Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Турко Б. Б.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Турко Б. Б. 
Професійна підготовка асистента вчителя у навчальних закладах Канади / Б. Б. Турко. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації визначено та науково обґрунтовано особливості професійної підготовки асистентів вчителів у закладах освіти Канади та окреслено можливості творчого використання прогресивних ідей канадського досвіду в систему професійної освіти України. На основі теоретичного аналізу фундаментальних досліджень узагальнено та систематизовано понятійно-термінологічний апарат дослідження: «асистент вчителя», «професійна підготовка асистента вчителя», «професійна компетентність асистента вчителя», «діти з особливими потребами», «інклюзивна освіта». Аналіз історико-педагогічного аспекту зародження та розвитку інклюзії показав, що цей процес залежить від суспільно-політичних та соціокультурних умов на території кожної з провінцій Канади. Визначено, що нормативно-правові засади професійної підготовки майбутніх асистентів вчителів у Канаді характеризуються розробленістю законодавчого забезпечення на рівні уряду провінцій та територій, яке постійно оновлюється та вдосконалюється відповідно до швидкоплинних вимог суспільства до освітнього процесу. Канадські заклади освіти мають свої підходи до укладання програм: відмінності можуть існувати і в межах освітніх закладів однієї провінції; в середньому тривалість навчання складає від 4 місяців до 6-ти років, в залежності від форми (денна, заочна, дистанційна або онлайн) навчання, переліку дисциплін та кредитів. Проаналізовано зміст освітніх програм 48 закладів освіти Канади з підготовки асистента вчителя. З'ясовано, що особливостями структури професійної підготовки майбутніх асистентів вчителів є: наявність 1-2 річної програми для асистентів, які отримують після завершення навчання спеціальний сертифікат або диплом, диверсифікація форм набуття освіти (денна, заочна, дистанційна або онлайн), гнучкість, відкритість. У закладах освіти Канади немає загальнодержавних вимог до підготовки асистента вчителя. Зміст підготовки асистентів передбачає застосування таких форм організації як: лекції, лабораторні роботи, семінари, практичні заняття в малих групах, самостійна робота на основі підручників, конспектів. Програмою передбачено вивчення студентами дисциплін циклу загальної та професійної підготовки. Встановлено, що до видів контролю належать: поточний, модульний, підсумковий, самоконтроль. Кожен канадський заклад освіти має свої умови для вступу абітурієнтів. Обґрунтовано основні функції (організаційна, навчально–розвивальна, прогностична, консультативна) та посадові обов'язки (використовувати професійні знання в практичній діяльності; здійснювати педагогічний супровід дитини з ООП в умовах інклюзивного навчання та ін.) асистентів вчителів у Канаді. Асистент вчителя володіє нормативно-правовою базою у сфері інклюзивної освіти, що регламентує виконання його роботи, в основі якої лежить командний підхід, який забезпечують вчитель, асистент вчителя, логопед, медичний персонал, адміністрація, а також батьки, які залучені до освітнього процесу. Вагомою складовою організації процесу підготовки асистентів є закріплення теоретичних знань студентів на практиці, зокрема вивчення практичного досвіду ведення документації у школах, де працює асистент вчителя, співпраця з вчителем у процесі проведення уроків. Доведеним є той факт, що ефективно організована педагогічна практика, її безпосередній зв'язок з теорією є одним з основних шляхів покращення професійної підготовки педагогічних кадрів, набуттям професійного практичного досвіду. Встановлено, що керівництво, наставництво та підтримку в процесі педагогічної практики, яка поділяється на навчальну та рефлексивну, забезпечує ментор. Він безпосередньо взаємодіє з майбутнім асистентом вчителя. Окреслено можливості використання прогресивних ідей канадського досвіду професійної підготовки асистентів вчителів у закладах освіти України. На основі аналізу досвіду професійної підготовки асистентів вчителів виокремлено методичні рекомендації для учасників освітнього процесу різних рівнів щодо вдосконалення професійної підготовки асистента вчителя у закладах вищої освіти України.^UThe dissertation identifies and scientifically substantiates peculiarities of the professional training of future teacher's assistants in Canadian educational institutions. It identifies the possibilities of creative implementing of foreign experience in Ukrainian education. Based on the theoretical analysis of fundamental research, the conceptual and terminological apparatus of the research is summarized and systematized: «teacher's assistant», «teacher's professional training», «educationalprofessional curriculum», «professional competence of a teacher's assistant», «and children with special needs», «inclusive education». The analysis of the historical and pedagogical aspects of the origin and development of inclusion has shown that this process depends on the socio-political and socio-cultural conditions in each of the provinces of Canada. It is determined that the legal framework for the training of future teacher's assistants in Canada is characterized by the development of legislative support of the provincial and territorial governments, which is constantly updated and improved in accordance with society's rapid requirements for education. Canadian educational institutions have their own approaches to completing a curriculum: the differences may exist within educational institutions in the same province; the average duration of training is from 4 months to 6 years, depending on the form (full-time, part-time, distance or online) training, the list of disciplines and credits. The content of the educational curricula of 48 Canadian educational institutions for teachers' assistant training was analyzed. It is found that the features of the structure of professional training of future assistants are: the presence of 1-2-year curriculum for assistants who receive a special certificate or diploma after graduation, diversification of forms of education (fulltime, part-time, distance or online), flexibility and openness. There are no nationwide teacher training requirements in Canadian educational institutions. The content of training of the assistants involves the usage of such forms of organization as lectures, laboratory work, seminars, and practical classes in small groups, independent work based on textbooks or abstracts. The curriculum provides for students the disciplines of the cycle of general and vocational training. It is stated that the types of control include current, modular, final or self-control. Each Canadian educational institution has its own conditions for admission. The main functions (organizational, educational, developmental, prognostic, advisory) and job responsibilities (apply professional knowledge in practice; provide pedagogical support to a child with special needs in inclusive education, etc.) of teaching assistants in Canada are substantiated. The teacher's assistant knows a legal framework in the field of inclusive education, which regulates the performance of his work, which is based on a team approach provided by the teacher, teacher's assistant, speech therapist, medical staff, administration, and parents involved in the educational process. An important component of the organization of the process of assistants' training is the consolidation of students' theoretical knowledge in practice, including studying the practical experience of documentation in schools where the assistant works, conducting lessons in cooperation with teachers, clearly showing care for children with disabilities during the working day. It is a proven fact that effectively organized pedagogical practice, its direct connection with the theory is one of the main ways to improve the professional training of teachers, gaining professional practical experience. It is established that a mentor provides guidance and support in the process of pedagogical practice, which is divided into educational and reflective. He interacts directly with the future teacher's assistant. The possibilities of using progressive ideas of the Canadian experience of professional training of teacher's assistants in educational institutions of Ukraine are outlined. Based on the analysis of the experience of professional training of teacher's assistants, methodological recommendations for participants of the educational process of different levels to improve the professional training of teacher's assistants in higher educational institutions of Ukraine have been identified.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського