Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Тематичний інтернет-навігатор (2)Реферативна база даних (1)
Пошуковий запит: (<.>K=ЦЕНТР»<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
1.

Демченко М. О. 
Формування методичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти засобами електронних освітніх ресурсів. / М. О. Демченко. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено проблемі формування методичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти засобами електронних освітніх ресурсів.Наукова новизна дисертаційного дослідження полягає в тому, що: – уперше розроблено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено технологію формування методичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти засобами електронних освітніх ресурсів, що містить взаємоповʼязані структурні блоки (цільовий, теоретичний, організаційно-змістовний, результативний), ґрунтується на методологічних підходах (системний, компетентнісний, діяльнісний, особистісно-орієнтований, гуманістичний, інформаційний), принципах (загальнодидактичні: науковості, системності й послідовності, доступності, зв'язку навчання з дійсністю, свідомості й активності, зворотного зв'язку, сучасності; спеціальні: неперервності, комунікативної взаємодії, відкритості освітнього середовища, інформаційної безпеки, інтерактивності, мультимедійності, методичного консультування) і педагогічних умовах (формування позитивної мотивації до оволодіння майбутньою професією; створення сприятливого освітнього середовища для розробки й використання студентами електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності; оновлення змісту методів та засобів фахової підготовки майбутніх вихователів);– визначено структурні компоненти (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивний), критерії, показники (мотиваційно-ціннісний: наявність у студентів мотивації до навчання за обраною спеціальністю; усвідомлення цінності професії вихователя закладів дошкільної освіти; наявність у студентів мотивації на успіх у професійній діяльності; інформаційний: наявність у студентів теоретичних знань у галузі дошкільної педагогіки й дитячої психології; оперування основними положеннями державних документів, програм навчання і виховання дітей дошкільного віку; знання студентами сутності методичної роботи в закладі дошкільної освіти; діяльнісно-поведінковий: спрямованість на вирішення професійних завдань; уміння використовувати в професійній діяльності електронні освітні ресурси; уміння створювати та використовувати авторські електронні освітні ресурси; оцінний: прагнення до самоаналізу власної професійної діяльності; до безперервної самоосвіти, самовдосконалення; до самоуправління й самоорганізації в професійній діяльності) і схарактеризовано три рівні (високий, середній, низький) сформованості методичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти;– удосконалено діагностувальну базу для визначення рівнів сформованості методичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти;– уточнено понятійний апарат дослідження, зокрема поняття «методична компетентність вихователя закладу дошкільної освіти», «електронні освітні ресурси», «ресурсний центр», «освітній блог»;– подальшого розвитку набули уявлення про особливості використання електронних освітніх ресурсів, оновлення форм, методів і засобів фахової підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти.У першому розділі «Теоретичні основи формування методичної компетентності майбутніх вихователів ЗДО засобами електронних освітніх ресурсів» здійснено теоретичний аналіз наукових досліджень з визначення сутності й структури методичної компетентності майбутніх вихователів, використання електронних освітніх ресурсів у підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. У другому розділі «Теоретичне обґрунтування технології формування методичної компетентності майбутніх вихователів ЗДО» проаналізовано нормативно-правові засади підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. У третьому розділі «Експериментальна перевірка технології формування методичної компетентності майбутніх вихователів ЗДО» представлено перебіг експериментального впровадження технології формування методичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти засобами електронних освітніх ресурсів.Результати дослідження можуть бути використані викладачами педагогічних закладів вищої освіти у процесі підготовки майбутніх вихователів ЗДО; студентами під час проходження педагогічної практики; у системі післядипломної освіти для підвищення кваліфікації дошкільних працівників; у самоосвітній діяльності студентів.^UThe thesis analyzes the problem of forming the methodical competence of future nursery teachers of institutions of preschool education using electronic educational resources. The scientific novelty of the thesis research is in the following: ‒ for the first time it is developed, theoretically substantiated and experimentally tested the technology for forming the methodical competence of future nursery teachers of institutions of preschool education using electronic educational resources which includes the interconnected structural blocks (targeted, theoretical, organizational-content, effective) in which the methodological approaches are specified (systematic, competence, activity, personality-oriented, humanistic, information), principles (general-didactic: of scientific character, systemacity and consistency, accessibility, connection of learning with life, consciousness and activities, of feedback, modernity; special: continuity, communicative interaction, openness of the educational environment, information security, interactivity, multimediality, methodological consulting) and pedagogical conditions (forming positive motivation to master the future profession; creating a favourable educational environment for the development and use of electronic educational resources by students in their professional activities; updating the content of methods and means of professional training of future nursery teachers); ‒ it is determined the structural components (motivational, cognitive, activity, reflexive), criteria, indicators (motivational-value: students' having motivation to study in the chosen specialty; students' being aware of the value of the profession of nursery teachers of institutions of preschool education; students' having motivation to succeed in their professional activities; information: students' having theoretical knowledge in the field of preschool pedagogy and child psychology; students' knowing the state documents, programs of education and upbringing of preschool children; students' knowing the essence of methodical work at institutions of preschool education; activity-behavioural: students' focusing on solving professional problems; the ability to use electronic educational resources in their professional activities; the ability to create and use authors' electronic educational resources; assessing: the desire for self-analysis of their own professional activities; students' striving for continuous self-education, self-improvement; the desire for self-management and self-organization in their professional activities) and the three levels (high, average, low) of the formation of methodical competence of future nursery teachers of institutions of preschool education are characterized; ‒ it is improved the diagnostic base for determining the levels of formation of methodical competence of future nursery teachers of institutions of preschool education; ‒ it is clarified the conceptual apparatus of the research, in particular, the notions of «methodical competence of a nursery teacher of the institution of preschool education», «electronic educational resources», «resource centre», «educational blog»; ‒ the ideas about the peculiarities of using electronic educational resources, updating the forms, methods, and means of professional training of future nursery teachers of institutions of preschool education have acquired further development. In the first chapter «Theoretical Fundamentals of Forming the Methodical Competence of Future Nursery Teachers of Institutions of Preschool Education (IPE) Using Electronic Educational Resources» the theoretical analysis of scientific studies concerning the determination of the essence and structure of the methodical competence of future nursery teachers, the use of electronic educational resources when training future nursery teachers of institutions of preschool education has been presented. In the second chapter «Theoretical Substantiation of the Technology for Forming the Methodical Competence of Future Nursery Teachers of the IPE» the normative-legal bases of training of future nursery teachers of institutions of preschool education are analyzed. In the third chapter «Experimental Testing of the Technology for Forming the Methodical Competence of Future Nursery Teachers of the IPE» the course of the experimental implementation of the technology for forming the methodical competence of future nursery teachers of institutions of preschool education using electronic educational resources is presented.The results of the study can be used by lecturers of pedagogical institutions of higher education in the process of training future nursery teachers of the IPE; by students during their pedagogical practice; in the system of post-qualifying education in the process of professional advanced training of preschool employees; in students' self-educational activities.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Абдулін М. З. 
Розроблення теплофізичних засад технологій спалювання палив із застосуванням струменево-нішових систем / М. З. Абдулін. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розвитку нових прогресивних технологій спалювання палива на основі струменево-нішових систем. Для розробки теплофізичних основ даних технологій проведено комплекс експериментальних досліджень всіх аспектів робочого процесу як струменево нішової модуля, так і системи таких модулів в ізотермічних умовах і за горінням (розподіл пального, сумішоутворення, підпал, вигорання та формування необхідних полів швидкості, температур та концентрацій). Показано, шо струменево-нішовий модуль забезпечує ефективність всіх стадій робочого процесу ПП. Ідентичність характеристик процесів горіння за окремими модульними системами є основою для реалізації модульного принципу конструювання ПП зі струменево-нішовими системами. На основі CFD моделювання для розроблення ПП виконаний комплекс досліджень теплообміну та аеродинаміки у спеціальних системах їх «самоохолодження» паливом. За результатами виконаних досліджень розроблені технічні рішення і ефективні конструкції ПП. Сертифіковано більше 100 типів і моделей розроблених ПП в ДП «Сертифікаційний дослідницький центр». Отримано право встановлення розроблених ПП на котлах Монастирищенського, Бійського, Дорогобужського та інших котельних заводів. ПП на основі СНТ забезпечує: розпал вогнетехнічного об'єкта щодо тиску газу 1-2 мм вод. ст., високий рівень ККД у всьому робочому діапазоні, коеф. робочого регулювання Кр>10, гідравлічний опір за трактом окиснювача у 2-3 рази менший ніж у традиційних ПП, широкий діапазон стійкої роботи за надлишком повітря α=0,7-100. Результати роботи впроваджені більш ніж на 1000 ВО, печах, сушарках, підігрівачах, та ін.) в Україні, Білорусі, Росії, Польщі, Казахстані. Широкомасштабний досвід експлуатації ВО з пальниками СНТ показав, що модернізація строк окупності, модернізації за рахунок економії газу та електроенергії становить 0,5-1,5 року.^UThe dissertation is devoted to the development of new advanced technologies of fuel combustion on the basis of jet - niche systems. For the development of thermophysical bases of these technologies, a complex of experimental studies of all aspects of the workflow of both the niche jet module and the system of such modules in isothermal conditions and during combustion (distribution of fuel, mixture formation, arson, combustion and formation of necessary fields of speed, temperatures and concentrations) was carried out. It is shown that the jet-niche module ensures the efficiency of all stages of the workflow of the burner device. The identity of the characteristics of combustion processes for individual modular systems is the basis for the implementation of the modular principle of designing burner devices with jet-niche systems. On the basis of CFD modeling for the development of burners, a complex of studies of heat exchange and aerodynamics in special systems of their «self-cooling» by fuel was performed. According to the results of the performed researches, technical solutions and effective designs of the PP have been developed. More than 100 types and models of PP developed in SE «Certification Research Center» have been certified. The right to install the developed burners on the boilers of Monastyryshchensky, Biysky, Dorohobuzhsky and other boiler plants has been obtained. Jet-niche-technology based burners provides: the ignition of a fire-fighting object at a gas pressure of 1-2 mm of water. Art., high efficiency in the entire working range, coefficient working regulationKp> 10, the engraved resistance along the oxidant path is 2-3 times less than in traditional burnes, a wide range of steady work on excess air α = 0.7-100. The results of the work have been implemented at more than 1000 refractory objects: boilers, furnaces, dryers, heaters, etc.) in Ukraine, Belarus, Russia, Poland, Kazakhstan. The wide-ranging experience of operatingfire engineering facilities with jet-niche burners has shown that the payback periods of modernization, by saving gas and electricity is 0.5-1.5 years.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Карпенко Ю. М. 
Формування готовності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності в реабілітаційних центрах / Ю. М. Карпенко. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії у закладах вищої освіти. Мета дослідження полягає у розробці, теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності моделі формування готовності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності в реабілітаційних центрах. Наукова новизна і теоретичне значення одержаних результатів дослідження полягає у тому, що: вперше розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено модель формування готовності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності в реабілітаційних центрах, що складається з цільового, теоретико-методологічного, процесуального й критеріально-оцінювального блоків, базується на методологічних підходах та принципах, описує форми, методи, засоби й етапи; обґрунтовано педагогічні умови ефективної реалізації моделі формування готовності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності в реабілітаційних центрах (оновлення змісту професійно-орієнтовних дисциплін з урахуванням специфіки професійної діяльності в реабілітаційних центрах; використання інноваційних технологій в освітньому процесі; інтеграція теоретичної та практичної підготовки у процесі проведення практик у реабілітаційних центрах); визначено критерії (мотиваційний, інформаційно-когнітивний, операційний, професійно-особистісний), показники та рівні (низький, середній, високий) сформованості готовності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності в реабілітаційних центрах і розкрито діагностичний інструментарій їх вимірювання; уточнено сутність понять «реабілітаційний центр», «готовність майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності в реабілітаційних центрах» та «формування готовності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності в реабілітаційних центрах»; виявлено структурні компоненти готовності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності в реабілітаційних центрах (мотиваційно-ціннісний, пізнавальний, діяльнісно-практичний, особистісний).^UObject of study – professional training of future specialists in physical therapy, occupational therapy in higher education institutions. The purpose of the study is to develop, theoretically substantiate and experimentally test the effectiveness of the model of forming the readiness of future specialists in physical therapy, occupational therapy for professional activities in rehabilitation centers. The scientific novelty and theoretical significance is that for the first time the model of formation of readiness of future specialists in physical therapy, occupational therapy for professional activity in rehabilitation centers is developed, theoretically substantiated and experimentally tested. This model consists of purpose, theoretical and methodological, procedural and criterion-evaluation blocks, is based on methodological approaches and principles, describes the forms, methods, means and stages. Pedagogical conditions of effective implementation of the model of formation of readiness of future specialists in physical therapy, occupational therapy for professional activity in rehabilitation centers (updating the content of professional-oriented disciplines taking into account the specifics of professional activity in rehabilitation centers; the using of innovative technologies in the educational process) level of higher education in the field of knowledge 22 "Health" specialty 227 "Physical therapy, occupational therapy"; integration of theoretical and practical training in the process of internships in rehabilitation centers) are justified. Criteria (motivational, information-cognitive, operational, professional-personal), indicators and levels (low, medium, high) of readiness of future specialists in physical therapy, occupational therapy for professional activity in rehabilitation centers and diagnostic tools for their measurement are revealed. The essence of the concepts «rehabilitation center», «readiness of future specialists in physical therapy, occupational therapy for professional activities in rehabilitation centers» and «the formation of readiness of future specialists in physical therapy, occupational therapy to professional activity in rehabilitation centers» is specified. The structural components of readiness of future specialists in physical therapy, occupational therapy for professional activity in rehabilitation centers (motivational-value, cognitive, activity-practical, personal) are revealed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Даншина С. Ю. 
Методологічні основи створення системного проєктно-орієнтованого управління розвитком високотехнологічних підприємств / С. Ю. Даншина. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження – процеси управління проєктами розвитку високотехнологічних підприємств (ВТП); Мета дослідження – підвищення ефективності управління ВТП шляхом використання методології системного проєктного управління розвитком; методи дослідження – системного й інтелектуального аналізу, функціонального, системного, комп'ютерного моделювання, теорії ймовірностей і теорії корисності, регулярні схеми системних моделей, теоретико-множинне подання, методи повнофакторного експерименту, цілочислової та багатокритеріальної оптимізації, багатоагентного моделювання; результати – методологічні основи, моделі та методи формують науково-методичну базу для створення системного проєктно-орієнтованого управління розвитком ВТП, дають змогу підвищити їх конкурентоспроможність шляхом скорочення часу на планування та зменшення витрат на реалізацію проєктів розвитку, часу на розроблення методичного забезпечення проєктно-орієнтованого управління розвитком за допомогою інформаційних технологій, постійного вдосконалення знань проєктних команд і накопичення успішного практичного досвіду в управлінні ВТП; новизна – вперше розроблено методологічні основи створення проєктно-орієнтованого управління розвитком ВТП шляхом системного моделювання управління; вперше розроблено концептуальну і функціональну моделі системного проєктно-орієнтованого управління розвитком ВТП, що дає змогу враховувати складні зв'язки проєктів у корпоративному управлінні; вперше розроблено метод вибору напрямку розвитку при реформуванні ВТП в умовах обмежених ресурсів підприємства; удосконалено модель технічного забезпечення комунікаційних взаємодій при управлінні проєктом розвитку в середовищі віртуального проєктного офісу; дістало подальшого розвитку системне управління проєктами, що дає змогу формалізувати цілі, функції, організаційну структуру та поєднує різні складові для забезпечення ефективності управління розвитком; дістало подальшого розвитку науково-методичне забезпечення процесів управління матеріальними ресурсами проєктів розвитку, що враховує динаміку зміни запасів в умовах існуючого попиту на ринку, прогнозує необхідну кількість матеріальних ресурсів для проєкту розвитку та дозволяє сформувати логістичну інфраструктуру для виконання проєкту в умовах обмежених можливостей; ступінь впровадження – впроваджено у Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційній інститут»; у ТОВ «НВП “Терравіатех”»; у ТОВ «ТСОФТ»; на НВП «Навігаційно-геодезичний центр»; галузь – проєкти розвитку підприємств високотехнологічної галузі.^UObject of research - processes of managing projects for the development of high-tech enterprises (HTE); the aim of research - to improve the efficiency of management of HTE by using the methodology of systemic project-oriented development management; research methods - methods of system and intellectual analysis, functional, system, computer modeling, probability theory and utility theory, regular schemes of system models, set-theoretic representation, methods of full factorial experiment, integer and multicriteria optimization, multiagent-based modeling; results - scientific and methodological base was formed for the creation of a systematic project-oriented management of the development of HTE. This makes it possible to increase their competitiveness by reducing planning time, reducing costs for the implementation of development projects, time for developing methodological support for project-oriented development management using information technologies, constantly improving the knowledge of project teams and accumulating successful practical experience in managing of HTE; novelty – for the first time, methodological foundations for creation of project-oriented management of the development of HTE through systemic modeling of management; for the first time, a conceptual and functional models of systemic project-oriented management of the development of HTE, which allows taking into account the complex relationships of projects in corporate management; for the first time, a method of choosing the direction of development when reforming the HTE in conditions of limited enterprise resources; improved the model of the process of communication interaction in the environment of a virtual project office; developed the method for estimating the results of forecasting the need in project resources; developed structural and process models based on the decomposition of the project management structure and process of the development of HTE, which allow to combine and formalize the goals, functions, process and organizational structure; developed the method for determining the level of the target stock, which makes it possible to take into account the dynamics of its change in the conditions of existing demand on the market for the consumption of high-tech products; a method of forming a distributed organizational structure for managing a development project based on multi-criteria optimization of its logistics infrastructure; implementation – the results were implemented at the National Aerospace University named after N. Zhukovsky "Kharkiv Aviation Institute", Scientific and Production Enterprise "Terraviatech", "TSOFT", Scientific Production Enterprise "Navigation and Geodetic Center"; industry - high-tech enterprises development projects.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Герасимчук У. С. 
Клініко-патогенетичне значення галаніну та адіпонутріну у хворих на гіпертонічну хворобу в поєднанні з ожирінням: автореферат дис. ... д.філософ : 222 / У. С. Герасимчук. — Б.м., 2023 — укp.

Гіпертонічна хвороба (ГХ) на сьогодні є одним з найбільш часто зустрічаємих серцево-судинних захворювань (ССЗ), більш того, підвищений артеріальний тиск (АТ) є основним фактором розвитку серцево-судинних ускладнень і передчасної смерті в Європі й у світі. Згідно з офіційною статистикою, загальна поширеність ГХ в Європі серед дорослих осіб становить 30 ‒ 45%. В Україні в порівнянні з Європою поширеність ГХ становить 34 968 хворих на 100 тис. населення. Пацієнти з ГХ, як правило, мають одну, а частіше кілька супутніх патологій. Однією з основних причин цієї тенденції є поширеність ожиріння, яка стає одним із провідних факторів ризику підвищення АТ. Поширеність ожиріння неухильно зростає і в Україні. Останнім часом основна увага науковців зосереджена на вивченні адипокінів за умов надмірної маси тіла та ожиріння оскільки, можливо, порушення адипокінового обміну є одним з ключових процесів у розвитку ГХ.У зв’язку з цим була визначена наступна мета нашого дослідження: удосконалити діагностику, лікування та прогнозування перебігу ГХ за супутнього ожиріння на підставі вивчення патогенетичної ролі галаніну й адіпонутріну та встановити їх зв`язки з порушеннями ліпідного та вуглеводного обмінів шляхом комплексного оцінювання вищезазначених показників.Проведено комплексне обстеження 107 хворих на ГХ, які знаходились на стаціонарному лікуванні в Комунальному некомерційному підприємстві «Міська клінічна лікарня № 27» Харківської міської ради, яка є базовим лікувальним закладом кафедри внутрішньої медицини № 2, клінічної імунології та алергології імені академіка Л.Т. Малої Харківського національного медичного університету МОЗ України. Серед них 67  з діагнозом гіпертонічна хвороба з супутнім ожирінням та 40 без ожиріння. Відповідно до мети та задач дослідження усі пацієнти були поділені на підгрупи залежно від коморбідності. Вік пацієнтів в обстеженій виборці складав від 32 до 79 років (середній вік 58,6 ± 9,88 років). Контрольну групу склали 20 практично здорових осіб. Середній вік практично здорових осіб склав 45,6 ± 13,2 років (від 22 до 62 років). Серед них чоловіків ‒ 10 (50 %), жінок ‒ 10 (50 %). Таким чином, наукова новизна полягає у встановленні взаємообтяжливого впливу ГХ та ожиріння на підставі комплексного клініко-лабораторного та інструментального дослідження. Зокрема, розширені наукові дані відносно патогенетичної ролі адипокінів (GAL та ADPN) у взаємозв'язку з порушеннями вуглеводного та ліпідного обмінів, структурно-функціональними змінами міокарда у хворих на ГХ в поєднанні з ожирінням. Прaктичне знaчення одержaних результaтів полягає в тому, що визначення сироваткових рівнів GAL та ADPN у хворих на ГХ та ожиріння сприятиме оптимізації діагностики коморбідності і дозволяє лікарю-терапевту, кардіологу у практичній роботі підвищити якість прогнозу. Результати проведеного дослідження вказують на потребу контролю показників вуглеводного, ліпідного та адипокінового обмінів у вигляді GAL та ADPN і з врахуванням маси тіла пацієнтів, оскільки встановлено, що за умов ожиріння перебіг ГХ асоційовано з більш тривалим і важким перебігом, що може використовуватися закладами практичної охорони здоров’я з метою удосконалення діагностики. Із метою підвищення ефективності лікування, враховуючи позитивний вплив на гуморальні та метаболічні показники, у хворих на ГХ та ожиріння перевагу слід надавати призначенню комбінації валсартану та гідрохлортіазиду у якості антигіпертензивної терапії. Здобувачкою особисто обґрунтована актуальність поставленого питання для вивчення та обран науковий напрямок її дослідження, визначена мета, сформульовані завдання дослідження, здійснений патентно-інформаційний пошук, розроблений план та методологія дослідження. Авторкою проведений клінічний етап дослідження, який містив у собі добір хворих згідно критеріям включення та виключення, комплексне клінічне обстеження хворих із використанням загально-клінічних, інструментальних та лабораторних методів дослідження. Дисертанткою особисто створена електронна база даних, проведена статистична обробка, проаналізовані й узагальнені отримані результати. Здобувачкою оцінено динаміку вивчаємих показників на тлі проведеного лікування, власноруч написані всі розділи дисертаційної роботи. На основі даних, отриманих у ході дослідження, сформульовані висновки та розроблені практичні рекомендації, впроваджено результати дослідження в практичну роботу закладів охорони здоров’я та навчальний процес, підготовлена та оформлена дисертаційна робота до друку.Основні положення та висновки дисертаційної роботи впроваджено в практичну діяльність лікувально-профілактичних закладів України: кардіологічного відділення КНП «Івано-Франківський обласний клінічний кардіологічний центр» Івано-Франківської обласної ради, кардіологічного відділення КНП ЛОР «Львівська обласна клінічна лікарня».^UToday, hypertension is one of the most common cardiovascular diseases (CVD), moreover, high blood pressure (BP) is becoming the main factor in the development of cardiovascular complications and premature death in Europe and the world. According to official statistics, the overall prevalence of hypertension in Europe among adults is 30 - 45%. In Ukraine, compared to Europe, the prevalence of hypertension is 34 968 patients per 100 000 population. Patients with hypertension, as a rule, have one, and more often several accompanying pathologies. One of the main reasons for this trend is the prevalence of obesity, which is becoming one of the leading risk factors for increased blood pressure. The prevalence of obesity is steadily increasing in Ukraine as well. Recently, the main attention of scientists has been focused on the study of adipokines in conditions of overweight and obesity, since it is possible that a violation of adipokine metabolism is one of the key processes in the development of hypertension.In this regard, the following aim of our research was determined: to improve the diagnosis, treatment and forecasting of the course of hypertension with accompanying obesity based on the study of the pathogenetic role of galanin and adiponutrin and to establish their relationship with disorders of lipid and carbohydrate metabolism through a comprehensive assessment of the above indicators.A comprehensive examination of 107 patients with hypertension, who were receiving inpatient treatment at the Communal non-profit enterprise "City Clinical Hospital № 27" of the Kharkiv City Council, which is a basic medical institution, was conducted Department of Internal Medicine № 2, Clinical іmmunology and аllergology named after аcademician L.T. Malaya Kharkiv National Medical University, Ministry of Health of Ukraine. Among them, 67 were diagnosed with hypertension with accompanying obesity and 40 without obesity. According to the purpose and objectives of the study, all patients were divided into subgroups depending on comorbidity. The age of patients in the examined sample ranged from 32 to 79 years (average age 58,6 ± 9,88 years). The control group consisted of 20 practically healthy people. The average age of practically healthy persons was 45,6 ± 13,2 years (from 22 to 62 years). Among them there are 10 (50%) men and 10 (50%) women.Thus, the scientific novelty consists in establishing the mutually aggravating influence of hypertension and obesity on the basis of complex clinical-laboratory and instrumental research. In particular, scientific data regarding the pathogenetic role of adipokines (GAL and ADPN) in relation to carbohydrate and lipid metabolism disorders, structural and functional changes of the myocardium in patients with hypertension in combination with obesity have been expanded. The practical significance of the obtained results is that the determination of serum levels of GAL and ADPN in patients with hypertension and obesity will contribute to the optimization of diagnosis of comorbidity and allows the treating physician, cardiologist to improve the quality of prognosis in practical work. The acquirer personally substantiated the relevance of the question for study and selected the scientific direction of its research, determined the aim, formulated research tasks, carried out a patent and information search, developed a research plan and methodology. The author conducted the clinical stage of the study, which included the selection of patients according to inclusion and exclusion criteria, a comprehensive clinical examination of patients using general clinical, instrumental and laboratory research methods. The dissertation student personally created an electronic database, carried out statistical processing, analyzed and summarized the obtained results. The recipient evaluated the dynamics of the studied indicators against the background of the treatment, all sections of the dissertation were written by his own hand. Based on the data obtained during the research, conclusions were formulated and practical recommendations were developed, the results of the research were implemented in the practical work of health care institutions and the educational process, a dissertation work was prepared and designed for publication.The main provisions and conclusions of the dissertation work were implemented in the practical activities of medical and preventive institutions of Ukraine: the cardiology department of the Communal Non-Profit Enterprise "Ivano-Frankivsk Regional Clinical Cardiology Center" of the Ivano-Frankivsk Regional Council, the cardiology department of the Communal Non-Profit Enterprise Lviv Regional Council "Lviv Regional Clinical Hospital".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Самусєва А. А. 
Індивідуалізація тактики лікування хворих на тричі негативний рак молочної залози: автореферат дис. ... д.філософ : 222 / А. А. Самусєва. — Б.м., 2023 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Лященко В. М. 
Формування професійної компетентності фахівців інклюзивно-ресурсних центрів в умовах післядипломної освіти: автореферат дис. ... д.філософ : 015 / В. М. Лященко. — Б.м., 2023 — укp.

Дослідження присвячено формуванню професійної компетентності фахівців інклюзивно-ресурсних центрів в умовах післядипломної освіти.Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: – уперше обґрунтовано теоретичні й методичні засади формування професійної компетентності фахівців інклюзивно-ресурсних центрів в умовах післядипломної освіти; змодельовано систему формування професійної компетентності фахівців інклюзивно-ресурсних центрів в умовах післядипломної освіти; оновлено зміст освітніх програм із курсів підвищення кваліфікації фахівців інклюзивно-ресурсних центрів; поєднано традиційні та інноваційні форми й методи навчання цієї категорії педагогічних працівників; – удосконалено зміст базових понять («компетентність», «професійна компетентність», «інклюзивно-ресурсний центр», «фахівець інклюзивноресурсного центру», «післядипломна освіта»); методику й діагностичний інструментарій формування професійної компетентності фахівців інклюзивно-ресурсних центрів; зміст поняття «професійна компетентність фахівців інклюзивно-ресурсних центрів» як інтегральної характеристики, що ґрунтована на професійних знаннях, уміннях і навичках, а також особистісних якостях, необхідних для реалізації діагностичного, психологопедагогічного, корекційно-розвивального, консультативного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, їхніх батьків і педагогів у закладах освіти; доведено, що професійна компетентність фахівців інклюзивноресурсних центрів виявляється в здатності до ефективної професійної комунікації та взаємодії з учасниками освітнього процесу, а також із членами команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП; – набули подальшого розвитку компоненти (мотиваційно-ціннісний, корекційно-педагогічний, діагностико-аналітичний), критерії (особистісний, практично-діяльнісний, моніторинговий), показники сформованості компонентів за критеріями (мотиваційно-ціннісний компонент: мотивація та інтерес до роботи з дітьми з ООП; пропаганда цінностей інклюзивної освіти під час проведення корекційно-розвиткової роботи; особистісні та професійно значущі якості для корекційно-розвивальної роботи з дітьми з ООП; корекційно-педагогічний компонент: наявність професійних знань із педагогіки, вікової та педагогічної психології, ІКТ; наявність професійних знань із корекційної педагогіки, її галузей, реабілітології, спецпсихології, нейрофізіології, медицини, лікувальної педагогіки; сформованість спеціальних умінь; діагностико-аналітичний компонент: діагностика й комплексне оцінювання розвитку дитини, провадження консультативної діяльності; ведення документації ІРЦ у межах професійної діяльності; моніторинг динаміки розвитку дитини; рівні (високий, середній, низький) сформованості професійної компетентності фахівців інклюзивно-ресурсних центрів; науково-методичне забезпечення формування професійної компетентності фахівців інклюзивно-ресурсних центрів в умовах післядипломної освіти.Практичне значення одержаних результатів полягає в розробленні, оновленні, удосконаленні й упровадженні в процес післядипломної підготовки фахівців інклюзивно-ресурсних центрів: – освітніх програм із курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо інклюзивної освіти; учителів спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів, сурдопедагогів, тифлопедагогів, корекційних психопедагогів (олігофренопедагогів), логопедів, практичних психологів і соціальних педагогів; – комплексної програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників (асистентів учителя закладів загальної середньої освіти); – освітньої програми короткотривалих курсів підвищення кваліфікації «Технології створення корекційно-розвиткових програм» для практичних психологів закладів загальної середньої освіти; – програм тематичних спецкурсів: «Організація інклюзивної освіти як складник «Нової української школи», «Інклюзивна освіта: перші кроки в роботі з «особливими дітьми», «Орієнтація на потреби учня в умовах інклюзивної освіти», «Організація освітнього процесу в інклюзивному класі в умовах дистанційного та змішаного навчання», «Особливості роботи з соціально дезадаптованими дітьми», «Організаційно-педагогічні умови впровадження інклюзивної освіти», «Основи корекційної педагогіки», «Моделювання корекційної роботи логопеда», «Корекційно-розвивальна робота в разі аутизму», «Організація інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти: нагальні питання», «Навички кризового консультування та розвиток психосоціальної стійкості до стресу в дітей»; для асистентів учителів закладів загальної середньої освіти «Організація освітнього процесу в інклюзивному класі в умовах дистанційного та змішаного навчання», «Технологія організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах»; «Психолого-педагогічний супровід дітей з труднощами в навчанні в умовах спеціальної та інклюзивної освіти».^UThe dissertation is devoted to the specialists of inclusive resource centers’ professional competence formation in the conditions of postgraduate education. The scientific novelty of the results of the study is that for the first time: the theoretical and methodical bases of inclusive resource centers specialists professional competence formation in the conditions of postgraduate education are proved; the system of inclusive resource centers specialists professional competence formation in the conditions of postgraduate education; the system of inclusive resource centers specialists professional competence formation in the conditions of postgraduate education is modeled; updating the content of educational programs of advanced training courses for specialists of inclusive resource centers; combination of traditional and innovative forms and methods of teaching this category of educators; the content of basic concepts («competence», «professional competence», «inclusive resource center», «inclusive resource center specialist», «postgraduate education») were improved; methods and diagnostic tools for the inclusive resource centers specialists professional competence formation; the content of the concept of «professional competence of specialists of inclusive resource centers» as an integral characteristic based on the availability of professional knowledge, skills and abilities, as well as personal qualities in the implementation of diagnostic, psychological and pedagogical, correctional and developmental, counseling support for children with special educational needs, their parents and teachers in educational institutions, and manifests itself in the ability to communicate and interact effectively with participants in the educational process and also with members of the team of psychological and pedagogical support of a child with SEN. components (motivational-value, correctional-pedagogical, diagnosticanalytical), criteria (personal, practical-activity, monitoring), indicators of component formation according to the relevant criteria (motivational and value component: 1) motivation and interest in working with children with SEN; 2) promotion of the values of inclusive education during correctional and developmental work; 3) personal and professionally significant qualities for the implementation of correctional and developmental work with children with SEN; correctional and pedagogical component: 1) availability of professional knowledge in pedagogy, age and pedagogical psychology, ICT; 2) availability of professional knowledge in correctional pedagogy, its branches, rehabilitation, special psychology, neurophysiology, medicine, medical pedagogy; 3) the formation of special skills; diagnostic and analytical component: 1) implementation of diagnostics and comprehensive assessment of the child’s development, conducting consultative activities; 2) maintaining the IRC documentation within the framework of professional activity; 3) monitoring the dynamics of the child’s development), levels (high, medium, low) of the inclusive resource centers specialists professional competence formation; scientific and methodological support for the inclusive resource centers specialists professional competence formation in conditions of postgraduate education have been further worked out. The practical significance of the obtained results is to work out, to update, to improve and to implement in the process of inclusive resource centers’ specialists’ postgraduate training: educational programs of advanced training courses: pedagogical workers on the issue of inclusive education; teachers of special boarding schools, deaf educators, typhlopedagogues, correctional psychopedagogues (oligophrenic pedagogues), speech therapists, practical psychologists and social pedagogues; a comprehensive training program for specialists of inclusive resource centers; educational program of short-term refresher courses «Technologies for the creation the correctional and developmental programs» for practical psychologists of general secondary education; programs of thematic special courses: «Organization of inclusive education as part of the «New Ukrainian School», «Inclusive education: the first steps in working with «special children», «Focus on student needs in inclusive education», «Organization of educational process in inclusive classroom in conditions of distance and blended learning», «Features of work with socially maladapted children», «Organizational and pedagogical conditions for the implementation of inclusive education», «Fundamentals of correctional pedagogy», «Modeling of speech therapists’ correctional work», «Correctional and developmental work in autism», «Organization of inclusive training in general secondary education institutions: urgent issues», «Crisis counseling skills and development of psychosocial resilience to stress in children».


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Коваль М. Г. 
Прогнозування та попередження розвитку гнійно-септичних ускладнень у дітей різних вікових категорій з опіковою хворобою: автореферат дис. ... д.філософ : 222 / М. Г. Коваль. — Б.м., 2024 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського