Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (9)Реферативна база даних (45)Книжкові видання та компакт-диски (27)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=БЛАГОУСТРІЙ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
1.

Потимко О.З. 
Розвиток медицини у Львові в ХІV - XVIII ст.: історіографія проблеми: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / О.З. Потимко ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2007. — 19 с. — укp.

Здійснено комплексне дослідження та розглянуто основні тенденції становлення історіографії медичної справи Львова XIV - XVIII ст. Визначено напрямки досліджень. Проаналізовано публікації, що висвітлюють санітарно-гігієнічний благоустрій міста, стан медично-харитативної опіки, розвиток цехової та позацехової медицини. Виявлено, що на тлі спорадичного висвітлення досліджених питан детально розкрито генезу львівського водогону, міських і окремих парафіяльних шпиталів, цеху аптекарів. Наведено словник архаїчних і маловживаних медичних термінів, список львівських медиків XIV - XVIII ст., запропоновано нову класифікаційну схему поділу медично-харитативних закладів Львова. Вивчено розвиток історіографії від етапу первинного накопичення фактів до появи у другій половині XIX - XX ст. досліджень з історії медицини пізньосередньовічного та ранньомодерного Львова. За результатами аналізу наукового опрацювання дослідженого питання з'ясовано особливості історіографії регіональної історії медицини, якій притаманні інформативно-констатувальний стиль написання наукових праць і практична відсутність публікацій інтерпретативного характеру. Розглянуто напрямки подальшого вивчення у даному контексті, а саме: перевидання старовинних медичних трактатів, відмову від описового підходу до написання наукових праць, розгортання дискусій з зазначеної проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ЛВО-2Л)4-7 + Р.г(4УКР-4ЛЬВ-2Л) +
Шифр НБУВ: РА350824

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Овчар П. А. 
Регулювання розвитком автотранспортної галузі в умовах трансформації національної економіки / П. А. Овчар. — Б.м., 2019 — укp.

У роботі поглиблено теоретико-методологічні засади дослідження розвитку автотранспортної галузі та сформульовано рекомендації щодо вдосконалення її регулювання в контексті забезпечення очікуваних трансформаційних змін у національній економіці, врахування інноваційних цілей та цілей сталого розвитку.Узагальнено методологію дослідження галузі автомобільного транспорту в економіці. Обґрунтовано особливості розгляду місця автомобільного транспорту в структурі економіки. Визначено рівні формування автомобільного транспорту як виду економічної діяльності в структурі транспортної галузі. Проаналізовано стан розвитку автотранспортної галузі в Україні. Проведено оцінювання перевезень та їх безпеки на українському ринку автомобільних послуг. Проаналізовано стан автомобільних доріг України та їх благоустрій. Досліджено інститути розвитку та регулювання автомобільним транспортом в Україні. Аргументовано важливість посилення участі громадських інститутів у процесах державного регулювання автотранспортною галуззю України. Здійснено систематизацію механізмів державного регулювання автотранспортною галуззю. Сформульовано зміст державно-приватного партнерства як одного з механізмів регулювання розвитком автотранспортної галузі. Проаналізовано особливості розвитку підприємництва в галузі автомобільного транспорту в Україні. Акцентовано увагу на проблемі легальності автотранспортних послуг та поєднання легального і нелегального трафіку. Побудовано регресійні моделі залежностей показників розвитку автомобільного транспорту з економічними та інноваційними індикаторами. Здійснено прогнозні оцінки розвитку автомобільного транспорту в Україні на короткострокову перспективу. Обґрунтовано концепцію дослідження Стратегії розвитку автомобільного транспорту в різностроковій перспективі. Розкрито інноваційну функціональність автотранспортної галузі. Визначено можливості стимулювання розвитку екологічного автотранспорту в Україні.^UThe thesis is devoted to the deepening of theoretical and methodological principles of research for the development in the motor transport industry and the formulation of recommendations for improving its management in the context of ensuring the expected transformational changes in the national economy, taking into account innovative goals and goals of sustainable development.The research methodology in the field of motor transport in the economy is generalized. The main groups and categories of motor vehicles are identified. The features of functioning for motor transport enterprises are revealed, classification of their types are carried out. Elements of the motor transport infrastructure are determined. The regulatory and legal framework of economic development in the motor transport industry in Ukraine is explored.The features of consideration for the place of motor transport in the structure of the economy are grounded. The development of the motor transport industry in Ukraine is analyzed. The estimation of transportations and their safety on the Ukrainian automobile services market is carried out. The leading importance of motor transport in the structure of passenger traffic in Ukraine is confirmed. The role of road transport in the structure of freight transportation is explored. The basic data concerning the condition of Ukrainian highways and indicators of their improvement are analyzed. The institutes of development and regulation in motor transport in Ukraine are investigated. The importance of strengthening the participation of public institutions in the processes of state regulation in the motor transport industry of Ukraine is argued. The systematization of the state regulation mechanisms in the motor transport industry by the groups of institutional, regulatory, financial, foreign trade, staff, innovation, information, and cultural studies has been systematized. The content of public-private partnership as one of the mechanisms for regulating the development in the motor transport industry is formulated. The priority directions for cooperation in the field of road transport through concession forms, property management and joint activity are proposed.The features of entrepreneurship development in the field of motor transport in Ukraine are analyzed. The structure of economic entities according to the legal status is determined, depending on the licensed transportation service, the structure of passenger transportation depending on distance, etc. The attention is paid to the problem of legality in motor transport services and the combination of legal and illegal traffic. The role of the industry for creating conditions of employment for the population, development of small and medium business in Ukraine is determined.Regression models for dependencies of indicators in motor transport development from economic and innovative indicators were constructed. The predicted estimations of motor transport development in Ukraine in the short-term perspective are carried out using data approximation by the least squares method in the form of a polynomial trend equation.The policy of motor transport development in the EU in terms of European integration processes of Ukraine and its entry as a competitive partner in the European transport space are considered. The strategic priorities for the development of motor transport in the EU are summarized and the main directions of cooperation between Ukraine and European countries in the regulatory, legal, financial, logistical, knowledge-technological and scientific-innovative components are determined.The research concept for the Road Transport Development Strategy of Ukraine in different-term perspective is substantiated. The target priorities of the Road Transport Development Strategy of Ukraine for the short-term period by blocks are determined: infrastructure development; internal transportation; international transportation; competitiveness and innovation. Ensuring the competitiveness of the motor transport industry in Ukraine requires systematic cooperation between specialized state institutions and international funds, "reanimation" of the country's economy production potential, implementation of the idea "Ukraine is a transport hub", as well as stimulating innovations, in particular environmental ones.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Кожуріна В. М. 
Публічне управління земельними ресурсами територіальних громад / В. М. Кожуріна. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі вирішено наукове завдання, що полягає в обґрунтуванні теоретичних засад та розробленні практичних рекомендацій щодо удосконалення публічного управління земельними ресурсами територіальних громад. Запропоновано концепт системи управління земельними ресурсами територіальної громади, який містить модернізовану організаційно-функціональну структуру керуючої підсистеми (введення районної префектури з контрольно-наглядовими та координаційними повноваженнями та залучення жителів громади до процесу прийняття рішень щодо управління земельними ресурсами), що дасть змогу збалансувати поділ функцій щодо управління земельними ресурсами на місцевому рівні, знизити корупційні ризики, покращити якість надання відповідних адміністративних послуг, забезпечити публічність управління у цій сфері суспільних відносин. В рамках запропонованого концепту розроблено модель взаємодії суб'єктів публічного управління земельними ресурсами територіальних громад.В процесі дослідження удосконалено підхід до систематизації складу земельних ресурсів територіальних громад на основі визначення правового статусу та форми власності земель: вузький – фактичний та широкий – територіальний. Відповідно до вузького підходу, до земель територіальних громад віднесено лише сукупність земельних ділянок комунальної власності з визначеним правовим статусом, відповідно до яких органи місцевого самоврядування приймають рішення в межах наданих їм повноважень. Проведено науковий міждисциплінарний аналіз (право, економіка, геодезія, екологія, державне управління) поняття «земельні ресурси» як об'єкту публічного управління та виокремлено особливості земельних ресурсів територіальної громади як основи розвитку місцевої економіки, наповнення бюджету, підвищення рівня інвестиційної привабливості, ведення господарської діяльності. В роботі обґрунтовано пропозиції щодо удосконалення нормативно-правового забезпечення публічного управління земельними ресурсами територіальних громад на основі історичного аналізу законодавчої бази та узагальнення зарубіжного досвіду у сфері землевпорядкування та ведення інформаційно-кадастрових систем, що полягає у відкритті доступу до суміжних з державним геокадастром реєстрів. Дістав подальшого розвитку понятійно-категорійний апарат публічного управління та адміністрування шляхом формулювання авторських визначень понять «межі територіальної громади», «земельні ресурси громади», «адміністративно-територіальна одиниця базового рівня», «управління земельними ресурсами громади»: «межі територіальної громади» – умовна замкнена лінія на поверхні землі, що була визначена на місцевості і внесена до державного геокадастру, яка відокремлює адміністративно-територіальну одиницю базового рівня від інших та проходить по зовнішній межі населених пунктів, що увійшли до складу громади; «земельні ресурси громади» – обмежена територіально сукупність земельних ділянок різної форми власності (комунальна, державна, приватна), різного цільового призначення, розпорядження якими входить до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ та їх виконавчих органів; «адміністративно-територіальна одиниця базового рівня» – частина території України, що є основою для функціонування територіальної громади і на яку розповсюджується юрисдикція її органів місцевого самоврядування; має свої межі та є територіальної основою для організації влади в Україні.В рамках дослідження підходів до складу земельних ресурсів територіальних громад сформульовано авторське уніфіковане визначення поняття «управління земельними ресурсами територіальної громади» як комплексу дій активного суб'єкта публічного управління, спрямованих на об'єкт, який повинен мати організований характер та бути спрямованим на досягнення певної мети: раціонального землекористування, якісного проведення землевпорядних робіт та інвентаризації земель, залучення інвестицій та моніторинг сплати земельних податків, проведення грамотної екологічної політики в межах громади.Якщо йдеться про користування землею, то відповідно до норм Закону України «Про благоустрій населених пунктів» мешканцям громади надається право користуватись об'єктами благоустрою населених пунктів, до яких законом віднесені території загального користування. Виходячи з основних функцій управління (планування, організація, мотивація і контроль), зазначено, що стосовно безпосередньої участі громади в публічному управлінні землями комунальної власності, чинним законодавством визначено участь громади лише у формі контролю.^UIn the dissertation work the scientific task, which consists in substantiation of theoretical foundations and development of practical recommendations on improving public administration of territorial community land resources has been solved. The concept of the territorial community land administration system, which contains a modernized organizational and functional structure of the administration subsystem (introduction of the district prefecture with control, supervisory and coordinating powers and involvement of community residents in the decision-making process on land asministration) has been proposed. It will enable to balance the division of functions regarding administration of land resources at the local level, reduce corruption risks, improve the quality of providing relevant administrative services, ensure publicity of administration in this area of public relations. Within the framework of the proposed concept, a model of interaction between subjects of public administration of territorial communiy land resources has been developed.In the course of the research the approach to systematization of the composition of territorial community land resources on the basis of determining the legal status and form of land ownership has been improved: narrow approach is actual and broad one - territorial. According to the narrow approach, only a set of communally owned land plots with a certain legal status is attributed to the lands of territorial communities, in accordance with which local governments make decisions within the powers granted to them. In the course of the study the classification of the subjects of public administration of land resourses has been improved by grouping them on the basis of decision-making into internal (local government bodies; community as a set of residents) and external (executive power authorities, institutions, organizations that directly make managerial decisions regarding land or objects that are located on it, and are also managers of information about land resources). External subjects of public administration are ordered into two classes according to the criterion of power availability: 1) those that are only information managers, 2) those whose list of powers includes land resources administration (territorial structural unit of the State Geocadastre of Ukraine, urban planning and architecture sector of the district state administration, departments of ecology and natural resources, agro-industrial development, culture and tourism, nationalities and religions of the regional state administration, State Property Fund of Ukraine), or objects located on them (basin water resources administrations, forestry enterprises, regional gas and electricity supply companies).The conceptual and categorical apparatus of public administration and management has been further developed by formulating the author's definitions of the concepts of "boundaries of the territorial community", "community land resources", "administrative-territorial basic level unit ", "community land resources administration":"territorial community boundaries " is a conditional closed line on the land surface, which was determined on the ground and entered into the state Geocadastre, which separates the administrative-territorial basic level unit from others and runs along the outer border of settlements that are part of the community; "сommunity land resources" is a territorially limited set of land plots of various forms of ownership (communal, state, private), for various purposes, the disposal of which is within the powers of village, settlement, town councils in the field of land relations on the territory of villages, settlements and their executive bodies ; "administrative-territorial basic level unit " is a part of the territory of Ukraine, which is the basis for the functioning of the territorial community and which is subject to the jurisdiction of its local governments; has its boundaries and is the territorial basis for the organization of power in Ukraine.As part of the study of approaches to the composition of territorial community land resources the author's unified definition of the concept of " territorial community land administration" has been formulated as a set of public administration active subject's actions, aimed at an object that should have an organized nature and be aimed at achieving a specific goal : rational land use, high-quality land administration and land inventory, investment attraction and monitoring land tax payment, conducting a competent environmental policy within the community.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського