Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (164)Реферативна база даних (31)Книжкові видання та компакт-диски (27)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=БДЖІЛЬНИЦТВО$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
1.

Сопов Д. С. 
Конструктивно-географічні основи раціонального землекористування в Луганській області / Д. С. Сопов. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню особливостей землекористування в Луганській області. У першому розділі дисертації –розглянуто сучасні науково-теоретичні концепції досліджень проблем землекористування, поняттєво-термінологічний апарат у сфері землекористування і методи конструктивно-географічного дослідження проблем землекористування. Обґрунтовано, що важливим інструментом здійснення конструктивно-географічного дослідження проблем землекористування є його поняттєво-термінологічний апарат, що нині перебуває на стадії розроблення. Відзначено, що все різноманіття пов'язаних із тематикою дослідження понять і термінів можна об'єднати у дві основні групи – з одного боку, це поняття й терміни зі сфери землеустрою, з іншого – поняттєво-термінологічний апарат геоекології та конструктивної географії. У другому розділі дисертації окреслено основні риси геолого-тектонічної будови, рельєфу, клімату, гідрографії, ґрунтів, природної рослинності, а також охарактеризовано ландшафти й наведено схему фізико-географічного районування Луганської області. Визначено, що нераціональне ставлення до природних ресурсів, зокрема земельних, мало наслідком численні прояви незворотних деградаційних природно-техногенних процесів, що зараховує Луганщину до числа екологічно проблемних реґіонів України. У третьому розділі дисертації проаналізовано формування, сучасний стан та динаміку структури землекористування, детально висвітлені особливості сільськогосподарського землекористування й пов'язані з ним перетворення рельєфу та ландшафту, характерні риси промислового землекористування й викликане ним порушення земель, роль і місце міських земель у структурі землекористування та значення інших видів землекористування. Встановлено, що сільськогосподарський тиск на землі високий на всій території Луганщини, а в її південній частині – особливо високий, або катастрофічний, оскільки площа непридатних земель тут більша, ніж на півночі області, через природні умови; крім того, цей реґіон зазнає більшого антропогенно-техногенного навантаження через розвиток гірничодобувної та супутніх галузей промисловості. У четвертому розділі дисертації розглянуто класифікацію антропогенно змінених земель Луганщини; розроблено оцінку екологічної небезпеки у сфері землекористування в Луганській області; визначено перспективи екологічної оптимізації сільськогосподарського землекористування в Луганській області; проведено районування території Луганської області за ознаками екологічності землекористування; запропоновано рекомендації щодо проведення заходів з оптимізації сільськогосподарського землекористування на Луганщині; проаналізовано інвестиційну привабливість земель Луганщини. Встановлено, що головними напрямами екологічної оптимізації землекористування на Луганщині є зменшення площ ріллі у структурі земельного фонду, заліснення територій, зайнятих ерозійнонебезпечними схилами, розвиток колись традиційних, але згодом невиправдано забутих галузей сільського господарства (бджільництво, конярство тощо), збільшення питомої ваги територій, зайнятих об'єктами природно-заповідного фонду.Відповідно до здійсненої оцінки екостану земель північної частини Луганської області у сфері сільськогосподарського землекористування виділено чотири групи адміністративних районів за ознакою екологічної стійкості агроландшафтів.^UThe dissertation is devoted to the research of land use peculiarities in Luhansk region. In the first section of the dissertation - modern scientific and theoretical concepts of research of land use problems, conceptual and terminological apparatus in the field of land use and methods of constructive and geographical research of land use problems are considered. It is substantiated that an important tool for the implementation of constructive-geographical research of land use problems is its conceptual and terminological apparatus, which is currently under development. It is noted that all the variety of related concepts and terms can be combined into two main groups - on the one hand, these concepts and terms in the field of land management, on the other - the conceptual and terminological apparatus of geoecology and constructive geography. The second section of the dissertation outlines the main features of geological and tectonic structure, relief, climate, hydrography, soils, natural vegetation, as well as describes the landscapes and provides a scheme of physical and geographical zoning of Luhansk region. It is determined that the irrational attitude to natural resources, in particular land, has resulted in numerous manifestations of irreversible degradation of natural and man-made processes, which makes Luhansk region one of the ecologically problematic regions of Ukraine. The third section of the dissertation analyzes the formation, current state and dynamics of land use structure, highlights the features of agricultural land use and related transformations of relief and landscape, the characteristics of industrial land use and the resulting land disturbance, the role and place of urban land in land use structure and importance. other types of land use. It is established that the agricultural pressure on the land is high throughout the Luhansk region, and in its southern part - especially high or catastrophic, as the area of unsuitable land here is larger than in the north of the region, due to natural conditions; in addition, this region is experiencing a greater anthropogenic and man-made load due to the development of mining and related industries. In the fourth section of the dissertation the classification of anthropogenically changed lands of Luhansk region is considered; an environmental hazard assessment in the field of land use in Luhansk region has been developed; the prospects of ecological optimization of agricultural land use in Luhansk region are determined; the zoning of the territory of Luhansk region was carried out on the grounds of ecological land use; recommendations for measures to optimize agricultural land use in Luhansk region; the investment attractiveness of the lands of Luhansk region is analyzed. It is established that the main directions of ecological optimization of land use in Luhansk region are reduction of arable land in the structure of the land fund, afforestation of territories occupied by erosion-dangerous slopes, development of once traditional, but later unjustifiably forgotten branches of agriculture (beekeeping, horse breeding, etc.) objects of the nature reserve fund.According to the assessment of the eco-condition of the lands of the northern part of Luhansk region in the field of agricultural land use, four groups of administrative districts have been identified on the basis of ecological sustainability of agro-landscapes.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Кісіль Д. О. 
Обґрунтування ветеринарно–санітарних заходів на пасіках з метою профілактики заразних хвороб / Д. О. Кісіль. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню поширення змішаних хвороб медоносних бджіл в умовах пасік Охтирського району Сумської області, розроблення та застосування екологічно безпечних препаратів, впровадження їх в галузь бджільництва. Встановлено, що аналіз державної ветеринарної звітності за період від 2015 до 2020 рр. не відображають реальний епізоотичний стан щодо захворюваності бджіл інфекційними хворобами. Проведені нами епізоотологічні дослідження на пасіках різних регіонів України, надали можливість більш маштабно та об'єктивно оцінити епізоотичну ситуацію в галузі бджільництва.За даними районної лабораторії, з вивчення хвороб бджіл, в зазначений період, кількість випадків інфекційних захворювань поступово зростала на пасіках, і разом з цим збільшувалося число неблагополучних пунктів. Паралельно набували тенденції зростання мікозів і паразитарних хвороб. Було встановлено, що в основному інфекційні хвороби стали реєструватися у вигляді змішаної інфекції, що ускладнювало постановку достовірного діагнозу.Під час виконання першого етапу дисертаційного дослідження з вивчення епізоотичної ситуації на пасіках Охтирського району Сумської області, була виявлена висока частка неблагополучних пунктів за інфекційними та паразитарними хворобами, в яких захворюваність була у межах від 9 до 59 %. Це, вказувало на значне поширення інфекційних захворювань в регіонах з розвиненим бджільництвом. Водночас, необхідно зауважити, що у випадках виявлення змішаної форми перебігу захворювань, різні інфекційні хвороби мали різні епізоотичні індекси. Показник захворюваності у більшості випадків, був найвищий за американського гнильцю, аскарозу та вароозу, що вказувало на тривале неблагополуччя обстежених пасік.^UThe dissertation is devoted to the research of the spread of mixed diseases of honey bees in the apiaries of Okhtyrka district of Sumy region, development and application of ecologically safe devices, their introduction into the beekeeping industry.It is established that the analysis of the state veterinary reporting for the period from 2015 to 2020 does not reflect the real epizootic situation regarding the incidence of bees with infectious diseases. Our epidemiological studies in apiaries in different regions of Ukraine, provided an opportunity to more extensively and objectively assess the epizootic situation in the field of beekeeping.According to the district laboratory for the study of bee diseases, during this period, the number of cases of infectious diseases gradually increased in the apiaries, and at the same time increased the number of disadvantaged points. At the same time, there was a growing trend of mycoses and parasitic diseases. It was found that mostly infectious diseases began to be registered in the form of a mixed infection, which made it difficult to make a reliable diagnosis.During the first stage of the dissertation research on the epizootic situation in the apiaries of Okhtyrka district of Sumy region, a high proportion of unfavorable points for infectious and parasitic diseases was found, in which the incidence ranged from 9 to 59%. This indicated a significant spread of infectious diseases in regions with developed beekeeping. At the same time, it should be noted that in cases of detection of a mixed form of the disease, different infectious diseases had different epizootic indices. The incidence rate in most cases was the highest for American rot, ascariasis and varroasis, which indicated the long–term distress of the surveyed apiaries.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Вініченко С. А. 
Формування маркетингових стратегій розвитку підприємств на ринку продукції бджільництва / С. А. Вініченко. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації досліджено зміст понять «стратегія» та «маркетингова стратегія», їх значення в діяльності підприємств галузі бджільництва. Узагальнено наукові підходи та запропоновано уточнення сутності категорії «маркетингова стратегія» як складової загальної стратегії підприємства, що визначає головний напрям ринкового руху і описує послідовність дій, за допомогою яких підприємство має задіяти наявні обмежені ресурси, щоб забезпечити зростання обсягів продажів і прибутковості на довготривалу перспективу, досягнення задоволеності і лояльності споживачів.Розглянуто особливості формування маркетингових стратегій на ринку продукції бджільництва. Доведено, що формування маркетингової стратегії підприємств на ринку продукції бджільництва знаходиться під впливом чинників: насиченість ринку, високий рівень конкуренції турбулентність бізнес-середовища; зміни смаків і поведінки споживача. Детально охарактеризовано етапи вибору маркетингової стратегії галузі бджільництва. Обґрунтовано, що для поглибленого аналізу і розробки ефективної маркетингової стратегії розвитку необхідно використовувати комплекс методів. Визначено вхідні і вихідні елементи маркетингової стратегії: цілі і фактори маркетингу, навколишнє середовище, 4Р.Розглянуто умови та напрями ведення бджільництва в Україні у контексті наявних змін природно-кліматичних умов і селекційно-племінної роботи. Виявлено позитивну динаміку зростання обсягу та вартості експорту вітчизняної продукції бджільництва на світовий ринок в останнє десятиліття, значний експортний потенціал галузі. Ринкові позиції компаній-лідерів за обсягом експортованого меду у досліджуваний період змінювались. Встановлено, що основними чинниками рекордного обсягу експорту меду у 2020 році стало розширення посівних площ під соняшник, світова пандемія COVID-19 та реалізація перехідних залишків, що залишалася в тіньовому обороті. Розглянуто основні перешкоди на шляху досягнення високої конкурентоспроможності та ефективності функціонування підприємств-виробників меду, до яких віднесено переважання у структурі експорту меду як сировини; відсутність державної підтримки до 2020 року; смертність бджіл.Визначено маркетингові параметри асортименту досліджуваних підприємств галузі бджільництва. Динаміка оптових закупівельних цін на соняшниковий мед та роздрібна ціна інших видів медів по досліджуваних підприємствах залежить як від кон'юнктури світового ринку, так і від внутрішніх показників функціонування галузі. Виявлено позитивну динаміку показників ефективності маркетингової діяльності досліджуваних підприємств на ринку продукції бджільництва.Проведено SWOT- і PEST-аналіз. Оцінювання стратегічного набору підприємства-виробника та підприємства-експортера показало слабкі місця діючих маркетингових стратегій, особливо в частині стратегічного планування та реалізації цінової стратегії.Сформовано схему формування маркетингових стратегій підприємств на ринку продукції бджільництва враховуючи особливості галузі. Загальну стратегію для більшості аналізованих підприємств з урахуванням перспектив розвитку ринків визначено як стратегію зростання.Прогноз обсягів виробництва та експорту меду за допомогою адаптивного моделювання показує подальше зростання обсягів експорту, поступове зниження частки с/г підприємств. Розроблено механізм реалізації маркетингових стратегій на ринку продукції бджільництва за допомогою створення і функціонування маркетингового кооперативу у бджільництві з визначеною структурою і функціями. Виявлено відмінності маркетингових стратегій просування продуктів бджільництва на зовнішні і внутрішній ринок, що є суттєвим при формуванні функціональних стратегій у межах маркетинг-міксу. Визначено, що позиціонування на ринку торгової марки продукту має демонструвати його унікальність, створюючи при цьому виняткову споживчу цінність товару.Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що теоретичні і методичні положення, зазначені у дисертаційній роботі, можуть бути використані підприємствами галузі бджільництва для формування і впровадження маркетингових стратегій розвитку.Наукові результати дисертації впроваджено у діяльність Української асоціації маркетингу (акт впровадження №25 від 20.05.2021 р.), ФГ «Таврійський пасічник» (акт впровадження № 1 від 14.04.2021 р.), ГО «Всеукраїнське об'єднання громадських організацій «Спілка пасічників України» (акт впровадження №39 від 02.02.2021 р.), відділу економіки, туризму, агропромислового розвитку Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області (акт впровадження №04-02/34 від 04.11.2021 р.). Результати дисертації використано у навчальному процесі Національного університету біоресурсів і природокористування України при викладанні дисциплін «Маркетинг», «Стратегічний маркетинг» (акт впровадження №б/н від 13.05.2021 р.).Ключові слова: стратегія, маркетингова стратегія, ринок, бджільництво, продукція бджільництва, місія, стратегічні цілі, маркетинговий кооператив, експорт, прогнозування.^UThe dissertation investigates the content of the concepts "strategy" and "marketing strategy", their importance in the activities of enterprises in the beekeeping industry. Scientific approaches are generalized and the essence of the "marketing strategy" category is proposed as a component of the general strategy of the enterprise, which determines the main direction of market movement and describes the sequence of actions by which the enterprise should use available limited resources achieving customer satisfaction and loyalty.Features of formation of marketing strategies in the market of beekeeping products are considered. It is proved that the formation of marketing strategy of enterprises in the market of beekeeping products is influenced by factors: market saturation, high level of competition, turbulence of the business environment; changes in tastes and consumer behavior.The stages of choosing the marketing strategy of the beekeeping industry are described in detail. It is substantiated that for in-depth analysis and development of an effective marketing development strategy it is necessary to use a set of methods. The input and output elements of the marketing strategy are determined: goals and factors of marketing, environment, 4P.The conditions and directions of beekeeping in Ukraine in the context of existing changes in natural and climatic conditions and the current state of selection and breeding work are considered. Positive dynamics of growth in the volume and value of exports of domestic beekeeping products to the world market in the last decade, significant export potential of the industry.The market positions of the leading companies in the volume of exported honey in the research period were changed. It is established that the main factors in the record volume of honey exports in 2020 were the expansion of sown areas for sunflower, the global pandemic COVID-19 and the implementation of transitional residues, which remained in the shadows.The main obstacles to achieving high competitiveness and efficiency of honey-producing enterprises are considered, which in particular include the predominance in the structure of honey exports as raw materials; lack of state support until 2020; bee mortality.The marketing parameters of the range of researched enterprises of the beekeeping industry are determined. The dynamics of wholesale purchase prices for sunflower honey and the retail price of other types of honey in the studied enterprises depends on both the world market situation and the internal performance of the industry.SWOT and PEST analysis was conducted. The evaluation of the strategic set of the manufacturing enterprise and the exporting enterprise showed the weaknesses of the current marketing strategies, especially in terms of strategic planning and implementation of the pricing strategy.The scheme of marketing strategies formation of enterprises in the beekeeping market products taking into account the peculiarities of the industry is formed. The general strategy for most of the analyzed enterprises, taking into account the prospects of market development, is defined as a growth strategy.The mechanism of realization of marketing strategies in the market of beekeeping products by means of creation and functioning of marketing cooperative in beekeeping with a certain structure is developed.The differences of marketing strategies of promotion of beekeeping products on the foreign and domestic markets are revealed, which is essential in the formation of functional strategies within the marketing mix. It is determined that the positioning of the product on the market should demonstrate its uniqueness, while creating exceptional consumer value of the product.The practical significance of the obtained results is that the theoretical and methodological provisions of the dissertation can be used by beekeeping enterprises for the formation and implementation of marketing strategies.The scientific results of the dissertation are implemented in the activities of the Ukrainian Marketing Association (implementation act № 25 from 20.05.2021), FG "Tavria beekeeper" (implementation act № 1 from 14.04.2021), NGO "All-Ukrainian Association of Public Organizations" Union of Beekeepers of Ukraine" (implementation act № 39 from 02.02.2021), Department of Economy, Tourism, Agro-Industrial Development of Skadovsk District State Administration of Kherson Region (implementation act №04-02/34 from 04.11.2021). The results of the dissertation were used in the educational process of the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine in teaching the disciplines "Marketing", "Strategic Marketing" (implementation act from 13.05.2021 р.). Keywords: strategy, marketing strategy, market, beekeeping, beekeeping products, mission, strategic goals, marketing cooperative, export, forecast.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського