Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Таран А. М.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Таран А. М. 
Підготовка майбутніх соціальних працівників до роботи в умовах інклюзивної освіти засобами тренінгових технологій / А. М. Таран. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації вперше розроблено, науково обґрунтовано, експериментально перевірено та впроваджено організаційні умови підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи в умовах інклюзивної освіти засобами тренінгових технологій: стимулювання саморозвитку майбутніх соціальних працівників; створення у ЗВО інклюзивного середовища спрямованого на позитивне спілкування у підсистемах «студент-студент», «студент-викладач», «студент-учитель», «студент-учень», заснованого на ідеї «рівності»; впровадження системи тренінгових занять у процесі професійної підготовки майбутніх соціальних працівників. Аналіз результатів упровадження розроблених організаційних умов підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи в умовах інклюзивної освіти засобами тренінгових технологій показав, що необхідним є постійний моніторинг якості освіти в інклюзивному освітньому середовищі.Розроблено та впроваджено авторську структурно-функціональну модель формування готовності майбутніх соціальних працівників до роботи в умовах інклюзивної освіти, що включає з цільовий, методологічний, організаційно-змістовий та результативний блоки, у яких містяться компоненти (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний та емоційно-вольовий), визначено критерії (мотиваційно-цільовий, компетентнісний, поведінково-рефлексивний та емоційно-вольовий) показники та рівні (високий, середній, низький).Дістав подальшого розвитку аналіз нормативно-правового забезпечення (законодавчі акти України, Ради Європи, Організації Об’єднаних Націй) із питань соціального захисту, освіти, професійної реабілітації, охорони здоров’я, рівності осіб з особливими освітніми потребами, що є юридичним підґрунтям реалізації організаційних умов соціальної інтеграції здобувачів з особливими освітніми потребами до закладів вищої освіти. Вивчення законодавства та нормативних документів щодо інклюзивної освіти в Україні стосовно доступу осіб з ООП до здобуття вищої освіти показало, що доки Конституція та законодавство містять положення про потужне соціальне забезпечення осіб з інвалідністю, триватимуть очевидні патерналістські підходи у вигляді дискримінаційних правових положень і практик.Практичне значення одержаних результатів дослідження полягає в можливості застосування його наукових положень та висновків щодо підвищення якості професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи зі здобувачами з особливими освітніми потребами та їхніми батьками в умовах інклюзивного навчання, а також у системі підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників. Розроблено тренінгову програму «Професійна готовність як активнодіючий стан».Теоретичні та експериментальні матеріали дослідження використано в лекційних курсах та під час практичних занять із дисциплін напряму підготовки спеціальності 231 Соціальна робота у закладах освіти І-IV рівнів акредитації. Результати дослідження впроваджено у роботу із здобувачами з особливими освітніми потребами в Центрі соціально-освітньої інтеграції та інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму «Без бар’єрів» на факультеті соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Матеріали дослідження можуть використовувати у своїй роботі соціальні педагоги, соціальні працівники, психологи, педагоги спецзакладів та батьки осіб з особливими освітніми потребами.^UThe organizational conditions for training future social workers to work in the conditions of inclusive education by means of training technologies were developed, scientifically substantiated, experimentally verified and implemented, for the first time in the thesis: encouragement of self-development of future social workers; creation of an inclusive environment in higher education institutions aimed at positive communication in the «student-student», «student-teacher», «student-pupil» subsystems, based on the idea of «equality»; implementation of a system of training classes in the process of professional training of future social workers.The analysis of the results of the implementation of the developed organizational conditions for training future social workers to work in the conditions of inclusive education by means of training technologies showed that it is necessary to constantly monitor the quality of inclusive education in an inclusive educational environment.The author's structural-functional model of the formation of the readiness of future social workers to work in the conditions of inclusive education was developed and implemented, which includes target, methodological, organizational-content and result blocks, which contain components (motivational, cognitive, activity and emotional-volitional), criteria (motivational-target, competence, behavioral-reflexive and emotional-volitional), indicators and levels (high, medium, low). The analysis of regulatory and legal support (legislative acts of Ukraine, the Council of Europe, the United Nations) on issues of social protection, education, professional rehabilitation, health care, equality of people with special educational needs, which is the legal basis for the implementation of organizational conditions of social integration of such students.The study of legislation and regulatory documents on inclusive education in Ukraine regarding the access of people with disabilities to higher education showed that as long as the Constitution and legislation contain provisions on strong social security for people with disabilities, obvious paternalistic approaches in the form of discriminatory legal provisions and practices will continue.The practical significance of the obtained research results lies in the possibility of applying its scientific provisions and conclusions to improve the quality of professional training of future social workers to work with students with special educational needs and their parents in the conditions of inclusive education, as well as in the system of improving the qualifications of scientific and pedagogical workers. The training program «Professional readiness as an active state» has been developed.The theoretical and experimental materials of the research were used in lecture courses, practical and seminar classes in the disciplines of training for the specialty 231 Social work in educational institutions of I-IV levels of accreditation.The results of the study were implemented in the work with students with special educational needs at the Center for Social-Educational Integration and Inclusive Rehabilitation-Social Tourism «Without Barriers» at the Faculty of Social and Psychological Education of Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University. Research materials can be used in the work of social teachers, social workers, psychologists, teachers of special institutions and parents of people with special educational needs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського