Ключові слова: Північне Причорномор’я --
Маріуполь --
Бердянськ
Добрий день! Сподіваємося, підібрані нами джерела стануть Вам у нагоді. Для додаткового пошуку літератури рекомендуємо самостійно, при можливості, ознайомитись з систематичним картковим каталогом, який розташований у приміщенні Головного корпусу НБУВ за адресою: проспект 40-річчя Жовтня, 3.
Видання є в НБУВ: В342281/Вип. 18 Лихачова Л. Б. Розвиток земських шкіл у Маріупольському повіті Катеринославської губернії (кінець ХІХ - початок ХХ ст.) / Л. Б. Лихачова // Історія України. Маловідомі імена, події, факти : зб. наук. ст. - 2001. - Вип. 18. - С. 220-225.,
ВА585440 Бацак Н. І. Культурно-освітній розвиток грецької громади Північного Приазов'я (XVIII- XIX ст.) / Н. І. Бацак; НАН України. Ін-т історії України. - Київ, 1998. - 58 c. (Розглядається становлення і розвиток системи освіти кримських греків після переселення до Північного Приазов'я. Показана роль елліністичних традицій у формуванні національної школи в Маріуполі і грецьких селах у першій половині XIX ст., а також висвітлено негативний вплив русифікації в галузі культури і освіти, що призвів до ліквідації національних навчальних закладів маріупольських греків наприкінці XIX ст.),
С10095 Україна - Греція: історична спадщина і перспективи співробітництва, Маріуполь, 27 - 29 трав. 1999 р. : Зб. наук. пр. міжнар. наук.-практ. конф. Т. 1, ч. 1 / ред.: К. В. Балабанов; Ін-т історії України НАН України. - Маріуполь, 1999. - 318 c. (Розглянуто проблеми історичної спадщини та перспективи співробітництва між Україною та Грецією в галузі історії, освіти, археології, етнографії та філософії, зокрема, участь греків у подіях Національно-визвольної війни українського народу XVII ст. у контексті вітчизняної історіографії доби національного відродження, грецькі книжкові зібрання Києва та Ніжина, питання національно-культурного відродження греків Приазов'я у 20 - 30 рр. ХХ ст. Висвітлено методологічні та науково-організаційні засади створення біографічного словника "Греки в Україні", стан і перспективи допомоги Західної Європи Україні у сфері вищої освіти, досвід і напрямки підвищення ролі освіти у зміцненні дружніх зв'язків між українським і грецьким народами тощо.),
Р88478 Мазур О. Наша спільна біль, радість і надія. (Досвід створення в Маріуполі і селах Приазов'я шкіл з грецькою мовою викладання. 1926- 1937 рр.) / О. Мазур. - Маріуполь : Маріупольське т-во греків, 2000. - 20 с.,
С10683/2 Матеріали з історії
Бердянського державного педагогічного університету. Т. 2.
Бердянська чоловіча гімназія (1901 - 1919 роки) / упоряд.: І. І. Лиман, В. М. Константінова;
Бердян. держ. пед. ун-т. - Київ : Освіта України, 2007. - 632 c. (Проаналізовано діяльність педагогічної ради
Бердянської чоловічої гімназії (БЧГ) за документами Державного архіву Одещини. Встановлено інформаційні можливості документів Державного архіву в Автономній Республіці Крим щодо взаємодії
Бердянської міської думи з чоловічою гімназією (ЧГ). Розглянуто "Журнал Міністерства народної освіти" та "Циркуляр по Одеському навчальному округу" як джерела з історії БЧГ (1900 - 1917 рр.). Визначено внесок
Бердянського земства у розвиток ЧГ. Викладено особливості навчально-виховної діяльності БЧГ на початку ХХ ст.),
СО31623 Історична освіта в
Бердянську: від чоловічої гімназії до соціально-гуманітарного факультету БДПУ / упоряд.: І. І. Лиман, В. М. Константінова; НАН України, Ін-т укр. археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського,
Бердян. держ. пед. ун-т, Австр. нац. ун-т , Запоріз. наук. т-во ім. Я. Новицького. -
Бердянськ : БДПУ, 2012. - 253 c. (Викладено джерела, що стосуються становлення та розвитку історичної освіти у
Бердянській чоловічій гімназії,
Бердянській педагогічній школі,
Бердянських педагогічних курсах і педагогічному технікумі,
Бердянському інституті соціального виховання,
Бердянському державному педагогічному інституті,
Бердянському (Осипенківському) державному учительський інституті, Осипенківському (
Бердянському) державному педагогічному інституті,
Бердянському державному педагогічному університеті.),
С10683/Т. 1 Матеріали з історії
Бердянського державного педагогічного університету Т. 1 :
Бердянська чоловіча гімназія (остання третина ХІХ століття) / упоряд. В. М. Константинова, І. І. Лиман;
Бердянський держ. педагогічний ун-т. - К. : Освіта України, 2006 . - 528 с.,
С10683/Т. 2 Матеріали з історії
Бердянського державного педагогічного університету. Т. 2.
Бердянська чоловіча гімназія (1901 - 1919 роки) / упоряд.: І. І. Лиман, В. М. Константінова;
Бердян. держ. пед. ун-т. - Київ : Освіта України, 2007. - 632 c. (Проаналізовано діяльність педагогічної ради
Бердянської чоловічої гімназії (БЧГ) за документами Державного архіву Одещини. Встановлено інформаційні можливості документів Державного архіву в Автономній Республіці Крим щодо взаємодії
Бердянської міської думи з чоловічою гімназією (ЧГ). Розглянуто "Журнал Міністерства народної освіти" та "Циркуляр по Одеському навчальному округу" як джерела з історії БЧГ (1900 - 1917 рр.). Визначено внесок
Бердянського земства у розвиток ЧГ. Викладено особливості навчально-виховної діяльності БЧГ на початку ХХ ст.),
ВА628928 Ліцейна освіта в Україні: реалії і перспективи розвитку : За матеріалами Всеукр. наук.-практ. конф., присвяч. 10-літтю Укр. гуманіт. ліцею Київ. нац. ун-ту ім. Т.Шевченка: Практ.-зорієнтов. зб. / ред.: Г. С. Сазоненко. - Київ : Укр. Центр духов. культури, 2002. - 397 c. (Розглянуто питання становлення та розвитку ліцейної освіти, розкрито її науково-педагогічні засади. Проаналізовано особливості впровадження перспективних освітніх технологій, розвитку та саморозвитку ліцеїстів, а також освоєння ними життєвої компетенції. Висвітлено проблеми викладання предметів фізико-математичного циклу за умов гуманізації навчання. Визначено роль Рішельєвського ліцею у розвитку освіти північного Причорномор'я.),
ВА798234 Чорний О. О. Історія філософсько-освітніх ідей в Україні та їх онтологічна орієнтація : монографія / О. О. Чорний; Черніг. нац. пед. ун-т ім. Т.Г. Шевченка. - Чернігів : Десна Поліграф, 2014. - 423 c. (Розкрито зміст і структуру поняття "філософія освіти". Приділено увагу античній освіті та філософії та їх розвитку в Північному Причорномор'ї. Вивчено філософсько-освітню думку в культурі Київської Русі. Досліджено вплив Європейського Відродження та Реформації на філософсько-освітню думку в Україні. Проаналізовано філософсько-освітні ідеї ХVІІ - ХІХ ст. Розглянуто демократичні філософсько-освітні принципи другої половини ХХ ст. та сучасні шляхи та засоби розвитку національної філософської освіти.)
Бацак Н. І. Греки Північного Приазов'я: культурно-просвітницький розвиток (кінець ХVIII- початок ХХ ст.) : автореф. дис... канд. іст. наук : 07.00.01 / Н. І. Бацак; НАН України. Ін-т історії України. - Київ, 1999. - 20 c.,
Життєвий та професійний шлях Феоктиста Хартахая: історико-педагогічний аспект / Д. В. Михайлова // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 19. - С. 274-280.,
Михайлова Д. В. Визначна роль Ф.Хартахая у відкритті перших маріупольських гімназійних закладів / Д. В. Михайлова // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Сер. 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. - 2012. - Вип. 17. - С. 76-81. ,
Арабаджи С. С. Повсякденність дітей у земських школах грецьких сіл Маріупольського повіту наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. / С. С. Арабаджи // Чорноморський літопис. - 2013. - Вип. 7. - С. 150-156. ,
Кривошея І. Бердянська чоловіча гімназія (остання третина ХІХ століття) / І. Кривошея // Історико-педагогічний альманах. - 2009. - Вип. 2. - С. 95.