Розглянуто еволюцію методологічних засад корпоративної стратегії. Доведено доцільність вибору інноваційних чинників розвитку підприємств як шляху подолання їх проблем і кризового стану та необхідність вирішення цього питання на мікрорівні. Визначено й обгрунтовано роль та місце інноваційної корпоративної стратегії в діловій стратегії підприємства. Надано оцінку інноваційності корпоративних структур на прикладі підприємств Хмельниччини та визначено проблеми управління інноваційною діяльністю. Розроблено та науково обгрунтовано структурну модель і концепцію розвитку корпоративної інноваційної системи й інноваційну модель корпоративного університету як її складової. Запропоновано науково-практичні підходи до розробки інноваційної стратегії корпоративних структур і методологію формування портфеля інноваційних пропозицій. Введено до наукового термінологічного обігу та надано визначення понять "інноваційна стратегія корпоративних структур" і "корпоративна інноваційна система".