Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (114)Книжкові видання та компакт-диски (72)Журнали та продовжувані видання (14)
Пошуковий запит: (<.>A=ШАФРАН$<.>+<.>A=КШИШТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
1.

Шафран К.Л. 
Комплексоутворюючі сорбенти на основі аморфних кремнеземів і о-діоксихроменолів та їх аналітичне застосування: Автореф. дис... канд. хім. наук: 02.00.02 / К.Л. Шафран ; НАН України. Фіз.-хім. ін-т ім. О.В.Богатського. — О., 1998. — 17 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню комплексоутворюючих сорбентів на основі аморфних кремнеземів і o-діоксихроменолів. Установлено хіміко-аналітичні характеристики сорбентів, модифікованих адсорбційною і хімічною іммобілізацією o-діоксихроменолів. Вивчено закономірності сорбції і оптимізовано умови сорбційного вилучення багатозарядних іонів металів 3-амінопропілаеросилом, модифікованим карбоксилдіоксихроменолом. Запропоновано методики сорбційно-спектрофотометричного визначення мікрокількостей Mo (VI), Ti (IV) та Ga в природних об'єктах багатокомпонентного складу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г461.313

Рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
2.

Шафранська Н.В. 
Прогнозування урановорудних вузлів Західно-Інгулецької зони Українського щита (методом багатовимірної статистичної фільтрації): Автореф. дис... канд. геогр. наук: 04.00.11 / Н.В. Шафранська ; НАН України; Ін-т геохімії навколиш. середовища. — К., 2004. — 19 с. — укp.

Висвітлено питання розробки теоретичних та методичних засад прогнозування урановорудних вузлів на підставі комплексування прогнозних ознак та критеріїв різного геологічного значення із суттєво різними шкалами реєстрації методом багатовимірної статистичної фільтрації. Реалізовано механізм врахування експертних оцінок під час комплексування критеріїв у процесі прогнозування. Надано прогнозну оцінку Західно-Інгулецької зони щодо гідротермального жильно-штокверкового уранового зруденіння із застосуванням методів лінійної статистичної фільтрації та пошуку багатовимірних аналогів. Проведено кількісну оцінку інформативності прогнозних ознак та критеріїв для даного типу уранового зруденіння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д451.54(45УКР)-5 + Д59(45УКР)451.54-5 +
Шифр НБУВ: РА337350

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
3.

Шафраньош М.І. 
Процеси утворення позитивних і негативних іонів молекул цитозину, тиміну, урацилу електронним ударом: автореф. дис. ... канд. фіз.-мат. наук : 01.04.04 / М.І. Шафраньош ; Ужгород. нац. ун-т. — Ужгород, 2010. — 20 с. — укp.

Визначено абсолютні величини й енергетичні залежності повних перерізів утворення позитивних іонів молекул цитозину, тиміну й урацилу в інтервалі енергій бомбардуючих електронів від порогу процесу до 200 еВ. Вивчено мас-спектри цих молекул, ініційовані електронним ударом. Запропоновано схеми фрагментації молекул за умов пучків молекул та електронів, що перетинаються. Визначено парціальні перерізи утворення іонних фрагментів нуклеотидних основ. Досліджено залежності парціальних перерізів молекул основ від енергій електронів. Визначено абсолютні величини й енергетичні залежності повних перерізів утворення негативних іонів молекул цитозину, тиміну й урацилу. Розраховано фізичні характеристики нейтральних молекул піримідинових азотистих основ та їх аніонів. Визначено домінуючі канали дисоціації негативних іонів молекул цитозину, тиміну й урацилу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*725.112.712 в733.5 + В383.520.411,022 + В382.904.503.5,022
Шифр НБУВ: РА373877 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Шафран Р.С. 
Теоретична спадщина Володимира Січинського у контексті розвитку українського мистецтвознавства 1920 - 1960-х років: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Р.С. Шафран ; Львів. акад. мистец. — Львів, 2001. — 18 с. — укp.

Проаналізовано діяльність українського мистецтвознавця В.Січинського, визначено його місце в історії української культури та мистецтвознавства. Вивчено і систематизовано монографії вченого, статті та рецензії. Висвітлено його роль як теоретика мистецтва і художника-практика. Опрацьовано архівні матеріали, що раніше не публікувалися. Задокументовано спогади з родинного архіву В.Січинського. Досліджено кореспонденцію вченого. Розглянуто новації в роботах В.Січинського і з методологічних позицій українського мистецтвознавства переосмислено науковий доробок ученого, з'ясовано місце та значення його теоретичних концепцій у процесі розвитку української мистецтвознавчої думки ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10г(4/8=Укр)6д Січинський В.
Шифр НБУВ: РА316002 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Шафранюк С.Є. 
Фазово-когерентний транспорт заряду в багатошарових надпровідниках: Автореф. дис... д-ра фіз.-мат. наук: 01.04.22 / С.Є. Шафранюк ; НАН України. Ін-т металофізики ім. Г.В.Курдюмова. — К., 2000. — 38 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В368.31,022
Шифр НБУВ: РА312193 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Шафранський В. В. 
Формування готовності до професійної діяльності майбутніх фахівців зі спортивно-оздоровчого туризму у вищих навчальних закладах: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / В. В. Шафранський ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2011. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему підготовки майбутніх фахівців (МФ) зі спортивно-оздоровчого туризму (СОТ). Подано основні вимоги до фахівців сфери туризму та розкрито особливості туристичної освіти у ВНЗ. Визначено сутність та зміст компонентів готовності до професійної діяльності (ПД) МФ з СОТ та охарактеризовано критерії, показники та рівні їх прояву. Запропоновано модель підготовки студентів факультету туризму до спортивно-оздоровчої діяльності, психолого-педагогічні умови її реалізації, а також програму і методику формування готовності до ПД МФ з СОТ. Доведено ефективність даної моделі щодо формування готовності до ПД МФ з СОТ у ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.113.9
Шифр НБУВ: РА381937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Шафранська О.Т. 
Формування полімерних наношарів на поверхні активованого діоксиду силіцію та одержання полімеризаційнонаповнених композитів: Автореф. дис... канд. хім. наук: 02.00.06 / О.Т. Шафранська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 19 с.: рис. — укp.

Здійснено активацію поверхні діоксиду силіцію шляхом іммобілізації на ній ініціюючих пероксидних або полімеризаційноздатних вінільних груп з використанням розроблених методів, зокрема, адсорбцію та полімераналогічні реакції адсорбованих полімерних носіїв заданої функціональності. Показано взаємозв'язок між мікроструктурою (морфологією) адсорбованого шару ПМІ та мікроскопічними властивостями модифікованої поверхні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л719.2-382 +
Шифр НБУВ: РА334243

Рубрики:

      
8.

Свида Ю. Ю. 
Процеси збудження та іонізації молекул аденіну та гуаніну електронним ударом / Ю. Ю. Свида. — Б.м., 2020 — укp.

Робота присвячена комплексному дослідженню процесів збудження та іонізації молекул азотистих основ нуклеїнових кислот аденіну та гуаніну під дією електронів. Досліджені мас-спектри молекул аденіну та гуаніну. Визначені абсолютні величини повних та парціальних перерізів утворення позитивних іонів аденіну та гуаніну та запропоновані ймовірні схеми фрагментації даних молекул під дією електронного удару. Отримані спектри люмінесценції молекул аденіну та гуаніну під дією електронного пучка з енергією 20, 40, 60, 80 та 100 еВ методом паронаповненої комірки та спектри люмінесценції парів відповідних молекул в умовах тліючого розряду в області довжин хвиль 200-500 нм та наведена їх ідентифікація.^UThe work has been devoted to the complex study of excitation and ionization processes of nitrogenous bases of nucleic acids, such as adenine and guanine molecules by electron impact. The adenine and guanine mass spectra are measured. The absolute values of ionization and partial ionization cross sections of adenine and guanine molecules are determined and propose the most probable schemes of fragmentation of these molecules under the action of the electron impact. The luminescence spectra of adenine and guanine molecules by electron impact with energy 20, 40, 60, 80, 100 eV using vapor-filled cell and luminescence spectra of vapors of these molecules in the wavelength range of 200–500 nm are measured and propose their identification.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Шафрановський В. Ю. 
Організація процесу навчання в церковно-парафіяльних школах України ХІХ – початку ХХ ст.: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / В. Ю. Шафрановський. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційна робота присвячена комплексному аналізу історії церковно-парафіяльних шкіл в системі освіти ХІХ–початку ХХ століть, що в свою чергу дозволяє зробити висновок, що церковно-парафіяльні школи відігравали важливу роль у процесі виховання та навчання підростаючого покоління. Царський уряд обрав православне духовенство як охоронця інтересів освіти імперії. Духовенству було доручено управління початковими школами, які офіційно називалися церковно-парафіяльними, а в 1836 році православне духовенство отримало право відкривати школи для навчання селянських дітей Закону Божому, читанню, письму і рахунку, а за Миколи I були офіційно визнані школи при монастирях і церквах. Святійший Синод заохочував духовенство відкривати парафіяльні школи у своєму царському указі від 29 жовтня 1836 року. Починаючи з 1884 року, російський імперський уряд розробив і видав низку указів і постанов щодо освітньої діяльності духовенства: «Положення про церковно-парафіяльні школи» 1884 року, «Навчальний план церковно-парафіяльних шкіл» 1886 року, «Положення про школи грамоти» 1891 року, «Положення про церковно-парафіяльні школи Православної Церкви» та «Положення про церковно-парафіяльні школи Православної Церкви та правила управління школами грамоти» у 1896 році та «Положення про церковні школи» у 1902 році. Публікація цих документів ознаменувала новий етап у розвитку церковних шкіл, коли парафіяльні школи отримали державну підтримку і стали невід’ємною частиною початкових шкіл. Протягом короткого періоду часу послідовно втілювалися в життя плани заснування церковно-парафіяльних шкіл, створювалися церковно-парафіяльні ради та надавалася підтримка школам на місцевому рівні.У роботі вперше визначено основні передумови розвитку церковно-парафіяльних шкіл як культурно-просвітницького осередку православ’я: боротьба з тотальною неграмотністю населення; створення єдиної системи початкових закладів освіти; виховання підростаючого покоління на християнських засадах задля подолання проявів девіантної поведінки; політика «освіченого абсолютизму» та ін. Обґрунтовано організацію процесу навчання і виховання дітей у церковно-парафіяльних школах ХІХ – початку ХХ ст.: превалювання релігійного компоненту над світським у теорії навчання та виховання; надання катехітичним предметам переваги першочерговості; зосередженість на дисциплінарності, природовідповідності, трудовому вихованні; перевага виховних цілей над навчальними; рівномірність розподілу навчальних предметів за днями тижня задля забезпечення однакової зайнятості школярів; навчальний матеріал подавався учням з урахуванням особливостей наявного життєвого досвіду; індивідуалізація впливів на учнів та ін. Розкрито принципи (наступності й міцності знань, пов’язаності з життям, практично-прикладної спрямованості, індивідуалізації, відповідальності, єдності навчання і виховання), зміст (навчальні плани і програми включали: теорію освіти й виховання, читання та письмо, історію, географію рідного краю, арифметичні знання, трудове навчання з садо-городньої та польової роботи, релігійну освіту, церковний спів); форми та види діяльності (підготовка до виступів та заходів просвітницько-релігійного змісту, гурткова робота зі співу та рукоділля, садівництво, наставництво над молодшими учнями). Науково обґрунтовано динаміку процесу навчання і виховання дітей у церковно-парафіяльних школах ХІХ – початку ХХ ст., визначено основні етапи: ( І (початок ХІХ ст. – 1864 р.) – формування мережі початкових шкіл України; ІІ (1864 р. – 1884 рр.) – реформування системи церковно-парафіяльних шкіл; ІІІ – (1884 – початок ХХ ст.) – розвиток церковно-парафіяльної школи та її занепад. У дисертації виявлено та схарактеризовано творчі постаті священнослужителів (митр. Платон, еп. Ієронім (Екземплярський), прот. Данило Данилевський свящ. Афанасій Сокологорський та ін.); викладачів (М. Реморов, Д. Сокологорська, В. Воблий, В. Овсієвський, дияк. Григорій Сандулов та ін.) авторів підручників і посібників (М. Корф, Х. Алчевська, К. Побєдоносцев, В. Зеньківський, С. Рачинський, С. Миропольський, О. Удод та ін.), які: розробили теоретичні й практичні засади навчання і виховання дітей у церковно-парафіяльних школах; обґрунтували систему принципів життя церковно-парафіяльних шкіл; науково узагальнили досвід початкової освіти ХІХ – 20-ті рр. ХХ ст.; змоделювали освітню систему церковно-парафіяльної школи. Священнослужителі, педагоги працюючи в церковно-парафіяльних школах, розробляли оригінальні підручники й посібники, вносячи в її зміст духовний і водночас особистісно-соціальний компоненти.Практична значущість роботи полягає у можливостях використання її результатів і розроблених рекомендацій у процесі підготовки фахівців гуманітарних спеціальностей і вихованні дітей у загальноосвітніх закладах освіти, у системі післядипломної педагогічної освіти та методичної роботи з учителями різних фахів.^UThe dissertation is devoted to a comprehensive analysis of the history of parish schools in the education system of the 19th-early 20th centuries, which in turn allows us to conclude that parish schools played an important role in the process of education and training of the younger generation.The clergy were entrusted with the management of primary schools, which were officially called church-parish schools, and in 1836 the Orthodox clergy received the right to open schools for teaching peasant children the Law of God, reading, writing and arithmetic. The Holy Synod encouraged the clergy to open parish schools in its royal decree of October 29, 1836. Starting from 1884, the Russian imperial government developed and issued a number of decrees and regulations regarding the educational activities of the clergy: «Regulations on Church and Parish Schools» of 1884, «Curriculum of Church and Parish Schools» of 1886, «Regulations on Literacy Schools» of 1891, «Regulations on Parish Schools of the Orthodox Church» and «Regulations on Parishl Schools of the Orthodox Church and Rules for the Management of Literacy Schools» in 1896 and «Regulations on Church Schools» in 1902. The publication of these documents marked a new stage in the development of church schools, when parish schools received state support and became an integral part of primary schools.For the first time, the work defines the main prerequisites for the development of church-parish schools as a cultural and educational center of Orthodoxy: the fight against the total illiteracy of the population; creation of a unified system of primary education institutions; education of the younger generation on Christian principles in order to overcome manifestations of deviant behavior; the policy of «educated absolutism» and others. The organization of the process of education and upbringing of children in church-parish schools of the 19th and early 20th centuries is substantiated: the predominance of the religious component over the secular in the theory of education and upbringing; giving priority to catechetical subjects; concentration on discipline, conformity to nature, labor education; the superiority of educational goals over educational ones; the uniformity of the distribution of educational subjects by days of the week in order to ensure equal employment of schoolchildren; educational material was given to students taking into account the peculiarities of the existing life experience; individualization of influences on students, etc. The principles (consistency and solidity of knowledge, connection with life, practical-applied orientation, individualization, responsibility, unity of education and upbringing), content (curriculums and programs included: theory of education and upbringing, reading and writing, history, geography of native regions, arithmetical knowledge, labor training in gardening and field work, religious education, church singing); forms and types of activities (preparation for performances and events of educational and religious content, group work on singing and needlework, gardening, mentoring younger students). The dynamics of the process of education and upbringing of children in church-parish schools of the 19th - early 20th centuries are scientifically substantiated, the main stages are identified: (I (beginning of the 19th century - 1864) - formation of a network of primary schools in Ukraine; II (1864 – 1884 years.) – reforming the system of church-parish schools III – (1884 – the beginning of the 20th century) – the development of the church-parish school and its decline.The dissertation revealed and characterized the creative figures of clergymen (metr. Platon, bishop Hieronymus (Ekzemplyarskyi), archpriest Danylo Danylevskyi, priest Athanasius Sokologorskyi, etc.); teachers (M. Remorov, D. Sokologorska, V. Voblii, V. Ovsievskyi, deacon Hryhoriy Sandulov, etc.) authors of textbooks and manuals (M. Korf, H. Alchevska, K. Pobyedonostsev, V. Zenkivskyi, S. Rachinskyi , S. Myropolskyi, O. Udod, etc.), who: developed theoretical and practical principles of education and upbringing of children in church and parish schools; substantiated the system of life principles of church and parish schools; scientifically summarized the experience of primary education in the 19th - 20s of the 20th century; modeled the educational system of the church - parish school. Clergymen and teachers working in church and parish schools developed original textbooks and manuals, adding spiritual and at the same time personal and social components to its content.The practical significance of the work lies in the possibilities of using its results and developed recommendations in the process of training specialists in humanitarian specialties and raising children in general educational institutions, in the system of postgraduate pedagogical education and methodical work with teachers of various specialties.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського