been investigated. The content, forms, methods of educational work on aesthetic education by means of fine arts in out-of-school institutions of Transcarpathia have been revealed by comparative analysis of curricula, study programs of different periods, study of reporting documentation, experience of out-of-school education establishments where fine arts departments functioned (questionnaires, interviews with teachers, parents). Has summarized the results of professional and creative activity of pedagogical workers of out-of-school institutions of Transcarpathia on the problem of aesthetic education by means of fine arts. The prospects for using the research results in the modern conditions of reforming out-of-school education in Ukraine have been determined (filling the content component of artistic and creative education with local history, regional, multicultural, cultural-creative aspects, the use of integrative, interdisciplinary approaches, interactive methods in teaching art subjects; wide use of plein-airs, excursions, virtual excursions using modern ICT, contests, exhibitions, meetings with famous artists of Transcarpathia and Ukraine and professional orientation, conducting regional scientific and practical seminars for teachers of art circles, studios, schools, attracting pupils to participate in volunteer actions, creative projects of public initiative, etc.).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського