Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Чжан Л. ..$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
1.

Чжан Л. .. 
Шляхи професіоналізації українського вокального мистецтва (на прикладі жанру обробки народної пісні) / Л. .. Чжан. — Б.м., 2021 — укp.

В сучасних культурних умовах полістилістики і поліжанровості, де професійне музичне мистецтво відчуває серйозну «конкуренцію» з боку популярної естрадної музики в усьому її розмаїтті, джазу, нових стильових явищ, які народжуються на стику різних музичних течій, гостро стоять питання актуалізації академічної музики – від композиторської і виконавської творчості до слухацького сприйняття. Серед музичних жанрів, що незмінно користуються популярністю серед широких кіл публіки, окреме місце займає обробка народної пісні, що несе в собі комплекс закономірностей, чиї витоки містяться як в традиційній національній культурі, так і в традиціях академічного музичного мистецтва. ктуальність теми даного дослідження обумовлена як запитами сучасної музичної науки; так і потребами виконавської практики, в якій жанр обробки народної пісні міцно зайняв своє місце, об'єднавши в собі якості традиційної, академічної та певною мірою популярної музики. У дисертації запропонований системний погляд на обробку народної пісні, яка в своїй жанровій основі містить якості традиційної та академічної музичної культури, що визначає художній потенціал даного жанру як в аспекті композиторської, так і в аспекті виконавської творчості. Такий підхід відкриває нові перспективи для вивчення жанру обробки народної пісні і в сфері теоретичного, і в сфері виконавського музикознавства з відповідними виходами на виконавську практику. Для характеристики жанру обробки народної пісні в аспекті його природи у представленому дослідженні обраний комплексний підхід, що поєднує жанрову, стильову, інтерпретологічну призми. Вперше представлено комплексну жанрову характеристику обробки народної пісні і визначено такі жанрові константи, що виокремлюють обробку народної пісні з жанрової системи вокальної музики: виконавсько-інтерпретаційна природу (як синтез цих якостей з обох джерел – народного і професійного); національно-характерне інтонування як у композиторському тексті,так і у виконавському прочитанні обробки народної пісні). У представленому дослідженні вперше: визначено специфіку жанру обробки народної пісні як такого, що поєднує в собі закономірності традиційної музичної культури та професійного музичного мистецтва; виявлено виконавську специфіку жанру обробки народної пісні в умовах українського вокального мистецтва; викладена комплексна характеристика жанрової природи обробки народної пісні, що враховує інтерпретологічний аспект; запропоновано та введено у науковий обіг музикознавства авторську концепцію професіоналізації вокального мистецтва, що збагачує уявлення про основні тенденції та проблематику сучасної виконавської практики; на прикладі звернення у виконавській практиці співаків до жанру обробки народної пісні визначено та систематизовано шляхи професіоналізації українського вокального мистецтва у теоретичному та практичному вимірах; висвітлені інтерпретаційні закономірності музично-виконавського процесу крізь призму особливостей жанру обробки народної пісні; запропонована аналітична модель виконавського аналізу інтерпретаційної діяльності вокаліста, створена на основі аналізу виконавських версій творів жанру обробки народної пісні; розглянута інтерпретаційна складова у виконавських трактуваннях окремих творів жанру обробки народної пісні; визначено пріоритетні напрямки подальшого дослідження жанрової ідентифікації творів, що синтезують у собі якості традиційної музичної культури та професійного музичного мистецтва (як у теоретичному, так і у практичному сенсі). Набула подальшого розвитку теорія виконавського стилю.^UThese two main genre indicators of folk song setting can serve as an analytical matrix by which it is possible to characterize the relevant musical compositions in the genre aspect – both in the field of history and theory of music, and in the field of performing musicology. In the presented research for the first time we: determined the specifics of the genre of folk song setting as the one that combines the laws of traditional musical culture and professional musical art; set out a comprehensive description of the genre nature of the setting of folk songs, taking into account the interpretative aspect; determined the performing specifics of the genre of folk song setting in the conditions of Ukrainian vocal art; proposed and introduced the author's concept of professionalization of vocal art into the scientific circulation of musicology, which enriches the idea of the main tendencies and problems of modern performing practice; on the example of appeals in the performing practice of singers to the genre of folk song setting, identified and systematized the ways of professionalization of Ukrainian vocal art in the theoretical and practical dimensions; highlighted the interpretative patterns of the musical-performing process through the prism of the peculiarities of the genre of folk song setting; offered analytical model of the performing analysis of interpretative activity of the vocalist, created on the basis of the analysis of performance versions of compositions of the genre of folk song setting; considered the interpretative component in the performing interpretations of individual compositions of the genre of folk song setting; defined the priority directions of further research of genre identification of the compositions which synthesize in themselves the qualities of traditional musical culture and professional musical art (both in theoretical, and in practical sense). The theory of the performing style has been further developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Чжан Л. .. 
Організаційно-педагогічні засади професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю та України / Л. .. Чжан. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням, у межах якого з'ясовано теоретичні та практичні засади професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю та України. У межах з'ясування стану розробленості проблеми професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти в науково-педагогічних дослідженнях виявлено, що професійна освіта вокалістів у закладах вищої освіти є предметом наукового інтересу широкого кола українських та китайських учених. Установлено, що проблема професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю та України не знайшла достатнього цілісного висвітлення. Результатом структурно-логічного аналізу наукових розвідок із досліджуваної проблеми українських і китайських учених стало виокремлення окремих аспектів розгляду проблеми професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю та України, а саме: специфіка академічного співу; провідні положення теорії співацького голосу; особливості вокально-хорової підготовки студентів-вокалістів з урахуванням особистого досвіду практикуючих педагогів; методологічні та методичні аспекти різноманітних напрямів вокально-педагогічної підготовки китайських студентів; загальні проблеми вокально-виконавського мистецтва; проблеми та специфіка оволодіння вокальною виконавською технікою; вокальна підготовка в Україні; вокальна підготовка в Китаї; техніка постановки голосу та фізіологія цього процесу; формування й розвиток фахових здібностей; фізіологічні основи постановки голосу; дослідження в галузі фоніатрїї; акустичні особливості процесу голосоутворення; орфоепічні норми звуковидобування; гігієна співацького голосу. У результаті системно-структурного аналізу змістових особливостей професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю та України визначено спільні та відмінні риси професійної підготовки вокалістів у закладах вищої музичної освіти досліджуваних країн. З'ясовано, що в навчальних програмах українських та китайських консерваторій спільним є набір спеціальних та загальногуманітарних і загальнопрофесійних предметів. Констатовано, що в обох країнах випускники консерваторій можуть працювати солістами в театрах, філармоніях та інших музичних об'єднаннях, а державні іспити за спеціальністю «Академічний спів» складаються в індивідуальній або концертній формі. Водночас після отримання диплома про закінчення консерваторії українські випускники отримують кваліфікацію оперного співака, камерного або концертно-камерного виконавця та інші, а так само мають можливість педагогічної діяльності, у той час, як китайські випускники не отримують будь-якої кваліфікації, вони отримують тільки диплом про закінчення закладу вищої освіти за даною спеціальністю. До того ж, китайські ЗВО не мають загального державного стандарту для всіх ЗВО з однаковою спеціальністю, як в Україні. У межах характеристики основних форм професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю (індивідуальні, колективні, лекційні, тематичні заняття, показові відкриті уроки, майстер-класи, конкурси, фестивалі) та України (індивідуальні, лабораторні, лекційні, практичні заняття. Семінари, майстер-класи, курсова, бакалаврська, магістерська робота, заняття творчості, творчі проекти, науково-дослідна робота, олімпіади, вивчення й узагальнення педагогічного досвіду, концерти, концерти-лекції, конкурси, фестивалі, творчі зустрічі, тематичні вечори та вечори відпочинку, свята, обряди, огляди художньої самодіяльності). Визначено сучасні технології професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю (музично-комп'ютерні, вокального виконавства, перевернутого класу) та України (інформаційно-комп'ютерні, комп'ютерно-мультимедійні, інтерактивні, фонопедичного розвитку співацького голосу (В. Ємельянов), резонансної теорії та техніки (В. Морозов)). Виявлено прогностичний потенціал взаємодії систем професійної підготовки вокалістів у закладах вищої музичної освіти Китаю та України. Прогностичний потенціал проведеного дослідження зумовлюється можливістю використання отриманих результатів для здійснення подальшої науково-дослідницької роботи в даному напрямі у процесі модернізації китайської та української системи вищої музичної освіти.^UThe thesis is a comprehensive study, which clarifies the theoretical and practical foundations of vocalists professional training in the system of higher music education in China and Ukraine. Within the framework of revealing the state of elaboration of the issue of vocalists professional training in the system of higher music education in scientific and pedagogical research it has been found out that professional training of vocalists in higher education institutions is the subject of research interest of a wide range of Ukrainian and Chinese scientists. It is established that the problem of vocalists professional training in the system of higher music education in China and Ukraine has not found a sufficient comprehensive coverage. The result of structural-logical analysis of scientific research on the problem under investigation of Ukrainian and Chinese scientists was selection of certain aspects of the problem of vocalists professional training in the system of higher music education in China and Ukraine, namely: the specifics of academic singing; leading provisions of the theory of the singing voice; peculiarities of vocal and choral training of students-vocalists taking into account personal experience of practicing teachers; methodological aspects of various areas of vocal-pedagogical training of Chinese students; general problems of vocal-performing art; problems and specifics of mastering vocal performance technique; vocal training in Ukraine; vocal training in China; voice technique and physiology of this process; formation and development of professional abilities; physiological bases of voice production; research in the field of phoniatrics; acoustic features of the voice production process; orthoepic norms of sound production; hygiene of the singing voice. As a result of the systems-structural analysis of content features of vocalists professional training in the system of higher music education of China and Ukraine the common and distinctive features of vocalists training in the institutions of higher music education of the studied countries are determined. It has been found that the curricula of Ukrainian and Chinese conservatories have a common set of special, general humanities and general professional subjects. It is stated that in both countries graduates of conservatories can work as soloists in theaters, philharmonics and other musical associations, and state exams in the specialty “Academic Singing” are taken an individual or concert form. At the same time, after graduating from the conservatory, Ukrainian graduates receive the qualification of an opera singer, chamber or concert-chamber performer, etc. as well as have the opportunity to teach, while Chinese graduates do not receive any qualification, they receive only a diploma of graduation from a higher education institution in this specialty. In addition, Chinese higher education institutions do not have a common state standard for all HEIs with the same specialty as in Ukraine. Within the characteristics of the main forms of vocalists professional training in the system of higher music education in China (individual, collective classes, lectures, thematic classes, demonstration open lessons, workshops, competitions, festivals) and in Ukraine (individual, laboratory classes, lectures, practical classes, workshops, course projects, bachelor's and master's qualification works, art classes, creative projects, research work, Olympiads, study and generalization of pedagogical experience, concerts, concerts-lectures, competitions, festivals, creative meetings, thematic evenings, events, rites, reviews of amateur performances) have been characterized. Modern technologies of vocalists professional training in the system of higher music education of China (music-computer, vocal performance, inverted class) and Ukraine (information-computer, computer-multimedia, interactive, phonopedic development of singing voice (V. Yemelianov), resonant theory and technnique (V. Morozov)) are defined. The prognostic potential of the interaction of the systems of vocalists professional training in the institutions of higher music education of China and Ukraine is revealed. The prognostic potential of the study is determined by the possibility of using its results for further research work in this area in the process of modernization of the Chinese and Ukrainian systems of higher music education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Чжан Л. .. 
Управління якістю підготовки бакалаврів з фізичноговиховання в освітньому середовищі університету (на прикладі КитайськоїНародної Республіки).: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Л. .. Чжан. — Б.м., 2024 — укp.

Управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університету є складним завданням. Воно вимагає від усіх учасників освітнього процесу, зокрема від викладачів, студентів, адміністрації університету, чіткого розуміння його важливості та спільних зусиль для реалізації.На прикладі Китайської Народної Республіки можна виділити наступні напрями вдосконалення управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання: розробка і впровадження єдиних стандартів якості підготовки фахівців з фізичного виховання; створення системи моніторингу та оцінювання якості освітнього процесу; підвищення кваліфікації викладачів фізичного виховання; залучення до освітнього процесу провідних фахівців у галузі фізичного виховання з інших країн.Доцільність дослідження зазначеної проблеми підсилюється необхідністю подолання суперечностей між: потребою в управлінні якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університету (на прикладі Китайської Народної Республіки), що сприяють його практичній реалізації в процесі навчання; доцільністю використання передових ідей китайських науковців щодо управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університету (на прикладі Китайської Народної Республіки) та недостатньою обізнаністю українських дослідників з цими ідеями; практичною потребою у розробці моделі управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університету (на прикладі Китайської Народної Республіки) і поетапною її реалізацією й недостатньою систематичністю у процесі їхньої професійної підготовки. У дисертації вперше теоретично обґрунтовано модель управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університету (на прикладі Китайської Народної Республіки), яка містить розроблену авторську методику; уточнено суть понять «управління освітнім процесом в Китайській Народній Республіці» (процес планування, організації, мотивації, контролю та координації ресурсів, необхідних для забезпечення ефективної та якісної освіти, який включає в себе діяльність різних учасників освітнього процесу, таких як уряд, освітні установи, викладачі та здобувачі освіти), «якість підготовки бакалаврів з фізичного виховання в Китайській Народній Республіці» (комплексна характеристика освітньої діяльності та підготовки студента, що виражає ступінь їх відповідності державним освітнім стандартам, державним вимогам та потребам фізичної чи юридичної особи, на користь якої здійснюється освітня діяльність, зокрема ступінь досягнення запланованих результатів освітньої програми) та психолого-педагогічні особливості управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університету (на прикладі Китайської Народної Республіки); уточнено критерії: особистісний (професійні та педагогічні особистісні якості), когнітивний (професійні та педагогічні знання; професійно-педагогічні вміння) та рефлексійно-результативний, показники і рівні (високий, середній, низький) управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університету.Подальшого розвитку набули положення щодо оновлення форм, методів і засобів управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університету (на прикладі КНР).Практична значущість результатів дослідження визначається тим, що експериментальна перевірка науково обґрунтованої та розробленої моделі управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університет дозволяє рекомендувати її до впровадження в освітній процес закладів вищої освіти України для підвищення якості професійної підготовки майбутніх бакалаврів з фізичного виховання. В освітній процес підготовки майбутніх бакалаврів з фізичного виховання впроваджено методичні рекомендації розробленої авторської методики оцінки ефективності перевірки якості освітніх програм на таких етапах: розробка системи показників оцінки ефекту від перевірки освітніх програм на основі даних управлінського обліку та обліку контингенту закладу вищої освіти, а також акредитації університету за новими стандартами; розробка та обґрунтування нормативних значень для кожного показника; проведення консолідуючої рейтингової оцінки ефекту від якісної перевірки освітніх програм із виділенням 3 рейтингових груп; калькулювання витрат на перевірки освітніх програм з подальшою їх якісною оцінкою; розрахунок та інтерпретація показника ефективності перевірки освітніх програм.Теоретичними положеннями та практичними напрацюваннями можуть послугуватися: викладачі під час проведення аудиторних і позааудиторних занять, при розробці навчальних програм, створенні навчальних посібників із фахових дисциплін; студенти в процесі підготовки до лекційно-семінарських занять, написанні курсових і магістерських робіт. Матеріали дослідження доцільно використовувати в процесі підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.^UManagement of the quality of training of bachelors in physical education in the educational environment of the university is a difficult task. It requires a clear understanding of its importance and joint efforts for implementation from all participants in the educational process, including teachers, students, and university administration.On the example of the People's Republic of China, the following directions for improving the quality management of physical education bachelor training can be identified: development and implementation of uniform quality standards for training physical education specialists; creation of a system for monitoring and evaluating the quality of the educational process; professional development of physical education teachers; involvement of leading specialists in the field of physical education from other countries in the educational process.The expediency of the study of the mentioned problem is strengthened by the need to overcome the contradictions between: the need to manage the quality of training of bachelors in physical education in the educational environment of the university (on the example of the PRC), which contribute to its practical implementation in the learning process; the expediency of using the advanced ideas of Chinese scientists regarding the management of the quality of training of bachelors in physical education in the educational environment of the university and the insufficient awareness of Ukrainian researchers with these ideas; the practical need to develop a quality management model for the training of bachelors in physical education in the educational environment of a university and its gradual implementation and insufficient systematicity in the process of their professional training.In the dissertation, for the first time, the quality management model for the training of bachelors in physical education in the educational environment of the university is theoretically substantiated, which contains the developed author's methodology; the essence of the concept of "management of the educational process in the People's Republic of China" is specified (the process of planning, organization, motivation, control and coordination of resources necessary to ensure effective and high-quality education, which includes the activities of various participants in the educational process, such as the government, educational institutions, teachers and students of education), "the quality of training of bachelors in physical education in the People's Republic of China" (comprehensive characteristics of educational activities and student training, which expresses the degree of their compliance with state educational standards, state requirements and the needs of the physical or legal entity for whose benefit the educational activity), and psychological and pedagogical features of the quality management of the training of bachelors in physical education in the educational environment of the university (PRC); specified criteria: personal, cognitive and reflective-resultative, indicators and levels of quality management of the training of bachelors in physical education in the educational environment of the university.The practical significance of the research results is determined by the fact that the experimental verification of the scientifically based and developed quality management model for the training of bachelors in physical education in the educational environment of the university allows recommending it for implementation in the educational process of higher education institutions of Ukraine to improve the quality of professional training of future bachelors in physical education. In the educational process of training future bachelors in physical education, the methodological recommendations of the developed author’s methodology for evaluating the effectiveness of quality control of educational programs are implemented at the following stages: development of a system of indicators for evaluating the effect of checking educational programs based on the data of management accounting, and accounting of the contingent of the higher education institution, as well as university accreditation according to new standards; development and justification of normative values for each indicator; conducting a consolidating rating assessment of the effect of the quality check of educational programs with the selection of 3 rating groups; calculation of costs for checking educational programs followed by their quality assessment; calculation and interpretation of the indicator of the effectiveness of the verification of educational programs.Theoretical provisions and practical studies can be used by: teachers during classroom and extracurricular classes, when developing educational programs, creating training manuals for professional disciplines; students in the process of preparing for lecture and seminar classes, writing course and master's theses.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського