Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Хорошко О. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Хорошко О. В. 
Удосконалення механізму регулювання виробничо-господарської діяльності підприємств лісової галузі України: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / О. В. Хорошко. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено визначенню основних сучасних тенденцій адміністрування підприємств лісової галузі України. В ході аналізу було визначено, що в Україні існує досить багата лісова галузь, не лише за кількістю лісів, що покривають 16% території країни, а й за різноманіттям порід дерев, які ростуть на території України. Ліси України за своїм призначенням і розташуванням виконують переважно захисні, оздоровчі, водоохоронні, санітарно-гігієнічні та інші функції та забезпечують потреби суспільства в лісових ресурсах. В ході дослідження також було виявлено, що корисним європейським досвідом ведення лісового господарства, який може застосовувати Україна є приклади господарювання таких країн як Словаччина, Фінляндія та Польща. Особливо Польща, як спільно з Україною має в своєму користування карпатський лісовий масив, найбільш близька за своєю моделлю до України. В цілому України, інтегруючись у європейську заходи щодо відтворення, використання та охорони лісів активно бере участь у Смарагдовій мережі. Узагальнена нормативна база регулювання виробничо-господарської діяльності підприємств лісової галузі України показала, що в сфері нормативно-правового регулювання діяльності лісової галузі України існує досить багато суперечностей та невизначеностей, які в значній мірі впливають на загальну ефективність роботи та розвиток галузі. Зокрема були визначені як суперечливі питання у різних основних нормативних документах, як то Лісовий кодекс України, Земельний кодекс України, Земельний кадастр України тощо, так і суперечності між функціональними обов’язками та правами різних міністерств та інших виконавчих органів. Зокрема в дослідженні було виділено чотири основні органи державної влади, які наділені засадами державної політики у сфері лісових відносин та їх наявні суперечності між собою. Проведення аналізу існуючих проблем в діяльності підприємств лісової галузі дало можливість виділити основні проблеми й зазначити ступінь їх впливу на ефективність діяльності лісового господарства. До основних проблем в діяльності підприємств лісової галузі можна віднести фінансування лісової галузі України, особливо регіональний дисбаланс. Було проведено визначення особливостей функціонування підприємств лісової галузі України в умовах мінливого середовища за допомогою основних методів стратегічного аналізу SWOT і PEST аналізу. Аналіз показав ступінь впливу зовнішнього середовища на діяльність лісової галузі в розмірі 17,5%. Отримані результати SWOT аналізу свідчать про те, що пріоритетним стратегічним напрямом розвитку лісової галузі є інтеграція в спільні підприємства, що дозволить галузі забезпечувати високу якість продукції, залучати висококваліфікований персонал, оновити матеріально-технічну базу, ефективно вирішувати проблеми правового характеру. Надання актуальної економічної оцінки інвестиційної привабливості лісопромислового комплексу України дозволило виділити декілька альтернативних сценаріїв розвитку інвестиційно-інноваційної діяльності в лісовому господарстві виходячи з існуючого інституційного середовища розвитку лісового сектору та враховуючи специфіку функціонування кожної ланки лісопродуктового ланцюга. Визначення основних напрямів розвитку інноваційної діяльності у лісовій галузі України показало, що оскільки український лісовий сектор має працювати відповідно до сучасних реалій, інноваційні напрямки політики переважно базуються на міжнародному досвіді. Виробляти інноваційну продукцію, яка є безпечною для довкілля та здоров’я, безумовно економічно вигідно та доцільно. Створення нових виробництв, розвиток глибокої переробки деревини та розробка інноваційних продуктів з деревної сировини є одними з першочергових пріоритетів. У сфері лісогосподарського землекористування етапи процесу державно-приватного партнерства включають узгодження інтересів держави та компаній у використанні та управлінні лісовими ресурсами (еколого-економічне обґрунтування), визначення пріоритетних напрямів лісокористування через програмні документи, розробку та прийняття рішень щодо лісогосподарських заходів. В результаті дослідження було визначено, що державно-приватне партнерство може бути реалізовано в Україні за двома альтернативними схемами, які в результаті різними шляхами призведуть до більш ефективного управління лісокористуванням в Україні. Проведене дослідження дало можливість на основі існуючих теоретичних положень функціонування лісової галузі та аналізу статистичних даних щодо стану лісів в Україні, розглянути та проаналізувати існуючі в Україні методики управління та господарювання. Дані методики були порівняні з принципами розвитку лісового господарства провідних країн ЄС, що дало можливість визначити пріоритетні напрямки вдосконалення адміністративного управління лісовою галуззю в Україні.^UThe dissertation is devoted to the definition of the main modern trends in the administration of enterprises in the forest industry of Ukraine. During the analysis, it was determined that there is a fairly rich forest sector in Ukraine, not only in terms of the number of forests covering 16% of the country's territory, but also in terms of the variety of tree species that grow on the territory of Ukraine. The forests of Ukraine, according to their purpose and location, mainly perform protective, health, water protection, sanitary and hygienic and other functions and provide the needs of society in forest resources. In the course of the study, it was also found that the examples of the management of countries such as Slovakia, Finland and Poland are useful European experience in forestry management that Ukraine can apply. Especially Poland, as together with Ukraine it has the use of the Carpathian forest massif, which is closest in its model to Ukraine. As a whole, Ukraine, integrating into European measures for the reproduction, use and protection of forests, actively participates in the Emerald Network. The generalized regulatory framework for the regulation of the production and economic activity of the enterprises of the forest industry of Ukraine showed that in the field of regulatory and legal regulation of the activity of the forest industry of Ukraine there are quite a lot of contradictions and uncertainties that significantly affect the overall efficiency of work and the development of the industry. In particular, conflicting issues in various main regulatory documents, such as the Forest Code of Ukraine, the Land Code of Ukraine, the Land Cadastre of Ukraine, etc., as well as contradictions between the functional duties and rights of various ministries and other executive bodies, were identified. In particular, the study identified four main bodies of state power, which are endowed with the foundations of state policy in the field of forest relations and their existing contradictions among themselves. Conducting an analysis of existing problems in the activities of forestry enterprises made it possible to identify the main problems and to note the degree of their influence on the efficiency of forestry activities. Financing of the forest industry of Ukraine, especially the regional imbalance, can be attributed to the main problems in the activity of forestry enterprises. The features of the functioning of enterprises of the forest industry of Ukraine in the changing environment were determined using the main methods of strategic SWOT analysis and PEST analysis. The obtained results of the SWOT analysis indicate that the priority strategic direction of the development of the forest industry is integration into joint enterprises, which will allow the industry to ensure high quality products, attract highly qualified personnel, update the material and technical base, and effectively solve legal problems. Providing an up-to-date economic assessment of the investment attractiveness of the forestry complex of Ukraine made it possible to identify several alternative scenarios for the development of investment and innovation activities in forestry based on the existing institutional environment for the development of the forest sector and taking into account the specifics of the functioning of each link of the forest product chain. The determination of the main directions of development of innovative activity in the forest industry of Ukraine showed that since the Ukrainian forest sector must work in accordance with modern realities, the innovative directions of the policy are mainly based on international experience. It is definitely economically profitable and expedient to produce innovative products that are safe for the environment and health. The creation of new industries, the development of deep wood processing and the development of innovative products from wood raw materials are among the top priorities. In the field of forestry land use, the stages of the public-private partnership process include coordination of the interests of the state and companies in the use and management of forest resources (ecological and economic justification), determination of priority areas of forest use through program documents, development and decision-making regarding forestry measures. As a result of the research, it was determined that the public-private partnership can be implemented in Ukraine according to two alternative schemes, which as a result, in different ways, will lead to more effective management of forest use in Ukraine. The conducted research made it possible, on the basis of the existing theoretical provisions of the functioning of the forest industry and the analysis of statistical data on the state of forests in Ukraine, to consider and analyze the management and management methods existing in Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського