Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (15)Тематичний інтернет-навігатор (10)Наукова електронна бібліотека (167)Реферативна база даних (1016)Книжкові видання та компакт-диски (3532)Журнали та продовжувані видання (105)
Пошуковий запит: (<.>K=AMERICAN$<.>+<.>K=ENGLISH$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 168
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Біологічні науки   
1.

Вакаренко О.Г. 
Життєвий цикл і паразитарна система нематоди IDicheilonema rheae/I (Owen, 1843) (Filariata: Diplotriaenidae) в умовах заповідника "Асканія-Нова": Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.18 / О.Г. Вакаренко ; НАН України. Ін-т зоології ім. І.І.Шмальгаузена. — К., 1999. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е621.143.125*832,022 + Е0*836.6:Е623.353.4(237УКР7-4ХЕС),022
Шифр НБУВ: РА307460 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Хоменко О.В. 
Зміст навчання англійської мови у 10 - 11-х класах середньої загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Хоменко ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Визначено та конкретизовано компонентний склад змісту навчання англійської мови у 10 - 11-х класах середньої загальноосвітньої школи, який буде покладено до основи навчально-методичного комплексу (НМК) English through Communication для страших класів. Теоретично обгрунтовано виділення позамовного, соціокультурного, психологічного, мовленнєвого та мовного компонентів змісту навчання. Досліджено вікові особливості учнів старшого віку та сфери інтересів українських та американських старшокласників, врахованих у ході конкретизації компонентів змісту навчання англійської мови у 10 - 11-х класах середньої загальноосвітньої школи. Розроблено фрагменти НМК English through Communication для старших, в яких практично реалізуються конкретизовані компоненти змісту навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.0
Шифр НБУВ: РА313388 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Радецька С.В. 
Методика навчання майбутніх економістів професійно спрямованого читання англійською мовою з використанням комп'ютера: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.В. Радецька ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2005. — 20 с.: табл. — укp.

Досліджено основні теоретичні передумови навчання читання економічної літератури англійською мовою з використанням комп'ютерних технологій. Визначено основні недоліки формування навичок та вмінь читання економічної літератури англійською мовою у немовних вищих навчальних закладах (ВНЗ). Досліджено основні теоретичні передумови використання комп'ютерних навчальних матеріалів як засобу підвищення ефективності навчання читання у немовних ВНЗ. Складено корпус текстів та відібрано рецептивний словник-мінімум для навчання читання економічної літератури на II етапі. Класифіковано вимоги та типи комп'ютерних вправ, які доцільно та ефективно використовувати для навчання читання у ВНЗ, а також до технологій створення комп'ютерних матеріалів. Розроблено автоматизовані навчальні курси "English for Economics (reading aspect)" та комплекс вправ для використання у текстовому процессорі. Розроблено методику організації навчання читання економічної літератури англійською мовою з використанням цих матеріалів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33 +
Шифр НБУВ: РА335971

Рубрики:

      
4.

Чірва І.В. 
Методика навчання майбутніх інженерів-програмістів англійського діалогічного мовлення з використанням комп'ютерних програм: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.В. Чірва ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2008. — 21 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано доцільність застосування комп'ютерної програми, а також описано особливості її функціонування у навчанні англійського діалогічного мовлення майбутніх інженерів-програмістів. Розроблено систему комп'ютерних вправ для формування в них вмінь англійського діалогічного мовлення. Створено комп'ютерну навчальну програму з англійської мови "Speak up English" для диференційованого навчання майбутніх інженерів-програмістів англійського діалогічного мовлення та модель організації диференційованого навчання даних студентів з використанням комп'ютерних програм. Експериментально визначено доцільність використання комп'ютерної програми для їх навчання англійського діалогічного мовлення. Наведено практичні рекомендації щодо реалізації процесу даного диференційованого навчання майбутніх інженерів-програмістів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.322 +
Шифр НБУВ: РА356348

Рубрики:

      
5.

Ларченко В.В. 
Мова та влада: відношення глобальне/локальне в дискурсі постколоніалізму: автореф. дис... канд. філософ.: наук:09.00.04 / В.В. Ларченко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено відношення глобальна/локальна мова у дискурсі поліколоніалізму, в якому першою складовою є англійська мова як найбільш владна мовна система, взаємопов'зана з тезою М.Фуко про мову як владу у контексті зв'язку цієї мови з двома імперіями: колоніальною - Великою Британією та (пост)колоніальною - США. Проведено розподілення дискурсу англійської мови епохи постколоналізму за трьома видами: "нейтральності", "імперіалізму", "перформативності". Показано, що саме останній вид є оптимальним у подоланні дихотомії "мова", що колонізує/колонізується через функціонування нового мовного простору. Проаналізовано постколоніальну лінгвістичну конкуренцію, у процесі якої глобальна англійська мова використовує стратегії: маркування локальних мов як "(на)завжди-вже-інших/чужих", виробництва все більшої кількості лінгвістичних продуктів та їх впровадження в локальні мови. Ефектом лінгвістичної конкуренції є виробництво локальних мов - World/New Englishes, які становлять перформативну англійську мову, та як їх окремий випадок - Japanglish. Здійснено реконструкцію гайрайго та японізмів як стратегій матеріальної/символічної влади глобальної/локальної мов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю225.4 + Ф03 +
Шифр НБУВ: РА356560

Рубрики:

      
6.

Ніцецька О.М. 
Навчання граматичного матеріалу та його організація в підручнику "English through Communication" для 7 і 8 класів середньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.М. Ніцецька ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 1998. — 22 с. — укp.

Дисертацію присвячено теоретичному обгрунтуванню та практичній розробці методики навчання граматичного матеріалу англійської мови учнів 7 і 8 класів та питанням організації граматичного матеріалу в підручнику англійської мови "English through Communication" для середнього ступеня. В роботі теоретично обгрунтована методика навчання граматичного матеріалу за допомогою різних типів евристичних бесід та підсистеми граматичних вправ з максимальним урахуванням вікових особливостей учнів середнього ступеня. Доведена доцільність запропонованої в дослідженні організації граматичного матеріалу в підручнику англійської мови з використанням інтенсивної технології. Розроблені різні типи евристичних бесід та підсистема граматичних вправ, які є інтегральною частиною підручника "English through Communication" для середнього ступеня. Створені граматичні коментарі до підручників 7 і 8 класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.32

Рубрики:

      
7.

Стоянова Т. В. 
Особливості перекладу юридичних документів ЮНЕСКО із захисту прав на освіту / Т. В. Стоянова. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено особливостям перекладу англомовних юридичних документів ЮНЕСКО з захисту прав на освіту китайською мовою. Надано жанрово-стилістичну характеристику досліджуваних документів; схарактеризовано їхні лексичні та граматичні особливості; розглянуто особливості термінів на матеріалі дослідження, а також висвітлено теоретичні та практичні перекладознавчі аспекти роботи з англомовними юридичними документами. Запропоновано узагальнені класифікації термінів. Зроблено інвентаризацію та кодифікацію наявних у сучасному перекладознавстві стратегій, тактик та операцій перекладу, що використовуються в процесі відтворення юридичних документів іншою мовою. У дослідженні вивчено специфіку використання різноманітних стратегій, тактик та операцій із наведенням кількісних показників для адекватного перекладу описаних лексичних та граматичних особливостей англомовних документів ЮНЕСКО з захисту прав на освіту китайською мовою з урахуванням лінгвокультурних особливостей обох мов.^UThe presented thesis is dedicated to the problem of translation of UNESCO legal documents protecting the right to education (from English into Chinese). The genre and stylistic peculiarities of these documents are examined, the system of legal terms is presented, the principal aspects of translation theory and practice that deal with legal documents are stated. Generalized classifications of terms are suggested. The strategies, tactics, and operations present in the realm of contemporary translation theory studies of legal documents are enumerated and codified. The peculiarities and quantitative data concerning the usage of the above-mentioned strategies, tactics, and operations in the process of adequate translation of the enumerated lexical and grammatical features of UNESCO legal documents protecting rights to education (from English into Chinese) are presented, special attention is paid to linguacultural specificity of these two languages.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Лабенська Є. О. 
Образність природних стихій у сучасному англомовному поетичному дискурсі: когнітивно-семіотичний аспект / Є. О. Лабенська. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації визначаються когнітивні та семіотичні властивості образності природних стихій у сучасному англомовному поетичному дискурсі з виходом у площину її мультимодального конструювання, зокрема з позицій екопоетики. У сучасному англомовному поетичному дискурсі образність природних стихій є смисловим комплексом розмаїття поетичних образів, основними фокусами якого є образи першоелементів буття вогню / fire, води / water, повітря / air та землі / earth. Ці фокуси, як смислові домінанти образності природних стихій, є відправною точкою конструювання образів транквільних станів природи, природних катастроф, глобального потепління та змін клімату. Образ природної стихії визначається як мультимодальний конструкт, що включає у себе передконцептуальну, концептуальну, вербальну й невербальну площини. Кожна площина структурується ознаками різного ступеня категоризації, або абстрагування. Образність природних стихій є екологічним кодом, у знаках якого (складниках образів природних стихій) зафіксовано універсальні та етноспецифічні знання про природу, її явища та стани, ставлення людини до природи. За параметром ступеня новизни, образи природних стихій розмежовуються на архетипні, стереотипні, ідіотипні та кенотипні. За концептуально-семантичним критерієм образність природних стихій включає чотири типи: образи транквільних станів природи, образи природних катастроф, образи глобального потепління і змін клімату. За формальним критерієм усі образи природних стихій поділяються на інтердискурсивні, інсталяційні, дигітальні, дигіталізовані мультимодальні образи природних стихій. Ключові слова: образність природних стихій, образи природних катастроф, образи глобального потепління, екологічний код, мультимодальний конструкт, полікодове знакотворення.^UThe thesis focuses on cognitive and semiotic properties of the forces of nature imagery in contemporary English poetic discourse, as well as their multimodal construal, considering, among others, ecopoetic studies. Topicality of the paper is predetermined by active academic interest to the imagery of nature, natural phenomena, in particular dangerous ones, as well as ecological problems construed in different types of literary discourse, where they possess a variety of symbolic senses. In the light of linguistics, the imagery of the forces of nature is a product of literary reconceptualization of knowledge about the elements of nature, namely fire, water, air, and earth, as well as about a number of natural phenomena and calamities generated by them. As a consequence, writers and poets resort to creating verbal and non-verbal images of the forces of nature conveyed by a number of verbal and non-verbal means in contemporary English poetic discourse along with symbolic senses they construe. The thesis elaborates a complex methodology to analyze the forces of nature imagery in contemporary English poetic discourse. It includes four stages, i.e.: theoretical and analytic, that of methodological landscaping, construal and taxonomic. In contemporary English poetic discourse the forces of nature imagery is an umbrella concept. As to its formal facet, it includes a number of separate images of the forces of nature. As to its meaning-making facet, it is a sense complex of a variety of poetic images, whose main foci are the images of the elements. These foci, being sense bundles, accumulate a number of images of the forces of nature including natural calamities, among which there are: earthquakes, tsunamis, volcanic eruptions, snowstorms, tornados, avalanches, heavy rains, floods, fires, and typhoons. The images of tranquil states of nature embrace the images of "calm" nature, including, but not limited to the following: description of nature as a background for other events and / or feelings, landscape and urban images of still nature. The imagery of natural disasters includes the images of metereological, tectonic, topological, cosmic, biological, potentially possible natural disasters, natural calamities, natural emergency situations, as well as the images of global warming and climate change.Conceptual facet is structured by conceptual metaphors, conceptual metonymies, and conceptual oxymora with the conceptual features of the low and high degree of abstractness. Verbal facet is a verbal manifestation of denotative and significatory features of the high degree of conceptualization and connotative features of the low degree of categorization hidden in the components of the forces of nature images. Inference of the features of each facet takes place due to cognitive and semiotic operations of precategorazation, categorization, and acategorization. In contemporary English poetic discourse components of the non-verbal facet of the forces of nature images, as non-verbal signs, interact with verbal ones in different combinations. As a result, their construal becomes multimodal, meaning on the intersection of different modes, namely: verbal, visual, auditory, audiovisual, kinetic, tactile and olfactory. In contemporary English poetic discourse the imagery of the forces of nature forms an ecological code, whose signs (components of the forces of nature imagery) fix universal and ethnospecific knowledge on nature, its phenomena and states, links between people and nature. According to the degree of novelty the images of the forces of nature are archetypal, stereotypical, idiotypical, and kenotypical. Proceeding from conceptual and semantic criterion, they include four types, such as the images of tranquil states of nature, those of natural disasters, global warming and climate change. Formally, all images of the forces of nature are subdivided into interdiscursive, installation, digital, and digitized multimodal ones. Key words: the forces of nature imagery, images of natural disasters, images of global warming, ecological code, multimodal construal, polycode sign making.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Байло Ю. В. 
Англійська термінологія військової справи: номінативний та структурно-семантичний аспекти / Ю. В. Байло. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному лінгвістичному дослідженню англійських термінів військової справи. Увагу зосереджено на аналізі процесів номінації військових термінів, вивченні особливостей їхньої будови та семантики з погляду сучасного термінознавства.Системно-структурний підхід та комплексна методика дослідження дали змогу визначити й схарактеризувати номінативні та структурно-семантичні особливості англійської термінології військової справи; проаналізувати термінологічні одиниці галузі з погляду їх утворення, будови та семантичних ознак. У роботі виявлено головні способи поповнення термінологічного апарату військової сфери, визначено їх продуктивність та виокремлено словотворчі моделі термінів. Особливу увагу приділено дослідженню структурних ознак термінологічних одиниць, у результаті якого здійснено структурну диференціацію термінів на монолексемні терміни, складні слова-терміни та терміни-словосполучення. Досліджено лексико-семантичні процеси синонімії, антонімії, полісемії та омонімії характерні для військової терміносистеми. Диференційовано процеси термінологізації, детермінологізації та транстермінологізації англійських термінів військової справи. Виявлено роль метафори в процесі творення англійських термінів військової справи та виокремлено моделі метафоричних переносів. Запропоновано і проаналізовано семантичну типологію метафор та особливості мотивації в англійській термінології військової справи.Ключові слова: термін, термінологія, терміносистема, військова справа, номінація, структурна модель, семантична ознака, метафора, мотивація.^UDissertation is devoted to the complex linguisticstudy of English military terms. Attention is paid to the analysis nomination processesof English military terms, and to the study of structure and meaningin present-day scientific trends.The system and structural approaches, combined with a complex methodology have been applied to characterize nominative and structural-semantic particularitiesof English military terminology; analyzed its terminological units, nomination, their structure, system and semantic features.The main ways of military terms formationhave been carried out, its productivity has been characterized and the most productive models have been distinguished. Attention has been paid to singling out and systematization of the structural peculiarities of military terms, which have been classified into three groups: one-stem terms, compound terms, and terminological word combinations.The lexical-semantic processes of synonymy, antonymy, polysemy and homonymy have been investigated. The processes of terminologisation, determinologisation and transterminologisation of English military terms have been differentiated. The role of metaphor in the process of formation English military terms has been revealed and the models of metaphorical transfers have been distinguished. The semantic types of metaphors have been singled out and the particularities of English military terms motivation have been analyzed. Key words: term, terminology, terminological system,military terminology, nomination, structural model,semantic feature, metaphor, motivation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Попов Р. А. 
Теоретико-методологічні засади розвитку автономності студентів в освітньому процесі вищого навчального закладу / Р. А. Попов. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній праці досліджуються питання розвитку автономності студентів вищих навчальних закладів (закладів вищої освіти). Поняттєво-категорійний апарат дослідження розроблено шляхом зіставлення здобутків у галузі загальної методології та методології педагогіки й аналізу особливостей освітньої діяльності студентів вищих навчальних закладів. У якості методологічної платформи використано синергетичний та компетентнісний методологічні підходи: розроблено валентно-фрактальну структуру автономності студентів, яка об'єднує чотири фрактали (полікогнітивний, інструментальний, світоглядний, кригувально-рефлексійний), що утворюються шляхом ітерації, напрям розвитку та формування елементів-складників кожного фрактала зумовлюється гносеологічною, аксіологічною та праксеолгічною валентністю. На основі висвітлення механізмів інтеріоризації знань в освітній і самоосвітній діяльності студентів розроблено концепцію розвитку автономності студентів. Концепція постає як сукупність п'яти концептуальних ідей: ідея системного комунітаризму; ідея контекстно-предметного навчання; ідея конструктивізму; ідея оптимізації й інтенсифікації навчального (освітнього) процесу; ідея неперервності та функційної повноти розвитку автономності студента. Об'єкт дослідження: освітній процес у вищій школі.Предмет дослідження: система розвитку автономності студентів вищої школи в середовищі інтеграції освітньої й самоосвітньої діяльності.Мета дослідження: обґрунтувати теоретико-методологічні засади та модель системи розвитку автономності студентів вищої школи в середовищі інтеграції освітньої й самоосвітньої діяльності.Методи дослідження: теоретичні – системний і порівняльний аналіз і синтез, класифікація й узагальнення; педагогічне (дидактичне) проєктування, моделювання та прогнозування для розроблення ефективної методики проведення формувального експерименту відповідно до предмета дослідження; емпіричні – педагогічне спостереження навчальних занять, організації самостійної роботи, проведення консультацій, організації роботи наукових і науково-методичних семінарів, бесіди й опитування, анкетування, тестування, збір незалежних експертних оцінок та характеристик, метод діагностувальних контрольних, самостійних та індивідуальних робіт, вивчення навчально-методичної документації; математичної статистики для оброблення експериментальних даних. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше:системно обґрунтовано теоретичні та методологічні засади розвитку автономності студентів в освітньому процесі вищого навчального закладу (закладу вищої освіти); модель дидактичної системи розвитку автономності студентів на основі визначення змістово-сутнісного розуміння та створення сукупності організаційно-дидактичних умов; визначено валентно-фрактальне розуміння процесу розвитку автономності студентів на засадах реалізації положень синергетичного та компетентнісного підходів у їхній контамінаційній єдності; розроблено валентно-фрактальну структуру автономності студентів як єдність конструктів-фракталів (полікогнітивний, інструментальний, світоглядний, коригувально-рефлексійний фрактал); закономірності (змістово-процесуальні; гносеологічні; психологічні; організаційно-управлінські; суспільні) і принципи: загальні і спеціальні; принципи інтеграції освітньої й самоосвітньої діяльності студентів; інноваційні технології, форми, методи, прийоми та засоби організації освітньої й самоосвітньої діяльності студентів як основи розвитку їхньої автономності. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що: обґрунтовано засоби психолого-дидактичної підтримки організації та здійснення цих видів діяльності, котрі представлено як дидактико-методичний кейс для студентів; авторський факультатив «Інтеграція освітньої й самоосвітньої діяльності студентів у вищій школі»; підготовлено навчальні посібники до навчальної дисципліни «Практичний курс основної іноземної мови (англійська)» для самостійної й індивідуальної роботи над домашнім читанням оригінальної англомовної художньої літератури; оновлені й удосконалені освітні програми (для спеціальності «035 Філологія») на засадах професійно-фахової спрямованості й самостійності студентів, навчальні й навчально-методичні матеріали до них.^UThe thesis paper researches the issues of students' autonomy development at higher educational institutions. Conceptual and categorical apparatus of the research was elaborated by correlating the achievements in the field of general methodology and the pedagogic methodology with the analysis of the peculiarities of educational activities of higher educational institutions' students. As the methodological platform were used the synergetic and competence-oriented methodological approaches: students' autonomy valence and fractural structure was developed, which unites four fractals (polycognitive, instrumental, worldview, correctional-reflexive), which emerge through the iteration of the development tendencies and formation of the composing elements of each fractal, determined by the gnoseological, axiological and praxeological valencies.Students' autonomy development concept was elaborated based on the exposure of the mechanisms of knowledge interiorization in students' educational and self-educational activities. The concept arises as the outcome of five conceptual ideas: the idea of systematic communitarianism; the idea of context-objective training; the idea of constructivism; the idea of the educational process optimization and intensification; the idea of the continuousness and functional integrity of students' autonomy development. Object of the research: educational process of a higher educational institution.Scope of the research: system of higher educational institution students' autonomy development in the environment of the educational and self-educational activities' integration.Aim of the research: to justify the theoretically-methodological patterns and model of the system of higher educational institution students' autonomy development in the environment of the educational and self-educational activities' integration.Methods of the research: theoretical – systematic and comparative analysis and synthesis, classification and generalization; pedagogical (didactic) projection, modeling and forecasting for the elaboration of an efficient technique of conducting a framework experiment in accordance with the scope of the research; empirical – pedagogical monitoring of the educational classes, organization of individual work, consulting, arrangement of scientific, research and methodological seminars, discussions and inquiries, questionnaire surveys, testing, aggregation of independent expert responses and characteristics, method of diagnostic tests, independent and individual work, research of the academic documentation; mathematical statistics for the processing of the experimental data.Academic novelty of the gained results is that this is the first time when:the theoretical and methodological grounds of students' autonomy development within the educational process of a higher educational institution (institutions offering higher education) have been systematically justified; as well as the model of the didactic system of the development of students' autonomy basing upon the determination of the content and essence understanding and creation of the conjunction of the organizationally-didactic conditions; has been defined the valence- and fractal-based understanding of the process of students' autonomy development on the principles of the implementation of the provisions of the synergy- and competencies-based approaches in their contamination unity; has been developed the valence- and fractal-based structure of students' autonomy as the unity of construct-fractals (polycognitive, instrumental, worldview, correctional-reflective fractal); regular patterns (content-procedural; gnoseological; psychological; organizationally-managerial; social) and principles: general and specific; principles of the integration of students' educational and self-educational activities; innovative technologies, forms, methods, know-hows and organizational measures for the educational and self-educational activities of students as the basis of their autonomy development.Practical significance of the gained results is that we have justified, elaborated ways of psychologically-didactic support for the organization and implementation of these kinds of activities, which have been presented as a didactic-methodic case for students; author's proper optional course “Integration of students' educational and self-educational activities at a higher school”; we have prepared textbooks for the educational subject “Practical course of the primary foreign language (English)” for independent and individual work over the home reading of the original English language fiction literature; we have renewed and upgraded educational programs (for the specialty “035 Philology”) upon the basis of the professional and specialized orientation and autonomy of students as well as the academic materials for the mentioned programs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Сазонова Я. Ю. 
Феномен страху в текстах жахів: теорія референції та смислотворення. / Я. Ю. Сазонова. — Б.м., 2019 — укp.

У роботі презентовано лінгвопрагматичний аналіз мовного втілення феномену страху в текстах жахів української й англомовної лінгвокультур. Теоретико-методологічна база дослідження уможливила аналіз вигаданого світу дискурсу жахів, особливостей референції в ньому, взаємодії об'єктів референції у вираженні відтінків базового комунікативного смислу. Теоретично доведено суб'єктність як основу смислотворення й смислосприйняття, що заґрунтовано на широкій гуманітарній і філологічній основі. Цю теорію розгорнуто в напрямі аналізу дискурсивної зумовленості референційного відбиття суб'єктів джерел страху. Обґрунтовано вплив типу референції на смислотворення й успішність комунікації за умови адекватного сприйняття адресатом інтенції автора, закладеної в референції джерела страху. Різновиди референції суб'єктів-джерел страху скласифіковано в 6 типів; встановлено дискурсивно зумовлені різновиди кореференції в текстах жахів. Відповідно до особливостей референції запропоновано розрізняти конвенційні й неконвенційні тексти жахів, які мають різне ослівлення джерела страху.^UThe work contains the linguistic pragmatic analysis of the verbal representation of the phenomenon of fear in horror texts of the Ukrainian and English-speaking lingual cultures. The work concentrates on inquiring into the relevance of subjecthood in sense creation and sense perception on the level of the author and reader's communication in horror discourse.Theoretical aspects of the work base on general scientific visions of phenomenology and hermeneutics. Philosophic-psychological basics of understanding the phenomenon of fear are defined as the main extra-lingual factor that specifies the nature of creating and perceiving the basic fictional communicative sense «fear» and its variations in texts. Linguistic pragmatics as the theoretical-methodological basis of the research allowed this approach to the analysis of the imaginary world of horror discourse, as well as the study of the specificity of reference in it, and the interaction of the objects of reference in the expression of variations of the basic communicative sense.Studies in the field of semiotics allow formulating basic statements of defining the horror discourse and the system of building texts as its examples. Following the idea that horror discourse is a blend of literary and passion discourses, we claim that it can be considered and viewed as a bearer of the communicative fictional sense «fear» in the process of author – reader communication via belles-lettres texts. Reproducibility and universal character of horror texts is the feature of their systemic nature both in the structure and in the content side. Texts of horror discourse reflect an imaginary world with horrible ontology where the subject-source of fear and its recipient are the core of the sense creation, and subject-subject relations are the way of sense creation. We also claim that at this stage of passion discourse development subjects in a horror text are distancing from each other and are identified as a subject-source of fear and a subject-recipient of fear.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Бурак М. І. 
Взаємопов'язане формування у майбутніх викладачів англійської мови професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності / М. І. Бурак. — Б.м., 2019 — укp.

Наукова новизна дослідження полягає у тому, що у ньому вперше теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено методику взаємопов'язаного формування у майбутніх викладачів англійської мови професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності.Об'єктом дослідження є процес взаємопов'язаного формування у магістрантів, майбутніх викладачів іноземних мов, професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності.Предметом– методика взаємопов'язаного формування у майбутніх викладачів англійської мови професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності.Мета роботи полягає в науково-теоретичному обґрунтуванні й розробці методики взаємопов'язаного формування у майбутніх викладачів англійської мови професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності й експериментальній перевірці її ефективності.Практичне значення одержаних результатів полягає у: здійсненні відбору навчального матеріалу та інформаційно-комунікаційних технологій, розробці комплексів вправ і завдань, укладанні методичних рекомендацій для викладачів щодо взаємопов'язаного формування у майбутніх викладачів англійської мови професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності.Визначено, що взаємопов'язане формування у майбутніх викладачів англійської мови професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності повинно здійснюватись на засадах комунікативно-діяльнісного, соціокогнітивного та інтегрованого підходів.Конкретизовано зміст взаємопов'язаного формування професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності у майбутніх викладачів англійської мови в єдності предметного та процесуального аспектів. Обґрунтовано критерії відбору навчального матеріалу (друкованих і електронних текстів, фонограм та відеофонограм). Водночас з урахуванням визначених у процесі дослідження критеріїв відбору сучасних інформаційно-комунікаційнихтехнологій зроблено висновок про доцільність використання при формуванні у майбутніх викладачів англійської мови професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності таких сервісів і програм: YouTube, GoogleHangouts, GoogleClassroom, Skype.Виділено три етапи взаємопов'язаного формування професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності у майбутніх викладачів англійської мови та запропоновано систему вправ і завдань, яка співвідноситься з виділеними етапами.Сконструйовано лінгводидактичнута тематико-часову моделівзаємопов'язаного формування у майбутніх викладачів англійської мови професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності. Обґрунтовано критерії оцінювання рівнів сформованості у майбутніх викладачів англійської мови професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності та їх кількісні показники. Результати експериментального навчання в межах дослідження виявили такі екстрачинники його ефективності: використання вебквесту як продуктивної технології формування цільових компетентностей; взаємозалежність зростання рівнів сформованості професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності.Сформульовано методичні рекомендації для викладачів щодо взаємопов'язаного формування у майбутніх викладачів англійської мови професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності. Ключові слова: майбутні викладачі англійської мови, професійно орієнтована компетентність в говорінні, інформаційно-комунікаційна компетентність, інформаційно-комунікаційні технології, вебквест, система вправ і завдань.^UThe scientific novelty of the research consists in theoretical grounding and experimental examination of methodology of integrated building of professionally oriented speaking competence and information-communicative competence of prospective teacher trainees majoring in English.The object of the research is the process of integrated building of professionally oriented speaking competence and information-communicative competence of Masters, prospective teacher trainees majoring in English.The subject of the research is the methodology of integrated building of professionally oriented speaking competence and information-communicative competenceThe aim of the research consists in scientific and theoretical grounding and elaboration of the methodology of integrated building of professionally oriented speaking competence and information-communicative competence of Masters, prospective teacher trainees majoring in English and experimental validation of its effectiveness.The practical importance of the obtained results lies in: selection of teaching materials,information and communication technologies, elaboration of the sets of exercises and assignments, development of the recommendations for English language teachers on the integrated formation of professionally oriented speaking competence and information-communicative competence of prospective teacher trainees majoring in English.It has been found out that the integrated building of professionally oriented speaking competence and information-communicative competence of prospective teacher trainees majoring in English should proceed on the principles of communicative, socio-cognitive and integrated approaches. The content of integrated building of professionally oriented speaking competence and information-communicative competence of prospective teacher trainees majoring in English in unity of objective and procedural aspects has been clarified.The selection criteria of learning material (printed and electronictexts, phonograms and digital-video recordings) have been grounded. Moreover, along with the defined selection criteria of information and communication technologies it has been stressed on the suitability of using such services and programmes as YouTube, Google Hangouts, Google Classroom, Skypeforbuilding professionally oriented speaking competence and information-communicative competence.The three stages of integrated building of professionally oriented speaking competence and information-communicative competence of prospective teacher trainees majoring in English have been outlined and the system of exercises and assignments, which corresponds to the outlined stages has been suggested. Both linguo-didactic and thematic and timemodels of integrated building of professionally oriented speaking competence and information-communicative competence of prospective teacher trainees majoring in English have been designed.The evaluation criteria of levels of professionally oriented speaking competence and information-communicative competence of prospective teacher trainees majoring in English and their quantitative indicators have been elaborated.The findings of the experimental teaching under research revealed the following extra factors of its effectiveness: the application of webquest as a productive technology of building targeted competences; interdependency of increase of levels of acquisition of professionally oriented speaking competence and information-communicative competence.The methodological recommendations for English language teachers on integrated building of professionally oriented speaking competence and information-communicative competence of prospective teacher trainees majoring in English have been presented.Key words: prospective teacher trainees majoring in English, professionally oriented speaking competence, information-communicative competence, information and communication technologies, webquest, system of exercise and assignments.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Чорній А. Л. 
Медіативні стратегії посередника у конфліктному дискурсі (на матеріалі англомовних художніх творів ХХ – ХХІ століть) / А. Л. Чорній. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена вивченню комунікативної поведінки посередника (медіатора) в сучасному англомовному художньому конфліктному дискурсі, де посередник застосовує медіативні стратегії для досягнення примирення сторін.Виявлено та вивчено специфіку реалізації іллокутивного наміру медіатора – досягти порозуміння між конфліктантами. Досліджено медіативні стратегії та тактики посередника в процесі медіації під час ініціації діалогу та під час залагодження конфлікту, що втілені через послуговування різними вербальними елементами медіативного повідомлення на граматичному, лексичному і стилістичному рівнях.Проведено зіставний аналіз процесу медіації у художніх текстах американської та британської літературна двох етапах: ініціації діалогу (МС розкриття відомостей про конфліктну ситуацію, МС дотримання принципів медіації, МС відновлювальної комунікації, МС партнерства) та залагодження конфлікту (фасилітативна МС, оцінна МС, художня МС).Ключові слова: посередник (медіатор), художній конфліктний дискурс, медіативні підходи, медіативна стратегія, комунікативна тактика, комунікативний хід, комунікативний кодекс, мовні девіації, лінгвальні засоби.^UThe research focuses on the study of the negotiator's (the mediator's) communicative behaviour in the English fictional conflict discourse. A negotiator as a third neutral party applies mediation strategies to negotiate the conflict between opposite parties in accordance with the principles, approaches and mediation stages. Flexibility of the meditative tactics depends on the individual, social and ethical peculiarities of the conflict discourse participants as well as the typology of conflict frames.The peculiarities of the six study stages from theoretical base examination of scientific problem to the key characteristics of a mediation strategy have been distinguished. Methodology of the mediation strategy topicality in English fictional conflict discourse of the XX – XXI centuries is provided.The concepts of evaluative and facilitative mediation strategies are investigated. It is defined that within the evaluative mediation approach, a mediator acts as a peacemaker between the parties via expressing his subjective attitude that is highly recommended. Facilitative strategy of mediation represents the classical approach to the mediator's activity. It is closely correlated with the mediator's neutrality as a distinguish feature of the third party in a conflict. The differences between the usage of mediation strategies in American and British linguo-cultures are identified.Key words: a negotiator (mediator), conflict discourse, meditation strategy, communicative tactics, communicative move, communicative code, speech deviation, linguistics means of verbalization, meditative approaches.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Сосніна Т. В. 
Метамовні особливості англомовного роману-антиутопії та відтворення їх у перекладі / Т. В. Сосніна. — Б.м., 2019 — укp.

Дослідження присвячене узагальненню напрацювання вітчизняних і зарубіжних учених щодо метамови в цілому та метамови англомовного роману-антиутопії зокрема. Визначено та досліджено основні характеристики метамови жанру антиутопії. Розглянуто проблему дослідження метамови роману-антиутопії, зокрема оказіональні утворення. Досліджено проблему збереження метамови оригіналу в перекладі. Систематизовано оказіональні утворення за їх вживанням у метамові романів-антиутопій, виділено основні групи та способи утворення оказіоналізмів в оригіналі та перекладах. Під час порівняльного аналізу оказіоналізмів оригіналу та їх українських, російських і німецьких перекладів виявлено способи відтворення фонетичного, граматичного, семантичного та стилістичного аспектів і перекладацьких стратегій щодо відтворення метамови англомовних романів-антиутопій.^UThe thesis summarizes the research works of Ukrainian and foreign scholars on a metalanguage in general and the metalanguage of the English dystopian novel in particular. The basic peculiarities of the metalanguage of the dystopia have been specificated and studied. The problems of studying the metalanguage in the dystopian novel and, especially, the occasional formations are analyzed. Another problem studied in the research is preserving the metalanguage of the original text in translation. The occasional formations have been systematized by their use in the metalanguage of the dystopian novels; the main groups and ways of formation of the occasionalisms in the original and translated texts have been identified. The ways of rendering phonetic, grammatical, semantic and stylistic aspects and translation strategies for reproduction of metalanguage of the English dystopian novels were defined while making the comparative analysis of the occasional words in the original texts and their Ukrainian, Russian and German translations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Тарасенко Я. В. 
Метод семантичного стиснення текстової інформації для протидії комп'ютерній лінгвістичній стеганографії / Я. В. Тарасенко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційне дослідження вирішує актуальну науково-практичну задачу підвищення ефективності протидії комп'ютерній лінгвістичній стеганографії на основі розробки та впровадження методу семантичного стиснення текстової інформації з втратами, що базується на дискурсному аналізі. Розроблено метод семантичного стиснення текстової інформації для протидії комп'ютерній лінгвістичній стеганографії, що забезпечує проведення атаки на лінгвістичну стегосистему з метою видалення стегоповідомлення шляхом семантичного стиснення тексту з урахуванням широкого спектру засобів стеганографії та початкової семантичної структури тексту. Метод забезпечує комплексний стегоаналіз текстових даних на основі дискурсного аналізу та відзначається можливістю виявлення та стиснення неосмислених текстів. Нова концепція дискурсного аналізу за допомогою інтенсіональної логіки сприяє ефективному дослідженню текстів будь-якої тематики та стилю. Методи реферування тексту та методи морфологічного і синтаксичного аналізу адаптовані для врахування можливого використання засобів стеганографії.Програмна реалізація методу доводить його ефективність для обробки великих масивів текстових даних англійською мовою. Крім того, реалізована система захисту програмного комплексу від перевантаження.Експериментальне дослідження виявило ефективність стиснення в межах від 64% для речень до 79% для осмислених текстів та 93% для неосмислених текстів. Імовірність повного видалення стегоповідомлення в середньому не нижче 98,65%. Розроблена система стегоаналізу охоплює значно ширший спектр досліджуваних елементів, порівняно з аналогами, а метод ефективно протидіє актуальним загрозам.Ключові слова: комп'ютерна лінгвістична стеганографія, семантичне стиснення тексту, текстовий стегоаналіз, автоматизований стегоаналіз, визначення осмисленості тексту, атака на лінгвістичну стегосистему, протидія комп'ютерній лінгвістичній стеганографії, лінгвістична стегосистема, комп'ютерний стегоаналіз, атака стисненням.^UThe actual scientific and practical problem of increasing the effectiveness of computer linguistic steganography countering based on the development and implementation of the method of the textual information semantic compression with loss based on discourse analysis is solved in the thesis. The method of the textual information semantic compression for counteracting computer linguistic steganography is presented. It provides an attack on the linguistic stegosystem to remove or destroy the main part of a stegomessage by semantic compression of the text, taking into account the wide range of steganography means and the initial semantic structure of the text. The method consists of five stages: automated linguistic analysis of the text, evaluating its comprehension and allocation of the basic meaning, compression, modification and formation of the final text after making changes. The method fully provides a comprehensive steganalysis of textual data on the basis of discursive analysis and is effectively allocated by the ability of meaningless and artificially generated texts detection and compression. The new concept of discursive analysis helps to study texts of any subject and style. Methods of text abstracting, on which the compression is based and methods of morphological and syntactic analysis, on which the research of discourse is based, are adapted to take into account the possible use of means of steganography. Mathematical methods of attacking the stegosystem are effectively and harmoniously combined with linguistic methods of analysis with the help of natural languages formal grammars elements and intensional logic, the peculiarities of which use determine the developed concept for discursive analysis.On the basis of the developed method, a program complex was implemented that detects the presence of the text modification traces by the means of linguistic steganography and makes changes to the text by its compression and modification without losing the semantic structure and semantic loading in order to remove the possible stegomessage. So, the automation of the text-research process is achieved in order to detect the presence of a hidden message in it. It provides a significant increase in the efficiency of textual data large arrays in English processing. The system of the software complex protection from the overload is implemented, which prevents the increase of the execution time for more than 20,000 milliseconds. The modular structure of the developed software complex allows to cover a wide range of threats and to adapt the software for specific conditions. Flexible two-stage setting allows to distribute executable functions between the subsystems and to increase the efficiency of the system depending on the required practical task.The experimental study, which proved the efficiency and effectiveness of the method and the software complex, developed on its basis, was carried out. It has been found that compression efficiency ranges from 64% for sentences to 79% for meaningful texts and 93% for meaningless texts. At the same time, the probability of the stegomessage removal on average is not lower than 98.65%. Due to the complex approach and the wide range of possible threats, the effectiveness of the attack on the stegosystem increases, although at the same time with the volume of text increasing, the probability of steganalization mistakes occurrence of the first (perception of an empty container as a filled) type and the second (perception of a filled container as an empty) type increases too. Also, the developed system of steganalysis covers a much wider spectrum of investigated elements according to the tasks of the research and provides a significantly higher index of stegoattack efficiency than in the use of similar steganalizers. Comparison with existing abstracting systems has proven the efficiency of using the developed system for steganography tasks, and also revealed a higher compression ratio of the text. The created method takes into account the available methods of textual steganography and is effective in counteracting current threats.A comprehensive approach to steganalization and compression opens up a wide range of possibilities for application of the software complex, realized by the method for solving many practical tasks of cybersecurity.Keywords: computer linguistic steganography, semantic compression of the text, textual styganalysis, automated steganalysis, determination of the textual meaningfulness, attack on the linguistic stegosystem, counteraction the computer linguistic steganography, linguistic stegosystem, computer steganalysis, attack by compression.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Грачова А. В. 
Темпоральні прислівники в різносистемних мовах: структура, семантика, функції (на м-лі англійської, італійської, української мов) / А. В. Грачова. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній праці здійснено ретроспективне дослідження мовознавчих тенденцій, пов'язаних із лексико-граматичною категоризацією слів. Конкретизовано сутність поняття «частина мови». На матеріалі трьох різносистемних мов схарактеризовано ключові механізми лексико-граматичного словесного розподілу, деталізовано національно специфічні та універсальні частиномовні розряди. Всебічному науковому оцінюванню піддано прислівниковий лексемний клас. Схарактеризовано різнорідні стратегії класифікації англійських, італійських та українських адвербативів, визначено універсальні семантичні різновиди прислівника. Витлумачено лінгвістичні терміни: «функційно-семантичне поле», «темпоральність», «час» і «дейксис». Здійснено глибинне вивчення композиційних, змістових і рольових властивостей темпоральності. Деталізовано значеннєвий і функційний статус адвербативного хрононіма. На англійськомовній, італійськомовній та українськомовній лінгвістичних базах втілено два механізми членування єдності прислівникових часових маркерів за точкою відліку й рівнем дейктичності.^UIn the dissertation a retrospective study of linguistic tendencies related to lexical-grammatical word-categorization has been carried out. There has been concretized the meaning of the notion «part of speech». On the material of three languages with different systems the key mechanisms of lexical-grammatical wordy distribution have been characterized and the nationally-specific and universal parts of speech have been detailed. The adverb lexeme class has been subjected to the comprehensive scientific assessment. There have been characterized the diverse strategies for the classification of English, Italian and Ukrainian adverbs and there have been defined the universal semantic varieties of the adverb. The linguistic terms: «functional-semantic field», «temporality», «time» and «dexis» have been interpreted. The in-depth study of compositional, content and role properties of temporality has been carried out. The semantic and functional status of the temporal adverb has been detailed. On the English, Italian and Ukrainian linguistic bases there have been implemented two mechanisms of dividing the unity of adverbial time markers by the reference point and by the level of deictic potency.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Герасимів Л. Я. 
Комунікативна ситуація звинувачення/виправдання в англомовних художніх текстах для дітей / Л. Я. Герасимів. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації висвітлено результати комунікативно-прагматичного аналізу звинувачення та виправдання у комунікативній ситуації з урахуванням екстралінгвальних факторів. У виконаному дослідженні обґрунтовано потребу вивчення звинувачення та виправдання в діалогічній єдності; змодельовано комунікативну ситуацію звинувачення/виправдання в англомовних художніх текстах для дітей; описано віковий параметр як соціопрагматичний чинник впливу на неї; проаналізовано прагматичний контекст реалізації звинувачення/виправдання в англомовних художніх текстах для дітей; визначено місце тактик звинувачення та виправдання у ряді суміжних комунікативних тактик; описано основні способи та мовні засоби їх втілення; встановлено кореляцію тактик та способів їх реалізації у ситуації з різною конфігурацією учасників; представлено способи модифікації іллокутивної сили; описано дискурсивний акт «акузатив» і «апологетив» та їх актомовленнєвий склад. Ключові слова: комунікативна ситуація звинувачення/виправдання, конфліктна взаємодія, комунікативна тактика, іллокутивна сила, дискурсивний акт, мовленнєвий акт.^UThe thesis reveals an extensive research into the issue of the communicative situation of accusation/excuse in the English literary texts for children. It is based on the theoretical and methodological foundations of the anthropocentric paradigm of modern linguistic studies enhanced by the communicative and pragmatic approach. Due to the topicality of the research the methodology integrates approaches and principles of various fields and theories of linguistic studies: sociolinguistics, communicative linguistics, pragmatics, psycholinguistics, theory of speech acts, etc. The accusation and excuse united by the stimulus-response intentional relationship are considered in a dialogical unity, because, on the one hand, they belong to social schemes of speech interaction, which are based on the social norms and principles of communication, and, on the other hand, they are implemented in a dialogue aiming at regulating interpersonal relationships in conflict interaction. The communicative situation of accusation/excuse is analyzed as a sequence of the contrary communicative reactions one of which is aimed at conflict interaction (accusation), the other one – conflict regulation (excuse). Therefore, the communicative situation of accusation/excuse is a harmonizing type of conflict interaction because, revealing distinct features of non-cooperative interaction, the participants try to harmonize communication and move to cooperative interaction. In the communicative situation of accusation/excuse speakers try to improve their communicative status by increasing their own or decreasing their opponents'. If the opponent tends to cooperative communication, he chooses excuse as a way of increasing his own communicative status as well as maintaining the status of the speaker. If he does not intend to cooperate he chooses accusation in response or refuses to provide any excuse which decreases the speaker's communicative status.Age as a social parameter of communication strongly influences the choice of verbal means, communicative strategies and tactics. Every age group has its own range of these tools. Children use simpler verbal structures, fewer strategies and tactics than adults. In opposition “child” – “adult” a child is a marked category which has a more dependant status and less communicative and behavioural freedom. Accusation and excuse are the communicative tactics implemented in the English fiction texts for children both directly and indirectly, in explicit and implicit ways. Pragmatic context analysis applies the approach offered by T.A. van Dijk and the analysis of the communicative situation performed by F. S. Batsevych. According to that, two types of context are differentiated: context 1 (before the implementation of accusation tactics) and context 2 (after implementation of accusation tactics). Accusation tactics in the English fiction texts for children is implemented directly (33%) and indirectly (67%). The most common tactics is “You are to blame” (45,7%) whereas the least common – “Your guilt is proven” (5,8%). Nine explicit accusation tactics realized indirectly are differentiated according to four parameters. The most frequent among them is the tactics “Why have you done that ” – 22,7%, the least frequent – “You influenced me” (3%). Implicit accusation tactics based on the operation of the four categories of the Cooperative Principle are not common in the English fiction texts for children: the most frequent is the tactics which exploits the Category of Relation – 43,1%.Excuse consists of two parts: confess/not confess one's guilt and justify oneself. Therefore, there are nine excuse-agreement (65,7%) and three excuse-disagreement (34,3%) tactics. Excuse intention is always verbal but cannot be expressed by conventional means. The illocutionary force of accusation and excuse can be intensified or weakened by lexical means at the level of words and methods at the level of sentences. The intensification of the illocutionary force occurs when the speaker seeks to prove that their statement is true, and the weakening of the illocutionary force makes an expression less categorical. The range and choice of the accusation and excuse tactics depend on the configuration of the participants. The communicants' status distance influences the frequency of excuse in response to accusation. In the English fiction texts for children accusation and excuse as discursive acts are composed of the following direct and indirect speech acts: representatives, directives, commissives and expressives. Key words: communicative situation of accusation/excuse, conflict interaction, communicative tactics, illocutionary force, discursive act, speech act.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Звездова О. О. 
«Де-факто» держави» на пострадянському просторі / О. О. Звездова. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено комплексному дослідженню «де-факто держав» на пострадянському просторі. Визначено основні наукові підходи до поняття, ознак і класифікації невизнаних державоподібних утворень. Охарактеризовані основні причини виникнення, етапи розвитку та сучасний стан «де-факто держав», їх відмінності від квазідержавних утворень на Сході України, які лише проголосили свою незалежність, але жодним чином її не підтверджують і не мають для цього етнічних, історичних, політичних чи економічних підстав.^UThesis provides a complex research of the “de facto states”in the post-Soviet space. The specifics of the thesis subject necessitated the involvement of a wide range of sources in Ukrainian, Russian and English language to avoid a one-sided assessment of the events. The basic scientific approaches to the concept, features and classification of unrecognized entities are determined. "De facto state" is an organized political entity, which in the process of development has acquired the powers of local authorities, has received support from the population, and has the ability to ensure the fulfillment of state functions in the territory of a certain region, over which there is an effective control over a significant period of time. The main features of state actors are internal sovereignty, the lack of external legitimacy of sovereignty, the international right of another country to "reintegrate" the relevant territory.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Вороніна Г. Р. 
Розвиток професійної перспективи старшокласників міських технологічних коледжів Англії / Г. Р. Вороніна. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено актуальній проблемі розвитку професійної перспективи старшокласників в освітньому процесі міських технологічних коледжів Англії. Шляхом теоретичного аналізу узагальнено психолого-педагогічне підґрунтя проблеми розвитку професійної перспективи англійських старшокласників; розглянуто сутність понять, якими послуговуються британські фахівці у сфері розвитку професійної перспективи старшокласників: «перспектива», «часова перспектива», «професійно орієнтоване навчання». Виокремлено й схарактеризовано структурні компоненти професійної перспективи англійських старшокласників (когнітивний, емоційно-ціннісний, довільної спонуки, діяльнісний); уточнено сутність поняття «професійна перспектива англійського старшокласника». Розкрито організаційно-методичні особливості освітнього процесу у міських технологічних коледжах Англії щодо розвитку професійної перспективи старшокласників; узагальнено форми та методи, спрямовані на розвиток професійної перспективи старшокласників у досліджуваних англійських закладах середньої освіти. На основі порівняльного аналізу проблеми розвитку професійної перспективи старшокласників в Англії та Україні розроблено рекомендації щодо використання конструктивних ідей англійського досвіду в українському освітньому середовищі.^UThe thesis presents the original research on developing career perspective of high school students of the city technology colleges in England. Based on the concepts of time perspective and career well-being the scholarly background for the issue of career perspective is outlined. The notions “perspective”, “time perspective”, “work-related learning” are characterized. Structural components of the career perspective of the English high school students (cognitive, emotional and values, voluntary prompt, activity) are determined. The organizational and methodological features of the educational process in the city technology colleges of England for developing high school students' career perspective are identified. The effective forms and methods for developing high school students' career perspective in the educational process of the city technology colleges are considered. The results of the comparative analysis on the problem of career perspective development of high school students in England and Ukraine are presented, the recommendations on the implementation of constructive ideas of the English experience in educational environment of Ukraine are provided.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Мигалець О. І. 
Лексико-семантична група «Конфліктні дії»: системно-структурний підхід (на матеріалі української та англійської мов) / О. І. Мигалець. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному дослідженню лексико-семантичної групи «Конфліктні дії» в українській та англійській мовах із застосуванням системно-структурного підходу (у прикладному та лексикографічному вимірах). У дисертаційній роботі вперше запропоновано й науково обґрунтовано системно-структурний підхід до вивчення лексико-семантичної групи «Конфліктні дії» в українській та англійській мовах, що базується на поєднанні лінгвістичних методів дослідження з формалізованим аналізом лексичної семантики. Укладено картотеку слів на позначення конфліктних дій у двох далекоспоріднених мовах (українській та англійській); скласифіковано дієслова за кількісним і якісним критеріями; розкрито їхню семантичну структуру; здійснено матричне моделювання лексико-семантичної групи «Конфліктні дії» у досліджуваних мовах, що розкриває співвідношення слів та їхніх значень і представляє системно-структурну організацію фрагмента лексики на позначення конфліктних дій. Проведено класифікацію лексичних одиниць за ступенем полісемії на групи, а також їхніх лексичних значень на підмножини за ступенем їхньої функціональності; визначено спільні та відмінні риси лексико-семантичної групи «Конфліктні дії» в досліджуваних мовах; визначено місце й роль кожного з елементів лексико-семантичної групи в семантичному просторі української та англійської мов і зв'язки між ними.^UThe given thesis focuses on system and structural approach in applied and lexicographical dimensions to the complex research of the lexico-semantic group “Conflict actions” in Ukrainian and English. The dissertation elaborates and scientifically substantiates the system and structural approach to the study of the lexico-semantic group “Conflict actions” in Ukrainian and English based on combining linguistic methods of research with the formalized analysis of lexical semantics. A card index of the words denoting conflict actions in two distantly related languages (Ukrainian and English) has been compiled; the classification of the verbs according to quantitative and qualitative criteria has been made; their semantic structure has been defined; matrix modelling of lexico-semantic group “Conflict actions” which presents correlations between lexical units and their meanings, and reveals the system and structural organization of lexis denoting conflict actions has been performed. The classification of lexical units into groups according to the degree of their polysemy as well as their lexical meanings into subsey due to the degree of their functionality has been carried out; the common and distinctive features of lexico-semantic group “Conflict actions” in the languages under study have been defined; the position and role of each element of the lexico-semantic group in English and Ukrainian as well as the types of relations between them have been determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського