Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (25)
Пошуковий запит: (<.>A=Шевченко Л. М.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

Шевченко Л. М. 
Підготовка майбутніх учителів початкової школи із застосуванням хмарних технологій у процесі вивчення фахових дисциплін / Л. М. Шевченко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкової школи із застосуванням хмарних технологій у процесі вивчення фахових дисциплін. В роботі визначено поняття «готовність майбутніх учителів початкової школи до використання хмарних технологій у професійній діяльності» як інтегративне особистісне утворення, сукупність предметних знань, умінь, навичок, професійно-особистісних якостей, необхідних для успішного використання хмарних технологій у професійній діяльності; теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів початкової школи до використання хмарних технологій у професійній діяльності (мотивація майбутнього педагога до здобуття теоретичних знань засобами хмарних технологій; організація навчання з використанням можливостей хмарних технологій; упровадження ефективних форм, методів і засобів навчання, що сприяють формуванню готовності до використання цих технологій у професійній діяльності; використання в професійній діяльності знань, умінь та навичок застосування хмарних технологій), що сприяють позитивним змінам у рівнях сформованості готовності майбутніх учителів початкової школи до використання хмарних технологій; визначено критерії (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивний), показники (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивний) та рівні (низький, середній, достатній, високий) сформованості готовності майбутніх учителів початкової школи до використання хмарних технологій у професійній діяльності; розроблено структурно-функціональну модель професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи із застосуванням хмарних технологій, яка охоплює методологічно-цільовий (мета, завдання, підходи, принципи), змістово-діяльнісний (компоненти, педагогічні умова, форми і методи) та діагностико-результативний (критерії та рівні) блоки, що впливає на формування готовності майбутніх учителів початкової школи до використання хмарних технологій у професійній діяльності.^UThe dissertation scientifically substantiates and experimentally verifies the pedagogical conditions of future primary school teachers training using cloud technologies in the process of professional disciplines teaching. The concept of “future primary school teachers readiness to use cloud technologies in professional activities” as the integrative personal creation, the set of subject knowledge, skills, abilities, professional and personal qualities necessary for successful use of cloud technologies in professional activities was defined. The pedagogical conditions of forming the future primary school teachers readiness to use сloud technologies in professional activity (the future teacher motivation to acquire theoretical knowledge by means of cloud technologies; organizing training using the potential of cloud technologies; introducing forms, methods and means of training that contribute to forming teachers readiness to use these technologies in professional activities; using knowledge, skills and abilities to implement cloud technologies in professional activities), which contribute to positive changes in the levels of future primary school teachers readiness to use cloud technologies; criteria (motivational, cognitive, activity, reflexive), indicators (motivational, cognitive, activity, reflexive) and levels (low, average, sufficient, high) of future primary school teachers readiness to use cloud technologies in professional activity were determined. The structural and functional model of future primary school teachers professional training using cloud technologies, which covers methodological-target (purpose, objectives, approaches, principles), content-activity (components, pedagogical conditions, forms and methods) and diagnostic-result (criteria and levels) blocks, and affect forming the future primary school teachers readiness to use cloud technologies in professional activities, was developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Шевченко Л. М. 
Селекційна цінність вихідного матеріалу гороху посівного з підвищеною посухостійкістю: автореферат дис. ... д.філософ : 201 / Л. М. Шевченко. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення важливого наукового завдання з встановлення селекційної цінності вихідного матеріалу гороху посівного з підвищеною посухостійкістю. Одержані результати у порівнянні із відомими відзначаються комплексністю вирішення завдання з використанням різних лабораторних методів визначення рівня посухостійкості сортів і селекційних ліній гороху, а також виділення цінних зразків із високим рівнем лабораторної посухостійкості і термостійкості.Вперше в умовах східного Лісостепу України визначено напівлетальну дозу (ЛД50) для проведення досліджень при встановленні лабораторної посухостійкості культури гороху шляхом пророщування на розчині ПЕГ-6000. Доведено, що при пророщуванні зразків на розчині ПЕГ-6000 концентрації 8,6% можна проводити як масовий добір зразків, так і індивідуальний добір рослин, що відрізняються активними ростовими процесами, а на розчині ПЕГ-6000 концентрації 10,0% встановлювати саме посухостійкість, з відбором саме джерел за цією ознакою. Встановлено, що при визначенні особливостей реакції вихідного матеріалу гороху на пророщування в розчині осмотика ПЕГ-6000 концентрації 8,6% призводить до стимулювання ростових процесів кореня у деяких зразків.Проведено оцінку селекційного матеріалу гороху на розчині ПЕГ-6000, визначено еталонні зразки за рівнем лабораторної посухостійкості. Доведено, що визначення рівня лабораторної посухостійкості доцільно визначати на насіннєвому матеріалі двох років генерації. За рівнем стійкості до посухи у лабораторних умовах, а саме пророщуванням на розчині ПЕГ-6000, виділено еталонний зразок Камелот і зразки із високим рівнем стійкості Зекон, Рамонський77, Готік, Баритон, Благодатний та селекційні лінії СЛ 11-25 та СЛ 15-95. Визначено можливість застосування методу термотесту на горосі посівному та розроблено лабораторну експрес-методику термодіагностики та прогнозування лабораторної термостійкості. Вперше визначено граничні температури і експозиції для культури гороху. Було встановлено, що прогрівання насіння при температурі води понад 50°C є критичною для життєздатності насіння гороху і призводить до повної втрати схожості насіння. Доведено, що оцінка зразків гороху методом термотесту при t=50°C та експозиції 40 хв. буде чітко розподіляти зразки на жаростійкі та нестійкі до таких умов. Виділено зразки з високою жаростійкістю – сорти Інтенсивний 92, Гайдук, Девіз, Оплот та селекційні лінії СЛ 11-25, СЛ 17-46, СЛ 15-138.Так, зроблено висновок, що за результатами екологічного випробування сорти селекції ІР НААН за рівнем урожайності і стабільності цілком задовольняють вимоги виробничників і можуть гарантувати отримання стабільних урожаїв насіння гороху і товарної продукції.Селекційні лінії СЛ 10-84, СЛ 11-84(85), СЛ 15-154 та СЛ 15–134 які були оцінені здобувачем на стійкість до посухи і у лабораторних умовах, і у екологічному випробуванні під назвами Капитан, Аякс, Гетьман (Сотник) та Обрій, співавтором яких є здобувач, передано на кваліфікаційну експертизу відповідно з 2018 р., 2020 р., 2021р. та 2022 р. на придатність до поширення в Україні. Сорти Капитан та Аякс внесено в Державний реєстр сортів рослин придатних до поширення в Україні з 2021 р. та 2023 р.^UThe thesis presents a theoretical synthesis of and a new solution to the important scientific problem of evaluating the breeding value of field pea starting material with increased drought resistance. Compared to known results, the obtained results differ by an integrated approach to solving this problem using various laboratory methods to assess drought resistance of pea cultivars and breeding lines and to select valuable accessions with high laboratory drought resistance and heat resistance.For the first time in the eastern forest-steppe of Ukraine, a semi-lethal dose (LD50) was determined for studies of laboratory drought resistance of the pea crop by germination in a PEG-6000 solution. It was proven that germination of accessions in 8.6% PEG-6000 solution allowed for both mass selection of accessions and individual selection of plants that were noticeable for active growth. With 10.0% PEG-6000 solution, drought resistance was evaluated and sources of this trait were selected. When peculiarities of the responses of the pea starting material to germination in osmoticum solutions were investigated, it was found that 8.6% PEG-6000 stimulated growth processes in roots of some accessions.The pea breeding material was evaluated in PEG-6000 solution; reference accessions were chosen by levels of laboratory drought resistance. It was proven that the determination of laboratory drought resistance of seeds of two generations was advisable. By laboratory drought resistance, specifically by germination in PEG-6000 solution, the reference accession, ('Kamelot'), highly resistant cultivars ('Zekon', 'Ramonskyi 77', 'Hotik', 'Baryton', and 'Blahodatnyi'), and highly resistant breeding lines ('SL 11-25' and 'SL 15-95') were selected. A possibility of using the thermotest method on field pea was demonstrated and a laboratory express method of thermodiagnostics and prediction of laboratory heat resistance was developed.Limiting temperatures and exposures for the pea crop were established for the first time. It was revealed that heating seeds at a water temperature of above 50°C was critical for the viability of pea seeds and led to a complete loss of seed germinability. It was proven that the assessment of pea accessions by the thermotest method with 40-minute exposure at 50°C would clearly categorize them into heat-resistant and heat-susceptible. The following highly heat-resistant accessions were selected: cvs. 'Intensyvnyi 92', 'Haiduk', 'Deviz', and 'Oplot' and breeding lines 'SL 11-25', 'SL 17-46', and 'SL 15-138'.It was concluded that, according to the results of the environmental trials, the cultivars bred at the PPI NAAS fully satisfy the requirements of producers in terms of yield and stability and can guarantee sustainable harvesting pea seeds and obtaining marketable products.Breeding lines' SL 10-84', 'SL 11-84(85)', 'SL 15-154', and 'SL 15–134', which were evaluated by the applicant for resistance to drought both in the laboratory and in the environmental trials under the names of 'Kapitan', 'Aiaks', 'Hetman' (Sotnyk ), and 'Obrii', (the applicant is a co-author of these accessions), were submitted for qualification examination in 2018, 2020, 2021 and 2022, respectively, for suitability for dissemination in Ukraine. Cvs. 'Kapitan' and 'Aiaks' have been cataloged in the State Register of Plant Varieties Suitable for Dissemination in Ukraine since 2021 and 2023, respectively.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського