Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (8)Книжкові видання та компакт-диски (1)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Шетеля Н. І.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Шетеля Н. І. 
Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутнього фахівця в галузі культури і мистецтв в умовах аксіорозвивального середовища закладів вищої освіти / Н. І. Шетеля. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації на методологічному, теоретичному та практичному рівнях досліджено засади професійної підготовки майбутнього фахівця в галузі культури і мистецтв в умовах аксіорозвивального середовища закладів вищої освіти. Обґрунтовано зв’язок між мінливою соціокультурною ситуацією та вимогами до змісту культурно-мистецької освіти, зокрема в частині аксіологічних аспектів професійної підготовки майбутнього фахівця в галузі культури і мистецтв. Виявлено актуальні проблеми професійної культурно-мистецької підготовки та розкрито потенціал ціннісної освіти щодо розв’язання означених проблем. На підставі аналізу напрацювань сучасної теорії цінностей сформовано й обґрунтовано бачення аксіологічної компетентності майбутнього фахівця в галузі 02 «Культура і мистецтво», визначено сутність аксіологічного підходу та технології його реалізації у процесі професійної підготовки фахівця відповідного профілю. Шляхом дослідження змісту базових понять і положень сучасного педагогічного знання підтверджено наукову позицію про вагомий методичний потенціал аксіорозвивального середовища щодо практичного виконання завдання формування аксіологічної компетентності майбутнього фахівця в галузі культури та мистецтв. У роботі визначено поняття «аксіорозвивальне середовище», виявлено методичний і функціональний потенціал такого середовища, виокремлено типові функціональні блоки в структурі аксіорозвивального середовища (когнітивний, мотиваційний, операційно-діяльнісний і організаційно-логістичний). Доведено детермінованість змісту кожного блоку системою освітніх парадигм (загальних і спеціальних) і констатовано, що запропонована структурна організація аксіорозвивального середовища відкриває практичні можливості для системного впровадження інноваційних методик реалізації аксіологічного підходу. Схарактеризована блочно-компонентна структура освітнього розвивального середовища покладена в основу авторської методики проєктування аксіорозвивального середовища професійної підготовки майбутнього фахівця в галузі культури і мистецтв. За підсумками етапу обґрунтування педагогічних умов формування аксіологічної компетентності майбутнього фахівця культурно-мистецької сфери розкрито найбільшу перспективність для формування відповідної компетентності майбутнього фахівця в галузі 02 «Культура і мистецтво» в умовах аксіорозвивального середовища таких педагогічних умов, як: 1) формування інтелектуально-когнітивної основи ціннісної мотивації у професійній діяльності; 2) актуалізація ціннісної мотивації до формування розвиненої ціннісно-смислової сфери й аксіологічної культури; 3) активізація життєвої та професійної практик на ціннісних засадах та аксіологічних знаннях; 4) заохочення особистісного (ціннісного) саморозвитку шляхом особистої участі у творенні ціннісно-смислових конструктів. На основі обґрунтованих засобів діагностики та розробленої структурно-функціональної моделі формування аксіологічної компетентності майбутнього фахівця в галузі 02 «Культура і мистецтво» експериментально перевірено продуктивність ідеї залучення аксіорозвивального середовища до процесу професійної підготовки фахівця відповідного профілю. Отримані результати експериментального етапу та напрацьований теоретичний матеріал вказують на перспективність упровадження в освітній процес культурно-мистецьких закладів вищої освіти структурно-функціональної моделі формування аксіологічної компетентності на підставі запропонованих педагогічних умов, а також дають підстави ініціювати змістове коригування стандартів вищої освіти для галузі 02 «Культура і мистецтво» в частині посилення їхньої аксіологічної спрямованості.^UIn the dissertation, at the methodological, theoretical and practical levels, the principles of professional training of the future specialist in the field of culture and arts in the conditions of the axio-developmental environment of higher education institutions were investigated.The connection between the changing socio-cultural situation and the requirements for the content of cultural and artistic education is substantiated, in particular in the part of the axiological aspects of the professional training of the future specialist in the field of culture and arts. Actual problems of professional cultural and artistic training were identified and the potential of value education in solving the specified problems was revealed.On the basis of the analysis of the developments of the modern theory of values, a well-grounded understanding of the axiological competence of the future specialist in the field 02 "Culture and art" was formed, the essence of the axiological approach and the technology of its implementation in the process of professional training of a specialist of the relevant profile were determined. The study of the content of the basic concepts and positions of modern pedagogical knowledge confirmed the scientific position about the significant methodological potential of the axiological development environment in relation to the practical solution of the task of forming the axiological competence of the future specialist in the field of culture and arts.In the work, the definition of the term "axiodevelopmental environment" is substantiated, the methodical and functional potential of such an environment is revealed, typical functional blocks in the structure of the axiodevelopmental environment (cognitive, motivational, operational and organizational-logistical) are singled out. The content of each block is determined by the system of educational paradigms (general and special). The proposed structural organization of the axiological development environment opens up practical opportunities for the systematic implementation of innovative methods of implementing the axiological approach.The described block-component structure of the educational development environment is the basis of the author's methodology for designing an axio-developmental environment for the professional training of a future specialist in the field of culture and arts. The methodology is a system of steps (methodical and organizational-management actions) regarding the modeling and practical implementation of organizational-pedagogical conditions aimed at ensuring the value-oriented nature of the professional training of specialists in the field of culture and arts. The peculiarity of the methodology is its universal nature and the possibility of using it in the educational process of professional training of representatives of other specialties.According to the results of the substantiation stage of pedagogical conditions for the formation of axiological competence of a future specialist in the cultural and artistic sphere, it is shown that the most promising pedagogical conditions for the formation of appropriate competence of a future specialist in the field 02 "Culture and art" in the conditions of an axiological development environment are: 1) formation of an intellectual and cognitive basis value motivation in professional activity; 2) actualization of the value motivation of the formation of a developed value-meaning sphere and axiological culture; 3) activation of life and professional practice based on values and axiological knowledge; 4) encouragement of personal (value) self-development through personal participation in the creation of value-meaning structures. On the basis of justified means of diagnosis and the developed structural-functional model of formation of axiological competence of a future specialist in the field 02 "Culture and art", the productivity of the idea of involving an axiological environment in the process of professional training of a specialist of the relevant profile was experimentally verified. The obtained results of the experimental stage and the developed theoretical material indicate the perspective of introducing into the educational process of cultural and artistic institutions of higher education the structural-functional model of the formation of axiological competence on the basis of the proposed pedagogical conditions, and also give grounds for initiating the substantive adjustment of the standards of higher education for the field 02 "Culture and art" in terms of strengthening their axiological orientation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського