Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Чижевська Н. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Чижевська Н. В. 
Формування здібностей дітей 4–6 років до занять інтелектуальними видами спорту (на матеріалі шашок): автореферат дис. ... д.філософ : 017 / Н. В. Чижевська. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено дослідженню когнітивних здібностей дітей 4–6 років та впливу занять інтелектуальними видами спорту на матеріалі шашок на розумовий та фізичний розвиток дитини, розробці програми навчання гри в шашки дітей дошкільного віку, яка впливає на покращення навичок та сприяє ефективному виявленню перспективних дітей до занять інтелектуальними видами спорту, зокрема шашками. Мета роботи – обґрунтування та розробка програми навчання гри в шашки дітей 4–6 років для розвитку їх когнітивних здібностей.Об’єкт дослідження – педагогічні умови навчання дітей 4–6 років грі в шашки на засадах гурткової роботи та розвиток їх когнітивних здібностей.У процесі виконання дисертаційної роботи були використані такі методи: аналіз науково-методичної та спеціальної літератури, нормативних документів та даних мережі Інтернет; аналіз навчальних програм з інтелектуальних видів спорту; опитування; педагогічне спостереження та тестування дітей 4–6 років; педагогічний експеримент; метод експертних оцінок; методи математичної статистики. Наукова новизна роботи: обґрунтовано підхід до навчання гри в шашки дітей 4–6 років в дошкільних закладах освіти для покращення когнітивних здібностей дітей та розроблено алгоритм, що містить 15 складових; розроблено програму навчання гри в шашки дітей 4–6 років, що містить 4 етапи і спрямована на розвиток загальних та спеціальних здібностей, серед яких інтелектуальні, комунікаційні і творчі, когнітивні характеристики (логічне мислення, увага та уява), вміння планувати свої дії та їх наслідки, діяти в межах правил; доведено сприятливий вік дітей 4–6 років для початку занять інтелектуальними видами спорту, зокрема шашками, в якому активно розвиваються сприйняття, пам’ять, увага, логічне мислення, уміння приймати рішення, які є значущими для шашкіста; обґрунтовано педагогічні умови навчання гри в шашки дітей 4-6 років в закладах дошкільної освіти при проведенні гурткової роботи; визначено значущі якості та здібності шашкіста-початківця для формування спортивної майстерності та високого рівня гри у дорослому віці, серед яких мотивація грати, наполегливість в досягненні мети, здатність запам'ятовувати правила, позицію на дошці або гру, здібності до навчання гри в шашки, здібності до тривалої концентрації уваги; визначено значущість складових розвитку дитини 4–6 років для подальших занять інтелектуальними видами спорту: когнітивної, соціально-емоційної, мовленнєвої та фізичного розвитку.Розроблена програма навчання гри в шашки для дітей 4–6 років спрямована на розвиток інтелектуальних і комунікаційних здібностей, логічного мислення та творчих здібностей, уваги та уяви, вміння планувати свої дії та розуміти їх наслідки, діяти в межах правил і вирішувати конфліктні ситуації адекватним шляхом. Експериментальна перевірка підтвердила вплив гри в шашки на когнітивний розвиток дітей та довела позитивну динаміку.^UThe dissertation work is devoted to the study of cognitive abilities in children aged 4–6 years and the impact of engaging in intellectual types of sports, specifically checkers, on the mental and physical development of children. It includes the development of a checkers learning program for preschool children that improves skills and facilitates the effective identification of promising children for intellectual sports, particularly checkers.The aim of the work is to substantiate and develop a program for teaching checkers to children aged 4–6 years for the development of their cognitive abilities.The object of research is the pedagogical conditions for teaching 4–6-year-old children the game of checkers based on club work and the development of their cognitive abilities.In the process of completing the dissertation, the following methods were used: analysis of scientific-methodological and specialized literature, normative documents, and Internet data; analysis of educational programs in intellectual sports; surveys; pedagogical observation and testing of children aged 4–6 years; a pedagogical experiment; the method of expert assessments; methods of mathematical statistics.The scientific novelty of the work: a substantiated approach to teaching the game of checkers to children aged 4–6 years in preschool educational institutions to improve children's cognitive abilities and developed an algorithm containing 15 components; a checkers learning program for children aged 4–6 years has been developed, which consists of 4 stages and is aimed at developing general and special abilities, including intellectual, communicative, and creative, cognitive characteristics (logical thinking, attention, and imagination), the ability to plan actions and their consequences, and to act within the rules; the favorable age of children 4–6 years for the start of engaging in intellectual sports, particularly checkers, in which perception, memory, attention, logical thinking, decision-making ability significant for a checkers player, are actively developing, is proven; substantiated pedagogical conditions for teaching the game of checkers to children aged 4-6 years in preschool education institutions during club work; identified significant qualities and abilities of a beginner checkers player for forming sports mastery and a high level of play in adulthood, among which are the motivation to play, perseverance in achieving the goal, the ability to remember the rules, the position on the board or the game, abilities to learn the game of checkers, abilities to prolonged concentration of attention; identified the significance of the components of the development of a child aged 4–6 years for further engagement in intellectual sports: cognitive, social-emotional, speech, and physical development.The developed program for teaching the game of checkers for children aged 4–6 years is aimed at developing intellectual and communicative abilities, logical thinking and creative abilities, attention and imagination, the ability to plan their actions and understand their consequences, to act within the rules and to resolve conflict situations in an adequate way. Experimental verification confirmed the impact of playing checkers on the cognitive development of children and demonstrated positive dynamics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського