Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (7)Книжкові видання та компакт-диски (4)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Чорний Д. М.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Чорний Д. М. 
Організаційно-правові засади прокурорського нагляду за додержанням законів у формі процесуального керівництва при розслідуванні кримінальних правопорушень про ухилення від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів): автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Д. М. Чорний. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є першим у доктрині у вітчизняній юридичній науці монографічним дослідженням організаційно-правових засад прокурорського нагляду за додержанням законів у формі процесуального керівництва при розслідуванні кримінальних правопорушень про ухилення від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів).Актуальність обраної теми обумовлюється тим, що конституційний обов’язок кожного «сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом» (ст. 67 Конституції України) забезпечується також нормами ст. 212 КК України, яка передбачає кримінальну відповідальність за «умисне ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності або особою, що займається підприємницькою діяльністю без створення юридичної особи чи будь-якою іншою особою, яка зобов'язана їх сплачувати, якщо ці діяння призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів у значних розмірах».Як свідчать статистичні показники, у 2019 р. було обліковано 852 таких кримінальних правопорушень, у 2020 р. – 910, у 2021 рік – 760. Натомість, результатів у вигляді вироків критично мало: у 2019 р засуджено 9 осіб, кримінальні провадження щодо 200 осіб судами закрито, у 2020 р. засуджено3 особи, закрито провадження щодо 95 осіб, у 2021 р. засуджено 5 осіб, закрито 64 провадження. Звернуто увагу, що на актуальність обраної теми також впливає факт створення Бюро економічної безпеки щодо діяльності якого також наявна значна кількість наукових дискусій та спорів.У результаті проведеного дослідження доведено, що процесуальне керівництво не слід розглядати окремою чи додатковою функцією прокуратури, а лише як форму (метод або спосіб) здійснення прокурорського нагляду. Встановлено, що прокурорський нагляд здійснюється на загальному рівні, тобто щодо додержання законів у діяльності усіх органів досудового розслідування. У свою чергу, процесуальне керівництво реалізується в межах конкретного кримінального провадження.Запропоновано до специфічних рис процесуального керівництва зараховувати: 1) його здійснення виключно конкретно визначеним у порядку статті 37 КПК України прокурором (групою прокурорів); 2) обов’язковість його здійснення протягом всього процесу досудового розслідування кримінальних правопорушень; 3) окремий порядок призначення та заміни процесуального керівника, що заснований на принципі незмінності прокурора та його особистої відповідальності за результати досудового розслідування; 4) ініціативність у застосуванні наданих законом повноважень; 5) спеціальна мета процесуального керівництва – забезпечення ефективності досудового розслідування конкретного кримінального правопорушення, тобто його швидке, повне та неупереджене розслідування; 6) можливість його колегіального здійснення – групою прокурорів на противагу особистому (персоналізованому) прокурорському нагляду.Проаналізовано правову основу процесуального керівництва прокурором досудовим розслідуванням становлять: Конституцію України, КПК України, Закон України «Про прокуратуру» та інші закони України, чинні міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, підзаконні нормативно-правові акти. За наслідками зроблених в процесі дослідження висновків сформульовано пропозиції щодо внесення змін і доповнень до Кримінального процесуального кодексу України, Закону України «Про Бюро економічної безпеки України», наказу Генерального прокурора України, що визначає порядок організації діяльності прокурорів у кримінальному провадженні.^UThe thesis is the first monographic study of the organizational and legal foundations of the prosecutor's supervision of compliance with laws in the form of procedural guidance in the investigation of criminal offenses of evasion of taxes and fees (mandatory payments).The relevance of the chosen topic is determined by the fact that the constitutional duty of everyone "to demand taxes and fees in the order and amounts established by law" (Article 67 of the Constitution of Ukraine) is also ensured by the norms of Article 212 of the Criminal Code of Ukraine, , which provides for criminal liability for "deliberate evasion of taxes, fees (mandatory payments) included in the taxation system, introduced in accordance with the procedure established by law, committed by an official of an enterprise, institution, organization, regardless of the form of ownership or by a person engaged in entrepreneurial activity without creating a legal entity or by any other person who is obliged to pay them, if these actions resulted in the actual non-flow of funds to budgets or state special purpose funds in significant amounts".According to statistical indicators, 852 such criminal offenses were registered in 2019, 910 – in 2020, and 760 – in 2021. On the other hand, the resultsin the form of sentences were critically low: in 2019, 9 persons were convicted, criminal proceedings against 200 persons were closed by the courts, 3 persons were convicted in 2020, proceedings against 95 persons were closed, 5 persons were convicted in 2021, 64 proceedings were closed. It is noted that the relevance of the chosen topic is also influenced by the fact of the creation of the Economic Security Bureau, regarding the activities of which there is also a significant amount of scientific discussions and disputes.As a result of the conducted research, it has been proven that procedural guidance should not be considered a separate or additional function of the prosecutor's office, but only as a form (method or method) of prosecutor's supervision. It has been established that the prosecutor's supervision is carried out at the general level, i.e. regarding the observance of laws in the activities of all bodies of pre-trial investigation. In turn, procedural guidance is implemented within the limits of specific criminal proceedings.It is suggested that the specific features of procedural guidance include: 1) its implementation exclusively by a prosecutor (a group of prosecutors) specified in accordance with Article 37 of the Criminal Procedure Code of Ukraine; 2) the obligation to carry it out during the entire process of pre-trial investigation of criminal offenses; 3) a separate procedure for the appointment and replacement of the procedural manager, which is based on the principle of the prosecutor's immutability and his personal responsibility for the results of the pre-trial investigation; 4) proactiveness in applying the powers granted by law; 5) the special purpose of procedural guidance is to ensure the effectiveness of the pre- trial investigation of a specific criminal offense, i.e. its quick, complete and impartial investigation; 6) the possibility of its collegial implementation - by a group of prosecutors as opposed to personal (personalized) prosecutorial supervision.The legal basis of procedural guidance by the prosecutor in the pre-trial investigation is analyzed: the Constitution of Ukraine, the Code of Criminal Procedure of Ukraine, the Law of Ukraine "On the Prosecutor's Office" and other laws of Ukraine, current international treaties, the binding consent of which was given by the Verkhovna Rada of Ukraine, subordinate legal acts. As a result of the conclusions made in the research process, proposals were formulated regarding the introduction of changes and additions to the Criminal Procedure Code of Ukraine, the Law of Ukraine "On the Economic Security Bureau of Ukraine", the order of the Prosecutor General of Ukraine, which determines the procedure for organizing the activities of prosecutors in criminal proceedings.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського